Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "ex-tappovehje"
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Ei siinä alkukäyrässä mikää pilipali kuumakestospray kestä ne ei kestä mitään vaikka luvataan. Black satin pinnoite taitaa olla ainuita hyviä ratkaisuja.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Saattaa olla. Ei ollut kyllä mikään överikallis tuo black satin, 55 e 100 ml töyskä ja se varmaan riittää kahelle putkelle.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Nopeusmittari toimii taas ja kävin ajelemassa. Kaakkois-Suomeenkin tuli talvi, ja teistä tuli liukkaita. Joulupäivän iltana ajelin jäisellä tiellä ylämäkeen ja piti lisätä kaasua, jotta pääsisi ylös. Kierrätin vähän liikaa, mopo nappasi tehopiikin ja takarengas lähti heti alta ja päädyin perseelleen. Vasen kyynärpää ja kankku on vieläkin kipeä. Vauhti oli sen verran hiljainen, että mopoon ei vaurioita tullut. Peeveen eturengas on nastoitettu, takarengas ei.
Just väärinpäin. On tosi älyvapaata ajella ton kanssa pakkasessa ja liukkaalla, mutta muita liikkumisvaihtoehtoja ei ollut.
Just väärinpäin. On tosi älyvapaata ajella ton kanssa pakkasessa ja liukkaalla, mutta muita liikkumisvaihtoehtoja ei ollut.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Mukava tollasella pikku mopolla on liukastella menemään
rengastus just oikea
jalat maassa hanaa vaan ja lumi lentää


-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
- ihkulainen
- Viestit: 160
- Liittynyt: 29.3.2006 17:30
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Mullaki oli mopoiässä PV. ja sitä tuli korjailtua ja laiteltua paaljon
Setuppina oli: 80cc Malossi, RM:n kansi, 24mm mikuni ja arrowin teho-putki.
Kulki 100kmh.
Kulutus kovempi ku ladalla.

Setuppina oli: 80cc Malossi, RM:n kansi, 24mm mikuni ja arrowin teho-putki.
Kulki 100kmh.

Kulutus kovempi ku ladalla.
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Eihän se teho tyhjästä tule. PV-miehiä tuntuu olevan sangen paljon. Aikaahan saa kulumaan noiden kanssa. Sinänsä kivaa puuhaa.
Pääsuuttimen pikavaihto on ollut siunaus oikeaa suutinta etsiessä, mutta se tuppaa vuotamaan aika herkästi. Alumiininen tiiviste kulahtaa ja sitten pitäisi etsiä uusi rinkula.
Jos pikavaihtoa ei ole, joutuu kaasarin itsensä ja sen kohokammion räpläämään irti joka kerta ja bensat näpeille heti. Tosta pikavaihdon reiästä ei pääse karmeesti tulemaan ja sormetkin pysyvät kuivina.
Pitäisi ostaa uusi bensahana ja toisiopuola tulpanhattuineen. Ilmeni, että toi PV ei oikein taho käynnistyä kosteella kelillä. Kahenkymmenen asteen pakkasella käynnistyy toisella polkasulla seistyään vaikka viikonkin ulkona. Tulpanjohto on aika hanurista siinä ja se on samaa pakettia toisiopuolan kanssa. Bensahana maksaisi reilut 50 e. Ehdottomasti alkuperäisenä pitää ostaa hana, koska kympin maksavat tarvikehanat vuotavat melkein uusina. Vähän samaan tapaan kuin jotkut Ladan uustuotantolämppärinhanat.
Pääsuuttimen pikavaihto on ollut siunaus oikeaa suutinta etsiessä, mutta se tuppaa vuotamaan aika herkästi. Alumiininen tiiviste kulahtaa ja sitten pitäisi etsiä uusi rinkula.
Jos pikavaihtoa ei ole, joutuu kaasarin itsensä ja sen kohokammion räpläämään irti joka kerta ja bensat näpeille heti. Tosta pikavaihdon reiästä ei pääse karmeesti tulemaan ja sormetkin pysyvät kuivina.
Pitäisi ostaa uusi bensahana ja toisiopuola tulpanhattuineen. Ilmeni, että toi PV ei oikein taho käynnistyä kosteella kelillä. Kahenkymmenen asteen pakkasella käynnistyy toisella polkasulla seistyään vaikka viikonkin ulkona. Tulpanjohto on aika hanurista siinä ja se on samaa pakettia toisiopuolan kanssa. Bensahana maksaisi reilut 50 e. Ehdottomasti alkuperäisenä pitää ostaa hana, koska kympin maksavat tarvikehanat vuotavat melkein uusina. Vähän samaan tapaan kuin jotkut Ladan uustuotantolämppärinhanat.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Tää on kyll hieno ku ei oo mikää perus ruoska pv
Kaikin puolin kunnolla ja nätiksi laitettu ilman mitää räpeltämistä
Muttamutta pojjaat, eihän tämä ole tappovehjettä nähnykkään
.

