Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Meillä on töissä Ford Tourneo ja se on ihan jääkaappi, viime talvena ajoin sillä lämmöt täysillä ja puhallus päällä ja silti oli vain haaleaa sisätiloissa. Ajettuani löin avaimet tiskiin ja tokaisin vahtimestarille, että mun Niva on puolet lämpimämpi.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
yleensä paras lämpötila saadaan kun puhallus on hitaimmalla nopeudella. samarassa ei tule mitään jos on puhallus pois ja täysillä kennon ilma viilenee hiukan, mutta nopea puhallus on hyvä huurteen poistoon. että älä 1500i turhaa kuuntele sitä puhaltimen ääntä vaan pidä se pienellä niin tulee hiki.

Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Kokkeillaanpa
Vaikka tietäähän tuon jo että tuleeko se hiki matkajossa 


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
kyllä nappiksessa tarkenee, hiki tulee jos enemmän päällä ja pitkä matka.
mutta lämmin kyllä hukkuu tosi nopeesti pois, ei ole ihan samaa tasoa eristyksiltään kun uudet autot.
vanhusten jumpperi taas on kyllä melkonen pakastin, jos meinaa että talvella tulee yhtään lämmintä saa ajaa webasto päällä ihan huoletta
mutta lämmin kyllä hukkuu tosi nopeesti pois, ei ole ihan samaa tasoa eristyksiltään kun uudet autot.
vanhusten jumpperi taas on kyllä melkonen pakastin, jos meinaa että talvella tulee yhtään lämmintä saa ajaa webasto päällä ihan huoletta

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Ihan samaa vikaa ollut mulla kahdessa täysin erilaisessa takavedossa. Kymppi pakkasta tai enemmän niin kyllä pyörii vakiomoottorikin nihkeästi ekasta v*tuiksi menneen startin jälkeen. Startit on uunituoreita olleet ja akutkin samaa tasoa, ja öljytkin riittävän liukkaita, ei mitään vaikutusta. Hyytyy todella nopeasti startin kierrokset ensisekuntien jälkeen. Mitä se sitten on virikoneella, voin kuvitella helposti kun ei tuo oma weberöitykään liian helposti starttaa yli 5 tunnin seisonnan jälkeen enää.START kirjoitti: nyt vaan tällä viikolla käynnistys on ollut melko tuskasta, vaikka lämmityksessä on ollut tunnin. uuden akunkin ostin eikä suurta vaikutusta. joka kerta on lähtenyt mutta niin hilkulla on ollut että oikeen hirvittää. sama juttu jos päivällä seisoo yli 2 tuntia ilman että käyttää, pyörittää nihkeesti.
täytys oikeen mitata hukkaako se virrat akusta vai onko vika jossain muualla.
Siinä on vaan se ero että kaasaroidun käkättimen saa kyllä aina jotenkin käyntiin kuin tietää kikat vaikka se roikka olisikin unohtunut mutta edesmenneellä 1700i:llä ei olisi tarvinut edes vaivautua, -10 meinasi jo hyytyä täysin ja sisältä kuin jääkaappi vaikka ajaisit 100 km...huom. auto oli TÄYSIN orkkis, vähänajettu, hyvin huollettu ja räpeltämätön. Repikää siitä pussihousut

