Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 18.9.2012 3:55
Miten polttoainepainetta nostetaan? =)
Aijaa no joo kiitti ja anteeks jos nää nyt nää sivut kärsii tästä jutustapressa kirjoitti:eli missään tapauksessa ei voi lukea tai edes sillmäillä mitä aiheita jo on?? no ainahan on kiva aloittaa uusi, mutta tässä esimerkiksi yksi topikki jossa jo 22 sivua tekstiä asiasta: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =1&t=28604
Toki on myös toinen (jossa yleistä etanolikeskustelua kaikissa moottoreissa) jossa jo yli 60 sivua: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =1&t=30561
Lisäksi on muutamia topikkeja joissa asiaa sivutaan...
Kyllä se on ihan iloisesti ruikkinut aiemmin, pitää vielä varmuuden välttämiseksi tarkistaa.Jos se kiihdytyspumppu toimii?
Kuvankaunis punainen 1200LMissä korimallissa Revolverin 1600cc on?
Tästä olemme samaa mieltä. Yritin tekstissäni olla vitsikäs koska on ollut niin paljon puhetta polttoaineletkuista jotka edes kuullessaan sanan etanoli murenee käsiinSemmoista polttoaineletkua ei ole, jonka etanoli rikkoisi mutta bensiini ei (tosin sun tapauksessahan letku olikin jo rikki)
Voisitko tarkentaa hieman? Puhutaanko nyt yleisesti kaikista suutinkoista vai tietystä? Tarkoitatko täyskaasurikastuksella ruiskupumppua vai?toisekseen uskoisin tekstin perusteella ettei suutinkoko kuitenkaan ole vielä riittävä. Jos polttoaineen määrä on optimaalinen, eli n. 27-29% suurempi kuin 95E10:ä käytettäessä ei täyskaasurikastusta tulisi E85:llä tarvita.
Minulla on huono akku joten ei niin kauan tarvinnut sahata että se olisi luovuttanut. Ilman lämpötila ei ollut mitenkään kylmä, ehkä +5. Olin itsekkin hieman yllättynyt että niin kauan piti sahata. Mutta kokemusta on tosiaan vain yhdestä kylmästartista, joten enemmän kokeiluja tarvitaan. Valitettavasti lohkolämmitin on rikki, pitää vaihtaa.Erikoista myös jos käynnistys kylmänä on ollut vielä huomattavan vaikeaa. Joutuiko niin kauan starttaamaan että huonompi akku olisi jo luovuttanut? Paljonko elohopea on tuolloin näyttänyt? Ja muutenkin jos mahdollista, käytä lohkolämmitintä.
Aivan oikein, perusasiat pitää myös olla kunnossa! Pitää tässä joku päivä nämä tarkistaa, siitä on hieman aikaa kun ne viimeksi on tarkistettu.Ja ehkä oletkin nämä jo tehnyt, mutta vielä muistutukseksi että joskus kannattaa palata pari askelta "taaksepäin" ja tarkastaa että moottori muuten toimii oikein, eli tsekata
Sytkäähän on helppo hienosäätää ihan korvakuulolta, isompaan ennakkoon menisin vasta kun on nuo muut jutut tarkistettu ja kokeiltu tavallaan vain yhdellä muutoksella, eli syötön lisäämisellä. Lämpösemmät tulpat on ainakin itsellä auttanut ja muutkin sitä suositelleet, ei siinä mitään. Volvossa siirryin seiskasta kasiin.Revolver kirjoitti: Voisitko tarkentaa hieman? Puhutaanko nyt yleisesti kaikista suutinkoista vai tietystä? Tarkoitatko täyskaasurikastuksella ruiskupumppua vai?
Aivan oikein, perusasiat pitää myös olla kunnossa! Pitää tässä joku päivä nämä tarkistaa, siitä on hieman aikaa kun ne viimeksi on tarkistettu.
Jossain puhutaan että etanolilla ajettaessa voisi mahdollisesti vaihtaa hieman kuumempiin sytkätulppiin, tästä kellään kokemusta? Samoin puhutaan myös että sytkäennakkoa voisi lisätä ajettaessa E85, mutta tällä ei kait väkisin saa mitään hurjan suurta hyötyä.
Niin minkähän merkkisety tulpat oli??NGK:n tulpissa lämpöarvot menee niin että pienempi kuumempi, kun muilla merkeillä toisin päin.