Sivu 3/110

Lähetetty: 30.11.2004 17:07
Kirjoittaja Ladakeho
Vaimokkeella oli muinoin Trapantti (601S) kauppakassina ja mopopojat vai siitä bensaa.

Eräs mekaanisesti taitava henkilö, jonka huomaan vaimo antoi trabin huollon, kehitti siihen hälytyslaitteen: tankki on moottoritilan ( :shock: ) puolella, joten naru konepellistä äänimerkkiin, (se on viiksissä) joka toimii (jos toimii) vaikkei virta ookkaan päällä.

Saman kopperon katto vuosi jostain saumakohdasta niin, että etupenkillä tuli housut märäks. Vaimo mälläs koloon purukumin, ja sehän piti.

Mun piti kehitellä siihe parempi lämmityslaite, ettei ois tarvinnu aina spreipurkin kaa huiskia kosteena päivänä, mut se jäi haaveeks, kun trabi rupes käymään vaan yhellä pytyllä, ja mun piti ois pitäny toimii apumoottorina.

Lähetetty: 30.11.2004 17:10
Kirjoittaja Boris
Pakoputken paikkaus peltipurkilla ja niiteillä.

Lähetetty: 30.11.2004 18:53
Kirjoittaja Jaska HKI
-katkenneen pakoputken sitominen köydellä auton etupenkkien alaputkiin kiinni,etti pakoputken roikkuva etupää tökkäisi maahan kiinni.Ford Taunus.

Lähetetty: 30.11.2004 19:01
Kirjoittaja Jaska HKI
Huohottavan koneen öljyvuodon aihettaman lätäkön kasvun pysäyttäminen parkkipaikalla:
-vanha vahakankainen pöytäliina uitetaan moottorilohkon alle siten,että se kerää valuvan öljyn.Öljy taas kerätään talteen vanhalla polkupyörän pumpulla ja kerätään huoltoaseman roskiksesta löydettyyn kanisteriin.Osa öljystä käytetty mm. polkupyörän rasvaukseen.Kun kanisteri oli täynnä niin viety ölynkeräyspisteeseen vasta kun on ollut muutakin asiaa huoltoasemalle.

Lähetetty: 30.11.2004 20:34
Kirjoittaja samarai
yks kaveri kertoi kerran käyttävänsä lukkopihtejä VW LT:n ajonestolaitteena, joutuessaan jättämään autonsa pitemmäksi ajaksi "seisontaan".
Siis lukkopihdeillä puristetaan polttoaineletku "lättänäksi" konehuoneesta tmv. Auto kyllä starttaa käyntiin mutta ajelut jää lyhyeksi :lol: Luonnollisesti ei sovellu metalliputkille.

Lähetetty: 1.12.2004 0:06
Kirjoittaja ladalada
Boris kirjoitti:Pakoputken paikkaus peltipurkilla ja niiteillä.
Joo-o, kivasti kolisi ja rämisi. Hain sitten uuden pöntön joka maksoi hurjat 20€.

Lähetetty: 2.12.2004 11:32
Kirjoittaja Ladakeho
Pakarin keski- ja peräosan paikkaamiseen Ruotsalainen purukumi eli Plastic Padding on oiva aine. Kerran erehdyin käyttämään sitä etuosaankin, ja sitte ku se viritelmä laukes motarilla, ihmettelin, että mihinkäs ny lähettiin... :shock:

Ei onnex mihinkään...

Lähetetty: 7.12.2004 11:01
Kirjoittaja Lada ukko
Larssonissa oli helmapalkissa reikä ja katsastus paino päälle. Onneks tuli toi talvi ja kun ei harjannu lumia pois kun lähti ajeleen ja kun ne suli vedeks ja jääty taas oli reijän päällä tukeva kahden tuuman jää. Ei katsastus mies huomannu mitään mutta löi piikin repsikan penkin vierestä läpi. Kuukausi aikaa näyttää uudestaan ehjien peltien kans :wink:

Lähetetty: 16.12.2004 18:04
Kirjoittaja samarai
yks venäläisen sähkömiehen "köyhän miehen patentti" muistu mieleen tuolta NeuvostoVirosta:

Yhdellä rakennustyömaalla sähkäri oli tehnyt "sputnikin" eli sellaisen jakokissan puolen metrin laudanpätkästä. Syöttökaapelista oli kuorittu päästä langat näkyviin laudan pituudelta, jotka oli taas lyöty lautaan "paririviin" ja lankalinjaan oli porattu reikiä töpseleitä varten. Sulakkeen virkaa hoiti ilmeisesti rautanaula, jakokissa oli nimittäin niin kuormitettu :lol:

Lähetetty: 17.12.2004 13:44
Kirjoittaja LamaAjanElvis
samarai kirjoitti:yks venäläisen sähkömiehen "köyhän miehen patentti" muistu mieleen tuolta NeuvostoVirosta:

