Sivu 24/170
Lähetetty: 15.10.2005 19:28
Kirjoittaja Jaakkima
Syy Patarouvan pesuveden tulemattomuuteen löytyi, pumppu sökö. Uuden saan vasta tiistaina, ellei muualta kuin Rämältä löydy maanantaina hyllystä.
Lähetetty: 16.10.2005 1:15
Kirjoittaja samarai
itse olen vastaavassa tilanteessa herätellyt vielä sökön pumpun henkiin. Siellä on yleensä vain hiilet jumissa. Ei tarvitse kuin pumppu irti, avaa pumpun kuoren "puolikkaan", putsaa, herkistelee hiilet ja kuori kiinni. Uusi on tietysti parempi ja ei tietysti paljoa maksakaan, mutta jos ei heti ole tarjolla.
Lähetetty: 16.10.2005 8:48
Kirjoittaja pressa
ja joskus on ne hiiliin menevät kuparijohtimet hapettuneet poikki
niiden korjaus onnistuu ohuella kuparilangalla neulomalla
Lähetetty: 16.10.2005 11:41
Kirjoittaja Kimmo86
pressa kirjoitti:ja joskus on ne hiiliin menevät kuparijohtimet hapettuneet poikki
niiden korjaus onnistuu ohuella kuparilangalla neulomalla
Ja jos nurkissa lojuu esim. vanhoja laturin hiiliä, niin näistä voi tehdä "uudet" hiilet siihen pumppuun, jos vanhat ovat kovasti kuluneet tai katkenneet tms.
Laturin hiilet ovat monasti isompia kuin mitä näissä pesureissa on käytetty, joten niistä pystyy helposti muokkaamaan sopivat viilalla ja rautasahalla.. Itse korjasin tällä menetelmällä corollan puhaltimen moottorin kesällä ja hyvin on pelannut

Lähetetty: 17.10.2005 17:51
Kirjoittaja samara88
Tuli tuossa ostettua itselleni toinen Samara. Kyseessä on 3-ovinen 1300 kaasari (vm. 1987), värinä beige ja sisusta ah niin mielenkiintoinen ruskea. Ajettu tuolla pirssillä on vain 167 tkm! Muuten ihan siisti, mutta jonkin verran kolhuja ja ruostetta on pelleissä. Lisäksi sitä on tuunattu raggariruututeipillä... Auto toimii muuten ihan hyvin, pakoputki vuotaa viimeisestä liitoksesta ja lämmitys ei toimi (lämppärin hana rikki). Maksoi peräti 60 € ja toin ajamalla lauantaina Raahesta Sonkajärvelle, matkaa n. 210 km. Tästä on hyvä aloittaa rakentaminen.
Lähetetty: 18.10.2005 19:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
jokohan Samara jää kohta tielle

ei se kivaa olis, mutta kun on niin pitkään toiminut että ihan ihmetyttää.
Tänään nykäs melko kovasti ja vilautti CE valoa, kesken ajon 80 km/h nopeudessa ja moottorin ollessa normaalilämpöinen, tiekin oli tasainen. Sitä teki vain kerran koko 75 km:n matkalla, mutta jos tekee kerran niin jatkoa voi olla luvassa. Olisikohan auto vaan sammunut siinä ja pyörähti käyntiin samantien kun vauhtia oli. mikä sen sitten olisi sammuttanut? vaikka yhdestä sylinteristä jäisi kerran kipinä tulematta niin ei kai siihenkään vielä sammu?
Yksi ongelma taitaa olla toi kytkin. Se ei meinaan nytkään ole hyvä. sinänsä toi samaran vaihteen vaihto on aina vähän epämääräistä, että juuri kytkimen vaihdon jälkeen tuntui oudon jämäkältä. nyt kun on kuullut noista kytkin asetelman jousien katkeilusta muitakin tarinoita kuin omansa, alkaa miettimään mikä sen tekee?
Lähetetty: 24.10.2005 21:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
Samara pätkii enemmän kuin ennen, pätkiminen lisääntyy koko ajan, nyt sitten tutkitaan
Kävin deltassa kysyy aikaa venttiilien säätöön ja ohjauskulmien säätöön, kun renkaat on vähän enempi sivuilta kuluneet. Hinta on aivan mieletön!!! 130 euroa venttiilit, 70 euroa ohjauskulmat. joskus vielä markka aikana oli takavetoisen venttiilien säätö jotain 120 markka, merkkihuollossa Teboililla, siis onko hieman rahastuksen makua? Sairasta, kyllä kannattaa harkita kun uutta Ladaa ostaa, että hankkii vähän kalliimman 16 venttiilisen, sen hintaeron säästää jo siinä kun siitä ei tarvii venttiilejä säätää koskaan. Mut sitten tuollaisen käytetyn raadon kanssa säätö on melkein auton hintainen

