
1500 Combi DeLuxe case closed
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 1500 Combi DeLuxe 1700cc & 1200 Luxus
Hetikö laitat tulemaan, vastaanotamme kaikki Weberit mielellämme
Haluatko vaihdossa 3 Ozonia joilla ei yhdelläkään tee yhtään mitään?

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Täytyy nyt kuitenkin preparoida tuo värkki ja katsoa minkämoisia suuttimia siellä on, joskos niistä olisi jotain iloa kombin kaasutinmulkkauksessa.
1200 häkäpönttöön tuommoista vekotinta ei kyllä lie väliksi värkätä, menohaluja ei tuntunut olevan sitäkään vähää mitä tuolla otzoonilla. Alhaisilla kierroksilla ollut mitään vetoja, siitä kiihdyttäessä ei saanut minkäänlaista tehopiikkiä esiin vaikka kuinka tarkkaan koetti kengänkärjellä kakkoskurkkua kutitella. Tasakaasulla ajeleminen oli epätasaista, maantiellä piti joko kaasuttaa reilusti tai antaa jarruttaa. Ylämäessä vauhti hiipui vaikka sitä yritti polkea miten.
Sitä kulutusta en sitten ehtinytkään hämmästellä paitsi että täydestä tankista vajui reilu neljännes vajaan sadan kilometrin matkalla.
Renkaissa tuntuu olevan kivasti pitoa, paiskoin jäisellä sivutiellä menemään sen mitä katiska kulki. Peräkontissa ei juuri mitään ole, mutta eipä se noilla tehoilla kovasti karkailekaan.
Lämmityslaitteen kraanan säätelin vähän pienemmälle, sain vähän vähemmän korventavaa paahdetta tulemaan.
1200 häkäpönttöön tuommoista vekotinta ei kyllä lie väliksi värkätä, menohaluja ei tuntunut olevan sitäkään vähää mitä tuolla otzoonilla. Alhaisilla kierroksilla ollut mitään vetoja, siitä kiihdyttäessä ei saanut minkäänlaista tehopiikkiä esiin vaikka kuinka tarkkaan koetti kengänkärjellä kakkoskurkkua kutitella. Tasakaasulla ajeleminen oli epätasaista, maantiellä piti joko kaasuttaa reilusti tai antaa jarruttaa. Ylämäessä vauhti hiipui vaikka sitä yritti polkea miten.
Sitä kulutusta en sitten ehtinytkään hämmästellä paitsi että täydestä tankista vajui reilu neljännes vajaan sadan kilometrin matkalla.
Renkaissa tuntuu olevan kivasti pitoa, paiskoin jäisellä sivutiellä menemään sen mitä katiska kulki. Peräkontissa ei juuri mitään ole, mutta eipä se noilla tehoilla kovasti karkailekaan.
Lämmityslaitteen kraanan säätelin vähän pienemmälle, sain vähän vähemmän korventavaa paahdetta tulemaan.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 21013
tää on oikee suunta!!Jusu kirjoitti:Kottero oli senverran víttumainen ajettava että rassasin sen veeperin helevettiin siitä ja rykäisin hyllystä ozonin tilalle. Nyt auto pelaa kuin ajatus.


- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: 21013
Täysin samanlaiset kokemukset minulla veeperistä viime kesältä. Paljonkos Kymenlaakson porukka maksaisi tuosta mun veeperistä?Jusu kirjoitti:Kottero oli senverran víttumainen ajettava että rassasin sen veeperin helevettiin siitä ja rykäisin hyllystä ozonin tilalle. Nyt auto pelaa kuin ajatus.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
21013
Olen kaasarinvaihdon jälkeen päästellyt menemään satakunta kilometriä eikä se bensamittari tuntunut vajenevan läheskään yhtä hurjaa vauhtia kuin sillä ököttävällä veeperillä.
Otsoonin toiminta on yllättävän mainiota, nyt voipi pintakaasulla hiippailla kylänrinkiä eikä tarvitse liikkellelähtiessä etsiskellä kierroksia. Moottorijarrutus ei ole töksähtelyä. Maantielläkään ei tarvitse ajaa lappu lattiassa. Kylmäkäynnistyminen Ladalle ominaisesti erinomainen.
