VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Pitänee poltaa CD -levylle. :lol: Ja kai se on opeteltava kuuntelemaan mökää soittimesta. Onhan noita. Aloittaa vaikka EpäSopivasista eli Misfits. Tosin Glen Danzic ei kyllä mölyä vaan laulaa. Ei saamari kun aloitan taas kuuntelemaan Nirvanaa ja Rage Against Machine. Tuo jälkimmäinenhän sopii hyvin MassinaRaivoon. 8)

Mutta tuo Lesnaja Sobakan idea on paras. Harmi kun lähettelin se nauhoittavan mikin takaisin tarpeettomana.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Vaihtelin tänään täyssynteettiset 5W-40 öljyt pataan ja suodattimen samalla. Suodatinta irrottaessa öljyä läikkyy näköjään mukavasti. Onneksi oli imeytysturvetta. Ehkä vika oli nosturin paikassa kun ei osunut astia kunnolla alle.

Jakoremelin ostin eilen ja täytyy tutkia miten monimutkainen se vaihtohomma on. Vaihto pajalla 60e ja osat päälle.

Tuli tuossa eilen siivoiltua sisustaa ja lähinnä imuroitua. Ihmettelin Kuusaal ja matkalla Joensuuhun kuin huurtuu niin hemmetisti kovalla sateella. Ja imuroidessa syy selvisi. Olin kyllä aiemmin tutkinut takajalkatiloja maton alta. Siellähän sitä ruostetta muhii. Oikeasta takajalkatilasta revin jo viime talvena täysmärän äänieristysmaton pois. Ja silloin muutenkin kuivattelin takajalkatilat. Oikean puolen lattiamatto on leikkailtu joskus irti varmaankin niiden silikonimössöjen laitoin takia. Vasemmalla oli märkä äänieristysmatto ja revin senkin sieltä pois.

Takajalkatilojen haperoa peltiä oli paikkailtu jollain silikonimössöllä. No, eihän sillä vedenpitävyyttä saada aikaan. Happanee vaan pahemmin. Eli takajalkatilat menevät keväällä uusiksi ainakin osittain. Ei siellä ammottavia reikiä ole, mutta ihan tarpeeksi hapanta kuitenkin.

Ja ei muuta kuin tuninkia kehiin. Puupalikat maton alle ettei matto makaa ruosteen ja reikien päällä. Matto on näin kunnolla irti lattiapohjasta ja pysynee kuivempana. Voi tuolla olla jotain vaikutusta lisäruostumisen vähentäjänä.

Olen ihmetellyt sitä valokuvioita. Oikea etuvalo on jotenkin miten sattuu. No, siellä oli se umpion huono kiinnitys. Nyt se on hyvin kiinni mutta silti valokuvio on ihmeellinen. Ja selvisihän se syykin. Oikea umpio oli edelleen vielä huurussa Kuusaalt Joensuuhun ajetun matkan jälkeen. Sadehan oli välillä melkoista. Otin jälleen kerran umpion takasuojat irti ja päätin antaa olla pois kunnes huuru jälleen häviää.

Löin konepellin kiinni ja kuului ihmeelline peltinen kilahdus oikean etu-umpion suunnalta. Katseli lampunkannan kiinnitykset ja muut, mutta mitään kummallista ei näkynyt.

Tänään öljynvaihtoprojektin yhteydessä kun käyttelin moottoria kuumaksi istuin auton keulan edessä tupakalla. Päällistelin. Mitä ihmettä on oikean etu-umpion sisällä irralaan? Joku ohut peltinen hässäkkä. JahaJahah! Polttimon edessä oleva valonohjauspeltihän siellä killuu. Ei ihme jos valokuvio on vähän niin ja näin. Tuo siis on ollut jo huonosti aiemminkin.

Meinattelin tänään alkaa tutkimaan umpiota, ottaa sen irti ja poimia pelttihäkkyrän sielä pois. Siihen olisi päässyt kynämagneetilla käsiksi irrottamalla lampun asetelman neljästä ruuvistaan, mutta tarpeeksi lyhyttä meisseliä ei ollut eikä pikkuräikkä ruumimeisselikantoineen mennyt sinne. Onneksi ei mennyt. Jätän homman tuonnemaksi.

Saa nähdä saako sitä polttimon vastapeltiä sinne millään kiinni. Luulisi kyllä mutta mitään takuutahan ei tuohon ole. Eikä asiaa voi varmistaa kun umpio ja polttimon asetelma ovat paikallaan.