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Ja mitä tulee tuohon lämpimyyteen, niin asiahan on kovin subjektiivinen. Toisille ei riitä se huonosti lämmitetty saunakaan ja toiset tyytyy vähempään. Omien kokemuksien mukaan takavedossa saa puhaltaa hornan lieskapalkeiden veroista ilmaa että tarkenee pakkasella. Fiksummissa lämmitysjärjestelmissä riittää pienempikin lämpö kun ilmankierto ei ole pulloa muistuttavaa. Siinä missä takavedossa meinaa olla hieman koleaa, niin monessa muussa autossa lämmön tasainen jakautuminen hieman pienemmälläkin lämmöllä saa aikaan ihan mukavan lämpimyyden tunteen vaikka mittarilla mitattuna sisällä ei olisi kovinkaan lämmin. Tämä asia on ihan selkeästi huomattavissa jos omaa minkäänlaista tuntoaistia.
Takavedossa tuo lämmön heittely on kyllä huvittavaa, risteykseen himmatessa naamalle pöllähtää kylmä lehmän henkäys ja siitä kun lähdet reilummin kiihdyttämään niin johan puskee kuumaa niin pirusti; mutta vain hetken. Kaupunkiajossa melkoisen omalaatuista tuo lämpöjen vemppaus.
Takavedossa tuo lämmön heittely on kyllä huvittavaa, risteykseen himmatessa naamalle pöllähtää kylmä lehmän henkäys ja siitä kun lähdet reilummin kiihdyttämään niin johan puskee kuumaa niin pirusti; mutta vain hetken. Kaupunkiajossa melkoisen omalaatuista tuo lämpöjen vemppaus.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
juu tänään ei sitten aamulla lähtenyt edes käyntiin.
rupee tuntuun perin kummalliselta. jokarin ongelmat kuulostaa aika saman kaltaisilta. nyt vaan hukkuu virrat niin ettei jaksa pyörittää ollenkaan. täytynee hieman selvittää mistä vika löytyy
rupee tuntuun perin kummalliselta. jokarin ongelmat kuulostaa aika saman kaltaisilta. nyt vaan hukkuu virrat niin ettei jaksa pyörittää ollenkaan. täytynee hieman selvittää mistä vika löytyy
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Omat inzhektorit ovat lähteneet hyvin pakkasilla käyntiin. Sikäli kun on ollut virtaa. Vime talvena oli jännitteensäädin väsynyt ja piti useamman kerran apujohtojen ja latureiden kanssa pelleillä. Koetin juuri kylmäkäynnistystä kahdestakympistä. Ei propleemia. Startti olisi tosin huollon tarpeessa, mutta vielä jaksaa vääntää. Katin vaihto "läpivirtaavaan" varmaan auttaa jonkin verran asiaa. Yksilöitä taitavat nämä kotterot olla tässäkin suhteessa. Lämmintäkin on: joko paistuvat jalat ja palelee pää tai kiehuvat silmämunat ja varpaat jäätyy. Keskimäärin siis hyvä.Jokari kirjoitti:Siinä on vaan se ero että kaasaroidun käkättimen saa kyllä aina jotenkin käyntiin kuin tietää kikat vaikka se roikka olisikin unohtunut mutta edesmenneellä 1700i:llä ei olisi tarvinut edes vaivautua, -10 meinasi jo hyytyä täysin ja sisältä kuin jääkaappi vaikka ajaisit 100 km...huom. auto oli TÄYSIN orkkis, vähänajettu, hyvin huollettu ja räpeltämätön. Repikää siitä pussihousut
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Velipojan 2105:ssa oli viime talvena ongelmia pakkasella, tuntui kuin olis akku ollut tyhjä (vaikka oli uutta tavaraa). Työntämällä ja apukaapeleilla jaksoi. Starttihan siellä laiskistunut ja ehjään vaihtaessa muuttui pakkaskäynnistyvyys tyystin.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Nyt on tullu 9tkm ajeltua katsastuksen jälkeen tuolla carinan ropposella. Ei kai tuossa vikaa ole ollu, öljyt ajattelin vaihtaa ku tulee kymppi täyteen. Öljyä ei näy kuluttavan eikä nesteitäkään. Hyvin lähtee pakkasillakin käymään, ilman roikkaa en viitsi rääkätä. Lämpöä riittää sopivasti, ei tarvi lakkia tai takkia, mutta saunaksi ei saa :> Ei ole pahveja keulalla.
Kulutus pyörii siellä 6-7l nurkilla talvella.
Carina 2, -88, 392tkm taulussa.
Kulutus pyörii siellä 6-7l nurkilla talvella.
Carina 2, -88, 392tkm taulussa.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Noista starttijutuista, taitaa riittää jos startissa laakerit, vai puslat väljät, ankkuri "vemputtaa# startatessa...
warre 353w sedan,
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
mut toimii lämpösenä
aika outoa

