Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jaakkima kirjoitti:Kuvia Patarouvasta löytyy kotisivuiltamme kohdasta "Helkan Lada"
ihana toi tyyppikilpikuva
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaakkima kirjoitti:Nyt olen minäkin Samaran koeajanut ja hyvältähän tuo tuntuu. Itse vaan tykkäisin enemmän jos ratti olisi hieman korkeammalla. Tuossa yksilössä on Fiestan penkit, jotka tuntuu hyviltä, mutta Hekulilla tuo seuraavan pulman: Kun penkki on melko edessä, ei pakkia meinaa saada päälle. Poistuisiko ongelma jos siihen saisi alkuperäisen Samaran penkin?
Koska auto on minun vanhani (oli veljellä minun jälkeeni) ja olen itse aikanaan vaihdattanut penkit, niin ko. homma kyllä onnistuu, mutta miettisin kahdesti haluaako niitä penkkejä vaihtaa pois vai yrittääkö säätää vain sitä vaihdekeppiä. Tuossa Sammyssa pakki oli paljon enemmän vasemmalla kuin parissa muussa perheessä olleessa. Ne entiset sarkakankaalla verhotut läkkipeltiset hirvitykset eivät kestäneet liikennettä takapenkille lainkaan, kuskin istuin oli rikki jo ostaessa. Korvaavia ei oikein muita löytynyt, niin taioimme tutun hitsarin kanssa Fiestan istuimista.
Fiestan istuinosa on vähän korkeampi kuin Samarassa, siksi tuo ratti tuntuu olevan alempana. Ajoasento kuitenkin paljon parempi kuin alunperin, itse tuolla rontit 150 tkm ajaneena opin arvostamaan, että esim. Kolariin asti ajoi Tampereelta yhdellä tankkauspysähdyksellä ilman selkäkipuja
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
^Penkkejä en missään vaiheessa huonoksi haukkunut ja puoliso niistä tykkää. Ajatus olisikin säätää vaihdekeppiä ja jättää nuo Fiaskon penkit paikalleen. Mitä minä olen autoa ja sen ajoasentoa arvostelemaan, kun puoliso se omistaa ja sillä ajaa, pääasia että käyttäjä/omistaja on autoonsa tyytyväinen.
meikäläisen ruisku-samara saa jatkoa oletetulle elinajalle, huomasin katsoa rekisteri otetta että seuraava katsastus onkin vasta 2 kk:n päässä eikä yhden. kuitenkin edelleen näyttää että tuon ruostekasan kokoon kursiminen on aivan hullua hommaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:meikäläisen ruisku-samara saa jatkoa oletetulle elinajalle, huomasin katsoa rekisteri otetta että seuraava katsastus onkin vasta 2 kk:n päässä eikä yhden. kuitenkin edelleen näyttää että tuon ruostekasan kokoon kursiminen on aivan hullua hommaa.
Mä hommasin itelle uuden lelun,että nyt saisit jussi erikoishintaan ton mun samaran eli 600e jos kiinnostaa.
Lada-Jussi kirjoitti:meikäläisen ruisku-samara saa jatkoa oletetulle elinajalle, huomasin katsoa rekisteri otetta että seuraava katsastus onkin vasta 2 kk:n päässä eikä yhden. kuitenkin edelleen näyttää että tuon ruostekasan kokoon kursiminen on aivan hullua hommaa.
Mä hommasin itelle uuden lelun,että nyt saisit jussi erikoishintaan ton mun samaran eli 600e jos kiinnostaa.
Nyt meni Jussi samara isäukolle mutta kohta on todella loistava farkku myynnissä.
Nyt meni Jussi samara isäukolle mutta kohta on todella loistava farkku myynnissä.
en mää voi teidän suvulta kaikkia Samaroita viedä se olis vääryys minä nyt valikoin rauhassa, kun ei vielä mitään kuoleman kiirettä.
Suomen Samarat alkaa löytymään tuolta Virosta, oheisen linkin Sedan on Suomesta tuotu, mutta ei hinta mitenkään hurjan edullinen ole. Kävin katsomassa vuoden uudempaa suomalaisessa autoliikkeessä. Tällä yksilöllä pyynti oli 1600 euroa. Pari sataa hinta eroa, toisaalta suomesta viedystä ei tarvii enää maksaa mitään autoveroa, kun hakee takaisin. Olihan toi 1600 liikkeen nettohinta, lähtö oli ollu 2300e
aloin vaan miettimään että kannattaako sijoittaa montaa sataa autoon. 1000-2000 euron Ladat näyttää olevan yhtä paljon ajettuja ja mätäneminen on aluillaan. tolla hinnalla ostaa monta vanhaa joilla saattaa olla edessä vielä useitakin ajovuosia (tai sitten ei), kumpaisessakin on samat kilometrien tuomat korjaukset edessä. Pitäisi siis investoida paljon uudempaan noin 5000e maksavaan niin olisi ehkä jotain eroa? tai jos vaan elvyttää ton vanhan raadon....