Tutkailin öljynvaihtoa tehdessäni vielä sitä pakoputkea joka on puhki. Näyttäisi olevan puhki äänenvaimentimien keskiliitoksesta eikä pöntön saumasta. Saattaisi olla korjattavissa. Olen kyllä vannonut että pakoputkia en enää korjaile, mutta mitäpä se höpelön vannominen merkitsee. Ei yhtikäs mitään. Aina vaihtuvat mieli ja suunnitelmat.
Että näitä kokemuksia alkaa sitten taas pukkaamaan ihan kunnolla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Jo on surkea ratkaisu! Siis umpioon kolmella ruuvilla kiinni tuleva ajovalolampun asetelma. Se on jotain seosmetallia joka on vähän samanlaista kuin metallisissa terottimissa. Siinä on kaksi pientä tappia ja niihin tulee kiinni polttimon suojakehys siis se joka estää valoa hehkumasta suoraan eteenpäin. Tämä suojakehys on peltiä ja siinä on vain 2pientä reikää, jotka tulevat niihin tappeihin. Ei ole ihme että irtoaa.

Eli irrottelin umpion ja nappasin sen irrallaan olevan polttimosuojan sieltä pois kynämagneetilla. Yritin saada suojaa takaisin, mutta eihän se pysy. Yritin tinata sitä paikoilleen mutta ei onnistu tavallisella kolvilla. Pitäisi kai olla pikkutoho. Tai sitten ne niin erilaista metallia olevat osat eivät suostu tinattaviksi. Olisi kai nuo voinut liimata, mutta olkoon nyt ilman. Jos valokuvio on pimeäajossa täysin toimimaton niin voihan tuota koittaa korjata. Tai ostaa uusi asetelma. Joutunee sen ostamaan VAG -marmoritiskiltä.

Pakoputkea vielä tutkin. Mätä on ensimmäisen äänenvaimentimen jälkeisessä putkessa, joka tulee takaäänenvaimentimenputken sisään. Ei kannata korjata. Hapero osa on niin suuri. Ajetaan niin kauan kuin pörinä muuttuu kestämättömäksi eli mieluiten 30.4.2012 asti. Silloin on viimeinen päivä katsastaa.

Lamppuhommakin jää katsastukeseen asti tuollaiseksi ellei sitten se valokuvio... Eli nyt on 2vikaa, jotka estävät katsastuksen läpimenon. Tuonhan olisi voinut katsastaa 30.12. - 30.4. No, voihan ne takalattiat olla myös hylkäämisen arvoiset.

Muuten ei voi olla kuin tyytyväinen PIIKAan. Ensihämmästelyt ja ihmettelyt ovat ohi. Erittäin hyvä ajaa kun taas tottui. Ja saadaan taas nauttia todella hyvästä lämppäristä ja erilaisista puhallusmahdollisuuksista. Ja mikä näissä on hyvää niin moottori lämpenee todella nopeasti normaaliin käyntilämpöön. Lämpöreagoiva kaihdin, joka peittää puolet syyläristä auttaa tässä.

Ajokilometrejähän tuossa mittarissa on nyt n. 278 600km.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Käytiinpä sitten Sortavalassa "liukastelemassa". Ei siellä varsinaisesti liukasta ollut mutta kun ei gummeissa ole juuri kuviota niin varomattomampi olisi voinut luistella penkalle. Onneksi tunnen tien ja tiedän miten on ajettava. Karmea vesisade, syvät urat (joita ei kuivalla tajua), monttuja vesilätäköissä ja ne renkaat. Ei valiteta kun ei ole parempia laitettu alle. Mutta heti kuin kehtaan perustellusti niin laitan talvinakit alle. Yleensä toisinpäin tämä.

Kuluneet on kesäkumit niin matalaprofiilisiksi, että raapaisi kaupungissa muutamassa paikassa helmasta ja pohjasta. Ei olisi uskonut. Mutta aika alhaalla se mataa. Kaupunki oli järkyttävässä kunnossa. Täällä Karjalan Itärajalla ei ole liiemmin satanut. Pyhäselkä on yli metrin normaalivedenkorkeutta alempana. Mitähän tuolla Sortavalassa on oikein kunnon sateisen kesän jälkeen? Ei edes osaa kuvitella.

