Sivu 24/51
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 28.8.2011 2:08
Kirjoittaja samarai
Hienoa Kustaa! "Väinöstähän" juuri oli kyse, jota myös "ysiysiksi" kutsuttiin.
Kuvassa Wayne Gretzky on sytyttämässä olympiatulta edellisissä talvikisoissa Vancouverissa 2010.
100:ssa on mielestäni vaikutteita Mersusta ja Alfa-Romeosta designissa, mutta muuten itselle aivan kiinalainen juttu.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 28.8.2011 10:21
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Sadan pisteen vihjeet ovat
AWZ ja AWE.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 28.8.2011 10:27
Kirjoittaja Pavlovits
Ensiksi minullekin tuli mieleen 60-luvun Alfa. Vaikea tuon näköistä autoa on kuvitella keskimoottoriseksi. Ja jos vielä oikein tuotantomalli. Kovin suuret nuo tuotantoluvut tuskin olivat, olisi tuollaisen muuten luullut jossain putkahtaneen esiin
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 28.8.2011 11:47
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Keskimoottori oli takapenkin istuinosan alla, mahtui sinne aivan hyvin. Moottori oli suhteellisen pienikokoinen, lisäksi samaan aikaan AWE ja AWZ puuhasivat myös wankelmoottorin kanssa.
Satasen valmistusmäärät olivat hyvin pieniä, syyksi ilmoitettiin sopivan konekannan puute.
Itse arvioisin, että ainakin osasyynä oli myös valmistajatehtaiden pidemmälle koulutetun henkilöstön suuri muuttohalukkuus muille paikkakunnille, kun laaja tuotento piti käynnistää.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 28.8.2011 12:13
Kirjoittaja Pavlovits
Trabanttimiehetkö kuitenkin olivat asialla?
Ja sähköautokokeilu ?
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 28.8.2011 12:55
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
P100:n kehittelivät
Automobilwerk Zwickau (Trabant) ja
Automobilwerk Eisenach (Wartburg). P100:lla piti korvata Trabant vuoden 1964 alusta, mutta toisin kävi: Trabant todettiin hyväksi ratkaisuksi vielä 30 vuoden ajan.
Voimanlähteenä oli Warresta tuttu kolmisylinterinen, jonka AWZ asensi eteen (etuveto). AWE:n asennus meni sitten penkin alle (keskimoottori, takaveto).
Noin leikillä: kaksimoottorinen neliveto olisi saattanut olla huima menijä.
http://www.traumautoarchiv.de/html/4387.html
SvS
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 28.8.2011 14:15
Kirjoittaja Pavlovits
Tässä vähän useammin bongattu
100
Savuttaa vähemmän kuin kaimansa

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 28.8.2011 14:18
Kirjoittaja Pavlovits
Sdelano v SSSR kirjoitti:
Noin leikillä: kaksimoottorinen neliveto olisi saattanut olla huima menijä.
SvS
Olikos se Rättärin kaksimoottorinen tuollainen?
Siinä oli kai vähän vaikeaa moottoreiden kierrosnopeuden synkronointi.
http://www.ultimatecarpage.com/car/1870 ... ahara.html
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 29.8.2011 11:14
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Vielä muutama sana AWZ:n ja AWE:n P100:sta.
Eipä ihme, ettei P100 ole kovin tunnettu, sillä en ole kirjallisuudessakaan huomannut siitä montaa mainintaa.
Aikanaan huomasin ko. mallin
Werner Oswaldin kirjasta
Kraftfahrzeuge der DDR, jossa siitä on noin 60 palstamillimetriä tekstiä ja kuva (keskimoottorinen AWE-malli).
Olin kysymystä varten jo skannaamassa kirjan kuvaa, mutta googlettaminen toi sitten ratkaisun kuva-asiaan.
SvS

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 29.8.2011 23:06
Kirjoittaja samarai
Veikataanpa tuon veturin tyypiksi: VL23-100.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 30.8.2011 9:21
Kirjoittaja Pavlovits
Jos tuon tyyppinen veturi on olemassa, niin hyväksytään sekin vastaus.
Hakemani vastauksen numismaatikko saattaisi säveltää ihan keskinkertaisilla yleistiedoilla.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 30.8.2011 13:26
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Kyse on siis Sibelius-junasta Helsingin ja Pietarin välillä.
Ja Jean Sibeliushan oli kuvattuna 100 markan seteliin.
***
Minäkin ehdin tov. samarain lailla tutkia muutaman venäläisen veturin, mutten siten hoksannut ratkaisua.
SvS
PS. Kyllä Sibelius savutti enemmän kuin P100, kova sikarimies kun oli.
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 30.8.2011 16:22
Kirjoittaja samarai
Pavlovits kirjoitti:Jos tuon tyyppinen veturi on olemassa, niin hyväksytään sekin vastaus.
Veturityyppi on kyllä olemassa, mutta ei ole sama kuin kuvassasi.
http://trainshistory.ru/media/vl23-100.html
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 30.8.2011 17:07
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
101
SvS
Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi
Lähetetty: 30.8.2011 17:35
Kirjoittaja jonir
Rakkauden ministeriössä sijaitsee pelätty huone 101 Orwellin romaanissa 1984.
Itse ajattelin lähteä seuraavanlaisella kuvalla liikenteeseen:
102