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Otetaanpa vähän pakkia. Noin 1.5kk takana Baijerilaisen Mutteri Wiritelmän kanssa ja v*tutus maksimissaan, paskin auto mitä oon koskaan omistanu.10.11.2009 Jombba kirjoitti:Viikko takana BMW:n kanssa ja ihan tyytyväinen olen ollut ostokseeni. Pientä puljaamista on ollut sähköjen kanssa, mutta ne saatanee kasaan tässä lähiaikoina. Kone vetää hyvin alakierroksilta lähtien ja jaksaa vetää muutenkin riittävästi. Kyseessähän on siis tämä surullisen kuuluisa M40-moottori, jossa jakohihnan vaihtoväli on 40 tkm, venttiilikoneisto rallattaa jne.Hyvin tuntuu kuitenkin toimivan ja jakohihnankaan kanssa ei tule ongelmia kun se on vaihdettu äskettäin.
Alustatuntuma on hyvä Weitecin 60mm pudottavan alustasarjan ansiosta ja muhkeat pakoäänet takaa Marteliuksen putkisto.Mahtava vehje talviautoksi!

Ensimmäiset 2-3 vkoa taisteltiin sähköjen kanssa, poltti yhtä sulaketta jonka takana on puhallin, sähköpeilit, bensa- ja lämpömittari, joka siis oli erityisen ärsyttävää kun lasit huurussa yritti ajella kun puhallin ei sanonu mitään. Vika korjautui itsestään.
Pakkaskelien alkaessa taisteltiin sisäpuolelta jäätyvien lasien kanssa, aamulla oli todella mukava lähteä ajelemaan ku laseja sai raapata enemmän sisältä kun ulkoa.
Seuraavaksi oli akun kanssa ongelmia, pari krt oli menny tyhjäksi ja joutu kaverin avustuksella ottaa aamulla mäkistartin. Tällä viikolla jouduin kerran kävelymieheksi kun auto ei lähtenyt käyntiin. Nyt on uusi akku ja ongelma korjattu.
Nyt parin päivän sisällä on tullut ongelmia nopeusmittarin kanssa, neula heiluu kun hullun m*lkku. Ei tässä vielä kaikki, bensamittari elää yllättäen täysin omaa elämäänsä ja todella hankala yrittää ajella trippimittarin mukaan kun nopeusmittari pimeenä puolet ajasta.

Positiivisena asiana voin kertoa, että 102 tiukkaa hevosvoimaa (+paskat nastarenkaat) takaavat hyvät luisut talvisilla teillä. Oikeasti on hyvä vehje viedä vaikkei lukosta ole tietoakaan.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
E30 mallis muistaaksein nopeusmittarin anturi on takapäässä.On niitä vikoja kaikissa,älä luovuta.Mie harrastin joskus aikoinaa BMW autoja ja niissä oli hyvii ja huonoja puolii.Mulla oli enimmäksee hyvii puolii,mut esim.mittarin huoltovalot ja lämppärinkennon vaihto on on jo omansa tarina eriksee.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Mutta kyllähän se varmaan juuri kylmänä enemmän vaikuttaakin jos on väljät helat - lämpösenä ei ole niin paljon vastusta pyörittää?START kirjoitti:mut toimii lämpösenäaika outoa
Itsellä oli joskus 80-luvulla puolestaan Cadillacin startissa sellainen vika, että ei sahannut lämpöisenä. Syynä oli ankkuri, mikä meni oikosulkuun lämpöisenä, kylmänä pyöritti hyvin.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»