
2107 1600SL -90 IIZI
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Ja 92-hanalla siellä tietenkin seisotaan... 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Ittekii oot ihastunut Vennään bensaan, kunhan et vain kehtaa tunnustaa..
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Taitaa olla yksi lysti kummalla hanalla tuolla seisotaan - samaa tavaraa sieltä tulee otaksun.Jokari kirjoitti:Ja 92-hanalla siellä tietenkin seisotaan...
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Hyviä kuvia! Mosse kun mosse, mutta tuo coupeversio on kuitenkin virallisesti IZHI (2125) 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Jäänee tuon tämän kesän viimeisen Venäjänretken tarinat noihin kuviin. Olisihan tuota ollut turistavaa, mutta kertokoon kuvat enemmän kuin 1000valetta.
Ajelin tuossa 3päivään noin 1000km. 100 000km pyörähti mittariin Ke 14.9.2011. kun tultiin Savonlinnanreissulta. Kai siitä ihmeestä joku kuvakin napattiin, mutta se, onko tuo jakamisen arvoinen jää nähtäväksi.
Vaihtelin öljyt täyssynteetisiin ja suodattimen samalla. Täytin jäähdytysjärjestelmän talvenvaralle.
Sittenpä kohti Kuusaata ja ajoneuvon vaihtoa. To 15.9. lähdin köröttelemään 16jälkeen. Joensuussa ei satanut, mutta Kiteen jälkeen alkoi ropsotella. Kelissä ei valittamista, mutta se vaikutta matkatapahtumiin oleellisesti.
Ennen Parikkalan Särkisalmea noin linkkupysäkillä auton konepelti pystystyssä. Penkalla värjötteli nainen surkeana. Joku räpelsi moottoritilan puolella. Päätin pysähtyä vaikka ajoinkin jo vähän ohi. Pakkia päälle ja pysäkille. Kyselin tilannetta ja auto oli kuulemma sammunut täydestä vauhdista. Kyseessä oli A6 2,5 TDI -99 automaattilootalla. Vekotin oli siis antautunut totaalisesti.
Hihnoja siinä katseltiin ja näyttivät ehjiltä. Dieseliä valui jonkin verran moottorin oikealta puolelta. Eipä siinä ihan hirveästi ollut tehtävissä enkä minäkään noista liiemmin ymmärrä. Meinatteli se mies siinä availla polttoainelinjaa pumpun läheltä, mutta kurja oli keli tuohon hommaan ja työkalut huonot. Nainen oli aivan surkeana penkalla. Ihmettelin miksei hän istunut autossa.
Toisella puolella tietä oli maalaistalo ja keksimme että sinnehän tuo Audi olisi vyörättävä kun hinailu ei oikein noissa tule kyseesseen. Kysyttiin sopiiko järjestely ja Isäntä rullasi ratkorin pois tallista ja auto sinne.
Tarjosin kyytiä pariskunnalle kohtuullista korvausta vastaan. Olivat tulossa pitkältä Lapinreissulta. Yhteismatkaa olisi kertynyt yli 2000km mutta Audi antautui. Olivat menossa Lahteen, joten tuossahan he kulkisivat kyydissä Kouvostoliittoon asti.
Jotain empimistä ja yritystä oli ensin sen suhteen että josko omistaja yrittäisi siellä raktoritallissa tehdä autolle jotain. No, minä en jaksaisi odotella. Päättivät sitten jättää antautuneen Audin ja hypätä kyytiin. Heillä oli loman jälkeinen työpäivä edessä ja olivatten värjötelleet jo yli tunnin auton vieressä tihkusateessa. Säälitti etenkin nainen.
Säälittävissä tapauksissa saa tieliikennelain mukaan ottaa kuljetettavia jopa raktorin avoperäkärryyn niin miksipä ei IIZIn takapenkillekin. Ainakin tuollainen lupa oli ennen pykälissä silloin joskus 1000v. sitten kun ajelin ajokortin ja opetin vielä VeliPojankin ajamaan.
Porukka ja tavarat ahdettiin jo muutenkin melko täyteen IIZIin ja matkaan.
Ajelin tuossa 3päivään noin 1000km. 100 000km pyörähti mittariin Ke 14.9.2011. kun tultiin Savonlinnanreissulta. Kai siitä ihmeestä joku kuvakin napattiin, mutta se, onko tuo jakamisen arvoinen jää nähtäväksi.
Vaihtelin öljyt täyssynteetisiin ja suodattimen samalla. Täytin jäähdytysjärjestelmän talvenvaralle.
Sittenpä kohti Kuusaata ja ajoneuvon vaihtoa. To 15.9. lähdin köröttelemään 16jälkeen. Joensuussa ei satanut, mutta Kiteen jälkeen alkoi ropsotella. Kelissä ei valittamista, mutta se vaikutta matkatapahtumiin oleellisesti.
Ennen Parikkalan Särkisalmea noin linkkupysäkillä auton konepelti pystystyssä. Penkalla värjötteli nainen surkeana. Joku räpelsi moottoritilan puolella. Päätin pysähtyä vaikka ajoinkin jo vähän ohi. Pakkia päälle ja pysäkille. Kyselin tilannetta ja auto oli kuulemma sammunut täydestä vauhdista. Kyseessä oli A6 2,5 TDI -99 automaattilootalla. Vekotin oli siis antautunut totaalisesti.
Hihnoja siinä katseltiin ja näyttivät ehjiltä. Dieseliä valui jonkin verran moottorin oikealta puolelta. Eipä siinä ihan hirveästi ollut tehtävissä enkä minäkään noista liiemmin ymmärrä. Meinatteli se mies siinä availla polttoainelinjaa pumpun läheltä, mutta kurja oli keli tuohon hommaan ja työkalut huonot. Nainen oli aivan surkeana penkalla. Ihmettelin miksei hän istunut autossa.
Toisella puolella tietä oli maalaistalo ja keksimme että sinnehän tuo Audi olisi vyörättävä kun hinailu ei oikein noissa tule kyseesseen. Kysyttiin sopiiko järjestely ja Isäntä rullasi ratkorin pois tallista ja auto sinne.
Tarjosin kyytiä pariskunnalle kohtuullista korvausta vastaan. Olivat tulossa pitkältä Lapinreissulta. Yhteismatkaa olisi kertynyt yli 2000km mutta Audi antautui. Olivat menossa Lahteen, joten tuossahan he kulkisivat kyydissä Kouvostoliittoon asti.
Jotain empimistä ja yritystä oli ensin sen suhteen että josko omistaja yrittäisi siellä raktoritallissa tehdä autolle jotain. No, minä en jaksaisi odotella. Päättivät sitten jättää antautuneen Audin ja hypätä kyytiin. Heillä oli loman jälkeinen työpäivä edessä ja olivatten värjötelleet jo yli tunnin auton vieressä tihkusateessa. Säälitti etenkin nainen.
Säälittävissä tapauksissa saa tieliikennelain mukaan ottaa kuljetettavia jopa raktorin avoperäkärryyn niin miksipä ei IIZIn takapenkillekin. Ainakin tuollainen lupa oli ennen pykälissä silloin joskus 1000v. sitten kun ajelin ajokortin ja opetin vielä VeliPojankin ajamaan.
Porukka ja tavarat ahdettiin jo muutenkin melko täyteen IIZIin ja matkaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Melko huurussa oli etulasi matkalla kun kaksi suihkutettua "hauvaa" istui takapenkillä ja 1NeitiHauHau etupenkillä. Surkea on se kuljettajan puoleinen suulake. Muualle ilmavirtaa riittää muttei siihen. Pitäisi purkaa konsoli ja lämppäri ja paikata ja eristää. Mutta kesäautolle ei viitsi tätä tehdä. Ja olenhan tottunut alitehoisiin autohin, lasinpesimiin ja huurteenpoistimiin.
Onnellisesti päästiin Uttiin josta kyytiläisen Isä haki lapset Lahteen. Säälitti vaan Rouva kun jalat näyttivät olleen niin jumissa että juuri sai noustua kyydistä. Kysyivät hintaa ja sanoin että sellainen korvaus olisi hyvä että kaikille jäisi hyvä mieli. Ja tällainen korvaus saatiin aikaan.
Katselin tuossa juna-aikatauluja ja olisi ollut minuuteista kiinni että pariskunta olisi ehtinyt viimeiseen sinä päivänä menevään junaan Parikkalasta. Ja mitä todennäköisimmin eivät olisi ehtineet.
Että tällainen lopetus IIZIn tämän vuotiselle ajokaudelle.
Onnellisesti päästiin Uttiin josta kyytiläisen Isä haki lapset Lahteen. Säälitti vaan Rouva kun jalat näyttivät olleen niin jumissa että juuri sai noustua kyydistä. Kysyivät hintaa ja sanoin että sellainen korvaus olisi hyvä että kaikille jäisi hyvä mieli. Ja tällainen korvaus saatiin aikaan.
Katselin tuossa juna-aikatauluja ja olisi ollut minuuteista kiinni että pariskunta olisi ehtinyt viimeiseen sinä päivänä menevään junaan Parikkalasta. Ja mitä todennäköisimmin eivät olisi ehtineet.
Että tällainen lopetus IIZIn tämän vuotiselle ajokaudelle.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Toivottavasti pariskunta hoksaa jossain vaiheessa, kunhan harmitus hajonneesta autosta haihtuu, kuinka hyvä tuuri kävikään, kun satuit juuri sinä romullasi ajamaan siitä. Ohiajajista ei tule koskaan pulaa.
Hyvä lopetus IIZI:n kaudelle. Keväällä nähdään.
Hyvä lopetus IIZI:n kaudelle. Keväällä nähdään.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Tosiaankin yli tunnin olivat siinä seisottaneet tihkusateessa konepelti pystyssä ja yksi paikallinen eli Parikkalalainen mies oli pysähtynyt tuona aikana.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Tämän ajokauden ajomäärä mahtavat 10metriä.
Eli pihassa siirrelty paikasta toiseen säilöön rekkapressun päälle lepäämään.
Tällaiset vekottimet pitäisi hävittää kun ei kerran ajoa tule. No, ensi kesänä sitten.
Käyntiinlähtö oli vähän heikkoa kun ei ollut liikaa polttoainetta tankissa ja muutenkin vanhaa kamaa. Potku oli poissa. Lisäksi orkkiskangaspolttoaineletkupätkä polttoaineputkelta pumpulle oli sen verran sohlo, että alkoi kastumaan heti käsilipsutinta käyteltäessä. Itse pumppukin saattaa olla aika huonossa hapessa seisoskeltuaan lähes kuiviltaan melkein vuoden. Pörähtihän tuo viimein kun jyysti.
On näköjään tullut tehtyä ainakin yksi mahta maalaus paikka. Takasiiven alalaidassa on melko iso ruostekorjauspaikka. Sen päältä näköjään on irronnut maali levynä repsottamaan. Ylälaidasta on kiinni mutta muuten on niin siististi saumaa myöten irronnut että. Mitähän siihenkin on tullut turattua.
Tällaistahan se on kun on enemmän kun 2 autoa pihoissa. Ei sitä ehdi kovin monella ajalla yhtäaikaa. Kaksikin alkaa minulle kohta olemaan liikaa mutta olkoot nyt vielä.

Eli pihassa siirrelty paikasta toiseen säilöön rekkapressun päälle lepäämään.
Tällaiset vekottimet pitäisi hävittää kun ei kerran ajoa tule. No, ensi kesänä sitten.
Käyntiinlähtö oli vähän heikkoa kun ei ollut liikaa polttoainetta tankissa ja muutenkin vanhaa kamaa. Potku oli poissa. Lisäksi orkkiskangaspolttoaineletkupätkä polttoaineputkelta pumpulle oli sen verran sohlo, että alkoi kastumaan heti käsilipsutinta käyteltäessä. Itse pumppukin saattaa olla aika huonossa hapessa seisoskeltuaan lähes kuiviltaan melkein vuoden. Pörähtihän tuo viimein kun jyysti.
On näköjään tullut tehtyä ainakin yksi mahta maalaus paikka. Takasiiven alalaidassa on melko iso ruostekorjauspaikka. Sen päältä näköjään on irronnut maali levynä repsottamaan. Ylälaidasta on kiinni mutta muuten on niin siististi saumaa myöten irronnut että. Mitähän siihenkin on tullut turattua.
Tällaistahan se on kun on enemmän kun 2 autoa pihoissa. Ei sitä ehdi kovin monella ajalla yhtäaikaa. Kaksikin alkaa minulle kohta olemaan liikaa mutta olkoot nyt vielä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Tätä leikkikalua laitellaan kovaa vauhtia katsastuskuntoon. Ja sittenpä aloitellaan myyntiprojekti.
Tämä jäänee tämän ketjun viimeiseksi kirjoitukseksi osaltani. Näyttäisi siltä että olen siirtynyt kaiken hemmetin räpellyksen kirjoittajasta ja näppäimistöllä pähkäilijästä enemmän tekopuolen harrastajaksi.
Kiitokset mielenkiinnosta nyt ja aiemminkin.
Tämä jäänee tämän ketjun viimeiseksi kirjoitukseksi osaltani. Näyttäisi siltä että olen siirtynyt kaiken hemmetin räpellyksen kirjoittajasta ja näppäimistöllä pähkäilijästä enemmän tekopuolen harrastajaksi.
Kiitokset mielenkiinnosta nyt ja aiemminkin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2107 1600SL -90 IIZI
Laitellaan nyt tähän vielä sen verran että IIZI on nyt käyty kaikinpuolin läpi katsastusta varten. Kerrankin ensin tarkastetaan vekotin kunnolla ja sitten vasta syyniin. Olihan tuolla kaikkea pientä ja vähän isompaa näpläämistä, muttei mitään mahdotonta. Ja onneksi ei PELTIÄ!!! Tuli silloin taannoin tehtyä peltityöt tukevasti ja ruostesuojaus melko hyvin.
Pientä pintapuleerausta uupuu. Ei toisin vahailla eikä kiillotella saati mylläytellä. Jääkööt moiset mahdollisen uuden omistajan herkuksi.
Torstaille on varattu päästömittaus 14:00 ja katsastus 15:20.
Ja jos ei tämä maailmalle kelpaa järkevään hintaan niin ajellaan vaikka tämä keksikesä ja sitten survotaan suohon. Vaikka tääl Kuusaal kyllä on ollut tapana maalata vihreeks ja heittää Kymee.
Pientä pintapuleerausta uupuu. Ei toisin vahailla eikä kiillotella saati mylläytellä. Jääkööt moiset mahdollisen uuden omistajan herkuksi.
Torstaille on varattu päästömittaus 14:00 ja katsastus 15:20.
Ja jos ei tämä maailmalle kelpaa järkevään hintaan niin ajellaan vaikka tämä keksikesä ja sitten survotaan suohon. Vaikka tääl Kuusaal kyllä on ollut tapana maalata vihreeks ja heittää Kymee.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?