Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
juippi11 kirjoitti:Ihme että satakymppi ja skodakuskitkin täällä...
pressa kirjoitti:Ei tuota tarvitse ihmetellä, skodakerhohan vuosia boikotoi idänihmeet tapahtumaakin...
Jaska HKI kirjoitti:Jos viitsitte ottaa selvää olen ollut yksi aktiivisimmista kokoontumisiin tulleista Etelän tapahtumissa.Lada-Jussi sen voi todistaa...
Jos viitsit ottaa selvää niin idänihmeet tapahtumaa ei ole koskaan järjestetty "etelässä", voit kysyä vaikka Jussilta. (muista kokoontumisista en ole kommentoinut mitään).
En nyt puhunut hajoamisesta, vaan muuhun automerkkiin siirtymisestä. Eihän Se minunkaan Samara ole vielä hajonnut, mutta ei niin vanhalla mallilla kehtaa enää ajaa uudempien seassa kuin silloin tällöin. Alkaa nuo perheeseen kuuluvat ja sivullisetkin huomauttelemaan sopivasti asiasta. Siinä vaiheessa kannattaa jättää Lada harrastepeliksi, ja ajella sitten normaali ajot nykyaikaisella autolla. Siis kaikella kunnioituksella toisten valintoja kohtaan.
No, minä ajelen 110:llä (320 000 km + rapiat) muiden joukossa. Samaltahan toi näyttää kuin muutkin autot. Joskus taas ajelen Prioralla (50 000 km). Eivät sitten huomaa sitä Ladaksi. En ole toistaiseksi vaihtamassa automerkkiä. Parilla naapurillani on uudempi auto kuin 110:ni (01), mutta Priora on uusin (09).
Taitaa 110 suurin ongelma olla Korin häviäminen.. kun jos korissa tavarat pysyvät kiinni niiin Kilometrien taittuminen ei ainakaan Tekniikasta välttämättä ole Kiinni.
Korjattu 111 takavaloa.tein vähän töitä parkkivalon polttimeen tinasin rikan lampunkantaan ja viilasin sitten pään suoraksi kun halusin että leveämmältä ottaa kiinni Folioon johon oli painautunut melkoinen monttu.. sitten laitoin kynsilakkaa nauhan sivuille jos sattuu rengas olemaan sivusuunnassa heiluvaa sorttia..niin ei ota maihin. painetta lisäsin ilmastointiteipin palasilla nauhan alta..
Kuskin puoli temppuili joskus 7vuotta sitten korjailin viat siitä pois niin ei ole sitä tarvinnut sen jälkeen rassailla. en muista miten sen puolen korjasin... Että jos korjaus nyt onnistuu yhtähyvin kuin toinen puoli niin ehkä en tarvitse uusia liuskoja ostella...
Koeajo keli oli varsin hyvä.. Nimismiehen kiharaa tiellä sen verran paljon että jos tärinästä johtuva kosketus häiriö lampussa on niin nyt keliolosuhteet siihen oikein hyvät.
Käytettyjä liuskoja katselin purkuautoista jääneet niin huonompikuntoiselle näyttivät. tietysti omat sähköcrc kyllästämät ja siitä johtuen puhtaamman näköiset.. no sittenhän se nähdään. pitääkö paikkaus.........
En nyt puhunut hajoamisesta, vaan muuhun automerkkiin siirtymisestä. Eihän Se minunkaan Samara ole vielä hajonnut, mutta ei niin vanhalla mallilla kehtaa enää ajaa uudempien seassa kuin silloin tällöin. Alkaa nuo perheeseen kuuluvat ja sivullisetkin huomauttelemaan sopivasti asiasta. Siinä vaiheessa kannattaa jättää Lada harrastepeliksi, ja ajella sitten normaali ajot nykyaikaisella autolla. Siis kaikella kunnioituksella toisten valintoja kohtaan.
No, minä ajelen 110:llä (320 000 km + rapiat) muiden joukossa. Samaltahan toi näyttää kuin muutkin autot. Joskus taas ajelen Prioralla (50 000 km). Eivät sitten huomaa sitä Ladaksi. En ole toistaiseksi vaihtamassa automerkkiä. Parilla naapurillani on uudempi auto kuin 110:ni (01), mutta Priora on uusin (09).
Moi,
Kyllähän se Satakymppi on tosiaan uudenaikaisempi malli. Että taitaa tätä Samaraa koskea tuo mielipiteeni ja varsinkin kun asuu täällä pääkaupunkiseudulla jossa joutuu ajamaan Volvojen ja Audien seassa. Olisi eri asia asua maalla jossa teillä on tilaa......
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Mitä tuota suotta "häpeämään" vaikka muilla on ns. hienompi auto. Samanlailla siellä mahtuu vanhallakin autolla ajeleen.
