Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Syy Patarouvan pesuveden tulemattomuuteen löytyi, pumppu sökö. Uuden saan vasta tiistaina, ellei muualta kuin Rämältä löydy maanantaina hyllystä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

itse olen vastaavassa tilanteessa herätellyt vielä sökön pumpun henkiin. Siellä on yleensä vain hiilet jumissa. Ei tarvitse kuin pumppu irti, avaa pumpun kuoren "puolikkaan", putsaa, herkistelee hiilet ja kuori kiinni. Uusi on tietysti parempi ja ei tietysti paljoa maksakaan, mutta jos ei heti ole tarjolla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ja joskus on ne hiiliin menevät kuparijohtimet hapettuneet poikki
niiden korjaus onnistuu ohuella kuparilangalla neulomalla
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

pressa kirjoitti:ja joskus on ne hiiliin menevät kuparijohtimet hapettuneet poikki
niiden korjaus onnistuu ohuella kuparilangalla neulomalla


Ja jos nurkissa lojuu esim. vanhoja laturin hiiliä, niin näistä voi tehdä "uudet" hiilet siihen pumppuun, jos vanhat ovat kovasti kuluneet tai katkenneet tms.

Laturin hiilet ovat monasti isompia kuin mitä näissä pesureissa on käytetty, joten niistä pystyy helposti muokkaamaan sopivat viilalla ja rautasahalla.. Itse korjasin tällä menetelmällä corollan puhaltimen moottorin kesällä ja hyvin on pelannut :o :lol:
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Tuli tuossa ostettua itselleni toinen Samara. Kyseessä on 3-ovinen 1300 kaasari (vm. 1987), värinä beige ja sisusta ah niin mielenkiintoinen ruskea. Ajettu tuolla pirssillä on vain 167 tkm! Muuten ihan siisti, mutta jonkin verran kolhuja ja ruostetta on pelleissä. Lisäksi sitä on tuunattu raggariruututeipillä... Auto toimii muuten ihan hyvin, pakoputki vuotaa viimeisestä liitoksesta ja lämmitys ei toimi (lämppärin hana rikki). Maksoi peräti 60 € ja toin ajamalla lauantaina Raahesta Sonkajärvelle, matkaa n. 210 km. Tästä on hyvä aloittaa rakentaminen.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jokohan Samara jää kohta tielle :shock: ei se kivaa olis, mutta kun on niin pitkään toiminut että ihan ihmetyttää.

Tänään nykäs melko kovasti ja vilautti CE valoa, kesken ajon 80 km/h nopeudessa ja moottorin ollessa normaalilämpöinen, tiekin oli tasainen. Sitä teki vain kerran koko 75 km:n matkalla, mutta jos tekee kerran niin jatkoa voi olla luvassa. Olisikohan auto vaan sammunut siinä ja pyörähti käyntiin samantien kun vauhtia oli. mikä sen sitten olisi sammuttanut? vaikka yhdestä sylinteristä jäisi kerran kipinä tulematta niin ei kai siihenkään vielä sammu?

Yksi ongelma taitaa olla toi kytkin. Se ei meinaan nytkään ole hyvä. sinänsä toi samaran vaihteen vaihto on aina vähän epämääräistä, että juuri kytkimen vaihdon jälkeen tuntui oudon jämäkältä. nyt kun on kuullut noista kytkin asetelman jousien katkeilusta muitakin tarinoita kuin omansa, alkaa miettimään mikä sen tekee?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Samara pätkii enemmän kuin ennen, pätkiminen lisääntyy koko ajan, nyt sitten tutkitaan

