venäjällä ja entisissä neuvostotasavalloissa on aika runsaastikin noiden korealaisten autojen kokoonpanoa omille markkinoille, löytyy Daewoo, Hyundai, Kia. Kova hitti venäjällä haastamaan 110:ä on kaiketi ollut Daewoo Nexia (?) sellainen vanhempi malli joka on lähes tulkoon E kadetin näköinen, mutta auton etupää on muotoiltu eritavalla.,_,/ukka kirjoitti:No eikös venäläisiä kiinnosta nuo korealaiset, ja niiden hyvät takuut?R-J kirjoitti:Kotimarkkinat Venäjällä vetävät kyllä Ladoja jatkossakin. Suomen myynti taas on niin marginaalista, että sillä ei taida olla, tehtaan näkökulmasta katsottuna, juurikaan merkitystä. Ja mikäli laatu ei parane, niin eipä noita, tod.näk., enää kovin pitkään Suomessa näy.Etenkin, kun mm. Korealaiset tehtaat tuuppivat markkinoille edullisia vaihtoehtoja, ylipitkillä takuilla.
,_,/ukka
Vieläkö myydään?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala

mites muuten toi Mossen kohtalo on Venäjällä? Vaikka se Moskovan tehdas meni konkurssiin niin painaako se Izhevskin tehdas vaan entistä suuremmilla määrillä? Ainakin nettisivut antaa kuvan "menestyvästä yrityksestä". Pari kantti-Ladaakin on vielä siellä näköjään tuotannossa.
http://www.izhauto.com/
http://www.izhauto.com/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Izh jatkaa omaa polkuaan ja pärjännee kai hyvin. Izhmash on nykyisellään osa jotain isompaa SOK ketjua johon kuulluu kaikkenlaista muutakin autotuotantoa yms. http://www.sok.ru samaiseen ryhmään kuuluu sysranissa Ladoja kokoonpaneva RosLada tehdas ja avolavoja tekevä Vazinterservis.samarai kirjoitti:mites muuten toi Mossen kohtalo on Venäjällä? Vaikka se Moskovan tehdas meni konkurssiin niin painaako se Izhevskin tehdas vaan entistä suuremmilla määrillä? Ainakin nettisivut antaa kuvan "menestyvästä yrityksestä". Pari kantti-Ladaakin on vielä siellä näköjään tuotannossa.
http://www.izhauto.com/
Izh tekee vielä ihan kunniakkaasti omaa takavetoista 2126 mallia ja uusimpana sen suurta farmari versiota 21261, unohtamatta izhevskin perinteistä pick-up teollisuutta, uudesta mallista on avolavakin. Mallit löytyy takavedon lisäksi myös nelivetona. Lada kytkös on hyvin läheinen 21043 ja 2106 tuotannon lisäksi. 2126 sarjassa käytetään/on käytetty Lada 1600 moottoria UZAM moottorien ohella. Nykyisellään taitaa UZAM koneet mennä etusijalle ja izhevskissähän ovat meinanneet näit tehokkaampia 1,8 ja 2,0 koneita laittaa takavetoisen Ladankin nokalle. Niin ja onhan takavetoisen Ladan tuotekehittelykin vielä jatkunut izhevskissä, siellä 2106 malliin on asennettu mm. 2126:n penkit (joissa turvavyö penkissä) ja muuta joka täyttää EEC normit.

