Sivu 3/19
Lähetetty: 4.1.2005 9:27
Kirjoittaja KTC
omko nonnis käynyt karviassa ikinä
siinä parkanon naapurikyläs
mulla on rakenteilla 86vuoden 1200l ei pahas kunnos. kytkin jumis kone lähti käymään seissy montavuotta.
Lähetetty: 4.1.2005 9:29
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Tee semmonen pikku käytännän pila sille lumikasassa seisovalle nivalle.
Kirjota ostotarjous vaaleanpunaselle paperille, taittele se ja laita minigrip pussissa ovenkahvaan roikkuun. Eli naamioit sen ostotarjouksen siirtokehtuslapuksi niin ainakin huomataan!
Lähetetty: 4.1.2005 9:31
Kirjoittaja Nonnis
^^En oo Karviassa käyny, mutta nykysessä työssäni joudun ehkä sielläkin joskus käymään, ainakin joulun alla sinne meni kalaa.
Lähetetty: 4.1.2005 9:33
Kirjoittaja ,_,/ukka
Eipä ois joku vuosi taaksepäin uskonut, että nivasta joutuu maksamaan enempi ku ns. "länsimaastureista", ja vieläpä uudemmista, muutama esimerkki:
http://www.nettiauto.com/202157
http://www.nettiauto.com/206260
http://www.nettiauto.com/177393
http://www.nettiauto.com/203174
http://www.nettiauto.com/205936
,_,/ukka
Lähetetty: 4.1.2005 9:33
Kirjoittaja Nonnis
TOVERI NIVA kirjoitti:Tee semmonen pikku käytännän pila sille lumikasassa seisovalle nivalle.
Kirjota ostotarjous vaaleanpunaselle paperille, taittele se ja laita minigrip pussissa ovenkahvaan roikkuun. Eli naamioit sen ostotarjouksen siirtokehtuslapuksi niin ainakin huomataan!

Täytyypä tehdä noin!
Lähetetty: 4.1.2005 9:52
Kirjoittaja TOVERI NIVA
,_,/ukka kirjoitti:Eipä ois joku vuosi taaksepäin uskonut, että nivasta joutuu maksamaan enempi ku ns. "länsimaastureista", ja vieläpä uudemmista, muutama esimerkki:
Kylläpä lähti jeepit halvalla, mutta sitten kun ruvetaan aatteleen noitten heikkouksia verrattuna nivaan: jeepit ja pitkäpajero isoja ja kömpelöitä,jeepit hörppäsee bensaa viälä enemmän ku niva, pajerossa rassaa kauhee rieselvero,suzuki on niin woihan wanha wihtahousu pieni ja isuzu ei ikinä auto osannu tehäkkään. Toi Suzna oli kyllä aika kallis mutta niiläkin nykyään hintaa ku on suosittu offikaara.
Me ostettiin justaansa suzuki sj410 isoilla pyörillä monen sadan lisävaloilla, lumiauralla(hydraulinen+sähkömoottori=kallis ratkasu) ja hiekotuslaitteella ja makso 500€ tosin verot perässä ja leima vanha ja mätä pohja niinku niissä aina.
Jokunen vuosi taakkepäin ei ois kyllä uskonut että 2004/05 joutuu kattastetusta ladasta maksamaan saati sitten satoja euroja ja sama on volvojen ja dx corollien kanssa saati sitten c-kadetti.
124 ja 240 volvoja sai vielä pari vuotta sitten ilmatteeks ja kattastettuna nyt täytyy kattastetusta kaivaa tuohta jo 350€-->
DX corolla ja C-Kadet oli siinä 500-1000mk ja nyt täytyy dx:stä maksaa 300€--> kun ne on kaikki viety afrikkaan ja c-kadettia ei tahdo löytää mistään.
Ryssät pölli ladat,DX:sät meni afrikkaan,C-kadetit on kuollu mutta mihin volvot on menny ei ainakaan ruottiin eikä rallimiehiäkään niin paljoo oo mutta oisko toi auton romutuskäytännön muuttaminen ollu niin tehokas että ois volvoista päästy kertaheitolla.
Lähetetty: 4.1.2005 10:02
Kirjoittaja KTC
nonnis saat ostaa multa vaihdelaatikon samalla jos joskus käyt.
muutes mun likkakaveri on rahtari... peruuttaa tappiin asti joka kerta

