Sivu 23/50

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 15.12.2013 17:39
Kirjoittaja Pavlovits
Kuva

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 15.12.2013 20:08
Kirjoittaja samarai
Testiradalla edessä oleva "outcar"-kamera kuvaa alustan toimintaa.

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 15.12.2013 20:25
Kirjoittaja Uitukki
Rökäle kirjoitti:Olisko sitikan jarrunappula, ID tai DS ehkä.
Onkos tuommosessa jarrunappulassa minkäänlaista "tuntoa"?

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 15.12.2013 22:01
Kirjoittaja Pavlovits
samarai kirjoitti:Testiradalla edessä oleva "outcar"-kamera kuvaa alustan toimintaa.
Takapenkillä on TV-monitori, josta tuo repsikka yrittää saada jotain selvää.

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 15.12.2013 22:03
Kirjoittaja Pavlovits
Uitukki kirjoitti:
Rökäle kirjoitti:Olisko sitikan jarrunappula, ID tai DS ehkä.
Onkos tuommosessa jarrunappulassa minkäänlaista "tuntoa"?
Ei minkäänlaista. Siihenkin kyllä tottuu.

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 15.12.2013 23:27
Kirjoittaja toktornivako
samarai kirjoitti:Niinkin voi ajatella, mutta missä sitä voisi käyttää nelipyöräisen Ladan yhteydessä?

e No tästä selviää, geniaalinen neuvostoaikainen Lada-työkaluvaunu. 8)
http://static2.nagi.ee/i/p/892/3/22300925da04bb_o.jpg
Sputnik:han se siinä, ja kyllä siinä on ihan 4pyörää ja vielä 90-luvulla noita oli suomessakin käytössä tosin länsimaalaista valmistetta.

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 15.12.2013 23:48
Kirjoittaja samarai
Sellaisen "sputnikin" olen Virossa nähnyt jossa päästä kuoritut johdot oli lyöty linjaan laudan pätkään ja porattu reikiä pistotulppia varten. :)

Kärryssä ajattelin "Sputnik"-tarran viittaavaan Samaraan. Kuvan perusteella itsestä kyllä näyttää, että tuossa vaunussa on vain 3 pyörää.

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 16.12.2013 17:01
Kirjoittaja Pavlovits
Mikäs se tämmöinen neukkuvekotin on?
Kuva

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 16.12.2013 20:03
Kirjoittaja mouhijärvi
Lentokonehinaaja tjsp. Tehdasvalmis tuuninki: 38.8 l kone :) Takarenkaat ovat riittävän kokoiset. Kuten öljynkulutuskin, 20 g/hv/t.
Jos ymmärsin oikein siitä kertoneen tekstin, niin siinä oli paljon nykyaikaisia ratkaisuja, toisaalta aikapaljon susiratkaisujakin tehty.

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 16.12.2013 20:24
Kirjoittaja Pavlovits

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 17.12.2013 20:10
Kirjoittaja Pavlovits
Kuva

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 19.12.2013 11:02
Kirjoittaja Pavlovits
Tämän olisi voinut laittaa myös osioon "kysy pussihousumiehen isältä"
Kuvassa on lämmityslaite. Vielä -30-luvullakin maahan tuotiin autoja, joissa ei ollut lämmityslaitetta.
Sellaisia asennettiin jälkikäteen. Tuulettimen siipien taakse tuli peltinen suppilo. siitä lähti tulipellin läpi metallinen, taipuisa, vähän pölynimurin letkun näköinen letku, jota alan miehet kutsuivat retkuletkuksi.
Tämä liittyi joko yhteen, tai kuten kuvassa haaroittuen kahteen suulakkeeseen.
Jäähdyttimen läpi kulkeva ilma oli sen verran lämmintä, että kohtuullisella pakkasella lasiin syntui jonkun verran läpinäkyvä alue. Sisätilat eivät olleet juurikaan ulkollämpötilaa kylmemmät.
Kuvan viritelmä on sen verran siistin näköinen, että voi olla myös tehdastekoinen.

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 31.12.2013 21:39
Kirjoittaja Pavlovits
Nin, Volkkari, Volkkari, mutta mikä on tuo möhkäle?
Kuva
Kuva

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 1.1.2014 7:50
Kirjoittaja Jaska HKI
Saksalaisten sota-aikainen Volkkari (katso etuvalot) Etupäähän rakenneetu hiilimonoksiidikehitin.

Re: Mikä tämä on?

Lähetetty: 1.1.2014 9:50
Kirjoittaja Pavlovits
Although the designation T230 was used to indicate woodgas fuel systems fitted to both Kubelwagens and KdF Wagens (Type 60 wartime Beetles), surviving phototgraphs reveal that a variety of gas generator designs and hood sheet metal were employed. Vehicles so equipped are easily recognized by the vehicle's modified hood. Some photos show that the fuel loading hatch protruded from a port in the hood, while others illustrate an unbroken hoodline which completely enclosed the generator. Generally the woodgas fuel system comprised a gassifier container approximately 18 to 24 inches in diameter and 30 to 36 inches in length (height) fitted into the nose of the vehicle. Both Kubelwagens and Beetles equipped with the T230 gas generator located the generator vessel ahead of the front axle beams where the spare tire was formerly located. Type 60's relocated the spare tire, along with extra bags of fuel, to a roof rack on the roof of the vehicle. The bottom of the gas generator also extended below the original bodywork at the front of the vehicle, thus decreasing obstacle clearance.