Hieman korjailin tietoja taas eli olin noi ilmasuuttimet merkannut väärin joko sen takia että jossain purkamassani nuo ovat olleet väärin tai sitten olin vain päättänyt että I kurkussa pitää olla pienempi ilmasuutin kuin II kurkussa... No tämä oletus saattoi tietysti johtua siitä että muissa kaasareissa näin on ollut
Kaivelin itsekin tämän topicin esiin kun välitin kaverille axtecin ja ihemettelin kun meni loimaan reissulla bensaa rutosti... No eräs seppä oli säätänyt alipaineletkut fiilispohjalta ja täystehotunnistin ei saanut alipainetta ollenkaan = täysteho moodi päällä koko ajan ties kuinka kauan... Putken pää musta ja pakokaasut haisee jo siltä että katti ei tee enää mitään ja tuskin lambdakaan
Eli vaikka repisitte kaikki muut alipaineletkut pois niin liittäkää se täystehotunnistin vaikka suoraan sinne imusarjan alipainelähtöön niin ei katalysaattori ja lambda hajoa turhaan... 
Tämä pätee tietysti vain siinä tapauksessa että kaasari ja sen sähköohjaus muuten säilyy ennallaan...
Sillä täystehotunnistinpiirin lämpöventtiilillä (tms) ei matka-ajon kannalta ole mitään merkitystä kun avautumislämpötila on 30 astetta... Tuon merkitys siis lienee se että kylmänä (alle 30 ast.) se blokkaa täystehotunnistimelta alipaineet pois ja kone saa rikkaampaa seosta...
Bonuksena voin kertoa että kun poraa II kurkun pääsuuttimen (vakio 110) 120 niin vetoja tulee kaasupohjassa vähän lisää mutta tasakaasuajossa kulutus ei muutu ja menee päästöistä läpi ja katinkaan ei pitäisi tykätä kyttyrää... Ellei sitten aja koko ajan kaasupohjassa...

Tämäkin neuvo on tietysti lainvastainen eikä siis sovellu tieliikennekäyttöön kun vähäpäästöisiä ei saa muuttaa...
PS löysin muuten ensimmäisen käytetyn axtec kaasarin missä oli tyhjäkäyntipiirin säätöruuvissa/reiässä vielä kierteet

No pyörii kyllä sekin varmaan tärinässä auki kun O rengas on löysä reikäänsä... Pitää varmaan laittaa jotain töhnää kierteelle tai laittaa silikonia perään ettei pyöri auki asti...
EDIT: Sellainenkin juttu tuli mieleen että sen II kurkun läpän saa aukeamaan ihan mekaanisesti riippumatta ryypyn toiminnasta... Sen pienen välitysvipstaakin jousi vaan käännetään toisinpäin!
Niin ja Riston UKK neuvoihin vielä että mikäli täystehotunnistin ei saa alipainetta niin täystehomoodi on koko ajan päällä ja laite saa niin paljon kakkua kuin suuttimet antavat... Toiminta on siis sellainen että pienillä kaasuläpän avautumilla on paljon alipainetta ja isoilla taas ei... Lepotilassa (ilman alipainetta) tuo tunnistin siis maattaa boksia koko ajan ja järjestelmä ei ohjaa tätä "closed loop" systeemiä jota katalysaattori tarvitsee toimiakseen ja pysyäkseen ehjänä...
Niin ja jos joku tietää missä se Axtec kaasuttimen sisäinen toimintakuva oli niin saa linkittää... En taas löytänyt sitä mistään ja toi oma painttikuvakin on hukkunut netistä...