mush kirjoitti:pitäisikin katsoa missä trimmit huitelee nykypäivänä.
Näköjään pitkäaikainen jämähtänyt 25% tasolle. Onhan tuolla säätimen laiton jälkeen rullattu jo noin tuhat kilometriä, jotta olisiko paine vieläkin alakanttiin ohjaimen mielestä vai onko tuo tosiaan noin hidas muuttumaan. Lyhytaikainen näkyi kuitenkin heiluvan nollan kahta puolta, joten sen puolesta pitäisi olla ok. Mitään vikakoodeja ei ole enää tullut vaikka pelkkää RE85:ta on käytetty. Ja vetoakin on kuin bensalla ikään, ei minkäänlaista empimistä kun tallaa kaasun pohjaan.
Voisi yrittää käyttää akkua irti, niin näkisi mihin tuo asettuu puhtaalta pöydältä aloittaessa.
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Ajettu joskus kiinni johonkin, josta syystä tankki lytyssä sen verran että tankin tilavuus enää reilu 30 litraa. Viinaa kun menee enempi muutenkin, niin käy tuon kokoinen tankki pieneksi. Voisihan tuon moukaroida suoremmaksikin, mutta kun Ladashopista löytyi uusi parilla kympillä.
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Minäkään en ole saanut nakuttamaan pelkällä E85:llä (ahdot 1,5 bar, iso välijäähdytin, puristukset 8,8), mutta bensapitoisella lantringilla ajaessa nakutusta voi kai alkaa esiintyä?
Yritän tehdä ohjeen sellaiseksi, etteivät kokeilijat rikkoisi muuta kuin vetoniveliä ja kytkimiä.
Omassa 112 Ladassa nyt pelkkä e85 ollut jo monta tankillista. Kylmänä ei ekalla lähdä välttämättä käyntiin ja yläkierroksilla ei kunnolla ole vetoja. Muuten pelaa hienosti. Ja matka-ajossa kulutuskin ollut vain karvan alle 8l/100km!
Mulla pelaa Samara tolla ABC:n RE85-polttoaineella, mutta ST1 RE85-polttoaineella taas vikavalo syttyy.
Auto toimii tosin polttoainetta kuluu enemmän, ajotavalla on suuri merkitys. Auto ei kyllä ihan kiihdy kunnolla ja yli 4000 rpm. meno on vähän sellaista vajaata, kiihtyy kyllä silloinkin.
Samaten kylmänä saattaa vaatia kaksi starttausta taikka ainakin hetken joutokäyntiä että vetää kunnolla.
Ja ihanan puhtaat päästöt tulee, pakokaasu ei haise ollenkaan. Eikä nokea pakoputkeakaan, eikä moottoriöljyjä.
RE85-polttoaineen kanssa olisi hyvä käyttää kaksitahtiöljyä polttoaineen seasssa jotta polttoainejärjestelmän komponentit saavat varmasti kunnon voitelun. On myös väitetty asian olevan näin tavallisenkin nykybensan kanssa.
Nykyään bensaakin on jalostettu niin että siinä ei ole enää samallatavalla voitelevuutta kuin ennen, ja autoissa ovat polttoainejärjestelmän laitteiden voiteluvaatimuksen pikemminkin kasvaneet.
Kaksitahtiöljyä kannattaa annostella täyteen tankkiin pikku liraus sillointällöin.
Liikaa sitä ei kannattane laittaa.
Ps. Kyllä siitä voitelusta saattaa konekkin tykätä. Ite ainakin huomannu ettei Samara moottorijarruta enää samalla tavalla.
Pps. Tää vinkki on kuultu aikoinaan vanhoista Saabeista, joten suositellaan ehdottomasti niihinkin.
Ainiin unohtu mainita, että talvella käytettäessä RE85-polttoainetta, minulla on ainakin auto sammunut muutaman kerran kun vaihtaa vaihteen vapaalle, etenkin kovemmassa vauhdissa.
Mutta kyllä on lähteny Samara kylmälläkin hyvin käyntiin RE85-polttoaineella. Itse ensin ajattelin ettei käynnisty tosi kylmällä, mutta kyllä vaan käynnistyi ja hyvin käynnistyikin. Ilmeisesti osaa ruisku tosi kylmällä rikastaa seossuhdetta riittävästi.