Sivu 23/39
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.5.2010 10:37
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ja kuinkas kävikään! Hyydyttiin Toffolandiaan. Ja hyvä niin. Ei tarvinnut Venäjän rajalla Sakkoja maksella.
Onneksi Lesnaja Sobaka oli mukana ja oltiin samalla autolla. Tohmajärveltä RahhaaEvvääks. Entäs se Viisumi? Koskas menee vanhaksi? Ei tietenkään vielä. No, katso edes. 23.4.2010!!!
Toffon Nesteelle pähkäämään. Ja oli muuten äijää aamuisessa pärinäparlamentissa. Ja siellä muuten tiedettiin asiat.
Marin MatkaPalveluun. Passi, tieto matkavakuutuksesta, kuva... Mistäs kuva? Paikallislehden toimituksesta tietenkin. Värikuvia napsivat kun en muistanut pyytää mustavalkoa.
2viikkoa ja taas on sitten vuoden Visa. Hintakin todella halpa. Soitaltavat kun on valmis, joten voi sitten suoraan siitä jatkaa Rajalle.
Tällaista VenäjänMatkailua tällä kertaa.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.5.2010 16:24
Kirjoittaja 1500i
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:En älynnyt tuota InOutIn -trikkiä

Tarkotan, että jos vesi menee sisään niin se tulee korroosion nakertamistä reiistä ulos

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.5.2010 16:40
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Jhuuu! Hemmetti kun ei VäliPalassa niitä vielä ole muualla kun takaikkunatiivisteen alla.

Sieltä niiden on paha pukata ulospäin. paitsi tietysti kun ajetaan kunnolla niin ilmaohjuri puhaltaa tiivisteetkin kuivaksi.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 13.5.2010 10:41
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Sitten se lähti VäliPala Venäjälle ilman minua. Varmaan on ihan tyytyväinen kun saa erilaisen kulkukokemuksen. Aina sama Äijä käskyttämässä niin kyllähän sitä puutuu. Lomalle siis pääsi Vekontin

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 16.5.2010 6:36
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
VäliPala selviytyi 12tuntisesta Venäjänretkestä toisen Puikottamana melko pienillä vaurioilla. Yksi kapseli lenteli johonkin, joitain tärkeitä papereita lensi ikkunasta ulos tai jäi Sortavalaan ja pientä öljynkulutusta oli havaittavissa hiljaisessa kaupunkiajossa kuumalla koneella.
Itse ajelijalle retki oli kuulemma melkoinen seikkailu. Ei ajojen, kielioppien eikä paikkojen vierauden takia vaan pienten varaosakauppailujen takia. Tässä taas eräs osoitus siitä, miten vaivatonta, helppoa, halpaa (lähes ilmaista) ja tuottoisaa pieni varaosaruletti onkaan.
Monihan on minullekin heittänyt, että eihän ne osat siellä Venäjällä maksa mitään että lähes ilmaisia ovat. Ja se tuontihan on niin helppoa että...
Vai halpoja OSIA! Esim. Perävälityksen hinta oli kohonnut ei nyt kaksinkertaiseksi muttei juuri muutakaan. Tai kun ottaa huomioon Ruplan vahvistumisen Euroon nähden niin melki kaksinkertainen on minun ostohintani verrattuna viimevuoden loppukesään. Eli ei ihan ilmainen enää ole sekään pikkuosa.
No, se siitä retkestä jolla en ollut mukana. Tänää Kuusaalle taas vapaaehtoiselle työleirille siis vähän samalla tavoin vapaaehtoiselle kuin mitä NeuvostoKansa pääsi rakentamaan MuurmanninRataa tai ValkoisenMeren- eli Belomorskyn kanaalia.
No, onneksi piiskaa heilutta oma käsi. Mutta ruokahuolto on kyllä samanlaisella tolalla kuin noilla NeuvostoLeiriläisillä.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 16.5.2010 10:31
Kirjoittaja Lesnaja Sobaka
Niin, minä se lupasin koukata, samalla kun noudan itselleni renkaita, muutaman pikku varaosan, mitä isännältä uupuu. Siinähän ne samalla vaivalla hoituu, eikö niin?
Yhdessä kaupassa on sitä ja toisessa tätä ja kolmannessa on huomenna, neljännessä yksi kun tarvitsee neljä ja sitä rataa. Niitä varaosaputkia, kuulkaa pikkukaupungissa, on aika monta. Reisille meni. Olin jo kolmannen osahelvetin tiskillä niin sekaisin, että en erottanut mäntää ja kankea toisistaan.
Niin , ja oli siellä vielä uusi vaz-kauppa entisten lisäksi. Erikoista siinä ,että putiikkia pitää kaksi poikaa. On yleensä naisten hommia. Sällit tuovat Toljatista osaa. Eli jos joku tarviaa uutta vaihdelooraa tai moottoria pellin alle, niin Sortavalassakin onnistuu.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 16.5.2010 12:26
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mutta ei pidä SijaisKärsijää moittia. Kyllä siitä käynnistä oli minulle paljon apuja ja hyvinhän sitä setvittiin osien hinnat ja kaikki tiedot orterinkiin. Eli ehdottomasti KIITOS sijaiskärsimyksistä ja vieläpä pinnan pituudesta rajalla, kun kotiseutumatkaajalinja-autot tukkivat koko kulttuurivaihtotehtaan.
VäliPala on nyt sitten Kuusaal. Eturenkaiden ravistus eräissä nopeuksissa on sen verran raivostuttava, että on kokeiltava miten ne ravistavat takana. Ja jos rallattavat vielä hirveästi niin seuraavalla Venäjänretkellä tasapainotetaan. Onhan niistä voinut pomputellessa painoja lennellä.
Voihan se ravistus johtua jostain muustakin, mutta jotenkin se renkaisiin viittaa.
Hemmetti täällä on vielä vähemmän TyöIlmoja kuin Joensuussa. Täytyy keksiä sisäpakerrettavaa ja näplättävä ulkona vasta iltaisin niin ja aikaisin aamulla. Ei tuolla pihalla näissä lämmöissä viihdy itse se hangonheiluttajakaan.
Onneksi on tämä PohjoisPäädyn Keltainen huone. Iso tuuletusikkuna auki ja ritilä siihen. Porinmatin hormi vetämään ilmaa piippuun. Kyllä täällä tarkenee eli on siedettävää.
Mutta kun olisi niitä autoräpeltämisiä. FINE pakettiin, ratalle ja katastukseen. Sittenpä sen jälkeen onkin kutinaa ilmassa.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 30.5.2010 0:28
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Hurautettiinpas sitten yhdessä humauksessa läpi Kesäisen Karjalan Joensuuhun. Ja mikäs oli tullessa kun oli vähän VERTAILUKOHTAA!!!
Tasapainottomien eturenkaiden heitto taakse kannatti eikä tuottanut yleiskarmeaa tärinäefektiä pelkän rattinylpytyksen tilalle. Eli onnistui.
Juu, tuli tuossa vähän noita TakaPotkuja siirreltyä. FINEn kanssa nyt oli mukavata kun sen tuntee ja se on ikäisekseen Erinomainen YKSILÖ. Ja nyt minua voi jo uskoa edes vähän, koska nämä eivät ole mainospuheita. FINEhän on onnellisesti vaihtanut omistajaa.
Mutta eräs -84 KanttiKombi vai olisiko sanottava KataKombi

