Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Nyt kun tuolla PataRouvalla on tullut pari päivää ajeltua enemmän, niin kyllä se aina vaan paremmin istuu käteen. Pikkasen kun saisi penkkiä alaspäin, niin se olisi suorastaan loistava. Nyt ongelmana on se että tällä 186 senttisellä kropalla meinaa pää osua kattoon.
Mutta hiljainen tuo on kuin mikä. Ei edes moottoritie nopeuksissa ääni ole meluisa, vaan radiota pystyy kuuntelemaan hyvin. En tiedä onko tuo normaalistikin noin hiljainen, vai tekeekö jonkunlainen noisekiller käsittely tuon hiljaisuuden. Tuon käsittelyn huomasin kun otin ovipahvit irti, jotta sain vedettyä kaiuttimille johdot.
Mutta hiljainen tuo on kuin mikä. Ei edes moottoritie nopeuksissa ääni ole meluisa, vaan radiota pystyy kuuntelemaan hyvin. En tiedä onko tuo normaalistikin noin hiljainen, vai tekeekö jonkunlainen noisekiller käsittely tuon hiljaisuuden. Tuon käsittelyn huomasin kun otin ovipahvit irti, jotta sain vedettyä kaiuttimille johdot.
Kyllä se samara tuntuu mielestäni joka suhteessa aikalailla enemmän autolta kuin nämä takavetoiset(anteeksi vain takaveto fanit)
,samara on hiljaisempi,tehokkaampi ja mukavampi ajettava, mutta kyllä mm.itselläni nyt samaran jälkeen oleva 2104 on huomattavasti hauskempi ja sympaattisempi. 


FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Niin joo,sullahan on toi 1700i,siinä varmaan onkin jo tuota tehoa.Jaakkima kirjoitti:Kyllä minä siirryn huomenna takaisin Sepen rattiin kun saan siihen vasemman etunavanlaakerit vaihdettua. Hiljaisempi Samara on, mutta voi johtua myös NoiseKiller käsittelystä, mutta tuo combi on kyllä tehokkaampi. Mutta tämä on näitä makuasioita, joista on turha kiistellä.


FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
täällä ruisku-samara vielä kurnuttaa eteenpäin lujaa ja tehokkaasti, leimaa jäljellä puolitoista kuukautta, ajoa takana edellisen leiman jälkeen puoli vuotta ja 22 tkm, sinä aikana oikeastaan vain kytkin on hajonnut, aika hyvin 280 euron lähes katkiruostuneelta raadolta.

Jassoo, sitä on taas palattu kerhon merkkikantaan takaisin. Tästä eteenpäin täytyy alkaa kirjoittelemaan kokemuksia tälle palstalle, sillä ostin tänään (02.09.2005) vm. -95 5-ovisen ruisku-Samaran. Lisäksi tänä iltana möin myös Corollan pois. Samara on 155 tkm ajettu ja muuten ihan ryhdissään oleva, muuta kuin ruostuminen on alkanut pikkuhiljaa. No, hintakaan ei ollut päätähuimaava. Tästä on hyvä jatkaa!
P.S. Ei kenelläkään olisi jäänyt talteen pitkiä lokasuojia Samaraan, jotka olisivat kohtalaisen ehjät ja myytävänä kohtuuhintaan? Samoin kyselisin pitkää konepeltiä, samoilla ehdoilla kuin yllä.
P.S. Ei kenelläkään olisi jäänyt talteen pitkiä lokasuojia Samaraan, jotka olisivat kohtalaisen ehjät ja myytävänä kohtuuhintaan? Samoin kyselisin pitkää konepeltiä, samoilla ehdoilla kuin yllä.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Minulla oli vm. 1990 Samara lyhyellä konepellillä,eikä siinä ollut konepellissä ruosteen pilkkuakaan vaikka auto oli myydessä kolmetoista vuotta vanha.Niinpä sainkin siitä 3000€ vaihtaessani sen uuteen 110:iin.Niin hyvä se oli että Delta-auton myyjä vain kysyi että minne päin parkkipaikkaa olen Samarani jättänyt
.
Pitkällä konepellillä varustetuissa Samaroissa konepelti ruosttu etuosastaan jopa puhki.En tiedä mitä lisäarvoa muotoilun muutos tuo kuin että jäähdyttimeen pääsee paremmin käsiksi
.

