Sivu 3/3

Lähetetty: 2.1.2006 21:13
Kirjoittaja larssi21074
Ihmettelet turhaan.
Ne jättävät (valitettavasti) helman ja pohjapellinsauman näkyviin.
Eli tunkin käyttöä eivät estä. Helmat kannattaa muistaa massata hyvin ennen asennusta ettei pääse paska väliin muhimaan.

Meidän autossa (kuvia galleriassa) onlasikuituiset levikkeet, suojaavat vielä paljon paremmin helmoja ja ovat todella "tyylikkäät. Niiden kanssa ladan omalla tunkilla ei tee mitään mutta nostaminen onnistuu hanuritunkilla auton alta. Edestä pitkittäispalkin ja takaa taka-akselin korvakkeen kohdalta.

Lähetetty: 15.1.2006 18:58
Kirjoittaja RTJN65
2 paria helmoja keränneet pölyä jo pari viikkoa. Eli vielä löytyy.

Lähetetty: 30.1.2007 17:53
Kirjoittaja larssi21074
Helmamuovit ovat taas muuttuneet! :D Uusissa satakympeissä niitä näkyy olevan.
Nyt ovat vihdoin järkevät eli suojaavat myös helmapellin ja pohjapellin sauman, tulevat pidemmälle auton alle.

Tulevat kiinni siihen kyseiseen saumaan u-muotoisen listan avulla.

Lähetetty: 30.1.2007 21:14
Kirjoittaja Lada-Jussi
mutta eikös tollaset muovit pääse vetää kakkaa väliin ja se muhii siellä ja pelti mätänee pois, sitten autossa on enää muovihelmat?

Lähetetty: 30.1.2007 22:41
Kirjoittaja larssi21074
JA Paaaaaskan marjat. Nuo muovisuojat on 110:ssä tositarpeelliset! Tietenkin asiaan auttaa että niiden aluksen massaus pidetään kunnossa, muutenhan siinä käy juuri niin että kohta on vaan ne muovit.

Mutta kun on nuo muovit ja kotelosuoja välissä niin on varmasti kestävä. Ovien alalaidoissakaan ei tarvita enää niitä typeriä tiivisteitä.

Ja mitäpä sitten jos pelti häviää alta, :P miettikääpä esim vanhoja kalliita mersuja joissa on ovissa ja helmoissa muovikotelot. Autot näyttävät siisteiltä vaikka oikeasti ovat läpimätiä!

Lähetetty: 31.1.2007 10:57
Kirjoittaja larssi21074
Kukin tavallaan. :idea:

Lähetetty: 31.1.2007 17:14
Kirjoittaja larssi21074
Ja oon nähny kyseisiä tapauksia eli autoja joissa on muoviset helmat kolhuja, kivisuihkua ja suolakuraa vastaan.

Jos massat pitää kunnossa alta niin varmasti säilyy. Tietenkin noiden koteloiden tuuletus pitää myös toimia.

Miten niin ei muuten massat pysy 110:ssä??
Mulla einakin pysyy pitämättäkin! Kyllä jokaisessa autossa pitää massauksen kunto tarkastaa muutamankerran vuodessa, jotkut tarkastavat jopa toyotasta. Itse en alkaisi kertakäyttöastioita pesemään.

Lähetetty: 31.1.2007 22:40
Kirjoittaja larssi21074
Satakympissä ovat herkät iskemille etenkin kun helmat ovat SINKITYT. Tunnetusti sinkissä ei maali halua pysyä. Muovit auttavat siihen oikein käytettynä.
Onhan uusissa tojotissakin osittain kontaktimuovitetut helmat, samaan tapaan kuin minun koulukirjat aikoinaan. :)

Tuuletuksella tarkoitan sitä, että kotelot suunnitellaan niin että ilma kiertää niissä. Se on tarkoitus ottaa huomioon jo auton suunnittelussa mutta joissakin malleissa se ei toimi ja kotelot kostuvat ja vesi jää hautomaan sinne. Satakympin muovitkin ovat hautovat ruostuttajat mikäli alle ei laiteta massaa.

(sisä)Lokasuojat suunnitellaan yleensä ohjaamaan ilmaa tietyllä tavalla. Monesti auton lokarit ja helmat suunnitellaan siten että ilma kulkee helman läpi ja kuivattaa niitä. Heelmat ovat siis etupäästää avoimet osittain, mikäli ovat sisälokarien suojassa.

Itse olen massannut ja tuunannu omat autot kaikki niin että olen tutkinut ilmankiertoa ja koittanut saada sen toimimaan parhaalla tavalla. Kuitenkaan koteloihin ei saa päästä suolavesi ja kura.

Re: Muoviset helmapelli suojat 110

Lähetetty: 18.8.2013 20:14
Kirjoittaja 4eburashka
Olettekos kurkkineet noiden helmalistojen alle?

Omassa vm. 2005 111:sen listojen alla muhi pieni ylläri, ihan en osannut odottaa tuommoista 8 vuotta vanhalta autolta:D

http://aijaa.com/DKJmrR