Lähetetty: 4.1.2005 10:09
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Ja vielä:
Lehtijousitettuja pah, kaatuu heti kun näyttääkin kivee jonka päälle pitäs kiivetä ja isuzussa on vääntövarret edessä,kierrejouset maasturiin ja pídetään ne vääntövarret niissä pösöissä
Lähetetty: 4.1.2005 10:17
Kirjoittaja ,_,/ukka
TOVERI NIVA kirjoitti:Ja vielä:
Lehtijousitettuja pah, kaatuu heti kun näyttääkin kivee jonka päälle pitäs kiivetä ja isuzussa on vääntövarret edessä,kierrejouset maasturiin ja pídetään ne vääntövarret niissä pösöissä
Jep, eipä nuo lehti/vääntövarsi alustat mitään offi alustoja ole. Mutta jos tarvii päästä liikkeelle silloin ku ei aura-autot oo vielä teitä auraillut, pitää joskus vetää isompaa kärryä, eikä oo metsä ajoa vaan ehkä joskus huonolla kelillä mökillä käyntiä, niin silloin nuo pidemmät/raskaammat/tehokkaammat maasturit ovat kyllä parempi valinta. Jos taas on tarvetta möriä metsässä, ei tarvitse ajella paljoa matka-ajoa, eikä oo raskaamman kärryn vetotarvetta, niin valinta päätyy pieneen ja ketterään. Käyttötarkoitus ratkaisee.
,_,/ukka
Lähetetty: 4.1.2005 10:25
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Ihan tosi juttu.
Kyllähän tommonen pitkäPajero jokapäiväisessä käytössä maantiellä on hyvä kun on vääntävä dieselkone ja raskas auto eikä se dieselverokaan sillo niin hirvitä jos sillä jokapäivä ajelee ja vielä jos se on rek. pakettiautoks.
Luulis pajeron kestävänkin ihan hyvin tota maantiekäyttöö.
Lähetetty: 4.1.2005 10:29
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Tosin muistan kyllä nuoruudesta semmosen että kun koulukaverin luona olin talvella,tällä kaverin isällä oli niva, niin tosi usein tuli soitto sille kaverin isälle että voisko tulla nykäseen pajeroa ku oli jääny jumiin mettäautoteille jossa siis kova sorapohjat ja hyvät renkaanjäljet lumessa mutta niin sitä vaan käytiin nivalla niitä muita mettämiehiä kiskomassa.
Lähetetty: 4.1.2005 10:31
Kirjoittaja KTC

veljellä on suzuki sj410 muuten hyvä mutta maavara loppuu kesken siinä on lehtijouset
Lähetetty: 4.1.2005 10:41
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Juu meilläkin on sj410 yhtenä maastoautona tosin sillä tehään oikeestaan vaan lumitöitä mutta kyllä se hyvin menee maastossakin aatellen attä se on litrasella koneella mutta kyllä semmonen koppi sitten herkästi kaatukin kun ne lehtijousitetus ei myötäile sillai ku noi kierrejousitetut ja maavara edessä on aika pieni ku ne riipukkeet nappaa kiinni mutta onhan siihenkin konstinsa esim. SOA,SR
Lähetetty: 4.1.2005 10:45
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Laitetaan nyt tänne ku toi Irkki-threadi on lukittu eli #ladakerholla on nyt erikoistunut alajaosto #nivakerho, päivisin siellä ei muutaku mä oppina päivystän mutta ehtoolla on nivajuttelua kaikki kynnelle kykenevät paikalle.
Lähetetty: 4.1.2005 11:14
Kirjoittaja nivailija
TOVERI NIVA kirjoitti:Laitetaan nyt tänne ku toi Irkki-threadi on lukittu eli #ladakerholla on nyt erikoistunut alajaosto #nivakerho, päivisin siellä ei muutaku mä oppina päivystän mutta ehtoolla on nivajuttelua kaikki kynnelle kykenevät paikalle.
Suosittelen tulemista! Siellä se action on, #ladakerhon ohella...