Lämmönsäätö kävi taas helpoksi, sain sen säätövaijerin kiristettyä paikkaansa pienellä kiintoavaimella tuhkakupin kolosta. Nyt kraana säätyy ja sieltä tuntuu saavan sopivan haaleaakin ilmaa.
Otsoonin toiminta on yllättävän mainiota, nyt voipi pintakaasulla hiippailla kylänrinkiä eikä tarvitse liikkellelähtiessä etsiskellä kierroksia. Moottorijarrutus ei ole töksähtelyä. Maantielläkään ei tarvitse ajaa lappu lattiassa. Kylmäkäynnistyminen Ladalle ominaisesti erinomainen.
Lämmönsäätö kävi taas helpoksi, sain sen säätövaijerin kiristettyä paikkaansa pienellä kiintoavaimella tuhkakupin kolosta. Nyt kraana säätyy ja sieltä tuntuu saavan sopivan haaleaakin ilmaa.
Re: 21013
No eihän kukaan nyt mistään tukkoisista pas*oista mitään maksa.AI kirjoitti:Täysin samanlaiset kokemukset minulla veeperistä viime kesältä. Paljonkos Kymenlaakson porukka maksaisi tuosta mun veeperistä?Jusu kirjoitti:Kottero oli senverran víttumainen ajettava että rassasin sen veeperin helevettiin siitä ja rykäisin hyllystä ozonin tilalle. Nyt auto pelaa kuin ajatus.

Ilmaiseksi otetaan jos toimitat kotiovelle..

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
21013
Kokeilin tuossa aamupäivällä lähteä kylille, mutta lähtemättä jäi.
Kone käynnistyi nätisti ja sammua pöksähti pian. Koetin sahata mutta bensa alkoi vain kärytä. Kaasutin tulvi konkreettisesti yli joka paikasta ja kun avasin ilmanputsarin, bensaa oli kotelossakin.
Tuumasin että jospas neulaventtiili on ruvennut jumimaan, mutta kun aukaisin kannen ja rupesin tutkimaan, niin kohohan siellä olikin hukkunut. Se oli ainakin puolillaan bensaa.
Rassasin toisesta kaasarista kohon ja vaihdoin siitä samalla kannen välisen tiivisteen kun se meni irrottaessa pas2.
Uuden kohon varressa oleva lärpäke oli hieman erimuotoinen joten se vastasi kohokammion seinään eikä koho sulkenut neulaa, joten tulviminen ei lakannut kerrasta. Piti avata kaasutin uudestaan ja rusikoida kohoa lisää ennenkuin rupesi pelaamaan.
Ostin sitten uudet öljyt ja suotimen, mahtoi mennä bensaa sekaan kun sitä oli ilmeisesti koko moottori täynnään. Ostin myös uudet tulpat, katselin niitä kuivaillessani etteivät ole aivan uutukaisia, olivat aika kovassakin. Mustuneeseen ilmanputsariinkin taisi imeytyä tilkkanen menovettä joten uusin senkin.
Laturi taitaa pitää ulinaa, kokeilin löysätä hihnaa mutta en saanut sitä pois päältä, sillä laturin alapultti on kiristetty tiukkaan enkä viitsinyt rassata pohjapeltiä irti löysätäkseni sitä.
Kokeilin myös nykiä vesipumppua, siinäkin saattaa olla hieman klappia. Täytyy joskus rassata laturi irti ja katsoa onko vika siinä vai vesipumpussa.
Kone käynnistyi nätisti ja sammua pöksähti pian. Koetin sahata mutta bensa alkoi vain kärytä. Kaasutin tulvi konkreettisesti yli joka paikasta ja kun avasin ilmanputsarin, bensaa oli kotelossakin.
Tuumasin että jospas neulaventtiili on ruvennut jumimaan, mutta kun aukaisin kannen ja rupesin tutkimaan, niin kohohan siellä olikin hukkunut. Se oli ainakin puolillaan bensaa.
