Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

omko nonnis käynyt karviassa ikinä :?:
siinä parkanon naapurikyläs :!:
mulla on rakenteilla 86vuoden 1200l ei pahas kunnos. kytkin jumis kone lähti käymään seissy montavuotta.
arto hietakangas
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Tee semmonen pikku käytännän pila sille lumikasassa seisovalle nivalle.
Kirjota ostotarjous vaaleanpunaselle paperille, taittele se ja laita minigrip pussissa ovenkahvaan roikkuun. Eli naamioit sen ostotarjouksen siirtokehtuslapuksi niin ainakin huomataan!
Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^^En oo Karviassa käyny, mutta nykysessä työssäni joudun ehkä sielläkin joskus käymään, ainakin joulun alla sinne meni kalaa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Eipä ois joku vuosi taaksepäin uskonut, että nivasta joutuu maksamaan enempi ku ns. "länsimaastureista", ja vieläpä uudemmista, muutama esimerkki:
http://www.nettiauto.com/202157
http://www.nettiauto.com/206260
http://www.nettiauto.com/177393
http://www.nettiauto.com/203174
http://www.nettiauto.com/205936

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

TOVERI NIVA kirjoitti:Tee semmonen pikku käytännän pila sille lumikasassa seisovalle nivalle.
Kirjota ostotarjous vaaleanpunaselle paperille, taittele se ja laita minigrip pussissa ovenkahvaan roikkuun. Eli naamioit sen ostotarjouksen siirtokehtuslapuksi niin ainakin huomataan!
:lol: Täytyypä tehdä noin!
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

,_,/ukka kirjoitti:Eipä ois joku vuosi taaksepäin uskonut, että nivasta joutuu maksamaan enempi ku ns. "länsimaastureista", ja vieläpä uudemmista, muutama esimerkki:
Kylläpä lähti jeepit halvalla, mutta sitten kun ruvetaan aatteleen noitten heikkouksia verrattuna nivaan: jeepit ja pitkäpajero isoja ja kömpelöitä,jeepit hörppäsee bensaa viälä enemmän ku niva, pajerossa rassaa kauhee rieselvero,suzuki on niin woihan wanha wihtahousu pieni ja isuzu ei ikinä auto osannu tehäkkään. Toi Suzna oli kyllä aika kallis mutta niiläkin nykyään hintaa ku on suosittu offikaara.
Me ostettiin justaansa suzuki sj410 isoilla pyörillä monen sadan lisävaloilla, lumiauralla(hydraulinen+sähkömoottori=kallis ratkasu) ja hiekotuslaitteella ja makso 500€ tosin verot perässä ja leima vanha ja mätä pohja niinku niissä aina.

Jokunen vuosi taakkepäin ei ois kyllä uskonut että 2004/05 joutuu kattastetusta ladasta maksamaan saati sitten satoja euroja ja sama on volvojen ja dx corollien kanssa saati sitten c-kadetti.
124 ja 240 volvoja sai vielä pari vuotta sitten ilmatteeks ja kattastettuna nyt täytyy kattastetusta kaivaa tuohta jo 350€-->
DX corolla ja C-Kadet oli siinä 500-1000mk ja nyt täytyy dx:stä maksaa 300€--> kun ne on kaikki viety afrikkaan ja c-kadettia ei tahdo löytää mistään.
Ryssät pölli ladat,DX:sät meni afrikkaan,C-kadetit on kuollu mutta mihin volvot on menny ei ainakaan ruottiin eikä rallimiehiäkään niin paljoo oo mutta oisko toi auton romutuskäytännön muuttaminen ollu niin tehokas että ois volvoista päästy kertaheitolla.
Kuva
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

nonnis saat ostaa multa vaihdelaatikon samalla jos joskus käyt.
muutes mun likkakaveri on rahtari... peruuttaa tappiin asti joka kerta :twisted:
arto hietakangas
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Ja vielä:
Lehtijousitettuja pah, kaatuu heti kun näyttääkin kivee jonka päälle pitäs kiivetä ja isuzussa on vääntövarret edessä,kierrejouset maasturiin ja pídetään ne vääntövarret niissä pösöissä
Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

TOVERI NIVA kirjoitti:Ja vielä:
Lehtijousitettuja pah, kaatuu heti kun näyttääkin kivee jonka päälle pitäs kiivetä ja isuzussa on vääntövarret edessä,kierrejouset maasturiin ja pídetään ne vääntövarret niissä pösöissä
Jep, eipä nuo lehti/vääntövarsi alustat mitään offi alustoja ole. Mutta jos tarvii päästä liikkeelle silloin ku ei aura-autot oo vielä teitä auraillut, pitää joskus vetää isompaa kärryä, eikä oo metsä ajoa vaan ehkä joskus huonolla kelillä mökillä käyntiä, niin silloin nuo pidemmät/raskaammat/tehokkaammat maasturit ovat kyllä parempi valinta. Jos taas on tarvetta möriä metsässä, ei tarvitse ajella paljoa matka-ajoa, eikä oo raskaamman kärryn vetotarvetta, niin valinta päätyy pieneen ja ketterään. Käyttötarkoitus ratkaisee.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Ihan tosi juttu.
Kyllähän tommonen pitkäPajero jokapäiväisessä käytössä maantiellä on hyvä kun on vääntävä dieselkone ja raskas auto eikä se dieselverokaan sillo niin hirvitä jos sillä jokapäivä ajelee ja vielä jos se on rek. pakettiautoks.
Luulis pajeron kestävänkin ihan hyvin tota maantiekäyttöö.
Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Tosin muistan kyllä nuoruudesta semmosen että kun koulukaverin luona olin talvella,tällä kaverin isällä oli niva, niin tosi usein tuli soitto sille kaverin isälle että voisko tulla nykäseen pajeroa ku oli jääny jumiin mettäautoteille jossa siis kova sorapohjat ja hyvät renkaanjäljet lumessa mutta niin sitä vaan käytiin nivalla niitä muita mettämiehiä kiskomassa.
Kuva
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

:wink: veljellä on suzuki sj410 muuten hyvä mutta maavara loppuu kesken siinä on lehtijouset
arto hietakangas
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Juu meilläkin on sj410 yhtenä maastoautona tosin sillä tehään oikeestaan vaan lumitöitä mutta kyllä se hyvin menee maastossakin aatellen attä se on litrasella koneella mutta kyllä semmonen koppi sitten herkästi kaatukin kun ne lehtijousitetus ei myötäile sillai ku noi kierrejousitetut ja maavara edessä on aika pieni ku ne riipukkeet nappaa kiinni mutta onhan siihenkin konstinsa esim. SOA,SR
Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Laitetaan nyt tänne ku toi Irkki-threadi on lukittu eli #ladakerholla on nyt erikoistunut alajaosto #nivakerho, päivisin siellä ei muutaku mä oppina päivystän mutta ehtoolla on nivajuttelua kaikki kynnelle kykenevät paikalle.
Kuva
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

TOVERI NIVA kirjoitti:Laitetaan nyt tänne ku toi Irkki-threadi on lukittu eli #ladakerholla on nyt erikoistunut alajaosto #nivakerho, päivisin siellä ei muutaku mä oppina päivystän mutta ehtoolla on nivajuttelua kaikki kynnelle kykenevät paikalle.
Suosittelen tulemista! Siellä se action on, #ladakerhon ohella... :wink:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Vastaa Viestiin