Ladanautti kirjoitti:
-96-98 Honda CB350 Twin -73 (hyi hondurasia!)
Ensimmäiset kokemukset motskarilla ajosta (Kawasaki 100 -68) vuodelta -73 pikkupoikana
cb350twin 72 vuosina 95-98 oli eka prätkä 10v aiemman piikkisen laverda endurocustom sabbian jälkeen.pyynikin autovarusteesta ostettu piikki niinku faijan triump tiger cub 28 vuotta aiemmin...
käsittämättömän kiehtova cb350twin mut hauras kun mikä todnäk purkuosista kokoileminen kerta toisensa jälkeen ei ollu mielekästä. aikapommiksi sanottiin ja kuulemma vaikka kuinka uusilla osilla ois koonnu huolella niin yhtälailla laukes käsiin tienpäällä. narunperässä kotiin venttiliä poikki mäntää puhki veiviä jumiin joskus jopa yhellä pytyllä kotiin kun mäntä suli. kaasarit oli väljät ja tulvi eli antoi soppaa riittävästi ja isot venttiilit puristusta lisätty keuli kaasulla ja kun valtatiellä mittarit sekosi niin autot tuli peräedellä vastaan.
sit oli piikki ypvs rd jamppeja pari, piikki twinihondia 3 yks peltirunko cd125 68 ja ajopyörinä gs500 -98 ja kawa ltd454 87. niin ja oli ic planeta sport chopper ja yamaha 80cc peltirunko. nyt on enää vimpanpäälle siisti kawa kh100 75
Siinä aikamoinen taidonnäyte, ainoan säilyneen huonolaatuisen valokuvan perusteella tehty omavalmiste Torpedo V4 1909 replika. http://www.youtube.com/watch?v=PrhJCN2xK4U
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Trafin yksikönpäällikkö Erik Asplund sanoo, ettei katsastusta nähdä Suomessa tarkoituksenmukaiseksi. Hänen mukaansa Suomessa moottoripyöräonnettomuuden syynä on erittäin harvoin tekninen vika, ja katsastuksesta tulisi huomattavia kustannuksia kansalaisille ja hallinnolle.
Tästä löytyy selvityksenä, että se on tosiasiassa moottoripyörä kahdella apupyörällä. Seisoessaan se on neljällä pyörällä, päästessä riittävään nopeuteen tukipyörät saa tangolla nostettua ylös. http://speyer.technik-museum.de/en/en/m ... otrace-car
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Pannonian paras ominaisuus on magneettosytytys, jota ei löydy tietääkseni yhdestäkään muusta itämerkistä.
Tällainen "Pustan tuulispää" 250 Deluxe TLB vm. 1960 kävi joku vuosi sitten kylässä. Erikoisuutena ketjun säätö keinuhaarukasta, kaksiosainen satula ja vapaa on pohjimmainen vaihde. http://www.servimg.com/image_preview.ph ... u=11337384
"Pannonian tuotanto lopetettiin Kremlin käskyllä v.1975, jolloin itäblokissa Unkarille annettiin tehtäväksi tuottaa ja kehittää vain maatalouskoneita. Vaikka tuotannon lopettaminen on tehtaalle suuri takaisku, oli se tehtaalle myös helpotus - viisivuotissuunnitelmaa seuraava hintapolitiikka oli muuttunut tehtaalle loppuaikana tappiota tuottavaksi ja siitä oli tullut taloudellinen taakka." http://pannonia.rulli.ee/yldist.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Pannonia oli kohtuullisen hyvä itäpyörä, paljon IC:n yläpuolella kestävyyden suhteen. Pikkuveljeä Danuviaa en niin menisi kehumaan (kone on tosiaan tehty jostain tinasta), mutta silläkin voi ajaa yli 70 km/h koneen räjähtämättä joten miksipä ei kolme kertaa tehokkaammalla isoveljelläkin. Tiedä sitten voiko millään itäpyörällä pitää ainakaan yli 80 km/h matkavauhtia. Yksipyttyinen IC ei varmaan sitä edes kulje, vaikka mittari helposti näyttääkin 120 km/h.
Moottoripyöräaiheinen biisi hyvällä riffillä mutta huonoilla soudeilla, laulaja on sama kuin kaikille tutussa moottoripyörä on moottoripyörässä. http://www.youtube.com/watch?v=6XyrkhBHJBo