Sivu 21/29
Re: Madallus
Lähetetty: 17.8.2013 17:29
Kirjoittaja joumään
Kyllä noi ovat tähän asti toimineet täysin hyvin. Tässä vkl aikanakin ajettu Turusta Tampereelle asti ja ihan samalla tavalla toimivat kuin vakiotkin eikä mitään väljää ole vielä ilmennyt. Ja tuolla autolla ajomukavuudesta ei ole muutenkaan mitään enään jäljellä niin eivät nuo umpimetalliset puslan korvikkeet sitä ainakaan enään huononna.
Jos jotakuta edes kiinnostaa niin on mulla parit kuvat noista, niin voin vaikka jossain välissä koittaa lisätä niitä jos muistan.
Re: Madallus
Lähetetty: 17.8.2013 19:32
Kirjoittaja veli samara
Kyllä kiinnostaa, ainakin minua.
Re: Madallus
Lähetetty: 25.8.2013 12:23
Kirjoittaja veli samara
veli samara kirjoitti:Ja niille jotka väsää laikka madalluksia, niin takapotkun takajousia voi lyhentää 4kierrosta. Jolloin sisäänjoustovaraa löytyy 2cm. Edessä en ole kokeillut laikkajousia, joten kierrosten määrää en osaa sanoa tarkasti. Venäjän pojat ottaa 3 kierroksen luokkaa...
Ja tämä -4 kierrosta madaltaa nappista noin 11cm (+/-1cm). Eli mulla on nyt kaaresta napaan noin 25cm. Tällä madalluksella turha edes kuvitella renkaan irroitusta, ilman että iskarit irroittaa perästä.
Perämurikan päällä olevasta kumista sahattu 2cm siivu pois. Kunhan saan renkaat vanteille, niin näkee kuinka matalaksi se tulee. Etupäähän koitan väsätä jotkut laikkajouset, jotta näkee missä menee raja madallukselle tulevilla vanteilla...
Re: Madallus
Lähetetty: 26.8.2013 12:39
Kirjoittaja joumään
Niin olikos sulle tulossa ne levipellit tähän vai?
Re: Madallus
Lähetetty: 26.8.2013 22:28
Kirjoittaja veli samara
tähän tähän

. Eihän tässä mitään järkeä ole, ensin laittaa alusta "ajokelvottomaksi" ja sen jälkeen vielä lisätä tehoa.

Re: Madallus
Lähetetty: 27.8.2013 13:01
Kirjoittaja joumään
Se on reipasta. Millaset kumit meinasit noille vanteille asentaa? Saa olla varmaanki aikamoiset venyt että takanakin mahtuu pyörimään. Vai onko tuossa yhdessä kuvassa joka sulla on tuolla galleriassa missä on takavanne kiinni, niin onko se tuossa ihan ajokorkeudessa?
EDIT: Ja kun noita navasta kaareen mittoja kyselit, niin takana on 155mm ja edessä 210mm.
Re: Madallus
Lähetetty: 27.8.2013 18:17
Kirjoittaja veli samara
Noille etuvanteille(7,5") tulee 165/55 ja noille takavanteille(9") 175/50. Kuvassa vanne on "hollillaan", mutta aika lähelle siinä missä sen kuuluu olla. Korkeus noin suurinpiirtein ajokorkeus. Mutta jos sulla on takana kaaresta napaan 15,5cm niin se tekee 9,5cm vähemmän kuin mulla.

