4piste ruisku + isompi turbo + peräremppa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Jatka samaa rataa. Tosta tulee vielä julma vehje prkl.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nyt taas jaksoi vähän jatkaa, eli eilen vaihdoin kannen ja tänään tein johtosarjaa sen verran että sai koitettua käyntiin.
Kuva
Kuva

vielä pitää johtoja niputtaa ja turbo kiinnittää, nyt roikkuu pelkkien öljyletkujen varassa. ja sitten armotonta säätämistä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

hienoa työtä!! 8)
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ihan pakko sanoa: ajatushan on oikea ja oleelliseen kannattaa keskittyä, mutta on se ruma :lol:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Stefa kirjoitti:on se ruma :lol:
Niin on ja päältäpäin auto on vielä konetilaakin kamalampi.


edit: nyt on jo turbokin, hiukan on rumasti vinossa sekin mutta kunhan nyt vaan toimii :lol: kuva1 kuva2

Konekin rupeaa olemaan jo niin hyvissä säädöissä ku ajamatta pystyy, eli käynistyy hyvin ja vastaa kaasuun.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Turbiini kirjoitti: Niin on ja päältäpäin auto on vielä konetilaakin kamalampi.
Juu olen kaikenlaista lentävää legendaa autosta kuullut :lol:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Tämänpäivän aikaan saannos,
Kuva
ja sama omalla paikallaan
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nyt on jo pieni testilenkki tehty, Ahtoputkistossa muutama ylimääräinen letkun reikä joita ei ollu tukittu joten ahdot nousi vain 0.5bar asti, mutta silti tuntui voimaa olevan kohtuullisesti. Ja säädöt osui kerrasta melko lähelle seosmittari pysyi melkein koko testilenkin aikana puolessavälissä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei ole tainnut tulla ilmi, tai en ainakaan muista. Milläs tuota ohjaat, megaruutta? Minkä kokoiset nuosuuttimet on ja mistä? Paljon on bensapaine ja onko kertova säädin?
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

juu megasquirt ohjaa, suuttimeton muistaakseni hieman yli 400cc/min paineen säätimenä aito venäläinen painettailmeisesti 2.5-3bar en ole mitannu eikä ole kertova.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Jeah, miullekin kohta tulloo toi imusarja, mut kokonaisena.... :P pitääpi ruveta säästämään siihen eatoniin....
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nyt tuli sitten taas vaurio, rupes öljynpaine valopalamaan. Pysähdyin tien sivuun ja tarkistin että koneessa on öljyä, ja koska kotia ei ollu enää kuin 1km niin ajattelin että paineen rajoitus venttiili vain jumittaa ja kyllä sielä vielä sen verran kiertoa on että kotia pääsee ilman suurempia vaurioita. Kyllä kotia pääsikin eikä kone pitäny mitään sivuääniä, mutta tänään kun rupesin tutkimaan niin huomasin että kun virran jakajan reiästä katsoo konetta pyöritellessä niin ei pyöri koko öljypumppu, menny öljypumpun käyttörataasta hampaat sileäksi. Laakerit luultavasti on sitten ainakin luultavasti loppu, mutta toivotaan että kampi on pysyny ehjänä.

edit: nyt on auki ei edes laakereissa ollu pahoja jälkiä öljyäkin oli vielä välissä.
Kuva
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Erittäin kurja juttu. Ei taida ruskien metallit kestää kovin isoja tehoja. Vai olisiko tuolla vialla ollut joku erityinen syy?

Tulipa mieleen että volkkarin dieselmoottorin öljypumppu onkin ihan fiksu koska se on kytketty suoraan kampiakselin päähän eikä täten systeemissä ole hammasrattaita heikkona lenkkinä.
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

paljos tossa koneessa nyt sit on tehoja??? ja olen huonosti lukenut ton jutun ni mikä kone sulla on tos mitä olet ruvennu rakentaa??
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

ilkkahy kirjoitti:Erittäin kurja juttu. Ei taida ruskien metallit kestää kovin isoja tehoja. Vai olisiko tuolla vialla ollut joku erityinen syy?

Tulipa mieleen että volkkarin dieselmoottorin öljypumppu onkin ihan fiksu koska se on kytketty suoraan kampiakselin päähän eikä täten systeemissä ole hammasrattaita heikkona lenkkinä.
:lol: No eipä tuon öljypumpun käyttörattaan hajoaminen ole tehoista riippuvainen asia...
124/2101 practical beauty
Vastaa Viestiin