Muuten retkeily oli jälleen mukavaa. Euron kurssi on erittäin hyvä ja polttoneste vielä halpaa LukOililla. LukOil myy yli 5rupalaa halvemmalla kuin muut ja jonoja on. Matkaselän LukOililla ei ollut kannuun myydä 92 KRIINIä varten, joten toteutin uhkaukseni ja menin sinne Värtsilän pikkuasemalle, josta tuolla muualla on ollut puhetta. 92 Nietu. Ostin rajalta.

Se on sitten Putinin alkkkohooolipolitiiiikkkka purrut! Helylästä alkaen Sortavalaan on ollut lukuisia (arvio n. 20) pikkukioskia. Kaikissa jotka näin oli luukut ikkunoissa. Ja joissain joku lappukin luukulla. Kioskista ei saa myydä alkoholia eikä olutta eikä rosenttirapakaljaa. Se on sitten kioskit Dasvidanja. Täytyy ottaa joskus joku kyytiin ja käydä dokumentoimassa ne kioskit kun ovat vielä pystyssä. Ja viinanmyyntihän ja myös kaljan myyntihän kiellettiin yöaikaan samalla. Isot kaupat ja marketit hyötyvät. Vanhanaikaisia tiskikauppoja on suljettu tuolla suunnalla kiihtyvään tahtiin. Värtsilässä oli vielä kesällä yksi, mutta se on tyhjä nyt.

Eli semmoista lätäköissä ja montuissa kyntämistä se tänään oli. Ei mitään isompia vaaratilanteita. No, 2 vähän säikäyttävää sentään. Yhden Ford -pakun oli päästävä ohi ylämäessä, jossa oli mutka huipulla. Ja lähtihän se talla pohjassa yrittään 80vaudissa. Ja vastaanhan sieltä tuli. No, sai se juuri ja juuti kurvattua eteen ja musta savu vaan pöllysi. Kohta poltteli jyrkässä alamäkimutkassa epävakaasti jarruvaloja. Juuri ja juuri näytti pysyneen lapasessa paku.

Yksi Toitsu ja RelluLogan halusivat välttämättä syväuraisella tiellä, jossa oli vielä älyttömiä lätäköitä ja heittoja ohi 100vauhdissa. No olihan se mentävä. Eivät sitten vaan uskaltaneetkaan ohittaa reippasti vaan jäivät vuorollaan roikkumaan vierelle. Siinä roiskivat vettä lasille ja odotin että koskahan kolahtaa. Ei siinä kannata jarruttelemaan lähteä ettei lähde vekotin itselta liirailemaan. Moottorijarrutuksella vähän hidastin ja menivät siitä. Tosin oltiin yhtä aikaa huoltoasemalla myöhemmin.

Mutta yksi vähän hikeä pukkaava tilanne sentään oli. Uudehko hiekkalava KAMAZ ajeli edellä Rytyn jälkeisellä tieosuudella. Ajeltiin siinä 60 - 70km/h. Edessä oli vähän huonompi paikka ja ajattelin hidastella. Yhtäkkiä KAMAZ tuli perä edellä vastaan ja jos en olisi hidastellut niin olisi joutunut suikkaamaan ohi vastaantulevien kaistalla. En tiedä olisiko sieltä tullut joku. Peräedellä vastaan koska minkäänlaisia jarruvaloja ei näyttänyt autossa olevan. Vai jarruttiko sitten niin voimakkaasti moottorilla että ei jarrupolkimeen tarvinnut koskea. No, ei se ollut edes lähellä.

Olihan tuota kaikkea muutakin pientä mutta tuossa suurimmat.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eiköhän tässä kohta saada mölyjä ohjaamoon. Valittelin hiljaisuutta. Pakoputki alkaa varmaan kohta muistuttaa putkiviritteisiä vehkeitä. Antaa olla.

Oikea ajovalo on ihan hyvä. Kokeiltu pimeällä ja myös pitkilläkin valoilla. Saa antaa vähän leveämmän kiilan ajoradan vasempaan reunaan.

Mutta mitenkähän vespumppu. Ihan kun vähän kuumana ääntäsi. Ja laturiremmi luisteli kun kynnettiin märässä Venäjällä. Kiristetään jos on tarvis samalla kun vaihtuu jakoremmi.

Ja muuten moottoritila likaantuu kurakeleillä! Tässähän ei ole pohjapeltiä/muovia tai sitten se on hajonnut. Edessä on jonkun verran lippaa puskurin alla, muutta moottorin alla ei mitään. Ihmettelinkin miksi konepellissä on laturiremmin kohdalla likarantu. Sinne se haukkaa saastaa ja remmi heittelee sen sitten menemään.

