Sivu 23/31

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 12.2.2016 16:05
Kirjoittaja t tulppu
Varsin mielenkiintoinen tapaus ja varmaankin todellakin hyvä. Ainakin minkä koe ajoin Prioran 2012 niin oli 111 jonkin verran siihen nähen parannusta/ pahennusta kun nämä uudet ladat ovat ideolokialtaan mennyt jo kauaksi Perus Lada ajatuksesta....

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 12.2.2016 17:20
Kirjoittaja TsarBomba
Iso hatunnosto Mansemotorsille Ladan tuonnista Suomeen. Tätä on moni haaveillut, jos rahatilanne eri niin ostaisin heti tuon auton. Pankkikin aika kitsas lainanmyöntäjä tänäpäivänä. Joka tapauksessa hienoa että Ladan tuontia yritetään. Toivotaan että edes muutama kipale menisi kaupaksi.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 12.2.2016 19:21
Kirjoittaja Talkkari81
Miten tuon Kalinan ja Grantan osien toimitusajat kuinka pitkään kestävät tänne Suomenmaahan?

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 12.2.2016 19:55
Kirjoittaja toktornivako
Parhaimmillaan saadaan seuraavaksi päiväksi.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 13.2.2016 9:06
Kirjoittaja JohnDoe
Hatunnosto ManseMotorsille. Innostus ostaa tuo Kalina on korkealla, mutta ei vielä nykytilanteessa onnistu. Täytyisi ensin myydä muutama nykyinen auto pois. Kiinnostusta käydä tutustumassa kuitenkin jo on, että näkisi erot edellisen sukupolven Kalinaan ihan käytännössä. On se vain Suomen verotus hieno asia, hinta tosiaan kuluineen nousee samalle tasolle, millä Deltakin Kalinaa myi. Ellei sitten ruplan alhainen kurssi vaikuttaisi mahdollisesti tuleviin tuonteihin hintaa alentavasti? Dacia Sandero näyttää halvimmillaan irtoavan tällä hetkellä euron alle kymppitonnilla ja sen kanssahan Kalinan pitäisi pystyä kilpailemaan. :(

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 13.2.2016 10:34
Kirjoittaja toktornivako
Ilta-Sanomat on selvittänyt halvimmat Suomessa myynnissä olevat uudet henkilöautot. Tiedot perustuvat automyyjien käyttämään Netwheels-tietokantaan, josta löytyvät muun muassa kaikkien Suomessa myytävien autojen täydelliset tekniset tiedot

Suomen 10 halvinta uutta henkilöautoa
1. Dacia Sandero 1,2 16V 75 9 999 euroa
2. Renault Twingo SCe 70 S&S Expression Limited 10 990 euroa
3. Seat Mii 1,0 60 Ecomotive Reference 5-ov. 11 313 euroa
4. Peugeot 108 Access e-VTi 68 3-ov 12 391 euroa
5. Kia Picanto 1,0 ISG LX 3D EcoDynamics 12 490 euroa
6. Skoda Citigo 1,0 60 Ambition 3-ov. 12 595 euroa
7. Fiat Panda 1,2 69hv Easy 12 989 euroa
8. Mitsubishi Space Star 1,2 Cleartec Invite MT 12 990 euroa
9. Nissan Micra 80 Visia City 5M/T TPMS E6 12 991 euroa
10. Citroën C3 VTi 68 Vitamine 12 997 euroa

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 13.2.2016 11:25
Kirjoittaja Jouska

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 15.2.2016 17:46
Kirjoittaja Smoppi
Onko Vestassa takana rumpujarrut kuten edeltäjissään, vai ovatko venäläiset insinöörit tehneet ihmeen ja saaneet takalevyjarrut toimimaan jumimatta Suomen/Venäjän olosuhteissa?

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 15.2.2016 17:53
Kirjoittaja toktornivako
Smoppi kirjoitti:Onko Vestassa takana rumpujarrut kuten edeltäjissään, vai ovatko venäläiset insinöörit tehneet ihmeen ja saaneet takalevyjarrut toimimaan jumimatta Suomen/Venäjän olosuhteissa?
Rummut on, Venäläisestä insinööristä en tiedä mutta ilmeisesti saksalaiset on, kun olen 20vuotta ajanut Autolla jossa on levyjarrut takana eikä ole ollut mitään "jumi" ongelmia ollut sen kummin talvella kuin kesälläkään 8)

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 15.2.2016 17:57
Kirjoittaja Smoppi
toktornivako kirjoitti:
Smoppi kirjoitti:Onko Vestassa takana rumpujarrut kuten edeltäjissään, vai ovatko venäläiset insinöörit tehneet ihmeen ja saaneet takalevyjarrut toimimaan jumimatta Suomen/Venäjän olosuhteissa?
Rummut on, Venäläisestä insinööristä en tiedä mutta ilmeisesti saksalaiset on, kun olen 20vuotta ajanut Autolla jossa on levyjarrut takana eikä ole ollut mitään "jumi" ongelmia ollut sen kummin talvella kuin kesälläkään 8)
Ihanko samalla autolla olet sen 20 vuotta ajanut? Todennäköisyyspeliähän tämä tietysti on - levyjarrut vain menevät paljon rumpujarruja todennäköisemmin jumiin, kun jarrusatulan tapit ovat jumiutumisherkät jos väliin pääsee kuraa tai suolaa, ja jarrumäntien liikekin on levyjarruissa paljon pienempi, jolloin varsinkin takajarrut vähemmän käytettyinä alkavat helposti laahaamaan.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 15.2.2016 19:55
Kirjoittaja toktornivako
Smoppi kirjoitti:
toktornivako kirjoitti:
Smoppi kirjoitti: Ihanko samalla autolla olet sen 20 vuotta ajanut? Todennäköisyyspeliähän tämä tietysti on - levyjarrut vain menevät paljon rumpujarruja todennäköisemmin jumiin, kun jarrusatulan tapit ovat jumiutumisherkät jos väliin pääsee kuraa tai suolaa, ja jarrumäntien liikekin on levyjarruissa paljon pienempi, jolloin varsinkin takajarrut vähemmän käytettyinä alkavat helposti laahaamaan.
? En kun itseasiassa autoja on tälläkin hetkellä 9 kappaletta niin ei ole tarvetta ajella yhdellä ja samalla autolla, kyllä se vaan on rumpujarrut jotka talvikelinnä takaakselilla jäätyy! Ja niissä liukutapeissa on suojakumit ja rasvat sisällä, jollei joku Teppo tumpula ole niitä rikkonut? Ja toisekseen nykyaikainen Auto jossa on ABS/luistonesto niin käyttää hyvinkin voimakkaasti takajarruja.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 15.2.2016 20:47
Kirjoittaja toktornivako
Kuvitelmat rumpujarrujen erinomaisuudesta johtuu osaksi siitä että lähes jokaisen automerkin huoltoohjelmaan kuului määräajoin niiden toiminnan tarkistus ja puhdistus, toisinkuin levyjarrulisissa autoissa joissa vain "kurkataan" kitkapinnan riittävyys ja levyn vahvuus, niin kyllähän se suolapaska jo +100000km jälkeen ( mitä palat keskimäärin kestää) on tehtävänsä tehnyt!

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 16.2.2016 20:42
Kirjoittaja samarai
Jouska kirjoitti:Moi,

Lada Vesta on saanut 4 "tähteä" aiemmin tehdyssä kolaritestissä Dmitrovin testauskeskuksessa. Testin järjesti "Auto Review" lehti. "Tähän on pyritty" sanoo Bo Andersson kolaritestin tuloksesta.

Törmäystestistä julkaistaan artikkeli pian ilmestyvässä "Auto Review" lehdessä.
Tässä netistä löytynyt artikkeli :
http://autoreview.ru/archive/2016/3/vesta-i-doktor-x

ja youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=QkoA8__16fk

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 17.2.2016 11:34
Kirjoittaja t tulppu
Olet kieltänyt minua Neuvvomasta muita Ladailijoita ja väität minun neuvvoilla autoja särkyneen Teppo tumpuloineen. Niin näen tässä yhdeyden.. Ihan samalla tavalla kuin sinä minun kirjoitukseen. Ystäväni Tsaarbompa näki myös yhdeyden ja moni muukin varmaan näki joka on pitempään seurannut paskan jauhantaa..

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 17.2.2016 12:25
Kirjoittaja life88
toktornivako kirjoitti:
toktornivako kirjoitti: ?.
:lol: Hauskaa luettavaa.

No joo ittellä mitä on kokeimusta ni rumpujarrut ja levyjarrut on renaunnu melko samalla lailla mutta levyjarruremonttiin menee vaa enemmän rahaa. Ainaki mitä maidein germany autoihin on tullu. Ladoissahan ei ole ollut ongelmaa 8) mitä nyt on tossa muutamakymmenen ollu