Sivu 22/28
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 1.5.2013 22:22
Kirjoittaja samarai
Hieno peli, eipä ole ennen vastaan tullut itsellekään. Tarkemmin katseltua netistä, näyttää olevan tehtaan viimeisiä. Ennen sotia tehdas tehnyt myös 158kpl pieniä roadsterautoja "Rex" DKW 700cc koneella.
http://www.flickr.com/photos/21532948@N04/4971728497/
http://de.wikipedia.org/wiki/Tornax
Viimeisin Tornax 2-pyttysellä ILO-moottorilla, pitkä satula ja swingihaarukat edessä ja takana. Lopuksi tehtiin tuosta myös 4T-versiota. Tehtaan tuotanto päättyi v.1955.

Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 9.5.2013 9:07
Kirjoittaja Pavlovits
Toissapäivänä kauppasi paikallislehdessä joku -71-mallista sivuvaunullista IC:tä.
Hintapyyntönä oli 1500€. Jos olisi mahdollista hankkia harrasteajoneuvo, tuosta voisi saada edullisesti vähän harvinaisempi ja erilainen vehje.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 21.5.2013 18:57
Kirjoittaja Pavlovits
Tänä iltana Teemalla MP-aiheisia vanhoja juttuja, mm. puolen tunnin ohjelma Jarno Saarisesra.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 21.5.2013 21:16
Kirjoittaja OA5599
^ Eilen tuli kuluneeksi 40 vuotta Saarisen kuolemasta. Veljesten firma on keskustassa.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 22.5.2013 9:17
Kirjoittaja life88
Eilen tuli virallisesti avattua ajokausi. Tampereella oli mustassa lahdessa avajaiset ja porukkaa oli kyllä kiitettävästi. Itellä on 78vuoden 350cc Jawa jolla palautettiin paikalle.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 25.5.2013 10:36
Kirjoittaja Pavlovits
Tätä SA-kuva-arkiston pyörää olen yrittänyt tunnistaa. Pyörän merkistä minulla on arvaus. Olisiko kenelläkään muulla?
http://sa-kuva.fi/neo?tem=webneo_image_ ... =&zoom=YES
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 25.5.2013 17:08
Kirjoittaja samarai
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 25.5.2013 18:44
Kirjoittaja Pavlovits
NSU:ksi minäkin tuota veikkailin. Mallia en uskaltanut edes arvailla.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 7.6.2013 4:18
Kirjoittaja Vanja-eno
Hommasin joutessani tuommoisen:
eli MZ 125 RT -57
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 7.6.2013 5:38
Kirjoittaja Jaska HKI
Hieno peli,tuollaisella isä päristeli ympäri vuoden rakennustyömaalta toiselle.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 7.6.2013 9:53
Kirjoittaja Pavlovits
Tuolloin ei tiedetty mitään kevareista,vaan moottoripyörä oli moottoripyörä jo ennen Mika Sundqvistia.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 7.6.2013 11:40
Kirjoittaja juippi11
Minullakin on työn alla samaa teholuokkaa oleva unkarilainen Danuvia. Paljon puutteellisempi ja rähjäisempi kuin tuo. Osiakaan siihen ei saa muuten kuin Unkarin kontaktien kautta, aikanaan otk toi maahan. Kone on kaukaista sukua RT:n koneelle, mutta ei suora kopio monien muiden tyyliin. Unkarista on toivon mukaan tulossa ehjä penkki ja tämän oikea lamppu ja ohjauskampi. Ulkoasun saatan jättää muuten tuollaiseksi kuluneeksi ja elettyä elämää huokuvaksi. Tiedän jotain tämän yksilön värikkäästä historiasta, ja osa niistä tarinoista kuolisi uuden maalipinnan alle. Pitäköön kuluneen maalinsa ja alkuperäiset Balloon Emerge -renkaansa. Ja edesmenneen omistajan jonain 70-luvun iltana ennen tansseihin lähtöä kännipäissään tekemät spraymaalaukset .
http://www.youtube.com/watch?v=0tSqMYm71Ng
MZ oli aikansa osaavinta 2-tahtitekniikkaa. Tietäisin ladossa majailevan hieman uudemman ES 150:n, jossa lamppu ei käänny ohjauksen mukana vaan on yhtä rakennetta tankin kanssa. Omistajaa en ole saanut kiinni.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 8.6.2013 0:44
Kirjoittaja samarai
Hienoja vehkeitä molemmat. Mitzin design ja patina on silmiä hivelevää.

Eikä kannata tosiaan Danuviaa liikaa laitella, miksi sitä uudeksi pitäisi tehdä.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 10.6.2013 20:27
Kirjoittaja Pavlovits
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 11.6.2013 20:37
Kirjoittaja jta
Mainosta en muista. Enkä muista onko täällä ollu joskus aikaisemmin juttua mutta tallista löytyy vastaavan näköinen käsivaihteisena missä kolme vaihdetta. Mahtanee olla jostain 60-luvun lopulta. Liekkö SM se tarkempi malli.