Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
^no on taas tarpeellinen vääntö eihän tosta ota selevää erkkikään...
ei vaan välttämätä koulun opettajat anna oikeen pitkäaikasia rojekteja ottaa, asiakastyöt prioriteetti 1 oli ainakin meillä... omia tehtiin sillon ku oli aikaa...
teehän yks kerralla kunnolla loppuun. yleensä kehnoilla vehkeillä ja osaamattomuudella saadaan se työ moninkertaistettua alakuperäseen suunnitelmaan verraten...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Kunnolla tehdään loppuun. Itse asiassa ( oma vikani kun kirjoitin epäselvästi ) ei massoja hiota vaan hiotaan pintaruosteet niistä kohdista pois
joista massa on irronnut ja laitetaan sitten uutta päälle.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
^tarkoitus ei ole nyt masentaa, eikä kritisoida, vaan tuoda lisänäkökulma asiaan! Kokemus on usein osoittanut, että kun massa on irronnut, ja pinta päässyt ruostumaan, on usein massassa olevan reiän kautta vettä & suolaa & muuta skeidaa tunkeutunut jo massan ja pellin väliiin. Jos nyt hioo vain massassa olevan reiän alueen puhtaaksi ja tukkii reiän uudella massalla on koko homma käytännössä lähes turha. Hetkeksi saadaan pysäytettyä ruoste mutta se muhii siellä ehjän massan alla äseisen putsatun alueen vieressä koko ajan ja kohta on pohjassa läpireikä. Tahdon sanoa sitä, että ennemmin tosiaan jos haluaa tehdä kunnolla, niin kannattaisi sitten ottaa aikaa ja putsata se koko pohja ja massata sitten uudestaan. Käsitin että näin ehkä jossain vaiheessa ollaan tekemässä, sitten kun on aikaa tehdä se kunnolla, oliko näin? Siksi minun mielestä hyödyllisempi ensiapu viivytystaistelussa ruostetta vastaan (sillä siitähän tässä kai loppujen lopuksi on kysymys, eikö niin?) sivellä/ruiskuttaa ruostuneen alueen päälle puhdasta öljyä (ei mitään jäteöljyä) ja kotelosuojaa odottamaan sitä aikaa jolloin on sitten kunnolla aikaa tehdä tuo pohja ajan kanssa. Tämä seos tunkeutuu myös hiljalleen sinne massan ja pellin väliin hidastaen korroosiota sielläkin.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Maalia ensin puhtaalle pellille ja sen jälkeen kotelosuoja maalin päälle. Näiden kahden suojaksi massa. Massa itsessään ei pysäytä eikä hidasta ruostumista vaan se toimii mekaanisena kulutussuojana ruosteensuoja-aineille. Ja pellin pitää tosiaan olla puhdas, mikään porakoneen karvaperselaikalla kiillotelu ei riitä.
Noita öljyjen sotkemista pohjaan en ymmärrä, nykyään on aineet kehitetty sitä varten ettei tarvi turvautua omiin viritelmiin.
Evreka kirjoitti:Noita öljyjen sotkemista pohjaan en ymmärrä, nykyään on aineet kehitetty sitä varten ettei tarvi turvautua omiin viritelmiin.
Niinkö? Onhan sitä kehitetty jo uusia mukavampia autojakin, ja silti jotkut vaan ajavat "vanhoilla romuilla"
No joo Mulla on omakohtaista kokemusta pitkältä ajalta että tuo yhdistelmä toimii hyvin ja on edullinen. Tässä oli nyt käsittääkseni kyse pikaisesta ensiavusta. Kertomasi tapa on varmasti hyvä ja toimii sekin, muttei poista sitä vieressä muhivaa vanhan massan alla olevaa orastavaa korroosiota. Kun koko pohja putsataan kunnolla, niin sitten se sinun keinosi on varmasti paras ja tehokkain.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Minä viittasin juuri tuossa remonttien leviämiskommentissani siihen, että kun aletaan vähän antamaan ensiapua, niin tuppaa sitä ensiavuntarvetta löytyvän sieltä ja tuosta ja täältä ja olisihan tuokin.
Eli suunnittelemattoman ensiavun antaminen saattaa saada remontit leviämään todella paljon. Kuten on lausuttu jo muinoin: Rajauksesta Mestari Tunnetaan.
Toivotaan että tässä ei käy kuten itselleni on käynyt. Mutta minähän olen vieläkin ihan Kasvuikäinen AutoRassari. Enemmän toisinaan intoa kuin ymmärrystä.
Juu ymmärrän kyllä, että remontit meinaa monesti levitä. Mikäli jaksaminen loppuu, niin pidetään taukoa. Jos minua jokin ei pakollinen asia
kyllästyttää, niin sitä en sitten tee.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Ensilumi satoi ( sataa edelleenkin ) ja pitihän äSSää käydä testaamassa! Kyllä lähti hyvin siivua!
Lunta tuli täälläpäin sellaiset 5 senttiä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Niinpä!
Kyllähän se jotenkin lähtisi hiekallakin mutta silloin ei viitsi kun piha menee ruvelle. Ja tulee sanomista.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Toinen kaasutin laitettu kiinni! Lähti hyvin käyntiin kylmänä että kuumana, mutta lähdettäessä liikkeelle ja kakkoskurkulla ajettaessa nykii ja
paukauttaa takaisinpäin ja kuulostaa samalta kuin kävisi kolmella. Vaatii säätöjä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Ei se remontti mihinkään unohtunut. Tuli vain tekninen ongelma. Maasturistamme jolla auto viedään koululle, meni jarrupääsylinteri juuri
rikki, eli ei ole jarruja. Ja syyslomakin puskee päälle. Eli auto viedään suunnitellusti koululle moottoriremonttiin, mutta vasta viikolla 43.
Viikolla 42 on täälläpäin syysloma.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Sain kaiken toimimaan täysin! Vikani olivat huonot tulpat, moottori ei käynyt kaikilla kiihdytettäessä. Vaihdoin tulpat ja nyt toimii, paremmin kuin koskaan!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990