Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tässä kuluneen viikon aikana on Samaran pohjaan isketty paikkaa Lada kerho yhteistyönä ja itse paikkailin vähän A-pilareita, lokarin kaarta ja takaluulun reunaa, edellisessä katsastuksessa epämääräisesti jäänyt jarruputkikin tuli kiinnitettyä kunnolla. Nyt auto täytyisi viedä katsastukseen, pahimmat pelot on iskunvaimentimissa sekä katalysaattorissa, alkaa aika käydä vähiin jos remonttia tulee 19.10. on viimeinen katsastuspäivä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Kyllä se läpimenee,rohkeesti vaan konttorille. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

aamusta kävin Hämeenlinnassa konttorilla, ei muuta vikaa kuin korjauskehoitus toimimattomasta ajovalojen korkeussäädöstä, se kun on kesästä 1995 lähtien käyttöön otetuissa autoissa pakollinen varuste.

päästöt oli aivan nollaluokkaa, samoin jarrujen erot 0%, iskareiden erot oli 11-12% sekään ei ole huono, ilmeisesti käyttö on vähän parantanut iskareita. Eli Samara on aivan täydellisessä kunnossa, ihan hyvä etten turhaa vaihtanut ehkä huonompaan kalliimpaan yksilöön.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?

Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?

Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
niin no en tiedä, mutta eroa se lähinnä katseli, toimii ne ainakin ihan riittävän hyvin.

miksi tollainen iskaritesti on jos siitä ei voi tulla hylkäystäkään, vaikka menis ilman iskareita testiin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Lada-Jussi kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?

Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
niin no en tiedä, mutta eroa se lähinnä katseli, toimii ne ainakin ihan riittävän hyvin.

miksi tollainen iskaritesti on jos siitä ei voi tulla hylkäystäkään, vaikka menis ilman iskareita testiin?
No iskarien puute voisi olla eri asia. Toi iskaritesti on katsastuksessa aika uusi juttu, ehkä se joskus riittää hylkäysperusteeksikin sitten, mutta ei tietääkseni vielä oo. Mulle ei oo ikinä sanottu mitään huonoistakaan iskareista, sekö on asiakaspalvelua :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Nonnis kirjoitti:^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?

Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
Ja kyllä muuten on,jos iskareiden ero on liian suuri=jompi kumpi iskari on paskempi kuin toinen niin hylky tulee,on itellä hylätty 1 citikka ja 1 lada. :?
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

jasu35 kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?

Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
Ja kyllä muuten on,jos iskareiden ero on liian suuri=jompi kumpi iskari on paskempi kuin toinen niin hylky tulee,on itellä hylätty 1 citikka ja 1 lada. :?
Mutta tasasen paskat iskarit käy?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tasaisen paskat käy
täydelliset paskat ei
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Meilläpäin jos saman akselin molemmat iskarit ovat kaput niin se on hylsäysperuste ja jos vain yksi neljästä niin korjauskehotus.

Eikä kylläkään hylätä lukeman perusteella vaan mennän kattomaan onko se todellakin loppu eli irtoo testissä tosta levystä ja onko ylipäätänsä mitään tuntoa (painamalla/kattomalla onko vuotanut/kattomalla kiinnitykset).

Kerran kävi saksasta tuotu viimeisen päälle corvette vm- 04 rek.katsastuksessa nii lukemat oli 1 ja 2 vaikka koeajossa meni ku juna raiteilla. Eli ei se testeri oikein taju tiettyjä tapauksia.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä on epäkäytännöllisessä paikassa sulekarasia tuossa -95:ssa ruiskussa. Kantta ei meinaan millään saada ensin pois sieltä kolosta ja sama juttu takaisin laittaessa. Eipä sinne muuten olisi asiaa ollu, mutta vaimo rupes valittaa ettei tule vettä tuulilasille. Pimeässä en ruvennut enempää asiaa tutkimaan, vaan huomenna päivänvalolla rupean yleismittarin kanssa etsimään vikaa. Tosin tuulilasille tulevan veden letku tekee mielenkiintoisen äkkimutkan pumpun jälkeen, joka varmasti ahdistaa sekä ei tuo letkukaan kovin hyvässä hapessa enään ollut, vaan oli pää jo aikalailla kovettunut.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo se sulakerasia on hankalassa paikassa- mutta se onkin sitten ainoa vika muuten täydellisessä autossa. Samara hakkaa nämä kantit ja satakympit joka alustalla muuten puhtaasti 6-0. :wink: :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

samarai kirjoitti:joo se sulakerasia on hankalassa paikassa- mutta se onkin sitten ainoa vika muuten täydellisessä autossa. Samara hakkaa nämä kantit ja satakympit joka alustalla muuten puhtaasti 6-0. :wink: :lol:
No tiedä tuota, kyllä itse mielummin valitsen kuitenkin kulkupelikseni jommankumman pihassa olevista takatuuppareista. Vaikka ei tuo Samarakaan huono ole...
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Millä tavalla tasauspyörästön hajoaminen oireile? On tullut taas kerran ajettua vähä kovempaa radalla ja ilmeisesti sen seurauksena (tai sitten sattuma) rupes kuulumaan naputtava ääni (~2Hz) 60...80 nopeudessa. Kattosin että kaikki pyörän laakerit ehjät ja vetoakselit ok. Ääni tulee myös vapaalla rullataessa. Ton ääntämisen alkamisen jälkeen olen ajanut kohta 500 km eikä se kyl pahene eikä vähenee eli uskaltaa ajaa normalisti.
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Nytte sitten samaran kaasupoljin ei toimi ku pintakaasuasennossa( ja samlla kasupohjassa) eli ilmeisesti vaijeri osittain poikki ja jollain tapaa painunut ja jäänyt jumiin tonne alas... Huomenna on sitten kaasuvaijerivaihto edessä ja muutenkin vähä ajattelin modifioida sen polkimen bmw/mersu tyyliseksi eli niin, että olis saranoitu lattialta.

Huomasin, että polttoainekulutus putos kympistä noin 8 litraan. Autolla tosin ei pääse ku 90 kymppiä ja siihenkin kiihtyminen kestää melkein Kaarinasta Turkuun.. :lol:
Vastaa Viestiin