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Izh lienee ainoa perinteinen "neukku"autojen valmistaja, joka on pystynyt jopa lisäämään tuotantoaan. Gaz sinnittelee vielä, mutta on suunnitellut henkilöautotuotannon lopettamista kokonaan. Ei ole hirveän pitkä aika siitä, kun Volgat tekivät vielä kauppansa kokonsa ja hintansa vuoksi. Mutta sen aika on ohi. Myös Vaz menettää koko ajan osuuksia. Vaikka vielä kotimarkkinat vetävätkin kohtalaisen hyvin, niin aika ajaa auttamatta sen ohi, elleivät sitten uudet mallit pelasta sitä. Ja kyllä ne vientitulot olisivat tärkeitä Ladallekin.
Mitenkähän Ladan myynti mahtaa Suomessa jatkua. "Halpoja" autoja täytyy myydä tosi paljon, että toiminnan pyörittäminen ylipäätään on mahdollista. En usko, että Ladasta yksinään on elinkeinoksi kenellekään.
Ladan katetta pudottaa vielä runsaat takuukorjaukset ja pidempi maahantuontikunnostus.
Eikä Deltan markkinoinnin puute ole ainoa syy auton vähäiseen menekkiin. Taitaa kehitys olla käynyt juuri toisin päin. Ensin ovat asiakkaat vaihtaneet toisiin merkkeihin ja sitten on mainostaminen lopettu. Vain uutuuksia on vähän aikaa tuotu näkyviin. Valtaosa, joka haluaa uuden Ladan ostaa, tietää kyllä mistä niitä saa. Tilanne oli aivan toinen silloin, kun samoista markkinoista kilpaili muitakin merkkejä, kuten Skoda, Warre, Fso ja Zastava.
Merkin jatkuvuuden kannalta juuri uusien autojen myynti on tärkeää. Suurin uusia autoja ostava ikäryhmä ovat yli viisikymppiset. Usein tässä ikäryhmässä on talous aika hyvässä kunnossa ja sekin vaikuttaa ostopäätökseen.
Kyllä vikoja on kaiken merkkisissä autoissa. On vain aivan eri asia, jos tuhatta myytyä autoa kohden kymmenen käy korjaamolla tai sataa myytyä autoa kohden kymmenen. Puhumattakaan kun yhdellä autolla pitää käydä useita kertoja. Katsastuksesta sai joitakin vuosia sitten sellaisen lapun, jossa näkyi automallin yleisimmät hylkäykseen johtaneet viat. Samassa lapussa näkyi myös, paljonko autoilla oli keskimäärin ajettu. Lapusta selvisi, että määrätyt viat olivat Ladassa yleisempiä kuin muissa vaikka Ladoilla oli ajettu keskimäärin vähemmän kuin muilla.
Kaikesta huolimatta toivotaan hyvää tulevaisuutta myös Ladalle.
Mitenkähän Ladan myynti mahtaa Suomessa jatkua. "Halpoja" autoja täytyy myydä tosi paljon, että toiminnan pyörittäminen ylipäätään on mahdollista. En usko, että Ladasta yksinään on elinkeinoksi kenellekään.
Ladan katetta pudottaa vielä runsaat takuukorjaukset ja pidempi maahantuontikunnostus.
Eikä Deltan markkinoinnin puute ole ainoa syy auton vähäiseen menekkiin. Taitaa kehitys olla käynyt juuri toisin päin. Ensin ovat asiakkaat vaihtaneet toisiin merkkeihin ja sitten on mainostaminen lopettu. Vain uutuuksia on vähän aikaa tuotu näkyviin. Valtaosa, joka haluaa uuden Ladan ostaa, tietää kyllä mistä niitä saa. Tilanne oli aivan toinen silloin, kun samoista markkinoista kilpaili muitakin merkkejä, kuten Skoda, Warre, Fso ja Zastava.
Merkin jatkuvuuden kannalta juuri uusien autojen myynti on tärkeää. Suurin uusia autoja ostava ikäryhmä ovat yli viisikymppiset. Usein tässä ikäryhmässä on talous aika hyvässä kunnossa ja sekin vaikuttaa ostopäätökseen.
Kyllä vikoja on kaiken merkkisissä autoissa. On vain aivan eri asia, jos tuhatta myytyä autoa kohden kymmenen käy korjaamolla tai sataa myytyä autoa kohden kymmenen. Puhumattakaan kun yhdellä autolla pitää käydä useita kertoja. Katsastuksesta sai joitakin vuosia sitten sellaisen lapun, jossa näkyi automallin yleisimmät hylkäykseen johtaneet viat. Samassa lapussa näkyi myös, paljonko autoilla oli keskimäärin ajettu. Lapusta selvisi, että määrätyt viat olivat Ladassa yleisempiä kuin muissa vaikka Ladoilla oli ajettu keskimäärin vähemmän kuin muilla.
Kaikesta huolimatta toivotaan hyvää tulevaisuutta myös Ladalle.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Lada ei varmaankaan ole autokauppiaiden suosikkikohde, epätasaisen laadun vuoksi, se on vanhanaikainen, ei turvavarusteita, provisiopalkalla myytäessä automyyjien palkka jää tältä osin pienemmäksi. Mikäli sattuu saamaan hyvän yksilön, niin sitten homma toimii ihan ok. Mutta eipä autokauppiaita tosiaankaan kiinnosta suuremmin näin epävarma tulonlähde. Pelkkä Ladan myynti ei ketään tänä päivänä elätä. Mutta jospa se kuitenkin valikoimissa pysyisi, edes niitä varten, jotka sen välttämättä haluaa. Tiliä sillä ei kyllä kukaan pääse enää tekemään. 

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Minusta oli sinällään hauskaa käydä tuolla Lada-kaupoilla sunnuntaina, kun olin täällä lukenut herrojen Vuoden Synkistelyt niin ajattelin että kyllä katsotaan kuin halpaa makkaraa ja tarjotaan KIAa. Mutta sattuipas, että juuri edellinen asiakas pyysi tarjousta Ladasta (oli vanhempi mieshlö) ja meille myytiin oikein "ilon kautta" tuota satakymppiä.
Ei se nyt tietenkään olisi ollut hyvää bisnestä hänen käydä sanomaan, että joo ostakaa nyt kun vielä saa, mutta ei minulle sellaista käsitystä jäänyt että tämä olisi jotenkin loput toreissa tämä Lada-kauppa siellä. Se lähinnä vaan, että nyt tätä maassa olevaa erää myydään ja sitten tulee lisää kun tiedetään mitä tehdas pystyy toimittamaan.
Ja tosiaan, me tuossa kiertelimme vaimon kanssa näitä autokauppoja, ja hän tuli ihan oman ajattelunsa perusteella siihen tulokseen, että kyllä Slarba vaan vieläkin on kova luu kun ruvetaan katsomaan "bang for buck" -suhdetta. Naurettavan korealaisen koirankopin hinnalla iso, tukeva maantieauto jossa on melkoinen tavaratila ja erinomainen lämppäri, tuolle 110:n automaattivehkeelle ei meinaan moni lämmityslaite pärjää, on tossa vuokraamolla tullut testailtua ~50 eri autoa.
Ei se nyt tietenkään olisi ollut hyvää bisnestä hänen käydä sanomaan, että joo ostakaa nyt kun vielä saa, mutta ei minulle sellaista käsitystä jäänyt että tämä olisi jotenkin loput toreissa tämä Lada-kauppa siellä. Se lähinnä vaan, että nyt tätä maassa olevaa erää myydään ja sitten tulee lisää kun tiedetään mitä tehdas pystyy toimittamaan.
Ja tosiaan, me tuossa kiertelimme vaimon kanssa näitä autokauppoja, ja hän tuli ihan oman ajattelunsa perusteella siihen tulokseen, että kyllä Slarba vaan vieläkin on kova luu kun ruvetaan katsomaan "bang for buck" -suhdetta. Naurettavan korealaisen koirankopin hinnalla iso, tukeva maantieauto jossa on melkoinen tavaratila ja erinomainen lämppäri, tuolle 110:n automaattivehkeelle ei meinaan moni lämmityslaite pärjää, on tossa vuokraamolla tullut testailtua ~50 eri autoa.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mutta onko tuossa uudessa sitten automaattista lämppäriä, vuoden 2004 malleissa mitä olen nähnyt on katkaisijassa vain 4 nopeutta ei A eli automaattia ollenkaanMikko_PKP kirjoitti: ja erinomainen lämppäri, tuolle 110:n automaattivehkeelle ei meinaan moni lämmityslaite pärjää, on tossa vuokraamolla tullut testailtua ~50 eri autoa.


- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tota mäkin ihmettelin, yksi melkein ainoita järkeviä parannuksia samaraan nähden, vähentää kyllä intoa lähteä 110 kaupoille.R-J kirjoitti:Mitä! Onko ne poistanu automaattivaihteen lämppäristä? Miks? Eihän tos oo mitään järkee. Varsinkin, kun se vielä toimiikin ihan asiallisesti.

