mulla oli yhdessä autossa levyt takana, ai että oli ihanan kallista ja ihan yhtälailla hajos kuin rumpujarrutkin, mut kai noi kaikki sen auton elin iän kestää, ei kai sitä ole pakko ajaa loppuun ajetuilla raadoilla
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Joidenkin pitää kuitenkin yrittää tehdä kaikkensa pitkittääkseen hankkimiensa autojen elinkaarta ja pelastaa näin maailmaa jälkipolville raaka-ainevarantojen turhalta haaskaukselta.
Lisäksi Neuvostoliiton autoteollisuuden etuvetoisten pioneerin ja myöhemmin Venäjän henkilöautoteollisuuden esikuvan ja suunnannäyttäjän vaaliminen liikennekäytössä ei näytä saavan enää minkäänlaista myötätuntoa kerhossakaan osakseen. Paaliin vaan kaikki - eiks nii, sanoisi varmaan Peter Smörökin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
samarai kirjoitti:Jussistahan on tullut riistokapitalisti!
Joidenkin pitää kuitenkin yrittää tehdä kaikkensa pitkittääkseen hankkimiensa autojen elinkaarta ja pelastaa näin maailmaa jälkipolville raaka-ainevarantojen turhalta haaskaukselta.
Lisäksi Neuvostoliiton autoteollisuuden etuvetoisten pioneerin ja myöhemmin Venäjän henkilöautoteollisuuden esikuvan ja suunnannäyttäjän vaaliminen liikennekäytössä ei näytä saavan enää minkäänlaista myötätuntoa kerhossakaan osakseen. Paaliin vaan kaikki - eiks nii, sanoisi varmaan Peter Smörökin.
Lada-Jussi kirjoitti:mulla oli yhdessä autossa levyt takana, ai että oli ihanan kallista ja ihan yhtälailla hajos kuin rumpujarrutkin, mut kai noi kaikki sen auton elin iän kestää, ei kai sitä ole pakko ajaa loppuun ajetuilla raadoilla
Jussi on varmaa väsyny ei se taida jaksaa
Itse kyllä yritän pitää vanhojen autojen yleiskunnon hyvänä. Mutta ne on kylläkin takavetoisia.
Varmaankin Mobiliassa eilen käyneillä on tarkempia tietoja asiasta, mutta löysin haastattelun, josta selvisi Vestankin mahdollinen Suomeen tulo ensi vuonna. Toivottavasti Nivalle, Kalinalle ja Grantalle löytyy tarpeeksi ostajia siihen asti, että maahantuonti kannattaa. Nimittäin itse mietin uuden Vestan ostamista, nykyisen autokannan kanssa parempi sinnitellä vielä tuo vuoden verran ja samalla säästää uutta autoa varten. Pari autoa myös parempi tällä välin myydä poiskin. Saa nähdä myös, alkaako Suomen autolehtiin tulla taas koeajoja Lada-malleista nykyisten mallien maahantuonnin virallisesti alkaessa huhtikuussa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009 Lada 112 HB 1,6 16v 2005 Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vaikeassa taloustilanteessa on Vesta sedanin tuotanto ollut Izhevskissa alkuvuonna vähemmän kuin 100 autoa päivässä. Nyt tuotantoa on nostettu maaaliskuussa noin 230 autoon/ päivä. Tuotantoa on ollut viitenä päivänä viikossa ja hommia on paiskittu sekä aamu-, että iltavuorossa. Arvioidaan, että maaliskuussa Vestan myynti voi saavuttaa Venäjällä 5000 kappaleen rajan.
Tähän mennessä tuotetut Vestat ovat menneet suoraan jälleenmyyjille, eikä varastoja ole päässyt syntymään. Ongelmaksi on muodostunut se, että jälleenmyyjillä ei ole ollut tarjota asiakkaalle Vestaa sellaisella varustetasolla kuin asiakas olisi halunut. Ongelma on ollut sama laajalti Venäjällä. Toiset asiakkaat haluavat perusmallin, kun taas toiset haluavat auton kaikilla herkuilla, tai siltä väliltä.
