Sivu 21/33

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 7.3.2008 18:42
Kirjoittaja Jokari
Dodiin eilen tuli äherrettyä tunti jos toinenkin tallilla ja lopputulos näyttää tältä:

Kuva

Jopas loppu selkäkivut kuin seinään ja nyt pysyy jopa penkissä kiinni ja voi keskittyä siihen ajamiseen alituisen jännittämisen sijasta. Suosittelen kaikille jotka ovat v*ttuuntuneet meriheinäpenkkien päällä muljuamiseen 8) Kyllä sakemanni osaa penkkejä tehdä...

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 7.3.2008 19:03
Kirjoittaja lada_r
Tosi hyvältä näyttää, ja varmasti hyvä istua!
Minkä merkkinen penkki?
On ne Ladan vakio penkit hirveitä istua, varsinkin nappiksen.
Tänään kaivoin oman 2105 ulos, kyllä on mukava istua OMP kuppijakkarassa micran penkin jälkeen.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 7.3.2008 19:04
Kirjoittaja Jokari
Ihka aito Recaro on... 8)

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 7.3.2008 19:35
Kirjoittaja markku
No niin kyllä nyt kelpaa lähteä pitemmillekin reissulle , tosi komea ja laadukas ....ps. sakemannit osaavat tehdä muutakin laadukasta :wink:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 9:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
no Ladassa tuollainen räpellys ei ehkä näytä niin pahalta, mutta kerran näin jonkun entisen taxi-mersun W124 koppasen, johon oli kuljettajalle isketty joku recaron penkki, jonka värisävy sentään pikkusen yritti jäljitellä muuta sisustusta, mutta kyllä siitä aika rikkonaisen ja rumannäköinen kokonaisuus tulee.

Käyttömukavuuden kannalta Ladan orkkispenkki ei siis ilmeisesti paljon mersun penkille häviä, kun kumpaankin pitää penkki vaihtaa. Mutta ehkä kannattaa miettiä mitä muita mukavia autoja saa, joissa on hyvät penkit jo vakiona, eihän vanha Lada mikään käyttöauto ole.

jos nyt kuitenkin aikoo Ladaa käyttää käyttöautona, niin ehdottaisin, että kaikki penkit pitää vaihtaa samanlaisiin, näin tulee tyylikäs yhtenäinen ilme, ja säästäähän tuo tuninki sitten orkkispenkkejä tulevaa museorekisteröintiä varten.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 10:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Puukuulaistuinpäälys jämäköittää penkkiä mukavasti. Minä tykkään niistä.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 11:09
Kirjoittaja BME316
Tässä kiskoista huonolla kännykällä otettuja kuvia.
http://i265.photobucket.com/albums/ii22 ... 008004.jpg
http://i265.photobucket.com/albums/ii22 ... 008005.jpg

Ei ole ainakaan asennuksilla pilattu. Muistaakseni 5mm lattarautaa ja 4mm (45mm x 30mm) neliöpalkkia. Pultit M8 ja vastapuolella nylocit. Ladan omiin kiskoihin sovellettu. Taitaa kaikenlisäksi olla paremmin ratin kanssa linjassa kuin vakiopenkki. Kiskot menevät kuulemma vielä maalaukseen :)

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 11:51
Kirjoittaja audiq
Tuuninki-lehdessä joskus kerrottiin, että jostain Saabista repeytyi Recarot irti, kun eivät kestäneet kiihdytyksessä syntyneitä G-voimia.
Oli kuulemma niin paljon potkua koneessa... :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 13:36
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:no Ladassa tuollainen räpellys ei ehkä näytä niin pahalta, mutta kerran näin jonkun entisen taxi-mersun W124 koppasen, johon oli kuljettajalle isketty joku recaron penkki, jonka värisävy sentään pikkusen yritti jäljitellä muuta sisustusta, mutta kyllä siitä aika rikkonaisen ja rumannäköinen kokonaisuus tulee.

Käyttömukavuuden kannalta Ladan orkkispenkki ei siis ilmeisesti paljon mersun penkille häviä, kun kumpaankin pitää penkki vaihtaa. Mutta ehkä kannattaa miettiä mitä muita mukavia autoja saa, joissa on hyvät penkit jo vakiona, eihän vanha Lada mikään käyttöauto ole.

jos nyt kuitenkin aikoo Ladaa käyttää käyttöautona, niin ehdottaisin, että kaikki penkit pitää vaihtaa samanlaisiin, näin tulee tyylikäs yhtenäinen ilme, ja säästäähän tuo tuninki sitten orkkispenkkejä tulevaa museorekisteröintiä varten.
Mä en enää jaksas hakata päätä seinään sun ja sun mielipiteittes kanssa.