imagon säilytys
On yleensäkin ihmetyttänyt se seikka, että Lada 110:tä on verrattu korealaismerkin pienimpään malliin myös hinnan osalta. Kyseessähän ovat eri kokoluokan autot.
Ladaa tietenkin myydään eniten Venäjän markkinoille ja silloin lähtökohtana ovat sikäläiset turvallisuus- ym. vaatimukset.
Tuntuisi kuitenkin oudolta, jos tehdas ei olisi kiinnostunut viennistä. Kansainvälisillä automarkkinoilla se on ollut näkyvissä kolmattakymmentä vuotta ja sillä on ollut uskolliset ostajansa, jotka hyvin sietävät sen pikku oikutkin.
Topisaalta olisi luonnollista, että Lada pyrkisi edelleenkin säilyttämään imagonsa automarkkinoilla myös Euroopassa tulevaisuuttakin silmällä pitäen. Jos imago menetetään, se on vaikea taistella takaisin, ja Ladankin tehtailla tunnetaan hyvin liike-elämän kovat lait.
Oli puhetta korealaiskilpailijan pitkästä takuuajasta. Eikö asia ole yksinkertaisesti niin, että takuun maksaa ostaja kyseisen auton hinnassa? Kyseessä on siis eräänlainen vakuutus. Kun on takuukorjaus, jonka ostaja on siis jo maksanut, auto tuodaan luonnollisesti merkkikorjaamolle, jolle korjaus on tuloa.
Jos Ladalla on vuoden takuu, niin senkin ostaja ainakin suurelta osin maksaa. Ostajahan maksaa takuuajan jälkeiset korjaukset, mutta nyt ei takuun kautta, vaan paikan päällä, eikä välttämättä enää merkkikorjaamolle.
Hyvä kysymys kieltämättä on, kuka Ladaa välittää ja myy tulevaisuudessa.
Ladaa tietenkin myydään eniten Venäjän markkinoille ja silloin lähtökohtana ovat sikäläiset turvallisuus- ym. vaatimukset.
Tuntuisi kuitenkin oudolta, jos tehdas ei olisi kiinnostunut viennistä. Kansainvälisillä automarkkinoilla se on ollut näkyvissä kolmattakymmentä vuotta ja sillä on ollut uskolliset ostajansa, jotka hyvin sietävät sen pikku oikutkin.
Topisaalta olisi luonnollista, että Lada pyrkisi edelleenkin säilyttämään imagonsa automarkkinoilla myös Euroopassa tulevaisuuttakin silmällä pitäen. Jos imago menetetään, se on vaikea taistella takaisin, ja Ladankin tehtailla tunnetaan hyvin liike-elämän kovat lait.
Oli puhetta korealaiskilpailijan pitkästä takuuajasta. Eikö asia ole yksinkertaisesti niin, että takuun maksaa ostaja kyseisen auton hinnassa? Kyseessä on siis eräänlainen vakuutus. Kun on takuukorjaus, jonka ostaja on siis jo maksanut, auto tuodaan luonnollisesti merkkikorjaamolle, jolle korjaus on tuloa.
Jos Ladalla on vuoden takuu, niin senkin ostaja ainakin suurelta osin maksaa. Ostajahan maksaa takuuajan jälkeiset korjaukset, mutta nyt ei takuun kautta, vaan paikan päällä, eikä välttämättä enää merkkikorjaamolle.
Hyvä kysymys kieltämättä on, kuka Ladaa välittää ja myy tulevaisuudessa.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
suomen markkinat on kai niin pienet ettei tänne kannata niin panostaa. Neuvostoliiton aikana oltiin vähän eriasemassa, kun oltiin etuoikeutettuja kauppakumppaneita.
tänne siis tuodaan pieniä eriä jotain säästömalleja, takuu.... mikä se on? venäjällä jotkut diilerit tarjoaa jo uuteen Ladaan 3 vuoden takuun.
tänne siis tuodaan pieniä eriä jotain säästömalleja, takuu.... mikä se on? venäjällä jotkut diilerit tarjoaa jo uuteen Ladaan 3 vuoden takuun.

Tuodaanko enää pieniäkään eriä, kun deltta-auton sivuilta ei löydy edes uuden ladan hintaa? Kuten ei löytynyt samarankaan hintaa silloin kun sen myyntiä lopeteltiinLada-Jussi kirjoitti:suomen markkinat on kai niin pienet ettei tänne kannata niin panostaa. Neuvostoliiton aikana oltiin vähän eriasemassa, kun oltiin etuoikeutettuja kauppakumppaneita.
tänne siis tuodaan pieniä eriä jotain säästömalleja, takuu.... mikä se on? venäjällä jotkut diilerit tarjoaa jo uuteen Ladaan 3 vuoden takuun.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
nojoo, se tais olla sitten siinä..,_,/ukka kirjoitti:Tuodaanko enää pieniäkään eriä, kun deltta-auton sivuilta ei löydy edes uuden ladan hintaa? Kuten ei löytynyt samarankaan hintaa silloin kun sen myyntiä lopeteltiinLada-Jussi kirjoitti:suomen markkinat on kai niin pienet ettei tänne kannata niin panostaa. Neuvostoliiton aikana oltiin vähän eriasemassa, kun oltiin etuoikeutettuja kauppakumppaneita.
tänne siis tuodaan pieniä eriä jotain säästömalleja, takuu.... mikä se on? venäjällä jotkut diilerit tarjoaa jo uuteen Ladaan 3 vuoden takuun.
,_,/ukka

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Nyt tarttee sitten ruveta vissiin suunnittelemaan karvahattulähetystöä Telttaan, jos ne tosiaan ovat, ihan oikeesti, aikeissa luopua Ladan myynnistä. Hinnoista puheenollen, TM on noteerannut Ladan aina hinnastossaan, mutta monet muut lehdet ovat jättäneet sen pois.,_,/ukka kirjoitti:Tuodaanko enää pieniäkään eriä, kun deltta-auton sivuilta ei löydy edes uuden ladan hintaa? Kuten ei löytynyt samarankaan hintaa silloin kun sen myyntiä lopeteltiinLada-Jussi kirjoitti:suomen markkinat on kai niin pienet ettei tänne kannata niin panostaa. Neuvostoliiton aikana oltiin vähän eriasemassa, kun oltiin etuoikeutettuja kauppakumppaneita.
tänne siis tuodaan pieniä eriä jotain säästömalleja, takuu.... mikä se on? venäjällä jotkut diilerit tarjoaa jo uuteen Ladaan 3 vuoden takuun.
,_,/ukka

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)