Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Juu ei takajarrut ainakaan hidasta menoa.
Nyt kun on pientä pakkasta pitänyt niin olen huomannut sellaisen seikan että kun vaikka moottori ei ole vielä saanut lähellekkään käyntilämpötilaansa. niin Ilmapuhalluksen kun säätää alalämmölle heti kun ikkunat rupeaa pysymään sulana ilman jatkuvaa ikkunoille puhaltamista niin on suhkot hyvä olla ja saa puhaltaa täysiä.. Esim tänään 30,5 pakkasta aamulla ehkä 27 astetta kun lähdin ajamaan moottorin lämmitin oli lämmittänyt 20 asteeseen moottorin.ja sisälämmitin oli lämmittänyt vähän, niin yksin ajaissa sai melkein heti lattialle puhalluksen suunnata eikä höyrystymistä ole havaittavissa ja koppi lämpiää kohtuullisesti.. Eilen verrokkina Oli Ukin Samara niin en Oikein Samarasta enemmän lämpöjä saanut.. Hyvin on sujunut ajot ilman että olisi tarvinnut rasvailla näppijään..
Nyt on jarrut kunnossa ja valot näyttävät kuten pitääkin. Vuoden taas saa ajaa, tällä hetkellä mittarissa n. 334 000 km.
Minä en ikinä pääse noihin kilometreihin Minun ladoillani... Alle 10000 tulee yhteensä 3 käytettävissä olevillani Ladoilla.
Tämä talvi on ollut 111 helppo. Vain Bensiiniä ja yks palanut etuparkki valo joka oli aikasta tiukasti kiinni.sai nitkutella tovin ennen kuin antautui ja etukuraläpän poistin kun oli revennyt palapois ruuvin alta.
Jäärata-ajoissa tiivisteensä kadottanut pakoputki korjattu. Ja tuli vaihdettua uusi laturikin. Jotenkin tuntuu, että auto liikkuu nyt liukkaammin.
No nyt hajosi kuljettajan oven lukko. Ovea ei aluksi saanut auki muutoin kun verhoilu ja vivusto poistamalla sekä ruuvimeisselillä räpläämällä. Aivan hirveä homma. Vikana oli rikkoutunut lukkolaite (siis se mikä on siellä oven sisäpuolella). Kuljettajan oven saa nyt auki pikku tempulla eli autosta poistuminen ja sinne meneminen ei vaadi akrobatiaa repsikan puolelta.
Mielenkiintoista. Omassa kun vikoja ole ollut tänätalvena,niin piti itse vika tehdä.. Kun vaihtelin mielenkiinnosta kierrekorkillisen Venttiilikopan vanhan tilalle, niin Sytytyspuola pimeni ilmeisesti kun jouduin sen irroittamaan entisestä kannesta. Joka tapauksessa jotain tuli kun ei lähtenyt käyntiin sillä vaikka olisi rukoillut ja maannitellut.. Käytetyllä vaihto-osalla lähti kuin palmun alta tosin vähän ylimääräisiä bensoja poltellen joita startti yrityksillä pakariin...joutunut. En kylläkään entistä pois heittänyt, pitää tutkia josko siitä vian löytäisi... Nyt löytyi naurun aihe joka on kun ehjiä autoja huoltoon viedään ja ehjät osat rupeavat temppuilemaan...
Nyt ovi toimii normaalisti. 

Hyvä juttu että pelaa. On varmaan ollut varsin ärsyttävää temppuilevan oven kanssa pelata. Miua ainakin olisi ärsyttänyt...
- Lada Scandinavia
Eilen haettiin rankoja metsän korvesta. Metsätie oli jäinen ja aukeilla paikoilla oli jopa hiukan maata näkyvissä, mutta loppuakohden oli suojalumista ja auraamatonta tietä.
Ensin mentiin peräkärry perässä V40 kanssa ja loppuosuudella Volvo alkoi jäämään pohjastaan kiinni. Peruutusta ja taas eteenpäin, sellaista venkslaamista. Päästiin lopulta perille.
Takaisin lähdettyä tultiin lumiosuus vauhdilla, ettei jäädä kuorman kanssa kiinni.
Tultiin uudestaan mun Ladalla(111) peräkärry myös perässä ja ei mitään vaikeuksia esiintynyt lumiosuudella. Takaisin päin tultaessa kuorman kanssa ei tarvinnut ajaa vauhdilla lumiosuutta, vaan ykkösvaihteella ja reipasta kävelyvauhtia. Kyllä Ladalla pääsee
Ensin mentiin peräkärry perässä V40 kanssa ja loppuosuudella Volvo alkoi jäämään pohjastaan kiinni. Peruutusta ja taas eteenpäin, sellaista venkslaamista. Päästiin lopulta perille.
Takaisin lähdettyä tultiin lumiosuus vauhdilla, ettei jäädä kuorman kanssa kiinni.
Tultiin uudestaan mun Ladalla(111) peräkärry myös perässä ja ei mitään vaikeuksia esiintynyt lumiosuudella. Takaisin päin tultaessa kuorman kanssa ei tarvinnut ajaa vauhdilla lumiosuutta, vaan ykkösvaihteella ja reipasta kävelyvauhtia. Kyllä Ladalla pääsee

Joo Lada on erinomainen Talviauto tehty just tuommoisia tilanteita varten. Viikonloppuna Kostamukseen mennessä Tsaarbonba ajeli meitä karkuun semmoisella sekatiellä niin meitä ravisti aika tavalla vaikka olimme Pösö 4007 maasturilla. Bomba meni edessä kuin lumikko.. Sujuvasti eikä näyttänyt pahasti ravistavan.. Puhetta oli ettei hirmuvauhtia ajettaisi, niin lada ei ainakaan tien tukkona ollut.
-
Ei kai se keisarikuntaa etsi?
Tsaari hoi!
Muuten;Joensuu/Tuupovaara/Korpiselkä alueella on ikivanha Saaroinen -kylä.Jos boardilla on etymologian harrastajia niin väitänpä ettei saari ole lainkaan kylän nimen taustalla.
Että mikäkö???
Niin;taas meni väärään topikkiin.Onnex oon jäsen.

Muuten;Joensuu/Tuupovaara/Korpiselkä alueella on ikivanha Saaroinen -kylä.Jos boardilla on etymologian harrastajia niin väitänpä ettei saari ole lainkaan kylän nimen taustalla.
Että mikäkö???

Niin;taas meni väärään topikkiin.Onnex oon jäsen.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Juu.. katselin imperiumini raja-alueita. Pitäähän hallitsijan olla perillä valtakuntansa tapahtumista.