Vestan tuotantomäärien lisäämisellä ei ole pidetty kiirettä. Ensisijainen tavoite on ollut tuotannon laadun pitäminen korkeana ja kun koulutettu henkilökunta pystyy riittävän huolelliseen työn jälkeen, voidaan tuotantomääriä varovasti nostaa. Vestasta halutaan "laatu-auto".
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
15 000 Vesta saatu koottua. Kazakstanissa ja Valko-Venäjällä on käsittääkseni myyty suurin osa valmistetuista Vestoista.
Pääjohtajan vaihdoksen myötä ja aika pienten valmistusmäärien myötä voidaan varmaan toistaiseksi unohtaa Vestan saapumisen myyntiin esimerkiksi Ruotsiin. Saksaan nämä varmaan jossain vaiheessa saapuvat, mutta vuosi 2018 voi olla lähempänä totuutta.
Toisaalta pieni myynti Venäjällä voi taas kannustaa myymään autoja muualla.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Izhevskin tehtaalta, olisko tiedotuspäällikkö Mihail Rjabov kertoo, että Lada Vestan kysyntä kasvaa joka kuukausi Venäjällä. Tällä hetkellä tuotanto on noin 30 autoa tunnissa, eli joka toinen minuutti valmistuu uusi auto. Suunnitelmissa on nostaa tuotantoa aluksi noin 45 autoon tunnissa. Tämä ei kuitenkaan ole riittävä määrä. Koko valmistuslinjaan suunnitellaan modernisointia, jotta tuotantoa voidaan edelleen nostaa suuremmaksi. Haaveissa on nostaa vuosituotanto jostain noin 160 000 Vestasta jopa 243 000 Vestaan vuodessa.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Venäläisen autosivuston mukaan ensimmäiset valitukset ovat tulleet Vestan omistajilta. Jo muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen on Vestoista alkanut kuulua jonkinmoista häiritsevää ääntä edestä jostain pyörän ripustuksen paikkeilta. Tehtaan insinöörit tutkivat nyt ongelmaa ja miten se voidaan ratkaista.
Auton moottoritila ilmeisesti myös likaantuu helposti johtuen keulan rakenteesta.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Venäläisen autosivuston mukaan ensimmäiset valitukset ovat tulleet Vestan omistajilta. Jo muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen on Vestoista alkanut kuulua jonkinmoista häiritsevää ääntä edestä jostain pyörän ripustuksen paikkeilta. Tehtaan insinöörit tutkivat nyt ongelmaa ja miten se voidaan ratkaista.
Auton moottoritila ilmeisesti myös likaantuu helposti johtuen keulan rakenteesta.
Moi,
Myös uuden korimallin Renault Meganen eturipustuksista on havaittu lehtien koeajoissa jotain ääniä. Eräs mahdollisuus on tullut esiin, että tehdäkseen jämäkämmän alustan on Renaultin pyörän tuennasta jätetty jokin kumipusla pois. Tämä uusi konstruktio sitten aiheuttaa kitinöitä.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Siviili Lada Sport (Kalina Sport, Granta Sport) tuoteperheen jatkeeksi on kaavailtu Vesta Sport mallia. Suunnitteilla on Vesta Sport malli johon tulee useita moottorimalleja. Ensimmäiseksi Vesta Sport varustetaan 1,8 litraisella (VAZ21176) moottorilla (154 hv) jossa on parannettu ilman ja pakokaasujen virtausta. Moottorin jatkeeksi tulee ranskalainen vaihteisto TL4 JR5 jonka pitäsi kestää 200 nm vääntö. Vesta Sport mallin on kaavailtu tulevan tuotantoon vuonna 2017.
1,8 litraisen moottorin viritysastetta on suunniteltu kasvatettavan tarvittaessa jopa 180 hevosvoimaan, mikäli tällaiselle versiolle on kysyntää. Tällaisen Vesta Sportin rakentamisessa on Ladalle hyötyä WRC kilpasarjasta, joiden kilpa-autoista voidaan kopioida esimerkiksi jousitus.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.