Pitkällä konepellillä varustetuissa Samaroissa konepelti ruosttu etuosastaan jopa puhki.En tiedä mitä lisäarvoa muotoilun muutos tuo kuin että jäähdyttimeen pääsee paremmin käsiksi

- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mun 157 tkm ajetussa -95:ssä on etuluukku (ja takaluukkukin) ihan ruosteessa ja mitä olen katsellut niin aika kovia ovat Samarat noista kohdista ruostumaan.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
pistetääs välillä kokemuksia
59500 km mittarissa eli käytännössä 100 tkm enemmän. mitään valittamista ei teknisessä toiminnassa ole vaikka noin 25 tkm on takana, kytkin oli ainoa murheen tuottaja.
mitä kauemmin tälläinen viattomuus jatkuu sen enemmän alkaa pelottaa koska auto ryytyy, noita sytytyspuolia ja muuta elektroniikkaahan noissa taitaa aina joskus kuiitenkin hajoilla. Tuolla näkee tienvarsissa paljon kalliimpiakin autoja.
59500 km mittarissa eli käytännössä 100 tkm enemmän. mitään valittamista ei teknisessä toiminnassa ole vaikka noin 25 tkm on takana, kytkin oli ainoa murheen tuottaja.
mitä kauemmin tälläinen viattomuus jatkuu sen enemmän alkaa pelottaa koska auto ryytyy, noita sytytyspuolia ja muuta elektroniikkaahan noissa taitaa aina joskus kuiitenkin hajoilla. Tuolla näkee tienvarsissa paljon kalliimpiakin autoja.

Rupesinpa minäkin sitten Samaran omistajaksi. Tänään ostin. 1500i -96 5-ovinen, 85 tkm ajettu. Ei ruostetta kuin etuovien takareunoissa ja parissa kiveniskemässä, alusta täysin terve. 2 renkaat, vetokoukku, radio.huoltokirja.
Kuskin penkki on melko painunut, sille pitää keksiä jotain. En ole vielä etsinyt tietoa että voikohan etupenkkejä vaihtaa keskenään ?
Maksoin 1000 € ja tein mielestäni hyvät kaupat.
Nappis on nyt myynnissä myyntipalstalla, ostakaa hyvä kone pois kuleksimasta.
Kuskin penkki on melko painunut, sille pitää keksiä jotain. En ole vielä etsinyt tietoa että voikohan etupenkkejä vaihtaa keskenään ?
Maksoin 1000 € ja tein mielestäni hyvät kaupat.
Nappis on nyt myynnissä myyntipalstalla, ostakaa hyvä kone pois kuleksimasta.
ABC -Absolutely Boring Compromise
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
onnittelut! olisko autolla kuitenkin ajettu 185 tkm jos penkki on jo lynyssä, vaikka saa sen kai vähemmälläkin. itelläkin oli viime syksynän vielä ehjä pohja, mutta vuodessa on mennyt aika huonoksi, auto ei tykkää että sillä ajetaan. Samara on aina hyvä valinta käyttöautoksi.

[quote="Toveri"]Rupesinpa minäkin sitten Samaran omistajaksi. Tänään ostin. 1500i -96 5-ovinen, 85 tkm ajettu. Ei ruostetta kuin etuovien takareunoissa ja parissa kiveniskemässä, alusta täysin terve. 2 renkaat, vetokoukku, radio.huoltokirja.
Kuskin penkki on melko painunut, sille pitää keksiä jotain. En ole vielä etsinyt tietoa että voikohan etupenkkejä vaihtaa keskenään ?
Maksoin 1000 € ja tein mielestäni hyvät kaupat.
quote]
Puhut aivan kuin minun Samarasta, paitsi että minun on 3-ovinen ja ostettaesswa siinä ei ollut koukkua. Sillä oli ostettaessa ajettu dokumentoidusti 88 tkm ja siinäkin on kuskin penkki ulkoreunasta vähän lytyssä. Vielä joku aika sitten joku kauppasi huutoNetissä 5- ovisen Samaran uusia penkkisarjoja 40€ hintaan
Kuskin penkki on melko painunut, sille pitää keksiä jotain. En ole vielä etsinyt tietoa että voikohan etupenkkejä vaihtaa keskenään ?
Maksoin 1000 € ja tein mielestäni hyvät kaupat.
quote]
Puhut aivan kuin minun Samarasta, paitsi että minun on 3-ovinen ja ostettaesswa siinä ei ollut koukkua. Sillä oli ostettaessa ajettu dokumentoidusti 88 tkm ja siinäkin on kuskin penkki ulkoreunasta vähän lytyssä. Vielä joku aika sitten joku kauppasi huutoNetissä 5- ovisen Samaran uusia penkkisarjoja 40€ hintaan
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Kuten jo mainitsin niin huoltokirja löytyy ja kilometrit on tiedossa. Se penkki painaa vasemman kankun alta jos siirtää painoa enemmälti sille puolelle. samoin ristiselän kohdalla tuntee penkin rakenteet pehmusteiden läpi jos nojaa voimakkaammin taaksepäin. Helppo korjaus olisi laittaa tyyny takamuksen alle, sellainen minulla oli nappiksessakin.
ABC -Absolutely Boring Compromise