Koko ajan tuntuu mukavammalta ajella. Ja PIIKAa tarvitaan. Paljon on palveltavaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Oikea ajovalo on ihan hyvä. Kokeiltu pimeällä ja myös pitkilläkin valoilla. Saa antaa vähän leveämmän kiilan ajoradan vasempaan reunaan.
Eli sokaisee vastaantulijan, jos leveämpi valokiila tulee pätkillä. Kannattaa lähteä kaverin kanssa kokeilemaan miltä se valokuvio tuntuu vastaantulijan silmissä ja arvioida uudelleen mitä sille umpiolle tekee. Vääränlainen valokuvio on myös yksi hylkäysperuste katsastuksessa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

heei hei hei... mihinkäs sää tarviit sitä pulttikonetta jakohihnaa vaihtaessa? oikean eturenkaan irrotukseen?

yksnokkasen volkkarin hihnanvaihto on oikeesti maailman helpoin toimenpide... saat tarvittaessa multa vaikka oikeet ohjeetkin jos päätät rueta touhuun itse...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itselle tuli mieleen, että olisi tarvittu kampuran kiilapyörän (urahihnapyörä) mutterin irrotukseen, sitä on muistaakseni tarjottu täällä etuveto-Ladoihin kyseiseen hómmaan.

Ei kyllä lähtenyt pulttikoneella tuosta veljen 110:stä se mutteri irti. Eikä ainakaan ilmanpuutteesta johtunut, kun letkun päässä 750L tuottoa antava Lukasenka. Pitkällä jatkolla lähti kun oli pyörät maassa vaihde silmässä ja toinen painoi vielä jarrua. Oli kyllä tiukassa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Vähän otsikkoaiheen sivusta, mutta sallittaneen.

Hihnapyörän mutteri/pultti irtoaa seuraavasti:

- sopiva työkalu kiinni akselin päähän
- työkalu tuetaan maahan, tukivarteen, autopukkiin tms.
- kampiakselia pyöräytetään käynnistysmoottorilla

Vahinkojen välttämiseksi on käytettävä tervettä järkeä!

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

jos siitä lähetään että kyseisessä volkkarissa kuten ei monessa muussakaan vag-tuotteessa kampuranpulttia tarvii irrottaa... :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja samarai »

No hyvä, tuskin PöyhöinKuusalt sitten tarvitsee sitä pulttipyssyäkään, parempi tietysti kun itse kertoo mihin sitä aikoi käyttävänsä. :)

Onhan se etuveto-Ladan konekin ainakin sukua VAG-moottoreille, koska on "System-Porsche". 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Hyviä vinkkejä kiitos. Joku kertoikin tuosta starttikikasta. En tosin ole tutustunut vielä korjausoppaaseen jakohihnavaihdon suhteen. Oli voin oletuksena päässäni että joku erittäin kireä pultti pitää avata, jotta remmiin pääsee käsiksi. Ohan siinä edessä ainakin se laturin hihnapyörä. Mutta korjausopas kertonee jotain.

Voipa niitä valojen häikäisyjä vielä testailla. Eihän toki ole tarkoitus häiriköidä kuten jotkut niillä miten sattuu suunnatuilla Xenoneilla tai muilla ölkylisävaloilla.

Kun ajelin silloin sen IIZIn siirtoretken Kuusaalle ne märät ihmiset mukanani niin tuli siinä juttua kaikenlaista. Edellä ajeli yhdistelmä, jonka koko perä oli koristeltu erilaisilla Led -lisävaloilla. Ja muuten häikäisi. Ihan älyttömästi. Märkä keli, tie kiilisi, pientareet täynnä väärin asennettuja varoituslätkiä eli sellaisia, jotka näyttivät joka suuntaan varoitusraitoja ja sitten se joulukuusiyhdistelmä. Käsittämättömän hankala ajaa. Vielä jonkun verran huurua laseissa. Koskahan rajoittavat niitä yhdistelmien perälaudoissa olevia valosaasteledejä jotenkin. Niitä on varmaan kiva laitella ja ajatella, että kyllä nyt näkyy. Mutta kun se auton perä näkyy normaaleilla takavaloilla yleensä ihan tarpeeksi hyvin. Siinä yhdistelämässä tosiaan oli koko perälaudan kiertävä leditys ja mahdoton ledipatteri takalaudan alalaidassa. Sitten oli vielä ylöspäin aukeava V -leveähkönä lednauhana. Toivottavasti noihin puututaan joskus. Ja vaikka pidät väliä, niin se syö silmistä näköpurppuran. Pakko ajaa tuollaisesta ohi. Törkeää.