Rassasin toisesta kaasarista kohon ja vaihdoin siitä samalla kannen välisen tiivisteen kun se meni irrottaessa pas2.
Uuden kohon varressa oleva lärpäke oli hieman erimuotoinen joten se vastasi kohokammion seinään eikä koho sulkenut neulaa, joten tulviminen ei lakannut kerrasta. Piti avata kaasutin uudestaan ja rusikoida kohoa lisää ennenkuin rupesi pelaamaan.
Ostin sitten uudet öljyt ja suotimen, mahtoi mennä bensaa sekaan kun sitä oli ilmeisesti koko moottori täynnään. Ostin myös uudet tulpat, katselin niitä kuivaillessani etteivät ole aivan uutukaisia, olivat aika kovassakin. Mustuneeseen ilmanputsariinkin taisi imeytyä tilkkanen menovettä joten uusin senkin.
Laturi taitaa pitää ulinaa, kokeilin löysätä hihnaa mutta en saanut sitä pois päältä, sillä laturin alapultti on kiristetty tiukkaan enkä viitsinyt rassata pohjapeltiä irti löysätäkseni sitä.
Kokeilin myös nykiä vesipumppua, siinäkin saattaa olla hieman klappia. Täytyy joskus rassata laturi irti ja katsoa onko vika siinä vai vesipumpussa.
21013
Vaihdoin sen laturin pois ulisemasta. Jotain häikkää siinä selvästi on.
Pukkasin autoon G222:n joka oli nappiskombissa vähän aikaa viime kesänä. Latausvalokin alkoi toimia normaalisti. Erillissäätimen johdot kytkin yhteen, elektroninen säätäjä ei varmaan tajua jos kytken sen perään toisen säätimen. Latausjännite pysyttelee koko kierrosalueella noin 14,5 voltissa.
Nyt kun sain hihnan kokonaan pois, pääsin koettamaan vesipumppua. Siinä tuntuu selvä välys, mutta se ei kuitenkaan vielä tunnu ääntävän eikä vuodakaan joten olkoon nyt keväämmälle. Rassaan enemmän sitten kunhan saan kombin ajoon.
Pukkasin autoon G222:n joka oli nappiskombissa vähän aikaa viime kesänä. Latausvalokin alkoi toimia normaalisti. Erillissäätimen johdot kytkin yhteen, elektroninen säätäjä ei varmaan tajua jos kytken sen perään toisen säätimen. Latausjännite pysyttelee koko kierrosalueella noin 14,5 voltissa.
Nyt kun sain hihnan kokonaan pois, pääsin koettamaan vesipumppua. Siinä tuntuu selvä välys, mutta se ei kuitenkaan vielä tunnu ääntävän eikä vuodakaan joten olkoon nyt keväämmälle. Rassaan enemmän sitten kunhan saan kombin ajoon.
Kohon mulkkauksen jälkeen on ilmaantunut pientä nykimistä ja ikäänkuin bensan puutetta pintakaasulla, jäiköhän bensanpinta nyt liian alas. Ryyppy päällä kulkee hyvin.
Lienee lisäksi sen vanhan tiivisteen jämiä pitkin kanavia kun sekin repesi. Ostin jo korjaussarjan tiivisteineen, täytyy palastella värkki ja puhallella kaikki kolot puhtaaksi.
Ostin samalla myös kärjet ja konkan, milloin lie viimeksi vaihdettu.
Nuo nappiksen aurinkolipat on ihan perseestä, mokoma rämmäle valui silmille joten kiristin ruuvia hieman, jolloin se alkoi tökkiä, peilin puoleinen muovitappi irtoilee lipasta ja koko lippa on kiero.
Täytyy kai tuunata kattoon 2104:sta koko hässäkkä lippoineen kuten kombiinkin.
