Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Nyt kun tuolla PataRouvalla on tullut pari päivää ajeltua enemmän, niin kyllä se aina vaan paremmin istuu käteen. Pikkasen kun saisi penkkiä alaspäin, niin se olisi suorastaan loistava. Nyt ongelmana on se että tällä 186 senttisellä kropalla meinaa pää osua kattoon.

Mutta hiljainen tuo on kuin mikä. Ei edes moottoritie nopeuksissa ääni ole meluisa, vaan radiota pystyy kuuntelemaan hyvin. En tiedä onko tuo normaalistikin noin hiljainen, vai tekeekö jonkunlainen noisekiller käsittely tuon hiljaisuuden. Tuon käsittelyn huomasin kun otin ovipahvit irti, jotta sain vedettyä kaiuttimille johdot.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Kyllä se samara tuntuu mielestäni joka suhteessa aikalailla enemmän autolta kuin nämä takavetoiset(anteeksi vain takaveto fanit) :roll: ,samara on hiljaisempi,tehokkaampi ja mukavampi ajettava, mutta kyllä mm.itselläni nyt samaran jälkeen oleva 2104 on huomattavasti hauskempi ja sympaattisempi. :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä minä siirryn huomenna takaisin Sepen rattiin kun saan siihen vasemman etunavanlaakerit vaihdettua. Hiljaisempi Samara on, mutta voi johtua myös NoiseKiller käsittelystä, mutta tuo combi on kyllä tehokkaampi. Mutta tämä on näitä makuasioita, joista on turha kiistellä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Jaakkima kirjoitti:Kyllä minä siirryn huomenna takaisin Sepen rattiin kun saan siihen vasemman etunavanlaakerit vaihdettua. Hiljaisempi Samara on, mutta voi johtua myös NoiseKiller käsittelystä, mutta tuo combi on kyllä tehokkaampi. Mutta tämä on näitä makuasioita, joista on turha kiistellä.
Niin joo,sullahan on toi 1700i,siinä varmaan onkin jo tuota tehoa. :roll: itellä on 1300 ja se on kyllä laiska 1500i samaran jälkeen. :roll:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

jasu35 kirjoitti:Niin joo,sullahan on toi 1700i,siinä varmaan onkin jo tuota tehoa. :roll: itellä on 1300 ja se on kyllä laiska 1500i samaran jälkeen. :roll:
Niin on joo ja voimaa kyllä on.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

täällä ruisku-samara vielä kurnuttaa eteenpäin lujaa ja tehokkaasti, leimaa jäljellä puolitoista kuukautta, ajoa takana edellisen leiman jälkeen puoli vuotta ja 22 tkm, sinä aikana oikeastaan vain kytkin on hajonnut, aika hyvin 280 euron lähes katkiruostuneelta raadolta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Jassoo, sitä on taas palattu kerhon merkkikantaan takaisin. Tästä eteenpäin täytyy alkaa kirjoittelemaan kokemuksia tälle palstalle, sillä ostin tänään (02.09.2005) vm. -95 5-ovisen ruisku-Samaran. Lisäksi tänä iltana möin myös Corollan pois. Samara on 155 tkm ajettu ja muuten ihan ryhdissään oleva, muuta kuin ruostuminen on alkanut pikkuhiljaa. No, hintakaan ei ollut päätähuimaava. Tästä on hyvä jatkaa!

P.S. Ei kenelläkään olisi jäänyt talteen pitkiä lokasuojia Samaraan, jotka olisivat kohtalaisen ehjät ja myytävänä kohtuuhintaan? Samoin kyselisin pitkää konepeltiä, samoilla ehdoilla kuin yllä.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minulla oli vm. 1990 Samara lyhyellä konepellillä,eikä siinä ollut konepellissä ruosteen pilkkuakaan vaikka auto oli myydessä kolmetoista vuotta vanha.Niinpä sainkin siitä 3000€ vaihtaessani sen uuteen 110:iin.Niin hyvä se oli että Delta-auton myyjä vain kysyi että minne päin parkkipaikkaa olen Samarani jättänyt 8) .
Pitkällä konepellillä varustetuissa Samaroissa konepelti ruosttu etuosastaan jopa puhki.En tiedä mitä lisäarvoa muotoilun muutos tuo kuin että jäähdyttimeen pääsee paremmin käsiksi :? .
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mun 157 tkm ajetussa -95:ssä on etuluukku (ja takaluukkukin) ihan ruosteessa ja mitä olen katsellut niin aika kovia ovat Samarat noista kohdista ruostumaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pistetääs välillä kokemuksia

