Sivu 24/29

Re: Madallus

Lähetetty: 27.2.2014 20:37
Kirjoittaja Jompppaa
Joo elikkäs nyt pitäs pikkuhiljaa alkaa rojektoimaan ladaan pussijousia alle. Eteen ajattelin näitä palkeita jotka menisivät iskarin läpi https://lowtoys.mycashflow.fi/product/19/aero-sport Taakse tulisi ihan normaalit palkeet https://lowtoys.mycashflow.fi/product/23/air-house-2 jotkut tämän tapaiset. Kompura pitäisi kanssa miettiä nuo motonetin 40e kompurat mietityttää että pitää varmaan ostaa ihan kunnollinen vaikka noita motonetin kompuroita laittaisikin kaksi :D Pneummaattinen ohjaus tulee olemaan joystick säätöinen eli mitään magneettiventtiileitä ei olisi näillä näkymin tulossa. Säiliö löytyy jo jokseenkin iso (40L) mutta ei luulisi tuosta koosta niin haittaakaan olevan. Saattaahan se kuormittaa kompuraa jos päästää ihan tyhjäksi :roll: . Suurin kysymysmerkki on katsastus että kannattaako yrittää edes viedä konttorille vai jättääkö suosiolla menemättä?? :lol: :lol: Niin ja jos jotain kiinnostaa olla ajan tasalla tapahtumista niin voisin jotain topikkia kirjotella jos tosiaan jotain kiinnostaa :)

Re: Madallus

Lähetetty: 27.2.2014 21:03
Kirjoittaja veli samara
Onhan noita pussivehkeitäkin katsastettu. Testaavat sen että mikään ei osu maahan, vaikka pussit ja yks rengas tyhjä. Noin se taisi olla viisaammat korjatkoon.
Ja jos nuo pussit alle laittaa, niin ei pitäis olla ongelmaa, koska jousitukseen ei kajota kovinkaan paljoa. Vain jouset vaihdetaan pusseihin.

Re: Madallus

Lähetetty: 27.2.2014 21:09
Kirjoittaja Jompppaa
Oorrait. No kelpaiskohan se sillätavalla katsastusmiehelle, että auto makaa alimmassa asennossa (maavara 8cm) pohjaanlyönti kumien varassa ? :shock:

Re: Madallus

Lähetetty: 27.2.2014 21:50
Kirjoittaja veli samara
Pitäis kelvata. Jos minä pistäisin pussit, niin pohjaanlyöntikumit ottaisin pois. Saa oikeasti tonttiin. Niikuin mulla nyttenkin on 8)

Re: Madallus

Lähetetty: 28.2.2014 3:08
Kirjoittaja tapi0
Taisi kyllä olla niin noiden ilmapussien kanssa ettei saisi olla säädettävissä ajon aikana. Mutua ehkä tai voi olla katsurista kiinni.

Re: Madallus

Lähetetty: 28.2.2014 5:21
Kirjoittaja Jompppaa
Joo siis tottakai katsastuksen jälkeen pohjaanlyöntikumit pois, ja joo ei saa olla säädettävät ajon aikana. Eli joysticki konttiin katsastuksen ajaksi jos sen katsastukseen vie

Re: Madallus

Lähetetty: 28.2.2014 9:27
Kirjoittaja pressa
Jompppaa kirjoitti:ei saa olla säädettävät ajon aikana.
Onko näissä jälkiasennetuissa siihen joku eri kielto?? Kun tehdasasenteisia ilma-alustoja voi ajaessa säätää?

Re: Madallus

Lähetetty: 28.2.2014 11:44
Kirjoittaja veli samara
kyllä tutun autossa jossa pussit alla niin voi säätää ajossakin. On vielä jälkiasennetut ja leimattukin. Ja toisessa hänen autossa tehdas asennus pussit ja ajon aikana säädetään.

Re: Madallus

Lähetetty: 28.2.2014 12:14
Kirjoittaja Jompppaa
Luin jostain että katsastusmies ei hyväksy jos kuski pystyy ajon aikana säätämään alustaa. Eli katsastuksen ajaksi joystick konttiin niin ei jää siitä kiinni : )

Re: Madallus

Lähetetty: 28.2.2014 23:37
Kirjoittaja joumään
Eikös tuo etupään pussi mikä tuossa linkissä on ole tarkotettu just sellasiin ns. coilover tolppiin laitettavaksi? Että mahtaakohan toimia landan mallisessa jousituksessa? Tuolta jostain ryssäfoorumilta katselin noita pussiprojekteja (tais olla joku radicallowcars.ru) niin niissä oli se etuiskari siirretty siihen eturukivarsien viereen. Eli iskari ei menny enää siellä jousen/palkeen sisällä vaan siinä vieressä. Näin saatiin eteenkin laitettua ihan normi palkeet. En sitten tiedä mahtaisiko ihan suomessa mennä setä katsurisedältä läpi.

Re: Madallus

Lähetetty: 1.3.2014 0:28
Kirjoittaja Jompppaa
Pitää huomenna nostaa auto ilmaan ja kattoa/mittailla mikä ois paras vaihtoehto. Katsastus ei ole aivan pakollinen homma että kiinnikkeitä voi vähän soveltaa :) Jos laittaa sitten vakio alustan katsastukseen vuoden päästä :D

Re: Madallus

Lähetetty: 17.3.2014 20:59
Kirjoittaja grapl
Kesävanteet tuli kiskastua alle.. No tietysti sit pitäis enemmä kenttään viedä ku jäi tuota kaareen tyhjää tilaa. Edessä 8,25x14 ja takana 9,25x14 kumeina molemmissa 195/45.

MUTTA ongelma onki se et kone on hirmusen matalalla näissä, enkä haluis iha pilalle vetää. Nii onko jollain ratkaisuu miten sais konetta 2-4cm korkeemmalle? Mulla tosin on kyl aika huonokuntoiset moottorinkannakekumet, mut jos tähä ois ns. parempi tai kestävempi ratkaisu nii vinkkiä tulee. Panssariki löytyy.. mut se tuskin kovin suorana pitkää pysyy 8)

Muistelin jossai lukeneeni 240volvon kannakekumeista.. mut korottaisko ne?

Re: Madallus

Lähetetty: 17.3.2014 23:20
Kirjoittaja ö..speed?
joumään kirjoitti: Konetta kannattaa myös nostaa jos tosissaan meinaa madallella, nimim. kokemusta hajonneesta öljypohjasta. Tuossa oma toteutus tapani http://s1108.photobucket.com/user/zing- ... ort=3&o=29 Nosti konetta tuon reikävälin verran eli n. 40mm.
Ainakin tuommonen vinkki löytyi tuolta.

Re: Madallus

Lähetetty: 20.3.2014 20:06
Kirjoittaja joumään
Juu eli tuolla 40mm saa öljypohjan jo senverran ylös että saa aika isoon kivikkoon ajaa että öljypohjalle jotain kävis. Nousee sen alapalkin yläpuolelle asti. Ja konepeltikin mahtuu vielä kiinni. On sitäpaitsi älyttömän helppo tehdä.

Re: Madallus

Lähetetty: 21.3.2014 7:44
Kirjoittaja pressa
Ilmeisesti vaihdettu kaasutin? Ainakaan vakio imusarja,kaasutin, ilmanpuhdistin varustelulla ei konepeltiä saa mitenkään kiinni jo moottoria nostetaan??