En kuvaile vekotinta enempää, koska en omista sitä enää ja tuo aiempi kuvaus kertokoon mitä kenellekin kertoo.
Mutta siis VäliPala. Jos nyt satunkin olemaan muka tyytyväinen aina kulloisenkiin PerssiinAluseen, mutta kyllä tällä nyt on helppo tulla ja hujauttaa äkkiä vajaa 350km ihan vaan tosta vaan tai muuten vaan.
Konepeltispoileri tekee juuri sen mitä odotinkin. Lentäjät lentelevät ohi lasista ja nekin, jotka törmäävät eivät läsähdä kiinni vaan hajoavat jotenkin. Ja normaaliin alkukesäiltaan verrattuna oli kyllä vähän rähmää lasissa. Niin ja sateen jälkeinen tiesumu ei pisaroi lasissa ellei nyt joku urista sitä lasille heitä tai rekka roiskuta.
Ainoa häiritsevä on kevyt räminä, joka lie tulee keskusyksikön suojapanelista. Eivät taida ruuvit pysyä kiinni. Pitäneekö repiä moinen suoja hemmettiin. Näyttääkin niin kirveellä veistetyltä että... No, josko taas ensin kiristellään.
5-vaihteen ujelluskaan ei häiritse, koska se ei aaltoile vaan muuttuu tasaisesti kierrosten mukaan. Ja jos se olisi minun päälleni sopimattoman taajuinen, niin sitten alettaisiin rakentaan niitä PoppisVehkeitä. MusikaalisuusKuulolaitteeni ei nimittäin siedä kaikkia taajuuksia. Ei toivoakaan jos on paha taajuus. Pää alkaa heti punottaa, tykyttää ja muut reaktiot ovat sitten sen jälkeen melko radikaaleja.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 4.6.2010 15:20
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Erimielisyydet ratkaistiin. VäliPala asettuu valmiusasennosta lepoasentoon, jääden kuitenkin Seisomaan.
Tuleepa sitten mielenkiintoinen tilanne: EI YHDEN YHTÄ omaa kulkuneuvoa liikenteessä. No, paitsi jalat. Pyöräpolkimetkin ovat pois käytöstä koska niissä ei ole toimivia Polkimia. Jäivät Kuusaalle vaikka otin vartavasten niin esiin niitä varapolkimia, että varmasti lähtevät ihan tarttumalla mukaan. Vaan eivät lähteneet.
Siis Stoi! tykkänään toistaiseksi.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 4.6.2010 19:05
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Seisoo kuin MakkiTorni ulkin pohjalla Tammikuussa.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 16.8.2010 9:46
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kaipa se on alettava VäliPalan öljypumppuongelman kimppuun että saisi tämä taas talveksi käyttöön.
Ongelmahan on siis vuotava öljypumppukopan tiiviste. Nostellaan tuossa pukeille ja aletaan purkaminen. Saa nähdä mitä taas paljastuu.
Muuten homma olisi kai helpohko, mutta lisätyötä teettävät Karjarauta ja Pohjapanssari. Eivät nuo kuitenkaan ole kauan ole olleet kiinni, joten luulen noiden irtoavan helposti.
Ja pihassa on nyt tilaa. Kohta ei ole Kännykkätiellä kuin 2autoa. Parhainpina aikoinahan niitä oli lukuisia vai pitäisikö sanoa pahinpin aikoina.
Sain VäliPalan osittain katoksen alle eli joutaa tehdä rauhassa. Juuri sopivasti mahtuu oikea kylki katokseen ja sieltähän ne purkuhommat on tehtävä.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 17.8.2010 17:38
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nyt on sitten öljypumppu revitty irti. On siinä kaikenlaista näpertämistä ennen kuin sen saa pois. Tiivisteen vaihtoa varten tämä otettiin irti.