Muttamutta pojjaat, eihän tämä ole tappovehjettä nähnykkään

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Pääseehän tollakin hengestään, mutta menishän peeveen runkoon RM80-moottori, jossa on noin 16 hv.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Se rm motti kuulostaa jo asialta
Kaveri on kans s1 meinannu laittaa... Ja kyllähä sitä hengestää pääsee vaik vakiollaki se on aivan totta... Mut ku on tämmöne vakio sleeper nii ois just kunnon killeri moottori messsevä
Itellä en tiedä paljonko on hevosvoimia, mutta kuutioita on vähä päälle 200 



Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Hiukka kyllä arveluttaisi tuollaseen runkoon alkaa enää isompia koneita laitteleen. Joskus kaverin pv:tä kokeilin mikä 107km/h kulki niin meni runko jo notkeaksi tuossa vauhdissa. Oli pakko löysätä kun tiessä olevasta painaumasta ajo ja runko alko elään niinkuin keitetty spagetti. Aluksi säikähdin että alkaa etupää woblaan vaan olikin jotain muuta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
En tiedä onko oiklee paikka puhuu ees näistä, Anteeksi siis heti nyt alkuun..

Ne on ne peeveet vähä semmosiajta kirjoitti:Hiukka kyllä arveluttaisi tuollaseen runkoon alkaa enää isompia koneita laitteleen. Joskus kaverin pv:tä kokeilin mikä 107km/h kulki niin meni runko jo notkeaksi tuossa vauhdissa. Oli pakko löysätä kun tiessä olevasta painaumasta ajo ja runko alko elään niinkuin keitetty spagetti. Aluksi säikähdin että alkaa etupää woblaan vaan olikin jotain muuta.


Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Piakkoin pääsen taas ajelemaan peeveellä parin kuukauden tauon jälkeen. Pitää ostaa vielä pääsuuttimet kokoa 95 ja 97,5. Nyt kiinni oleva 100-kokoinen on hiukan liian iso. Lisäks on hommattava se sytytyspuola ja uus tulpanhattu. Tullessani takaisin tampereelle otan peeveen mukaan ja menen erään toisen harrastajan kanssa dynopenkittämään tolla miun peeveellä kaikki maholliset peeveen tehoputket. Saadaan siten kunnon faktatietoa noista tehareista vuosia kestäneen mutuilun sijaan. Settinä toimii toi miulla oleva vakiomalossi ja 22-millinen mikuni. Jollain muulla pytyllä ja kaasarilla käyrät voivat olla erilaisia, mutta luulisin tuloksen palvelevan ainakin joitakuita. Sen verran yleinen virityssatsi tuo malossi kaasareineen on.
Myös aikaisemmin mainitsemani kaasarin keskitysholkit sain ihan tilaustyönä. Kaveri tulosti 3D-tulostimella.
Myös aikaisemmin mainitsemani kaasarin keskitysholkit sain ihan tilaustyönä. Kaveri tulosti 3D-tulostimella.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Tiistai-iltana tilaamani sytytyspuola ja NGK:n tulpanhattu saapuivat. Mopo-Sportin toimitusnopeutta on vaan kehuttava. Kaksi päivää ja osat ovat näpeissäni. Puolassa on tulpanjohto kiinni, mutta hattua ei eikä siinä johdon päässä ollut minkäänlaista liitintä, ainoastaan johdinmateriaali näkyi eristeen keskellä ja se oli niin kuin katkaistu. Tulpanhatussa oli puolestaan ruuvi liitinpuolella, eli se olisi kierrettävä kiinni johtoon. Piti siis tehdä pieni patentti, jotta saapi hatun kiinni.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Hmm, mulla ei oo tullu vastaan edes muun laisia tulpanhatun kinnityksiä, kun tuo että se keirretään sinne kiinni. Samalla lailla se on kiinni myös sytytyspuolan päästä.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Toi miun uusi puola on joku taiwanilainen Tec-merkkinen eikä siinä tosiaan ollut mitään.
Muokkaus: Nyt tajusin. Siinä puolan päässäkin oli näköjään samanlainen ruuvi ja johto irtosi siitä kiertämällä. Aika kepulin oloinen systeemi mielestäni.
Muokkaus: Nyt tajusin. Siinä puolan päässäkin oli näköjään samanlainen ruuvi ja johto irtosi siitä kiertämällä. Aika kepulin oloinen systeemi mielestäni.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!