Nivan-modifiointi osio!!!
mulla ainakin jokin sydäntä riipaiseva rytinä käy invan alla kun juuttuu jonnekkin missä on hitusen pitoa , miettinny tuota jakoaskin kiintyksen tukevoitusta vakaasti, saa nähä...
tuli tosa kehitettyä pannsariakin jako askille ,jos vaikka huomenna kerkeis kuvankin laittaa...
tuli tosa kehitettyä pannsariakin jako askille ,jos vaikka huomenna kerkeis kuvankin laittaa...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Nivaan ohjaustehostin, automaatti ja diiselimoottori
Nivani ei ole katsastettu ja on pelkästään metsä/lumenaurauslaite. Eli tekemäni muutokset eivät täytä minkäänlaista lain kirjainta. ohjaustehostin on kohtuu helppo laittaa argentasta, sektiotanko sopii samaan rihlaan ja rattiputkenkin saa modifioitua suht helposti. Jos haluaa kikkailla voi jopa asentaa argentan tilttiratinkin. Argentan automaatti sopii ladan koneeseen suoraan, mikään muu ei sitten sovikaan. automaatin öljypohja on huomattavasti leveämpi kuin manuaalin, joten etukardaani ei sovi ensinkään paikoilleen. jakolaatikkoa siirtämällä n.20cm taaksepäin ja n.8 cm vasemmalle (vaatii peltitöitä) sekä vaihtamalla etu ja takakardaanit päikseen sopii jotenkin, automaatin ja jakolaatikon väliin täytyy tehdä välikardaani. takakardaani menee aika luonnottomaan kulmaan. jakolaatikkoon vaihdoimme hitaan puolen välityksen n. 30% hitaammaksi. SKS:n rataskirjasta löytyi valmiit rattaat. pelkkä lämpösovite tuntuu pitävän. tallin nurkassa odottaa ritmon diiseli, sopii suoraan kaaveliin (tuskin mihinkään muuhun) jahka lumisateet loppuu niin otan auran ja tuon auton oman pensiinisyöpön pois keulilta. keväämmällä kertoilen miten se fiiun diiseli sinne sopii ja miten pelaa. http://kuvablogi.com/nayta/prev/img37983.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img37981.jpg
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Hmm.... 20cm taakkepäin ja 8cm sivulle... hmmm.... sinnehän rupeis sit mahtuun jo melkein yks lyhyt manuaali loota tomaatin ja jakiksen väliin, rupeis vaihteet ja välitykset riittään, nojoo....
Joo se takakartaanin kulma varmaan menee kyl noilla muutoksilla jo melko persiilleen kun se on jo pienellä korotuksellakin (vakiopituinen jortaani) turhan jyrkkä. Et oo taka-akselia yhtään kääntäny paremman pinionikulman saamiseks? Sais tukivarretkin asemoitua vähän paremmin.
Joo se takakartaanin kulma varmaan menee kyl noilla muutoksilla jo melko persiilleen kun se on jo pienellä korotuksellakin (vakiopituinen jortaani) turhan jyrkkä. Et oo taka-akselia yhtään kääntäny paremman pinionikulman saamiseks? Sais tukivarretkin asemoitua vähän paremmin.
Re: Nivaan ohjaustehostin, automaatti ja diiselimoottori
mistähän kohtaa nuo mahtais löytyä? jos vaikka innostuis.mersu126 kirjoitti: jakolaatikkoon vaihdoimme hitaan puolen välityksen n. 30% hitaammaksi. SKS:n rataskirjasta löytyi valmiit rattaat
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Toimivan näköstä panssaria!!
Kantopanssareihin ku oisit vielä tehny reunalipareet ni ei pääse kivet nappaan suoraa kosketusta tukivarsiin mut sellasiahan voi tehä jälkeenpäinkin jos tuntuu tarpeelliselta!
Ite ajattelin vielä tohon etupanssariin tehä palaset suojaan alatukivarren kiinnityspulttia ettei käy niinkun Markolle Itäautosafarilla
Jakiksen panssari on mulla vielä tekemättä, ihan samanmoisen oon suunnitellu ja kiinnitys kans runkopalkkien läpi mut ajattelin vähän pitemmän tehä ja kartaaneille vaan lovet siihen panssariin. Suojaa samalla hyvin noita runkopalkkeja ettei ne mee ihan täysin mutkalle!
Nyt rupee suojaus oleen kunnossa Itäautosafari II varten