Omalla kohdalla mennään siten että kukaan ei tuu sanoon että millaisella autolla saa tai pitää ajaa. Oli se sitten tuntematonta tai kotiväkeä. Ite en edes halua nykyaikaisempaa autoa sähköhärpäkkeineen.
Aika samat ajatukset itsellä. Kyllähän nuo tutut vielä jokusen vuosi sitten jaksoivat tuosta Samarasta jatkuvasti huomautella, mutta enää ei ole juuri kuulunut. Ilmeisesti ymmärsivät, että eihän se siitä näytä mitään välittävän, vähän sama kuin vettä hanheen selkään heittäisi. Kehä III:n sisällä tietysti paineet on vieläkin kovemmat, varsinkin siellä "porvarillisella" länsipuolella.
Saa nähdä nyt miten tuon Samaran kanssa käy katsastuksessa, löytyykö niin paljon laitettavaa ettei kannata enää laittaa. Täytyy sitten jostain kai etsiä tuollainen samanlainen paremmalla korilla. Pelottaa nuo uudempien autojen "varustelutaso" kyllä niin paljon, että niitä ei oikein uskalla ostaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Joo tarvihteekohan noita kaiken maailman systeemejä noissa autoissa olla.. Airbäkit vois olla ja ilmastointi.. muuta en välttämättä tarvitse esim sähköinen käsijarru ei kiinnosta tai aktiiviset ajonesto laitteet..
nyt ois hyvä päivittää Lada Boktanin koelauta 110 kun lämppärin vivusto sekoittui..ilmeisesti joku vipu irti. ehkä löytyy konehuoneesta tai sisältä...pitänee asiaa tutkia jos ei toiminta miellytä. ikkunoille ja naamaan tulee mutta ilmeisesti lattialleei tule.
Niin kyllä siinä on jo 110:ssäkin varmaan liikaa "avaruustekniikkaa" minun jaokseni ja taitaa olla uudemmassa Samarassakin.
GM-Samarassa taitaa olla se riittävä määrä tekniikkaa minkä kanssa minä tulen vielä omatoimisesti toimeen "älyllisesti ja varallisuuden puitteissa".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu kirjoitti:lämppärin vivusto sekoittui..ilmeisesti joku vipu irti. ehkä löytyy konehuoneesta tai sisältä...pitänee asiaa tutkia jos ei toiminta miellytä. ikkunoille ja naamaan tulee mutta ilmeisesti lattialleei tule.
Itsellä oli tuosta vanhemmasta vivun nivelöinti irronnut siitä ihan keskiritilöiden takaa, silloin ei tullut jaloille lainkaan lämpöä. Senkun vääntää ritilät irti (oletan että uudempi malli missä vipu liikkuu vaakasuunnassa, vanhempaa en tunne) ja siellä alla on sen vivun kiinnityspiste. En musita ihan tarkkaan miten se oli, mutta selviää nopeasti kun avaa. Korjattu M6 pultilla, parilla prikalla ja nyloc-mutterilla.
---
Mitä tulee tuohon omistamiseen ja sen tuskaan... Itse olen aina tykännyt haalia autoja jotka erottuvat jotenkin joukosta. Saavat tulla ihan vapaasti sanomaan mielipiteensä, mutta tähän asti ei ole tullut kuin positiivista palautetta sanallisesti ja toisinaan vähän vinoon katsomisia.
Mitä selasin tuota Trafin avointa dataa, niin näyttivät tämän kehyskunnan ainoat 111:t olevan tuossa omassa pihassa, ei tule joka päivä vastaan.
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Kiitos Mush tiedosta Helppo oli korjaus tuo vivuston korjaus. vaihdoin pultin muovitapin tilalle ja sopivalla rikalla kiristin lattialle siirtävän vivun... vivuston runko pikkuisen ohutta tavaraa niin välykset tarkkoja jos jokupaikka vähän ahdistaa menoa. niin silloin hyppää tappi välistä.
Noista autoista edellä, samara on yllättävän hyvä auto arkikäyttöön. Ihan hyvä ajaa kelillä kun kelillä, samaralla voi huoleti lähteä metsätielle, moottoritiellekin.
Tullut ajeltua monenlaisilla kopperoilla, nyt fabia combi, 1,2 bensakoneella, ei paljon hienouksia, kyllä tuolla kahvilla käy.
Minusta sähköetuikkunat, lämmitettävät ulkopeilit, ehkä lämmitettävä tuulilasi, ja nuo abs jarrut tarpeen, niillä pärjää jo pitkälle, ilmastointi kyllä joka paljon ajelee, ainakin kesällä pitää pirteänä.
No niin nyt luettu loppuun tämä episodi tästä 110 Lada sarjasta. Että melkoista tarinaa löytyy... Aiheesta saisi kirjan kirjoitettua. Vaikka yli 200 sivua tässäkin sarjassa on että Kirjahan tämäkin on..