Ei prkle soikoon, pitää vielä madaltaa lisää

Re: Madallus
Lähetetty: 27.8.2013 20:35
Kirjoittaja joumään
Noilla mun auton korkeuksilla takavanne sukeltaa ainakin senverran paljon ettei sinne mitään kauhean leveää mahdu, ei ainakaan mitään 9". Tai saahan sinne vaik mitä jos kaaria yms. muokkailee.
Re: Madallus
Lähetetty: 27.8.2013 22:25
Kirjoittaja veli samara
Toi 9" vanne saattais sukeltaakkin vähän kaaren sisään, jos ottaa spacerit pois. 8" vanteet sukeltais ainakin, jos tehty samalla tyylillä kun mun vanteet.
Mutta ite haluan että vanteen reuna on melkein kiinni kaaressa, ja rengas kaaren sisäpuolella

Siihen pyritään.
Re: Madallus
Lähetetty: 27.8.2013 22:30
Kirjoittaja joumään
Onkos sulta ne lokarien sisäkantit rullattu vai meinasitko rullata ne? Ei taida muuten mahtua ellei rullaile.
Re: Madallus
Lähetetty: 28.8.2013 19:24
Kirjoittaja veli samara
mankelilla rullasin sisäloksuun kiinni

Kävin ostamassa sisäkumitkin, jos vaikka viikonlopun aikana sais renkaat vanteilleen. Näkis että pitääkö edestä ottaa kuinka paljon pois, tai siis PITÄÄ tottakai

Re: Madallus
Lähetetty: 28.8.2013 19:29
Kirjoittaja joumään
Meinasitko laittaa sisärenkaiden kanssa nuo vanteet vai?
Re: Madallus
Lähetetty: 28.8.2013 20:29
Kirjoittaja veli samara
pakko laittaa, tube-type vanteet. Ja ohan se helpompi saada rengas vanteelle, ja pysyykin siellä vanteella

Re: Madallus
Lähetetty: 18.9.2013 23:03
Kirjoittaja joumään
Olisiko kenelläkään mitään hyviä ideoita tuohon ohjaukseen, kun nuo sisempien raidetankojen päät kolisee nyt koko ajan maahan, eikä viitsisi toista apusimpukkaa enään hajottaa.
Olisiko mitenkään mahdollista laittaa niitä r-tangon päitä niihin yhdystangolle tarkoitettuihin reikiin niin ne olisivat ylempänä ja kehitellä jonkinlainen yhdystanko niihin alempiin reikiin? Renkaiden kääntyvyys kyllä varmaankin kärsisi jonkinverran, mutta olisiko tässä jotain muita ongelmia?
Toinen idea mikä tuli mieleen oli, että hommaisi tuollaiset uniball nivelet noiden sisempien r-tangon päiden pallonivelien tilalle ja laittaisi ne siis noille normaaleille paikoilleen. Nuo uniballit ovat ainakin aika paljon noita palloniveliä matalemmat niin eivät varmaankaan ottaisi maahan ihan niin paljon kiinni.
Sitten mietin vielä sellaistakin, että jos noita samaisia uniball niveliä hyödyntäisi ja korvaisi sisemmät r-tangon pallonivelet ja sen välitangon pallonivelet ja laittaisi r-tangon päät toiselle ja sen välitangon toiselle puolelle sitä vartta mikä renkaita kääntää. Läpipultilla siis vaan kiinni. Laittaisi vielä niihin ylempiin reikiin, eli sen välitangon reikiin nuo niin olisi jo aika paljon ylempänä.
Tai no jos järkevästi ajattelis ni helpoimmalla pääsisi jos hommaisi vähän isommalla profiililla olevat renkaat. Se olisi kaikkein vaivattomin toteuttaa. Mutta saa ehdotella jos on hyviä ideoita.
Re: Madallus
Lähetetty: 19.9.2013 0:20
Kirjoittaja veli samara
Veikkaan että olet ainoa ladan omistaja, jolla tälläisiä ongelmia on

. Tottakai jos haluaa tehdä jotain mitä muut ei uskalla, niin pakkohan se on tehdä. Rispektit sulle siitä.
Tämä ei nyt varsinaisesti auttanut ongelmaasi, mutta kokeilemalla selviää. Jos olet jo puslat vaihtanut "hitsattuihin", niin eiköhän ohjauskin vaihdu unibaleihin alta aika yksikön. Mitään radikaaleja muutoksia ohjaukseen kannata heti tehdä, kyseessä kuitenkin osa-alue jolla auton hallinta tapahtuu