Ensinnäkin, ulkonäöllä ei ole paskankaan merkitystä. Mukavuus menee kaiken edelle. Koko auto on muutenkin kun perseestä revitty, joten ulkonäkö? Who cares...
Käyttöautona tuo nyt sattuu toimimaan, kun on muuten teknisesti ihan hyvässä kunnossa ja leimaakin lokakuun loppuun...
Toista samanlaista penkkiä ei ole eikä tule. Apukuski saa käkkiä ihan kohtalaisen hyvässä suomijakkarassa, sekun on aika hyvin ryhdissään.
Sen sijaan toi kuskin suomijakkara oli jo satatonnia ajettuna niin löysä ja lässähtänyt paska, että pikku kauppareissullakin sai selkänsä kipeäksi, kun minkäänlaista tukea ei ollut varsinkaan alaselän kohdalla.
MIKÄ MUSEOINTI? Tätä autoa ei tulla museoimaan, tällä ajetaan niinkuin yleensä autoilla tehdään.
Toki voisin työntää tämän heinikkoon vaikka kymmeneksi vuodeksi ja sen aikaa elätellä fantasioita auton itsestäänmuseoitumisesta.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 13:39
Kirjoittaja Jokari
BME316 kirjoitti:Tässä kiskoista huonolla kännykällä otettuja kuvia.
http://i265.photobucket.com/albums/ii22 ... 008004.jpg
http://i265.photobucket.com/albums/ii22 ... 008005.jpg

Ei ole ainakaan asennuksilla pilattu. Muistaakseni 5mm lattarautaa ja 4mm (45mm x 30mm) neliöpalkkia. Pultit M8 ja vastapuolella nylocit. Ladan omiin kiskoihin sovellettu. Taitaa kaikenlisäksi olla paremmin ratin kanssa linjassa kuin vakiopenkki. Kiskot menevät kuulemma vielä maalaukseen :)
Kiitän kuvista :lol:

Joo tarveaineet 8x60 mm lattaa ja juurikin 45x30 mm putkipalkkia.
Samalla tavalla tuo heittää ratin kanssa, mut eipä sitä tosiaan enempää saa siirrettyä kardaanitunneliin päin.
Huomattavasti vakiojakkaraa edemmäs tuo tuli, koska nyt joutuu pitämään viimeisellä hampaalla, mut onneksi se riittääkin.
audiq kirjoitti:Tuuninki-lehdessä joskus kerrottiin, että jostain Saabista repeytyi Recarot irti, kun eivät kestäneet kiihdytyksessä syntyneitä G-voimia.
Oli kuulemma niin paljon potkua koneessa... :lol:
No ei ole sitä pelkoa tämän auton kanssa :lol: :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 13:43
Kirjoittaja Lada-Jussi
ei kannata laittaa tänne mitään projektipäiväkirjoja jos ei pysty ottaa kaikkea mahdollista palautetta vastaan.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 13:46
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:ei kannata laittaa tänne mitään projektipäiväkirjoja jos ei pysty ottaa kaikkea mahdollista palautetta vastaan.
Luuletko että mä otan sun juttuja tosissaan? Esitimpä nyt vaan perusteluja miksi MINÄ tuunasin taas sitä ja tätä :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 13:56
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:ei kannata laittaa tänne mitään projektipäiväkirjoja jos ei pysty ottaa kaikkea mahdollista palautetta vastaan.
Luuletko että mä otan sun juttuja tosissaan? Esitimpä nyt vaan perusteluja miksi MINÄ tuunasin taas sitä ja tätä :lol:
kirjoituksen sävy oli niin agressiivisen oloinen, että sen voi käsittää miten tahansa, mutta kiva jos asia on näin

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 14:03
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:
Jokari kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:ei kannata laittaa tänne mitään projektipäiväkirjoja jos ei pysty ottaa kaikkea mahdollista palautetta vastaan.
Luuletko että mä otan sun juttuja tosissaan? Esitimpä nyt vaan perusteluja miksi MINÄ tuunasin taas sitä ja tätä :lol:
kirjoituksen sävy oli niin agressiivisen oloinen, että sen voi käsittää miten tahansa, mutta kiva jos asia on näin
Sorry, jäi kriittiset paiseet laittamatta :mrgreen:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 8.3.2008 16:06
Kirjoittaja BME316
Tuntuu välillä tätä palstaa lukiessa, että kaikki muu mikä ei ole orkkista, niin ei ole hyväksyttävää. Kaiken pitäisi näyttää orkkikselta kiikarimankkaa ja renkaita myöden. Kukin tietysti tyylillään, mutta mun mielestä täytyy autoa muokata omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan. Tai olla muokkaamatta mikäli kokee sen niin parhaaksi autoksi.

Jos haluaa siihen mersuun paremmat mersun omat penkit niin voi tietysti pulittaa yli 1000e helposti penkkeihin. Ei tuo yksikään recaron jakkara mikään ilmainen ole uutena. Itse ajattelin myös joskus että täytyy penkit olla samanlaiset, mutta jos käytöllä on enemmän merkitystä kuin ulkonäöllä niin mielestäni on aivan turhaa. Ja jos kyyditsetään satunnaisesti ihmisiä, niin kannattaako sitten panostaa toiseen penkkiin.. hmm.