Ihmettelin tuolla että mistä Variantti poistaa matkustamoilmaa. Siellähän on takatilan sivuissa leveät ritilät joista ilma poistuu luultavimmin johonkin puskurisaumaan tai sinnepäin.

Ihmettelin tuossa aiemmin kun renkaat kääntyilevät huonosti hiljaisessa vauhdissa. No, sileät ne ovat sitä ei voi kiistää, mutta... Lueskelin huussissa Moottori -lehteä ja rengaspainejuttuja. Olin ajatellut etten viitsi paineisiin puuttua kun kohta vaihtuu talvikkaat alle. No, päätin katsoa kuitenkin noiden paineet. Hemmetti!!! Mihin olivat ilmat kesän aikana kadonneet? Yhdessä oli alle 1!!! Ihan käsittämätöntä. No, nyt toimii kumien kääntyminen ja muutenkin varmaan vierii paremmin. Enpä ole koskaan kokemut moista ilmahävikkiä muutaman kuukauden aikana. Ja renkaathan vaihtuivat joskus viimeistään huhtikuussa ja täytettiin silloin kunnolla. Kaikkea sitä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tilasin ajan jakoremmin vaihtoon. Ei viitsi alkaa tekemään vaikkei tuo insinööriosaamista vaadikaan. Jotain hauskaa sieltä kuitenkin löytyisi ja aikaa tuhrautuu. Vielä kun on kelejä tiedossa. Tulee vaihdettua sitten juuri huolto-ohjelman suositusten mukaisesti eli 280 000km tai vähän alle. Väittivät kyllä vaihdetun 240Kkm.

Koskahan aletaan täällä SusRajalla lyödä talvinullia alle? Veikkaus: Viikko 42 eli 17.10. alkavalla viikolla. Vai mennäänkö reippaasti Marraskuun puolelle? No, jos Marraskuussa niin veikkaus 15.11.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Lesnaja Sobaka
Viestit: 367
Liittynyt: 3.7.2008 19:26
Paikkakunta: Joensuu

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Alkoi tuntua tuulessa semmoinen haju tänään, että lokakuun viimeisellä viikolla sovitellaan kiltisti piikkitassua alle.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Meninpä veikkailemaan talvikkaiden laittoa ja meni ihan kumeille koko veikkaus. 8.10.2011 laitettiin TalviGummit (nastoilla) alle.

Lesnaja Sobaka tuli virittämään Mettäraatomasiinaa talvitulille tähän Kännykkätielle ja pällisteltiin siinä mitä lie. Sanoin, että kuuntelepa Vorkkalin pörinöitä ja laitoin vekottimen käymään. Samalla katsoin vasenta takarengasta. Näyttipä matalaprofiiliselta. Oikein supertuninkireisinrenkaalta. Potkaisin ja se oli ihan lötkö. Ihmeteltiin venttiiliä ja epäilittin sen pitoa. Venttiili suhahti ja sylkitesti näytti sen pitäväksi. No, voihan se tussuttaa juuretakin tai mistä lie. Pällistin sitten tarkemmin rengasta ja lähes sileässä pinnassa näkyi juuri ylhäällä jokin metalliesine tunkeutuneena gummiin. Vähän raapaisin sitä ylös ja selvä metallipiikki siellä oli.

Että sitten vaan rinkulan vaihtoon. Takaa yritin nostella vetokoukuntangosta, mutta ei nouse tapeeksi. Polttoainetankin takana olevaa palkkia vähän luttasin eikä sekään riittänyt. Piti nostella takarenkaat erikseen. Edestä onneksi nousi molemmat yhtä aikaa.

On sitten sellaiset kaikkien haukkumat nastikset nyt ensin alla. Ja varmaan ovat vielä koppuroituneet pilalle. Mutta jos pito ei sitten oikeana talvena riitä niin vaihdetaan tuliterät tilalle.

Onneksi tuli pällistettyä. Olisi voinut mennä hermot, kun piti käydä laululeirissä ja sitten äkkiä Jokipoikien peliin. Vieläpä kun ei ole enää tunkkia aina takakontissa. Aioin luottaa tästä lähin AL -turvaan ja Vakuutusyhtiön tarjoamaan hinauspalveluun Venäjältä. No, Venäjälle lähtee nosturi mukaan, mutta enää en lastaile täyttä korjaamo kontiin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin