J*malauta että joillain ihmisillä voi olla pipo kireällä.
Tulin kaikessa rauhassa kotitietä, kevyt kiihdytys ykkösellä ja hiljaista valuttelua kakkosella jolloin toki tosta putkesta lähtee jonkunasteista metakkaa. Vauhtia oli alle 30 km tunnissa ja kattelin että joku muija+kakara+mummo vetäytyy tien sivuun, vaikka tilaa oli helvetisti.
Toi meidän tie on sellanen sumppu jossa liikkuu kakaroita, joten siinä tulee aina ajettua hyvin hiljaa, niinkuin nytkin. Useimmat meidän talon asukeista ajavat huomattavasti kovempaa uusilla autoillaan, joista ei toki lähde samanlaista ääntä kuin Ladasta.
Ikkuna oli auki ja helvetinmoinen kälätys kuuluu, "Ei tässä saa ajaa noin kovaa" "helvetin hullu" ja kaikkea muuta jota en onneksi kuullut.
No ei muutaku Lada parkkiin ja perään kyselemään "oliks teillä jotain asiaa mulle?"
Muijat ihan vauhkona selittävät "ymmärrätkö että täällä liikkuu pieniä lapsia ja noin kovaa ajamalla ne jää alle"

Selitin asiallisesti että olen asunut täällä 8 vuotta ja tiedän tasan tarkkaan että täällä liikkuu lapsia ja siksi ajankin aina hyvin hiljaa.
Siihen vielä änkytti että "kehtaatkin tulla naiselle huutamaan" johon vastasin että onko sulla pipo kireellä vai oletko jotenki vainoharhainen?
No lopulta homma meni siihen että akka rupesi haukkumaan mua ties miksi vaikka käyttäydyin aivan asiallisesti, tosin käytin aika kovaa ääntä asian selventämiseksi. Möläytin siihen käsimerkin kera, että köyhät kitisijät voivat painua v*ttuun tältä tontilta itkemästä.
Uhkasi soittaa poliisit suunsoitosta, johon totesin että voi olla aika huvittunutta porukkaa siellä poliisin päässä.
No lopulta akka kehtasi haukkua mua vielä munattomaksi homoksi ja ties miksi itkua tuhertaen, johon vastasin vastaavalla tavalla kansainvälisen sormimerkin kera, tosin jätetään se lausahdus kertomatta.
Meinasi vielä ajaa päälle sille s**tanan pakettiautollaan.
Oli jotain naapurin tuttuja, varmasti perästä kuuluu että täällä asuu joku sekopää kaahari, joka ajaa Ladalla kahtasataa ja öykkäröi ku viimistä päivää...
Kuvitelkaa nyt j*malauta kuinka paljon joillain voi näemmä pipo päätä kiristää. Ja voin sanoa ettei mitään vastaavaa episodia olisi tullut jos olisin ajellut kovempaakin uudella, imurilta kuulostavalla autolla.