Lähetetty: 24.10.2005 21:33
Kirjoittaja pressa
eikö nuo venttiilivälykset kannata itse tarkistaa ja jos on pielessä eli liian pienellä niin sitten käydä jossain
ja jos renkaat kuluneet ulkoreunasta niin aurausta liikaa eli pikkuisen lyhennät raidetankoja
Lähetetty: 24.10.2005 21:48
Kirjoittaja Lada-Jussi
pressa kirjoitti:eikö nuo venttiilivälykset kannata itse tarkistaa ja jos on pielessä eli liian pienellä niin sitten käydä jossain
ja jos renkaat kuluneet ulkoreunasta niin aurausta liikaa eli pikkuisen lyhennät raidetankoja
joo kyllä tuolla hinnalla kannattaa, toisaalta tohon hintaan voisi käydä aina uudestaan ja uudestaan valittamassa siitä että ovat laittaneet venttilikopan huonosti kiinni ja sieltä valuu öljy, se on aika vaikee saada vuotamattomaksi. ohjauskulmien säätö on jotenkin pelottavaa puuhaa ja ne raidetankojen säädöt on taatusti niin jumissa että rikkoo vaan jotain kun siihen ryhtyy, mutta eiköhän tuon tekisi joku nyrkkipaja puoleen hintaan verrattuna deltaa. mut pitää nyt katsoa jos tosta enää ton käyntihäiriön takia autoa saa ollenkaan
Lähetetty: 24.10.2005 22:03
Kirjoittaja Kimmo86
Aurauksen säätö maksaa "nyrkkipajalla" semmosen 30-35€. Kuusaantien Seo'lla ja AD-ketjun autokorjaamolla olen ite käyttänyt. Tuolla rahalla kannattaa säädättää ammattilaisella, pieni hinta siitä että renkaat eivät mene piloille.
Lähetetty: 25.10.2005 7:34
Kirjoittaja pressa
aurauksen katsoo itsekin
mutta nuo mut pyöränkulmat ei
eli tuo 70e pyöränkulmista eli ei pelkästä aurauksesta on kohtuullinen
Lähetetty: 25.10.2005 8:13
Kirjoittaja jasu35
Lada-Jussi kirjoitti:Samara pätkii enemmän kuin ennen, pätkiminen lisääntyy koko ajan, nyt sitten tutkitaan
Kävin deltassa kysyy aikaa venttiilien säätöön ja ohjauskulmien säätöön, kun renkaat on vähän enempi sivuilta kuluneet. Hinta on aivan mieletön!!! 130 euroa venttiilit, 70 euroa ohjauskulmat. joskus vielä markka aikana oli takavetoisen venttiilien säätö jotain 120 markka, merkkihuollossa Teboililla, siis onko hieman rahastuksen makua? Sairasta, kyllä kannattaa harkita kun uutta Ladaa ostaa, että hankkii vähän kalliimman 16 venttiilisen, sen hintaeron säästää jo siinä kun siitä ei tarvii venttiilejä säätää koskaan. Mut sitten tuollaisen käytetyn raadon kanssa säätö on melkein auton hintainen

Käyppäs vaikka vianorista tai jostain teboililta kysymässä sitä aurauksen säätöä ja jos ei venttiilit kauheasti rallata niin ei ne mitään säätöä samarassa tarvitse,kato vaan että on hyvät öljyt koneessa,pätkimistä ettisin joko virta tai bensa puolelta,tule vaikka joku päivä käymään niin tutkitaan yhessä sitä samaraa jos siitä saatais joku tolkku.

Lähetetty: 25.10.2005 23:40
Kirjoittaja samarai
pressa kirjoitti:aurauksen katsoo itsekin
mutta nuo mut pyöränkulmat ei
eli tuo 70e pyöränkulmista eli ei pelkästä aurauksesta on kohtuullinen
siinä tapauksessa se on kohtuullinen, jos asentaja joutuu vähän hikoilemaankin (availemaan kiinnijuuttuneita säätöjä) ja tekemään myös muutakin kuin tarkastusta. Pelkästä pukille ajosta siinä on kyllä hintaa.
Lähetetty: 25.10.2005 23:43
Kirjoittaja Jeltsin
Kimmo86 kirjoitti:Aurauksen säätö maksaa "nyrkkipajalla" semmosen 30-35€. Kuusaantien Seo'lla ja AD-ketjun autokorjaamolla olen ite käyttänyt. Tuolla rahalla kannattaa säädättää ammattilaisella, pieni hinta siitä että renkaat eivät mene piloille.
Jaalan seo:lla muistaakseni 25e,euromasteri 70e

Lähetetty: 26.10.2005 20:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
tänään ku ajoin kotoo töihi Samaralla, tuli rekka vastaan ja paiskas ison sohjokasan suoraa päin autoa, ihmettelin kun etulasikesti eikä ajovalokaan pimentynyt, työpaikalla sitten satuin auton nokkaa katsomaan, niin oli konepellin etureunasta lähtenyt pieni siivu peltiä pois, sen verran ruosteessa on konepellin etureuna
