Sivu 3/4
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 15.2.2015 19:44
Kirjoittaja samarai
Tällä hetkellähän uusien Ladojen rekisteröinti on bannattu EU:n alueella Euro6:n takia. Oliko se nyt touko-kesäkuussa kun AvtoVaz ilmoitti saavansa ne rengassensorit ja ilmastoinnit säädösten mukaiseksi.
http://www.globalmotors.net/why-did-eu- ... ada-autos/
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 15.2.2015 20:36
Kirjoittaja samarai
t tulppu kirjoitti:Pitänee Inkeriköltä kysyä onko sillä tietoa mikä ero on esim ladan ja renaulld/Dasia järjestelmässä.. että onko vain se aine... kun sekin Vaihtui vasta parivuotta sitten ja Toyota taisi olla viimeinen joka käytti tätä vanhaa ainetta viimeisenä ja ei olisi halunnut vaihtaa ainetta.. Mutta Eu. taisi tämänkin muutatuttaa.
Jokohan Tulppu on selvittänyt tätä asiaa Inkeriköltä?
Olettaa voisi, että tuosta aineesta voisi hyvinkin olla kysymys.
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 20.2.2015 0:34
Kirjoittaja t tulppu
Viimeksi kun kysyin Inkeriköltä. niin en saanut vastausta Ilmastointiin... mutta Rengaspaine anturi hommat pitäisi ratketa maaliskuun puolella. Oli sanonut Bo Andersson. Hälle... Ehkä en osannut muotoilla kysymystä oikein että hän ei ymmärtänyt ajatustani.
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 20.2.2015 10:14
Kirjoittaja toktornivako
Eu, säädösten vaatima kylmäaine R1234yf, vaihtamis opastin ja rengaspaine valvonta järjestelmä, ei se Euro6:den päästö tasosta kiinni ole, Ruotsissa ja Esim, Saksassa on kansallisilla poikkeusluvilla saanut myydä Ladaakin.
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 1:02
Kirjoittaja samarai
Mites tuon Euro6:n kanssa oikein on, koska ainakaan lehtijuttujen mukaan Lada ei kuitenkaan nyt täytä vielä tuota normia? Siis yhtenä vaatimuksena niiden anturien ja ilmastoinnin lisäksi EU:n alueella? Ja nämä pitäisi tulla nyt kesällä 2015.
http://carobka.ru/publications/news/lada/33590/
http://eng.autostat.ru/news/view/10466/
"
AvtoVAZ will start homologation of models Lada Kalina, Granta and 4x4 in the summer to meet the environmental requirements of Euro 6, said in the press center of the plant. Now Lada cars for Russia comply with Euro 4, for the European Union - Euro-5."
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 10:29
Kirjoittaja Pavlovits
Onneksi tuo otsikko antaa toteutumisen ajankohdalle pelivaraa.
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 14:48
Kirjoittaja toktornivako
samarai kirjoitti:Mites tuon Euro6:n kanssa oikein on, koska ainakaan lehtijuttujen mukaan Lada ei kuitenkaan nyt täytä vielä tuota normia?"
Kyllä Lada Euro6:n täyttää kun se ei tavallisen bensiini moottorin osalta mitenkään eroa Euro5:tä, ja päästönormeissa on sovellettu erillaisia siirtymäaikoja tyypitys ynm, ajankohdista riippuen, toisinkuin esim, tämä rengaspaine valvonta joka otettiin käyttöön ilman mitään siiftymäaikoja.
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 15:48
Kirjoittaja samarai
Niin varmasti täyttääkin, mutta tuota "Euro6"-hyväksyntää sillä ei kuitenkaan vielä ole.
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 16:36
Kirjoittaja toktornivako
Täytyy autossa olla jotain fyysistäkin? Eli joko valo tai "ajotietokoneen" näyttöön jonkinmoinen info moisesta!
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 16:52
Kirjoittaja samarai
Ihmetyttää vaan tuon Bo Anderssonin toiminta, herra alkaa vasta toimimaan kun tulee "bannia" ja itse kehuu olevan "sydämenasia" saada länsivientiä tehtaalle. Onkohan kyseessä ns. "Troijan hevonen" ?
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 17:27
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Hyvä kysymys. Kyllä Andersson on kovasti tehnyt töitä. Hän kävi jopa Saksassa tervehtimässä sikäläisiä Niva kuljettajia. Ja kertomassa kai uudesta Nivasta. Kun olen katsellut noita videoita Youtuubista, niin kieltämättä hänellä on aika kireä ilme välillä. Eli jotain hankaluuksia voi olla tehtaan muun väen kanssa. Tai sitten kova stressi ja käy pumpun päälle.
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 19:07
Kirjoittaja toktornivako
Toi "cop" ei suoranaisesti liity siihen kulkineeseen vaan on jonkinlaisia toimenpiteitä valmistajalle tuotannon valvomisesta?
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 19:14
Kirjoittaja samarai
Pavlovits kirjoitti:Onneksi tuo otsikko antaa toteutumisen ajankohdalle pelivaraa.
Voi hyvinkin tuon otsikon ja aloitusviestin ajankohta pitää paikkaansa, jos tarkoitetaan "kuukautta" - vuosiluvussa on vain sitä pelivaraa.
Oma veikkaukseni nyt onkin, että Latuska tulee myyntiin Ruotsissa kuluvan vuoden joulukuussa.
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 2.3.2015 19:53
Kirjoittaja toktornivako
uote="Lattarauta"]
toktornivako kirjoitti:Toi "cop" ei suoranaisesti liity siihen kulkineeseen vaan on jonkinlaisia toimenpiteitä valmistajalle tuotannon valvomisesta?
Tarkoitinkin: P [#/km], *** 6×10^12/km within first three years from Euro 6 effective dates[/quote]
Nii,in lue vaan koko lause loppuun,,,
*** 6×10^12/km within first three years from Euro 6 effective dates
† Values in brackets are conformity of production (COP) limits
Re: Latuska Ruotsissa myyntiin tämän kuun lopussa?
Lähetetty: 3.3.2015 6:22
Kirjoittaja samarai
Tutkin nyt itsekin vähän kyseistä taulukkoa ja tulin tähän johtopäätökseen
Tuolla loppulauseellahan (†) viitataan "Euro 1:seen" eli tuo "COP" tarkoittaa jotain silloisen (heinäkuu 1992) valmistuksen sopeutumisvaiheen raja-arvoja, eikä sillä olisi muitten kanssa tekemistä.
Kolmella tähdellä viitatulla lauseella (***) viitataan, että tuo hiukkaspäästö/km luku 6×10 potenssiin 11 (syyskuu 2014), nousee potenssiin 12 kolmen vuoden kuluessa Euro 6:n voimaantulosta. Ja tuota hiukkaspäästö/km ei ole vielä ollut Euro 5:ssä bensakoneissa.
Myynnin ja rekisteröinnin osalta olisi vuoden siirtymäaika, joten tuo Euro6-hyväksyntä pitäisi olla 1.9.2015 mennessä.
Näin itse tämän nyt ymmärsin tuosta taulukosta, voin tietysti olla metsässäkin.
Harmi kun se Sdelano hävisi tältä palstalta, nyt joudutaan näitä teoreettisia DI-juttujakin "karvahattuporukalla" alkaa arpomaan.