Onneksi olen yhden Samaran vesipumpun vaihtanut, joten suuri osa tuosta hommasta oli tuttua. Mutta näperrystä silti vaikka kuinka.
Mahtavat ovat pohjassa öljyvanat, kun se pumpun tiiviste sitten lopulta ruikki oikein kunnolla. Ei aivan takasiltaan asti ole öljyvanaa, muttei paljon muutakaan. Toinen Antistatik -liikennevaloviuhake on sitten jo aivan öljyssä. Eli jokin pyörre siellä takasillan ympärillä on käynyt ja suihku on mennet vähän sen ali.
Putsailin osat ja odotelkoon tuossa kunhan käyn Naapurissa. Sieltä sitten osia VäliPalaan.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 29.8.2010 11:46
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kai se on pantava VäliPala kasaan, vaikkei kyllä yhtään huvita ryhtyä.
Eihän tuossa nyt isohomma ole, mutta on tässä melkoinen Lataamisvuosi takana, joten ei ihme ettei aina kiinnosta.
Talveksi VäliPalan olisi kuitenkin edelleen tarkoitus olla se ainoa kulkupeli. Eli kimppuun vaan. Sillä siitä selviää.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 29.8.2010 17:10
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Vekotin on sitten koekäytetty. Öljypuoli pitää nyt. Karmeat ruiskuttelut se tekikin kun katsoo pohjassa olevaa öljyvanaa. Taisin tästä jo jotain jutellakin.
Jakojen kanssa oli taas ongelmaa. Onneksi aikaisemmin SÄMPYn ja tämäkin kanssa muistaakseni niitä räpläsin, joten pikkuhölmöilyillä pääsin. En ollut Triggeri/Laturinhihnapyörän kohdistussokkaa vetänyt kampiakselin pään hammashihnapyörästä tarpeeksi ulos. Sain laitettua kieroon ulomman pyörän. Ei onnistu helpolla. Onneksi vaurioita ei tullut.
Uutta jaonhakua. Vauhtipyörä pitäisi aina lukita, jotta kamppari saataisiin pysymään paikallaan. Murha purkaminen. Kuka jaksaa? Hammashihanpyörässä on selvä merkki, mutta kun laitellaan triggeripyörä päälle niin eipä merkkejä näe. Piirtelin laturinhihnaan merkin. Tussi olisi ollut hyvä. En jaksanut hakea.
Sinkosi muuten laturin hihnan metsään kun käyttöpyörä oli vinossa. En viitsinyt löysyttää laturia uudelleen vaan pakotin hihnan päälle. Halkesi osittain keskeltä. Uusiksi menee.
Hammashihnan kireyttä sain veivata eestaas tietenkin. No, lopulta löytyi sopiva kireys. Nyt kuulostaa normaalilta käynti.
Laittanen Pohjapanssarin ja Valoraudan takaisin. Ei niitä kuitenkaan kukaan ostele. Ja jos haluaa niin puran irti. Menköön sitten auton mukana myyntiin, jos siihen asti roikkuvat keulilla.
Saatan saada paketin tänään kasaan. Sitten aletaan arpomaan lähteekö VäliPala käyttöön ja jääkö IIZI taas jo talvilepoon. Vai myisikö senkin pois?

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 29.8.2010 20:24
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kaipa tämä paketti on sitten taas kasassa kaikkine pohjapenssareineen ja karjapuskureineen. Valot otin raudasta irti.
Saattaa jopa toimiakin. Öljyt ainakin pysyvät sisällä ja käynti on hyvä. Vasenta takavaloa taas joutui räpeltämään. Täytynee joskus johdottaa kunnolla ellei nyt sitten saatu toimimaan pidenpään.
Pikkulenkin ajelin. Kai tuolla ajaakin voisi taas. Muutama päivä on ihmeteltävä ja sitten tehtävä päätös kummalla syyskuun ajelen. Jos alkaa kovin kuraista olemaan niin VäliPalalla mennään. IIZI sopii hyvin taas läpäilemään katoksessa. Johan sillä useita tuhansia jo taas ehdittiin veivata.