MoottoriPyöräily

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Flying Merkel Model 471. vm 1914
Tuommoisesta merkistä en ollut kuullutkaan. Tämä yksilö huutokaupattiin 181.500 dollarilla.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Ladanautti kirjoitti: -96-98 Honda CB350 Twin -73 (hyi hondurasia!)
Ensimmäiset kokemukset motskarilla ajosta (Kawasaki 100 -68) vuodelta -73 pikkupoikana :P
cb350twin 72 vuosina 95-98 oli eka prätkä 10v aiemman piikkisen laverda endurocustom sabbian jälkeen.pyynikin autovarusteesta ostettu piikki niinku faijan triump tiger cub 28 vuotta aiemmin...
käsittämättömän kiehtova cb350twin mut hauras kun mikä todnäk purkuosista kokoileminen kerta toisensa jälkeen ei ollu mielekästä. aikapommiksi sanottiin ja kuulemma vaikka kuinka uusilla osilla ois koonnu huolella niin yhtälailla laukes käsiin tienpäällä. narunperässä kotiin venttiliä poikki mäntää puhki veiviä jumiin joskus jopa yhellä pytyllä kotiin kun mäntä suli. kaasarit oli väljät ja tulvi eli antoi soppaa riittävästi ja isot venttiilit puristusta lisätty keuli kaasulla ja kun valtatiellä mittarit sekosi niin autot tuli peräedellä vastaan. :lol:
sit oli piikki ypvs rd jamppeja pari, piikki twinihondia 3 yks peltirunko cd125 68 ja ajopyörinä gs500 -98 ja kawa ltd454 87. niin ja oli ic planeta sport chopper ja yamaha 80cc peltirunko. nyt on enää vimpanpäälle siisti kawa kh100 75
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Siinä aikamoinen taidonnäyte, ainoan säilyneen huonolaatuisen valokuvan perusteella tehty omavalmiste Torpedo V4 1909 replika.
http://www.youtube.com/watch?v=PrhJCN2xK4U
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Mistähän saa korvauksia jos nokkaketju/-hammasratas silppuaa jalan sohjoksi :(
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jta »

Ei passaa kovin leveä lahkeisia housuja kyllä tuon kans pitää. Alkaa ymmärtää miksi entisaikaan on pidetty niitä pitkävartisia nahkasaappaita.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tukevan nahkasaappaan merkityksen tuntee myös jalassaan, kun alkaa polkea pitkäiskuista konetta käyntiin. :)

Nuo Torpedon koneen sivussa olevat ketjut pyörittää kahta erillistä "hevosenkenkä"- magneettoa. Kaksi twiniä yhdistetty V4:ksi.
Kuva

---------------------------------------------------------------------------------

Ensimmäinen sarjatuotantona myyntiin tullut wankel-mp - Hercules W2000
http://vimeo.com/33604260
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Kuva

ei se moottoripyöräily ennenkään ollut MIELEtöntä...
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jta »

Enpä huomannu että olisi tätä juttua täällä ollukkaan. Sitä kaavailtua katsastuspakkoa ei suomeen tule ainakaan toistaseks.

http://www.iltalehti.fi/autot/2013121817853075_au.shtml
Trafin yksikönpäällikkö Erik Asplund sanoo, ettei katsastusta nähdä Suomessa tarkoituksenmukaiseksi. Hänen mukaansa Suomessa moottoripyöräonnettomuuden syynä on erittäin harvoin tekninen vika, ja katsastuksesta tulisi huomattavia kustannuksia kansalaisille ja hallinnolle.
Sentään edes jollakin järkeä mukana.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Onko tämä auto vai apupyörillä varustettu moottoripyörä?
Kuva

http://strangevehicles.greyfalcon.us/Ma ... otrace.htm
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tästä löytyy selvityksenä, että se on tosiasiassa moottoripyörä kahdella apupyörällä. Seisoessaan se on neljällä pyörällä, päästessä riittävään nopeuteen tukipyörät saa tangolla nostettua ylös.
http://speyer.technik-museum.de/en/en/m ... otrace-car
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

http://www.youtube.com/watch?v=X42OCmo8 ... FB259C2A9B pannoniaa sanottiin tinakukoksi kuulemma, ei kannattanut ajaa yli 70kmh
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ei tuon mainostoimiston paljon kannata rintaansa röyhistellä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pannonian paras ominaisuus on magneettosytytys, jota ei löydy tietääkseni yhdestäkään muusta itämerkistä.

Tällainen "Pustan tuulispää" 250 Deluxe TLB vm. 1960 kävi joku vuosi sitten kylässä. Erikoisuutena ketjun säätö keinuhaarukasta, kaksiosainen satula ja vapaa on pohjimmainen vaihde.
http://www.servimg.com/image_preview.ph ... u=11337384

"Pannonian tuotanto lopetettiin Kremlin käskyllä v.1975, jolloin itäblokissa Unkarille annettiin tehtäväksi tuottaa ja kehittää vain maatalouskoneita. Vaikka tuotannon lopettaminen on tehtaalle suuri takaisku, oli se tehtaalle myös helpotus - viisivuotissuunnitelmaa seuraava hintapolitiikka oli muuttunut tehtaalle loppuaikana tappiota tuottavaksi ja siitä oli tullut taloudellinen taakka."
http://pannonia.rulli.ee/yldist.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Pannonia oli kohtuullisen hyvä itäpyörä, paljon IC:n yläpuolella kestävyyden suhteen. Pikkuveljeä Danuviaa en niin menisi kehumaan (kone on tosiaan tehty jostain tinasta), mutta silläkin voi ajaa yli 70 km/h koneen räjähtämättä joten miksipä ei kolme kertaa tehokkaammalla isoveljelläkin. Tiedä sitten voiko millään itäpyörällä pitää ainakaan yli 80 km/h matkavauhtia. Yksipyttyinen IC ei varmaan sitä edes kulje, vaikka mittari helposti näyttääkin 120 km/h.

Moottoripyöräaiheinen biisi hyvällä riffillä mutta huonoilla soudeilla, laulaja on sama kuin kaikille tutussa moottoripyörä on moottoripyörässä.
http://www.youtube.com/watch?v=6XyrkhBHJBo
Vastaa Viestiin