Sivu 21/42

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.11.2013 12:44
Kirjoittaja veli samara
Hienosäätöjä tehty, eli painevuotoja tutkittu ja hukkaportin kellon ja bleedin toimintaa kokeiltu enemmin. Ahtopainemittarin letkuun en ole löytänyt kunnon klemmaria, ne mini klemmarit ei toimi.

Yksi koeajo säätöjen jälkeen, tulos oli yli odotusten. Aikasemmin tuli säädettyä hukkaportti löysälle(0,2bar ahtoja), nyt siis säädin sen takaisin normaaliin säätöön(ainakin niin luulen), mutta bleedi olikin unohtunut kiristää :lol: Eli 2 vaihteella kiihdytys, 3 tonnin jälkeen rupes ahtopainemittari rääkymään. Nopea vilausu mittareihin(kierrokset oli noussu noin 5tonniin), ahtopainemittari näyttää 1bar painetta :shock:
Siitä sit innostuin ajelemaan lisää, ja ihan tajuttoman laitteen saa noinkin pienellä ahtimella 8)

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.11.2013 13:43
Kirjoittaja toktornivako
Ei mulla ole ikinä ollut sellaisissa letkuissa muutakuin kapea nippuside ja ei ole mitään ongelmia vielä 1,5 kilollakaan ollut?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.11.2013 15:02
Kirjoittaja veli samara
Jaa kumma juttu.
No mutta nyt pitäis saada ristikot vaihdettua kardaaniin, mutta miten se irtoaa? Peräpää irti(merkattu), ja jos nyt nappaan tukilaakerin pohjasta irti, niin saanko vedettyä kardaanin irti? vai pitääkö se rättinivelkin vielä aukasta?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.11.2013 15:38
Kirjoittaja toktornivako
Mitä kummaa siinä on?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.11.2013 15:46
Kirjoittaja äölkjhgf
Kuva

Tuon kuvan mukaan lähtisi nykäisemällä?? mutta kyllä aikanaan irroitin kuminivelen 3 pulttia jolloin lähti laippoineen kardaani ristikonvaihtoon 8)
Se napamutteri kannattaa samalla tarkastaa ettei ole löystynyt jolla siis tuo rättikombinaatio on vaihteistossa kiinni.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.11.2013 15:51
Kirjoittaja MrKz
Kardaani perästä irti,Tukilaakeri irti ja nykäset kardaanin vaihdelaatikosta irti, ainaki mulla irtoaa noin, simple as that

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.11.2013 16:15
Kirjoittaja veli samara
Hyvä, eli kannatin irti vielä niin kardaani sylissä.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.11.2013 19:19
Kirjoittaja veli samara
Noniin, ristikko vaihdettu ja kardaani kiinni autossa. Meni yhteensä 2,5h aikaa. Entinen ristikko oli oksentanut neulat ulos kahdesta kupista, ja tappi jonka ympärilllä ne neulat on. Oli kulunut soikeaksi ja kupista ei paljoa ollut jäljellä :shock: , onneks kardaanin haarukat oli ehjät vielä :D

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 10.11.2013 22:36
Kirjoittaja START
kuullu juttua että jotkut vaihtaa ristikot jopa ennen kun kardaani katkeaa

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 11.11.2013 19:35
Kirjoittaja veli samara
Joo, vilkut tuloillaan joten kohta olis dynoa vaille valmis.
Ahtopainemittarin letkun kyllä vaihdan kumiseen, kun tuo nykyinen on jotain kirkasta ja hemmetin kovaa. Ei pidä ollenkaan kiinni siitä mittarin persiissä olevasta nipasta. dumpille menevässä ohjausletkussakaan ole mitään klemmaria ja hyvin pysyy kiinni, hommattava samaa letkua. Jos ei sillä korjaannu, on vika bilteman mittarissa :lol:

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 12.11.2013 18:44
Kirjoittaja veli samara
perhana kun taas kova halu pistää ladasta ohjaus kuntoon, mut en osaa päättää et miten. Simppeli ja toimivakin ratkaisu olis lyhentää kääntövarret ja leikelle rajottimia. Eikä maksaiskaan paljoa. Mutta hammastanko olis parempi, työläämpi juttu.
Mutta minkälainen ajaa noilla lyhennetyillä varsilla?

http://www.youtube.com/watch?v=LOz6XhfM5IU
Mitään en tajua, mutta ilmeisesti kääntyvyys kohdallaan kun leikkelee vakio ohjausta tarpeeks...

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 12.11.2013 20:43
Kirjoittaja START
ainakin tossa jääräta-autossa pelas ihan hienosti, olis kun mikroautolla ajais. aika jäykäks kyllä tulee paikallaan veivata, mutta ei siitä vauhdissa ollu mitään ongelmaa. riippuu tietty mihin asentoon ne hitsaa. ulommat päät kyllä on vähän kovilla niillä, kun suojakumit meinaa purkua itsekseen. hammastanko on joo aika työläs saada pelittämään, saa sillä ohjauksen helposti, mutta se että se toimis kunnolla niin onkin jo eri juttu

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 13.11.2013 17:45
Kirjoittaja veli samara
Eli varsia hommamaan. Puhetta ollut täällä että lyhentää 30mm, mutta miten just tuo asento? vois kerralla maksimoida kääntymisen. Olis kiva saada rengasta enempi linkkuun, nyt kun voimaakin on jolla perän saa sivulle tarvittaessa :lol: vakio ohjauksella saanut spinnattua peri kertaa. Ja jäykkyys ei haittaa, voin kompensoida sitä vähän simpukalla

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 13.11.2013 21:39
Kirjoittaja START
en tiedä mikä se kulma olis hyvä, en oo päässy vertaamaan. yhet on vaan lyhennetty ja toisissa on siirretty raide pään paikkaa ulospäin.
ei tota enään vahingossa saanu spinnaamaan, kyllä se oli tahallaan yritettävä

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 13.11.2013 22:18
Kirjoittaja veli samara
Jos sitä päätä pistää enempi ulospäin, niin eikös silloin tuu kulmaa lisää? Kun eikös idea ole saada raidetankoa pidennettyä että saa lisää kulmaa? Eli negatiivisella camberillakin pitäis olla vaikutusta tähän.