Kävin deltassa kysyy aikaa venttiilien säätöön ja ohjauskulmien säätöön, kun renkaat on vähän enempi sivuilta kuluneet. Hinta on aivan mieletön!!! 130 euroa venttiilit, 70 euroa ohjauskulmat. joskus vielä markka aikana oli takavetoisen venttiilien säätö jotain 120 markka, merkkihuollossa Teboililla, siis onko hieman rahastuksen makua? Sairasta, kyllä kannattaa harkita kun uutta Ladaa ostaa, että hankkii vähän kalliimman 16 venttiilisen, sen hintaeron säästää jo siinä kun siitä ei tarvii venttiilejä säätää koskaan. Mut sitten tuollaisen käytetyn raadon kanssa säätö on melkein auton hintainen :shock:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eikö nuo venttiilivälykset kannata itse tarkistaa ja jos on pielessä eli liian pienellä niin sitten käydä jossain
ja jos renkaat kuluneet ulkoreunasta niin aurausta liikaa eli pikkuisen lyhennät raidetankoja
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressa kirjoitti:eikö nuo venttiilivälykset kannata itse tarkistaa ja jos on pielessä eli liian pienellä niin sitten käydä jossain
ja jos renkaat kuluneet ulkoreunasta niin aurausta liikaa eli pikkuisen lyhennät raidetankoja
joo kyllä tuolla hinnalla kannattaa, toisaalta tohon hintaan voisi käydä aina uudestaan ja uudestaan valittamassa siitä että ovat laittaneet venttilikopan huonosti kiinni ja sieltä valuu öljy, se on aika vaikee saada vuotamattomaksi. ohjauskulmien säätö on jotenkin pelottavaa puuhaa ja ne raidetankojen säädöt on taatusti niin jumissa että rikkoo vaan jotain kun siihen ryhtyy, mutta eiköhän tuon tekisi joku nyrkkipaja puoleen hintaan verrattuna deltaa. mut pitää nyt katsoa jos tosta enää ton käyntihäiriön takia autoa saa ollenkaan
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Aurauksen säätö maksaa "nyrkkipajalla" semmosen 30-35€. Kuusaantien Seo'lla ja AD-ketjun autokorjaamolla olen ite käyttänyt. Tuolla rahalla kannattaa säädättää ammattilaisella, pieni hinta siitä että renkaat eivät mene piloille.
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

aurauksen katsoo itsekin
mutta nuo mut pyöränkulmat ei
eli tuo 70e pyöränkulmista eli ei pelkästä aurauksesta on kohtuullinen
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Lada-Jussi kirjoitti:Samara pätkii enemmän kuin ennen, pätkiminen lisääntyy koko ajan, nyt sitten tutkitaan

Kävin deltassa kysyy aikaa venttiilien säätöön ja ohjauskulmien säätöön, kun renkaat on vähän enempi sivuilta kuluneet. Hinta on aivan mieletön!!! 130 euroa venttiilit, 70 euroa ohjauskulmat. joskus vielä markka aikana oli takavetoisen venttiilien säätö jotain 120 markka, merkkihuollossa Teboililla, siis onko hieman rahastuksen makua? Sairasta, kyllä kannattaa harkita kun uutta Ladaa ostaa, että hankkii vähän kalliimman 16 venttiilisen, sen hintaeron säästää jo siinä kun siitä ei tarvii venttiilejä säätää koskaan. Mut sitten tuollaisen käytetyn raadon kanssa säätö on melkein auton hintainen :shock:
Käyppäs vaikka vianorista tai jostain teboililta kysymässä sitä aurauksen säätöä ja jos ei venttiilit kauheasti rallata niin ei ne mitään säätöä samarassa tarvitse,kato vaan että on hyvät öljyt koneessa,pätkimistä ettisin joko virta tai bensa puolelta,tule vaikka joku päivä käymään niin tutkitaan yhessä sitä samaraa jos siitä saatais joku tolkku. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

pressa kirjoitti:aurauksen katsoo itsekin
mutta nuo mut pyöränkulmat ei
eli tuo 70e pyöränkulmista eli ei pelkästä aurauksesta on kohtuullinen
siinä tapauksessa se on kohtuullinen, jos asentaja joutuu vähän hikoilemaankin (availemaan kiinnijuuttuneita säätöjä) ja tekemään myös muutakin kuin tarkastusta. Pelkästä pukille ajosta siinä on kyllä hintaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Kimmo86 kirjoitti:Aurauksen säätö maksaa "nyrkkipajalla" semmosen 30-35€. Kuusaantien Seo'lla ja AD-ketjun autokorjaamolla olen ite käyttänyt. Tuolla rahalla kannattaa säädättää ammattilaisella, pieni hinta siitä että renkaat eivät mene piloille.
Jaalan seo:lla muistaakseni 25e,euromasteri 70e :x
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tänään ku ajoin kotoo töihi Samaralla, tuli rekka vastaan ja paiskas ison sohjokasan suoraa päin autoa, ihmettelin kun etulasikesti eikä ajovalokaan pimentynyt, työpaikalla sitten satuin auton nokkaa katsomaan, niin oli konepellin etureunasta lähtenyt pieni siivu peltiä pois, sen verran ruosteessa on konepellin etureuna :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin