Sivu 3/3

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 22.5.2016 14:15
Kirjoittaja MrKz
Välipäivitys vaikkei se paljoa pidä sisällää

Alko sisällä taas remontointi ja piti kalusteita sun muita jonnekkin saada, no talliinha ne piti änkätä ja lada viedä pihalle väliaikaisesti, takapuskurin sain halvalla 2107 mallisen ja kromilistaki oli hyväkuntoinen, ne 2105 puskurit laitoin farkkuun kun siitä ne puuttu nii päätin et tähän kuitenkin sitten tulee omat puskurit.
Ja koska 1200s lähti niin samaran 1500i moottori jötköttää pöydällä ja sille ei ostajaakaan löytänyt ja kauan asiaa mietittyä olen alkanut suunnitella ruiskukonetta tähän seiskaan eli tekniikan päivitys 1300 kaasarista 1500 ruiskuksi, vielä ei asiaa ole lukkoon lyöty mut aika näyttää

Talli tyhjenee taas lähiaikoina joten seiskalle avautuu pajalle taas paikka, ajattelin etulokasuojat tilailla rajan takaa ja alkaa taas laittelee keulaa kuosiin

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 10.7.2016 9:25
Kirjoittaja MrKz
Minäpä jätän tämmösen kuvan tähän nii vähä hahmottaa mitä tulevan pitää

http://aijaa.com/amoC6K

Ja tämän innoittama osatilaukset pistetty vetämään ja kohta aletaan tätäki taas laittelee 8)

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 17.8.2016 7:06
Kirjoittaja MrKz
Helou tätäki o hissuksee laiteltu, keulasta tuli purettua kaikki osat irti ja iskaritolpat tuli hitsattua ja sinkkimaalia sutittua ja pyöränkoteloita putsattua, moottoripalkkii vaihdettu uudet pultit ja se pitäis ny maalata ja kuha konehuone jonkunnäkösessä maalissa nii voipi ruveta palkin pulttaa takas, tukivarret pitäis puhaltaa ja maalata yms jos jouluu mennessä ois taas omilla pyörillään

samaran moottoriin tuli mansemotorssilta uudet männänrenkaat ja kaikki laakerit ja venäjältä kaikki tiivisteet stefat, etenee pikku hiljaa nii ei tuu kiireellä pilattua

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 21.12.2016 10:18
Kirjoittaja MrKz
etenee pikku hiljaa, samaran moottori ois ny kasattu, konehuone maalissa, etulokasuojat tilattu, lähes kaikki keulan alustanosat on maalattu ruosteenestomaalilla + vielä pintamaaliksi samaa sävyä ku konehuone ja moottoripalkki, viikonloppuna olisi tarkotus tämä saada taas renkailleen

tulipellin kanssa tuli tenkkapoo kun tuli hättäiltyä ja tehtyä reikä tehdäkseni tilaa vesilähdölle kun olisi riittänyt pari viiltoa alareunoista ja pikkasen vasaraa, yritin hitsata uutta peltiä ja naputella muotoon nii en tiiä oliko noustu väärällä jalalla vai mikä mut mittää siitä ei tullu nii rälläköin paikkaseni irti, lopulta tein alupellistä "peitelevyn jonka niittasin kiinni ja pari vasaran iskua nii avot kansi mahtuu vesilähtöineen olemaan vallan mainiosti. ostin myös tähän ruiskun tankin missä tulikin myös pumppu mukana sekä kaasuvaijeritoimisen kaasupolkimen 1700i:stä

http://aijaa.com/ncxXlW

tuossa yksi ja pari muutaki kuvaa uppasin tuonne

lisää taas myöhemmin

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 26.12.2016 18:26
Kirjoittaja MrKz
http://aijaa.com/iGty0Y

http://aijaa.com/z9RYIA

Viimein sain pe-la välisenä yönä kaik pultattua paikallee ja seiskan taas pyörillee ja tänää ulkoilutin pitkästä aikaa et näki taas minkälaine lada sitä oltiinkaa tekemässä

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 24.6.2018 22:58
Kirjoittaja MrKz
ohhoh empä oo tästäkää mitää hetkeen kirjotellut, työn alla tääki mut erittäin hitaasti

samaran kone on paikallaan,tekniikka kokonaisuudessaan

vesilinjojen ja putkien asennus menossa

ruiskuntankki löytyi (taas) kun edellinen meni erääseen erittäin matalaan chopattuun vihreään nappisilmään kun toveri kaipasi sellaista kovasti

bensalinjat lähes vedettynä

eiköhän tääki viel käyntiin asti saaha nii saa kipunaa laitella nopiammin liikenteeseen 8)