Kuljettajan turvavyö ei tunnu nykiessä lukittuvan, se on vaihdettava ennen katsastusta. Ihmetteli auton ostettuani, kun se ei kelautunut eikä tahtonut ylettyä ruhoni ympäri. Siinä olikin solmu, joka tietty lyhentää sitä jonkun verran. Avattuani solmun se riittää ja menee kelalle mutta ei siis lukitu.
Lienee lisäksi sen vanhan tiivisteen jämiä pitkin kanavia kun sekin repesi. Ostin jo korjaussarjan tiivisteineen, täytyy palastella värkki ja puhallella kaikki kolot puhtaaksi.
Ostin samalla myös kärjet ja konkan, milloin lie viimeksi vaihdettu.
Nuo nappiksen aurinkolipat on ihan perseestä, mokoma rämmäle valui silmille joten kiristin ruuvia hieman, jolloin se alkoi tökkiä, peilin puoleinen muovitappi irtoilee lipasta ja koko lippa on kiero.
Täytyy kai tuunata kattoon 2104:sta koko hässäkkä lippoineen kuten kombiinkin.
Kuljettajan turvavyö ei tunnu nykiessä lukittuvan, se on vaihdettava ennen katsastusta. Ihmetteli auton ostettuani, kun se ei kelautunut eikä tahtonut ylettyä ruhoni ympäri. Siinä olikin solmu, joka tietty lyhentää sitä jonkun verran. Avattuani solmun se riittää ja menee kelalle mutta ei siis lukitu.
21013
Repäisin aamusella otsoonin taas kouraan ja käväisin työpaikan verstaalla paineilman ääressä putsailemassa sen. Ruuvasin osapuilleen joka ruuvin ja suuttimen auki ja kävin joka läven läpi.
Vaihdoin siihen uuden kannen tiivisteen ja kiihdytyspumpunkalvon. Neulaventtiilissä ei tuntunut olevan mitään vikaa, pakkauksessa olleessa uudessa sen sijaan oli metallisilppua eikä siihen tullut uutta tiivisteprikkaakaan joten annoin olla vaihtamati. Bensasihdin putsasin ja laitoin takaisin, uusi oli reilusti harvempi joten siitä menisi kyllä hiekatkin läpi. Täytyy joskus tuunata kottero bensansuodattimella.
Paketissa olleista suuttimista ei saanut tolkkua mitä ne oli joten jätin laittamatta, vanhat oli ainakin selvästi merkatut orkkiskokoiset.
Kohon säätelin tönärin kanssa melkotarkasti siihen 6,25 milliin tiivistepinnasta.
Kasasin kamppeen ja hilpaisin sen takaisin pellin alle ja nyt toimii taas erittäin mainiosti.
Sitä juopunutta kohoa kävin taas välillä kääntämässä tallin pöydällä. Bensat ei näköjään tule sieltä pois.
Sen dgav:n sisuksiinkin vilkaisin eilen. Bensasuuttimet ovat 130 ja 135, jotka ovat samaa kokoluokkaa kuin vanhojen daaz-weberien suuttimet, mutta ilmasuuttimina oli 125 ja 170 joista ensimmäinen on ainakin aivan liian pieni.
Vaihdoin siihen uuden kannen tiivisteen ja kiihdytyspumpunkalvon. Neulaventtiilissä ei tuntunut olevan mitään vikaa, pakkauksessa olleessa uudessa sen sijaan oli metallisilppua eikä siihen tullut uutta tiivisteprikkaakaan joten annoin olla vaihtamati. Bensasihdin putsasin ja laitoin takaisin, uusi oli reilusti harvempi joten siitä menisi kyllä hiekatkin läpi. Täytyy joskus tuunata kottero bensansuodattimella.
Paketissa olleista suuttimista ei saanut tolkkua mitä ne oli joten jätin laittamatta, vanhat oli ainakin selvästi merkatut orkkiskokoiset.
Kohon säätelin tönärin kanssa melkotarkasti siihen 6,25 milliin tiivistepinnasta.
Kasasin kamppeen ja hilpaisin sen takaisin pellin alle ja nyt toimii taas erittäin mainiosti.