Lada-Jussi kirjoitti:Suomen Samarat alkaa löytymään tuolta Virosta, oheisen linkin Sedan on Suomesta tuotu, mutta ei hinta mitenkään hurjan edullinen ole. Kävin katsomassa vuoden uudempaa suomalaisessa autoliikkeessä. Tällä yksilöllä pyynti oli 1600 euroa. Pari sataa hinta eroa, toisaalta suomesta viedystä ei tarvii enää maksaa mitään autoveroa, kun hakee takaisin. Olihan toi 1600 liikkeen nettohinta, lähtö oli ollu 2300e
aloin vaan miettimään että kannattaako sijoittaa montaa sataa autoon. 1000-2000 euron Ladat näyttää olevan yhtä paljon ajettuja ja mätäneminen on aluillaan. tolla hinnalla ostaa monta vanhaa joilla saattaa olla edessä vielä useitakin ajovuosia (tai sitten ei), kumpaisessakin on samat kilometrien tuomat korjaukset edessä. Pitäisi siis investoida paljon uudempaan noin 5000e maksavaan niin olisi ehkä jotain eroa? tai jos vaan elvyttää ton vanhan raadon....
Mä olen jussi tehnyt ihan saman havainnon,virossa samarat maksaa enemmän kuin meillä ,sinne kannattais aina viedä täältä yks vanha samara ja vaihtaa se tuplalamppuun. Parhaan samaran sä saat ittelles jos ostat tai kunnostat semmosen vanhan samaran(vm86-90) ittelles kun niissä kestää se kori parhaiten,esim.laita EKE kuntoon ja vaihda siihen 1500 vähän ajettu kone,ei tulis koko hommalle paljoa hintaa ja olis hyvä ja vahva samara.
Niinpä se on ja on aina ollut, jos haluaa halvan ja hyvän, pitää ostaa kaksi. Toinen jossa on hyvä kori ja toinen jossa hyvä tekniikka ja rakentaa niistä yksi. Tai vaihtaa merkkiä, alkaa alle tuhannen euron hintaluokassa olemaan muunkin merkkisiä ja vastaavan kuntoisi tarjolla...
Mistäs tämä nimi? Kouvolassa entisen Konelan, nykyisen Deltan nurkalla oli katukeittiö nimeltään Patarouvat. Ja on se siinä edelleenkin. En vain tiedä, että onko nimi vielä sama.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
^PataRouvan omistajana voin kertoa että nimi tulee yksinkertaisesti siitä että kulkuvälineeni on mielestäni feminiininen ja kyseisessä vehkeessä on musta takaluukku
jasu35 kirjoitti: Itsellä kun on orkkis penkit niin pakin laitto ei ole mitenkään vaikeata.
Ei pakin kanssa ole muuta ongelmaa kuin että hieman päälle 160cm pitkänä ihmisenä joudun vetämään penkin niin eteen kuin se liikkuu ja tämä vähän haittaa pakin käyttöä, mutta fiksuna naisena osaan tietysti välttää "turhaa" peruuttelua
Toinen ongelma on laittaa koiraa takapenkille kun kuskinpuolen penkki tökkää heti alkuunsa tuulilasiin. No onneksi repsikan puolellakin on ovi
Muuten olen edelleenikin rakastunut PataRouvaan vaikka sillä on yli 500 km tullut ajettua.
jasu35 kirjoitti: Itsellä kun on orkkis penkit niin pakin laitto ei ole mitenkään vaikeata.
Ei pakin kanssa ole muuta ongelmaa kuin että hieman päälle 160cm pitkänä ihmisenä joudun vetämään penkin niin eteen kuin se liikkuu ja tämä vähän haittaa pakin käyttöä, mutta fiksuna naisena osaan tietysti välttää "turhaa" peruuttelua
Olin kerran sittarin parkkipaikalla kun edessä oli 110 joka ajoi parkkiruutuun mutta vähän huonossa kulmassa. Takana oli autojono eikä sinne päässy ja piti sitten odottaa vaikka kuinka pitkään kun edessä oleva runkkasi epätoivoisesti pakkia päälle, muttei saanut. Teki mieli huutaa että "woihan wanha wihtahousu ladisti"!