59500 km mittarissa eli käytännössä 100 tkm enemmän. mitään valittamista ei teknisessä toiminnassa ole vaikka noin 25 tkm on takana, kytkin oli ainoa murheen tuottaja.

mitä kauemmin tälläinen viattomuus jatkuu sen enemmän alkaa pelottaa koska auto ryytyy, noita sytytyspuolia ja muuta elektroniikkaahan noissa taitaa aina joskus kuiitenkin hajoilla. Tuolla näkee tienvarsissa paljon kalliimpiakin autoja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Toveri
Viestit: 249
Liittynyt: 12.10.2003 22:44
Paikkakunta: Oravikoski

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Rupesinpa minäkin sitten Samaran omistajaksi. Tänään ostin. 1500i -96 5-ovinen, 85 tkm ajettu. Ei ruostetta kuin etuovien takareunoissa ja parissa kiveniskemässä, alusta täysin terve. 2 renkaat, vetokoukku, radio.huoltokirja.
Kuskin penkki on melko painunut, sille pitää keksiä jotain. En ole vielä etsinyt tietoa että voikohan etupenkkejä vaihtaa keskenään ?
Maksoin 1000 € ja tein mielestäni hyvät kaupat.
Nappis on nyt myynnissä myyntipalstalla, ostakaa hyvä kone pois kuleksimasta.
ABC -Absolutely Boring Compromise
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

onnea samara hankinnan johdosta. :lol: ja kaupathan on hyvät jos on itse tyytyväinen,mutta olis kai noita halvemmallakin etsimällä löytynyt ainakin täältä pääkaupunki seudulta, mutta kyllä toi 1000e vielä ihan kohtuuden rajoissa on. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onnittelut! olisko autolla kuitenkin ajettu 185 tkm jos penkki on jo lynyssä, vaikka saa sen kai vähemmälläkin. itelläkin oli viime syksynän vielä ehjä pohja, mutta vuodessa on mennyt aika huonoksi, auto ei tykkää että sillä ajetaan. Samara on aina hyvä valinta käyttöautoksi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

[quote="Toveri"]Rupesinpa minäkin sitten Samaran omistajaksi. Tänään ostin. 1500i -96 5-ovinen, 85 tkm ajettu. Ei ruostetta kuin etuovien takareunoissa ja parissa kiveniskemässä, alusta täysin terve. 2 renkaat, vetokoukku, radio.huoltokirja.
Kuskin penkki on melko painunut, sille pitää keksiä jotain. En ole vielä etsinyt tietoa että voikohan etupenkkejä vaihtaa keskenään ?
Maksoin 1000 € ja tein mielestäni hyvät kaupat.
quote]

Puhut aivan kuin minun Samarasta, paitsi että minun on 3-ovinen ja ostettaesswa siinä ei ollut koukkua. Sillä oli ostettaessa ajettu dokumentoidusti 88 tkm ja siinäkin on kuskin penkki ulkoreunasta vähän lytyssä. Vielä joku aika sitten joku kauppasi huutoNetissä 5- ovisen Samaran uusia penkkisarjoja 40€ hintaan
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Toveri
Viestit: 249
Liittynyt: 12.10.2003 22:44
Paikkakunta: Oravikoski

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Kuten jo mainitsin niin huoltokirja löytyy ja kilometrit on tiedossa. Se penkki painaa vasemman kankun alta jos siirtää painoa enemmälti sille puolelle. samoin ristiselän kohdalla tuntee penkin rakenteet pehmusteiden läpi jos nojaa voimakkaammin taaksepäin. Helppo korjaus olisi laittaa tyyny takamuksen alle, sellainen minulla oli nappiksessakin.
ABC -Absolutely Boring Compromise
Vastaa Viestiin