Sitä juopunutta kohoa kävin taas välillä kääntämässä tallin pöydällä. Bensat ei näköjään tule sieltä pois.
Sen dgav:n sisuksiinkin vilkaisin eilen. Bensasuuttimet ovat 130 ja 135, jotka ovat samaa kokoluokkaa kuin vanhojen daaz-weberien suuttimet, mutta ilmasuuttimina oli 125 ja 170 joista ensimmäinen on ainakin aivan liian pieni.
21013
Kytkimen työsylinteri hieman tiputteli nestehiä tonttiin. Tallin rojukasassa oli irrallaan yksi täydellinen kytkimen nestejärjestelmä josta rassasin työsylinterin, puhdistin sen ja uusin kumin sinne. Käväisin lainaamassa rasvamonttua ja vaihtaa pöksäytin sen paikalleen. Vanhaa vilkaisin sen verran että kopsautin männän pihalle, se tuli melkein omalla painollaan.
Vilkaisin samalla että lootassa on öljyä kun se on hieman kostea ja ääntää. Öljyä tuntuu olevan joten olkoon ja ujeltakoon. Täytyy vaihtaa ne kurat sinne kumminkin joskus.
Vilkaisin muutenkin hätäisesti alustaa sieltä kuopasta käsin, eipä tuota tarvinne hitsata mistään. Kummankin puolen etupoikittaispalkkeja näkyy olevan entuudestaan paikattu.
Vilkaisin samalla että lootassa on öljyä kun se on hieman kostea ja ääntää. Öljyä tuntuu olevan joten olkoon ja ujeltakoon. Täytyy vaihtaa ne kurat sinne kumminkin joskus.
Vilkaisin muutenkin hätäisesti alustaa sieltä kuopasta käsin, eipä tuota tarvinne hitsata mistään. Kummankin puolen etupoikittaispalkkeja näkyy olevan entuudestaan paikattu.
21013
Meni hermot sen autossa olleen mp3-soittimen kanssa, näytöstä ei tahtonut saada päivällä mitään selvää ja lisäksi valikot ja säädöt ovat niin epäselviä näpelöitäviä, etten jaksanut vatuloida mokoman värkin kanssa enempää, vaan rassasin sen helevettiin ja ruuvasin tilalle vanhan JVC:n joka on ollut kombissa kesäisin. Siinä on selvät nappulat ja pari hauskaa nuppia säädöille joita voi pyöritellä ilman että pitää tillistellä mitä hieroglyfejä siinä näytössä taas killittää. Kaikenkaikkiaan hyödytön koko cd-soitin, kun kuuntelen kuitenkin vain radiota.
Jatkoin takaikkunalle meneviä kaiutinjohtoja sen verran, että sain piiloteltua ne oikeanpuoleisen lattiamaton alle. Matto oli irrallaan ja äänieristeet näkyy heitetyn menemään, joten ilmeisesti lämppärin kraana on joskus kussut vedet lattialle. Mattoa taas ei tunnu saavan sopimaan lattialle mitenkään siististi.
Täytyy joskus vetää kokonaan uudet kaiutinjohdot taakse ja uusi antenninjohto, takalokariin ruuvattu biltema-antennikin on vaihdettava parempaan.
Jatkoin takaikkunalle meneviä kaiutinjohtoja sen verran, että sain piiloteltua ne oikeanpuoleisen lattiamaton alle. Matto oli irrallaan ja äänieristeet näkyy heitetyn menemään, joten ilmeisesti lämppärin kraana on joskus kussut vedet lattialle. Mattoa taas ei tunnu saavan sopimaan lattialle mitenkään siististi.
Täytyy joskus vetää kokonaan uudet kaiutinjohdot taakse ja uusi antenninjohto, takalokariin ruuvattu biltema-antennikin on vaihdettava parempaan.
21013
Kuten jo aiemmin totesin, tuo pikkuratti peittää kehällään pahasti nopeusmittarin asteikon. Mittariin piti kurkkia kehän ali, yli kurkkimiseksi kattoon pitäisi tehdä korotus... Kokeilin kallistaa selkänojaakin taaksepäin, että silmät olisivat alempana, mutta selällään retkottaminen oli perin epämiellyttävää.