Kantopanssareihin ku oisit vielä tehny reunalipareet ni ei pääse kivet nappaan suoraa kosketusta tukivarsiin mut sellasiahan voi tehä jälkeenpäinkin jos tuntuu tarpeelliselta!
Ite ajattelin vielä tohon etupanssariin tehä palaset suojaan alatukivarren kiinnityspulttia ettei käy niinkun Markolle Itäautosafarilla

Jakiksen panssari on mulla vielä tekemättä, ihan samanmoisen oon suunnitellu ja kiinnitys kans runkopalkkien läpi mut ajattelin vähän pitemmän tehä ja kartaaneille vaan lovet siihen panssariin. Suojaa samalla hyvin noita runkopalkkeja ettei ne mee ihan täysin mutkalle!
Nyt rupee suojaus oleen kunnossa Itäautosafari II varten


se oli tarjous josta ei voinut kieltäytyä (niin kun kummisetä leffoissakin)¤Offi-Osku¤ kirjoitti: paljo makso uudet kardaanit?

ei vaan kysy hinta pöhöltä, on voinnu muuttua syksystä.
vielä kun saisi aikaiseksi vaihtaa haavoittuneeseen etukardaaniin uuden putken ,onko kuka tehnyt ko. hommaa , vinkkejä ?
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Kannattaa todellakin tehdä tuohon lisätuki, itse tein 4mm levystä kahden pultin alle tulevan palan mikä on pohjassa kumityynyllä kiinni. Loppui tuo jakolaatikon kolina heti. Jakolaatikko kun pääsee tarpeeksi kenumaan niin tulee laakerit takapäästä läpi nimim. kokemusta onliero kirjoitti:mulla ainakin jokin sydäntä riipaiseva rytinä käy invan alla kun juuttuu jonnekkin missä on hitusen pitoa , miettinny tuota jakoaskin kiintyksen tukevoitusta vakaasti, saa nähä...
tuli tosa kehitettyä pannsariakin jako askille ,jos vaikka huomenna kerkeis kuvankin laittaa...

Rahalla saa ja Nivalla pääsee
KARDAANI
Joskus tuli lueskelua Four Wheeler (kait se nuin oli) lehteä. Sieltä löytyi viimosen päälle kardaaneja. Nyt kun toi euro ja dollari on sotkenu hintoja kohdalleen, niin saattais saada halavallakin. Jukka Johansson, eli Haminassa olevan amerikanautojen varaosamyymälän omistaja tuo tavaraa suoraan valloista. Jukka eli Manna käy joka vuosi syystalvella valloissa. Tällöin hänelle voi antaa tilauksen ja maksaa osan tavarasta etukäteen. Jukka menee valtoihin ja tekee käteisellä kauppa tai sanotaan nopealla maksutavalla, jolloin hinnat ovat kohdallaan. Tavara tulee myöhemmin kontilla Suomeen. Jukan kanssa voi haastella puhelimessa, joka on aika vaikeaa, mutta mailiin vastaa kyllä.
Firman nimi on Trade Parts ja sille löytyy kotisivut.
Jyrki-boy
Firman nimi on Trade Parts ja sille löytyy kotisivut.
Jyrki-boy
takatukivarsista ja jakolaatikon välityksistä
alimmat takatukivarret tehtiin uusiksi ja vähän lyhyemmiksi. alkuperäisethän menivät melkein ekalla metsäretkellä solmuun, kuten panhardtanko myös. ja niistä välityksistä kun myös joku kyseli niin otin työpaikkani kautta rattaat tuolta--->http://www.sks.fi/ eivätkä olleet edes kalliita, huomattavasti alle 100e pari.