Yhdellä rakennustyömaalla sähkäri oli tehnyt "sputnikin" eli sellaisen jakokissan puolen metrin laudanpätkästä. Syöttökaapelista oli kuorittu päästä langat näkyviin laudan pituudelta, jotka oli taas lyöty lautaan "paririviin" ja lankalinjaan oli porattu reikiä töpseleitä varten. Sulakkeen virkaa hoiti ilmeisesti rautanaula, jakokissa oli nimittäin niin kuormitettu :lol:
en olekkaan aikaisemmin tajunnut kun joku kiroaa autonsa aikasemman omistajan tekemiä sähköpatentteja "ryssäntyylisiksi" :lol:

Lähetetty: 17.12.2004 16:09
Kirjoittaja Jaska HKI
Eräällä kaverilla oli MB-Vito diesel.Kovalla pakkasella se oli hyytynyt kesänaftan takia.Eipä hätää olihan vara-autona bensa Sierra.Muutaman kilometrin ajon jälkeen siitä meni lämmityslaite.Eipä hätää olihan autossa mukana hautakynttilöitä.Niitä hän oli asennellut kojelaudalle pitämään tuulilasi sulana.Sitten hän ajoi poliisin ratsiaan ja sai sakot,joka oli duunarin päiväpalkka.Eipä olisi kannattanut lähteä töihin ollenkaan :cry: .

Lähetetty: 17.12.2004 18:32
Kirjoittaja Jaska HKI
Sähkötekniikan köyhiä patentteja:Voivat aiheuttaa hengen tai omaisuuden vaaran,elleivät ole jo aiheuttaneet.

-sulakkeen koon suurentaminen siten,että irroitetaan pohjavaroke ja täytetään varokepesän ja sulakeen välinen tyhjä tila prikoilla tai kolikoillla.Sulakeen koon saa suurennetua 25 amppeeriin saakka.

-makkaran kypsentäminen pistorasiaan työnnettyjen rautanaulojen välissä.

-veden keittäminen "vangin lätkällä".Vanginlätkässä tarvitaan kaksi noin 5x5cm pellinpalaa.Laitetaan puutikut peltien väliin ja sidotaan narulla yhteen.Peltien molempiin nurkkiin syöttöpiuhat ja pistoke päähän.Keramiikkamukissa teevesi kiehuu alle miuutin 8)

-3-vaihe virran ottaminen 3-vaihetaulusta,jossa ei ole 3-vaihe pistorasiaa.
Rikotaan sulakepesien lasit ja työnnetään johdot sulakkeiden ja varokepesien väliin-kiristetään.

-virran ottaminen avolinjasta:Puuseipäisiin tehdään rautakoukut,johon johdot kytketään.Kuiva puu eristää,mitä pidempi sen parempi.Kontaktin parantamiseksi voi seipään alapäässä käyttää painoja.Nollajohdin ylin vaihejohtimet muut.Sähköä edullisesti ilman KWH-mittausta :lol:

-virran syöttäminen taloon,josta sähköt on katkaistu maksamattomien laskujen takia.Vedetään kaapeli jännitteisetä linjasta lähimpään pistorasiaan urosliittimellä.!-vaihejärjestelmässä huomioitava napaisuus jos ryhmissä on nollattuja (maadoitettuja pistorasioita :wink:

-kilovattituntimittarin jarruttaminen iroittamalla lasi.Täytyy varoa mittarinlukijaa :lol:

-omat sinettipihdit niin KWH-mittaukseen voi tehdä "huipuntasauskytkennän" saunan ollessa päällä 8) 8)

-maadoitusjohdon irroittaminen,kun laite polttaa kalliita sulakkeita :wink:

Lähetetty: 17.12.2004 18:46
Kirjoittaja Jaska HKI
ai niin ja vielä...
-onkimatojen etsiminen.Työnnettään maahan roikka jonka päissä on rautatangot.Kytketään jännite.Madot suorastaan hyppivät maasta :shock:

-rikotaan rikkinäisen hehkulampun lasi.Hekulampun langan pidikkeisiin tinataan johdot.Johtoihin kytketään pistorasia.Nyt saa virtaa jokaisesta E27 lampunkannasta postamalla kyseinen lamppu :idea: :idea:

Lähetetty: 17.12.2004 18:55
Kirjoittaja Jaska HKI
.... ja vielä
-työnnetään silitysrauta auton öljypohjaan kiinni.Säädetään vajaaseen sataan asteeseen (keinokuitu).Kiilaamiseen voi käyttää esimerkiksi peltistä lumikolan terää.Köyhän miehen moottorilämmitin! 8)

Lähetetty: 17.12.2004 19:00
Kirjoittaja Boris
ladalada kirjoitti:
Boris kirjoitti:Pakoputken paikkaus peltipurkilla ja niiteillä.
Joo-o, kivasti kolisi ja rämisi. Hain sitten uuden pöntön joka maksoi hurjat 20€.
Heh heh... Sarjassamme myyntiä edeltävän päivän "korjaus"...