Katselin siinä sitten, että ratin muovien ja kojetaulun välissä on hieman rakoa ja tulikin mieleeni, josko tuota olisi tuunattu. Irrotettuani muovit totesinkin, että ohjausakselia oli tuotu alaspäin laittamalla ylempiin kiinnityspultteihin kannakkeen väliin prikat. Otin ne pois ja ratti nousi sen verran että näen nopeusmittariin hieman paremmin.
Sidoin samalla viiksipakan johdot nippusiteellä niin etteivät ne pääse ruhjoutumaan ohjausakselin ristiniveleen.
Polttoainevalo oli pilkistellyt jo jonkun matkaa ja tankkasin tankin täyttöaukon alareunan tasalle. Meni 33 litraa. Täytyy ajella nyt joku kolmisensataa kilometriä ja tankata sitten samaan tasoon ja koettaa hieman laskeskella kulutusta. Tähänastisten ympäripyöreiden laskutoimitusten mukaan olisin rällännyt noin 25 litralla liki kolmesataa kilometriä.
Katselin siinä sitten, että ratin muovien ja kojetaulun välissä on hieman rakoa ja tulikin mieleeni, josko tuota olisi tuunattu. Irrotettuani muovit totesinkin, että ohjausakselia oli tuotu alaspäin laittamalla ylempiin kiinnityspultteihin kannakkeen väliin prikat. Otin ne pois ja ratti nousi sen verran että näen nopeusmittariin hieman paremmin.
Sidoin samalla viiksipakan johdot nippusiteellä niin etteivät ne pääse ruhjoutumaan ohjausakselin ristiniveleen.
Polttoainevalo oli pilkistellyt jo jonkun matkaa ja tankkasin tankin täyttöaukon alareunan tasalle. Meni 33 litraa. Täytyy ajella nyt joku kolmisensataa kilometriä ja tankata sitten samaan tasoon ja koettaa hieman laskeskella kulutusta. Tähänastisten ympäripyöreiden laskutoimitusten mukaan olisin rällännyt noin 25 litralla liki kolmesataa kilometriä.
21013
Renkaat pitävät satasen vauhdissa melkoisen ulinan. Ajattelin tarkistaa varmuuden vuoksi etupyöränlaakerit, koska rengasmelun vuoksi on vaikea sanoa, pitävätkö ne meteliä. Eipä niissä ainakaan mitään vikaa ollut, laakerit pyörii hyvin ja ovat hyvässä rasvassa.
Vilkaisin samalla jarruihin, hyvin toimivat nekin, mutta vasemman sisemmän sylinterin ylempi tapin korvake on murtunut. Sen verran on kuitenkin jäljellä että tappi pysyy kyllä paikallaan. Siihen oli möträtty jotain sikatötkää että paskan seassa se näytti ihan ehjältä.
Vilkaisin samalla jarruihin, hyvin toimivat nekin, mutta vasemman sisemmän sylinterin ylempi tapin korvake on murtunut. Sen verran on kuitenkin jäljellä että tappi pysyy kyllä paikallaan. Siihen oli möträtty jotain sikatötkää että paskan seassa se näytti ihan ehjältä.
Viimeksi muokannut Jusu, 4.1.2009 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013
Mielestäni kottero pitää silti liikaa ylimääräistä meteliä, ulinan yli kantautuu myös jonkunlaista jyrinää. Nostin nyt taka-akselin ilmaan ja pyörittelin renkaita ja ajoin takapyörät ilmassa. Jokin siellä nyt jurnuttaa. Itse perävälitys on jo aiemmin vaihdettu, siitä oli kuulemma ollut laakerit paskana. Nyt taas tuntuisi siltä että takapyöränlaakereissa olisi vikaa.
Täytyy paremmalla ajalla syventyä vähän perusteellisemmin tuon aksilan sisuksiin.
Täytyy paremmalla ajalla syventyä vähän perusteellisemmin tuon aksilan sisuksiin.