Enkä minä ikinä ainakaan myöntäisi puhuvani off topic juttuja missään

Ei ollut Toyotaa testissä, kunhan jauhavat offtopiccia.zetagi kirjoitti:Siis oliko TM:ssä Toyota tuossa testissä? (Otsikko) Mutta asiaan ......
Porukoilla on 00 corolla ja männärenkaat jumiutui. (Oli öljyn kulutus melekosta) Vaihtoivat takuuseen puol konetta. Kuulemma tyyppi vika noissa koneissa.
Että löytyy niitä vikoja toyotastakin.
Olikohan näiden 110-mallien airbag-ratit saman tyyppisiä kuin Eurosamaran, että merkkivalo ja kaikki elektroniikka oli itse ratissa? Ja olisiko tuo ABS-järjestelmä sitten kaikkineen täysin sama, mitä oli Suomessakin hetken myydyssä 117-mallissa? Mitä nyt olen lukenut, niin Kalinan ja 110-sarjan jarrut lienevät identtiset eivät pelkästään takana, vaan myös edessä. Taas näitä järjettömiä projekteja mihin kukaan ei taida ryhtyä, mutta purkaamoilla on osina myynnissä ne kaksi kolaroitua Kalinaa, joista voisi ABS:tkin ostaa ja asentaa 110:iin, ellei tähän ole sitten taas kalliita esteitä liittyen auton tyyppihyväksyntään jne.Lada-Jussi kirjoitti:110:stä löytynyt myös versio kuljettajan airbagillä, mm mallit 21102-00-114 ja 21102-00-116 kumpainenkin Euro-2 vientimalleja, toinen Boschilla toinen GM:llä, kyseessä siis 1,5i Sedan. Tiedä sitten onko kyseisiä versioita vielä nykymallistossakin ja minkälaisia määriä valmistetaan?
ABS järjestelmiä on kehitelty Boschin kanssa ja ainakin Kalinaan ja Prioraan niitä ollaan ihan vakiovarusteeksi suunniteltu. Venäjällä jotkut jälleenmyyjät asentaa ko ABS järjestelmää myytäviin 110 autoihin, joskus lukenut jopa Samarasta johon järjestelmä on asennettu.
Voihan olla niinkin. Mitähän kaikkea muutoksia vaatisi. Tietysti konehuoneeseen ABS:n ohjausyksikkö, onko järjestelmä ihan erillään moottorinohjauksesta? Tietysti myös johdotukset ja takajarrut ainakin joutuisi vaihtamaan, kun kuulemma ovat ABS:illisissa autoissa erilaiset. Miten sitten etupään kanssa, saako ABS:ittomaan rakenteeseen lisättyä tunnistimet, vai joutuuko jarrusatulat vaihtamaan... Tuskin monikaan on Suomessa tehnyt ABS-jälkiasennuksia?THI-900 kirjoitti:Voisiko olla samoin kun mun 1989 mallin 900 saabissa. Rekisteriotteessa lukee vaihtoehtoinen jarrujärjestelmä. Mun käsityksen mukaan tohon sais laittaa ABSn ilman muutoskatsastusta?