Sivu 25/56
Lähetetty: 15.11.2005 19:52
Kirjoittaja Kimmo86
No nyt alkaa Lata olla kunnossa & valmiina talven koitoksiin. Eli toi mittaristo oli tosiaan rikki, ei vissiin tykännyt oikeen hyvää kun yritin arpoa noita johtoja oikeille paikoilleen

Tarkemmin sanottuna bensa/lämpömittarit siitä hajosi, mutta onneksi tilalle saatiin ehjät eräästä toisesta mittaristosta. Sitten tuli vähän säädettyä kuskinovea destorin neuvojen mukaisesti, eli nyt ovi suorastaan paukahtaa auki, kun kahvasta nostaa.
Lopuksi vielä pesin ja vahasin koko komeuden, piru kun näyttää hyvältä

Lähetetty: 15.11.2005 21:26
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:No nyt alkaa Lata olla kunnossa & valmiina talven koitoksiin. Eli toi mittaristo oli tosiaan rikki, ei vissiin tykännyt oikeen hyvää kun yritin arpoa noita johtoja oikeille paikoilleen

Tarkemmin sanottuna bensa/lämpömittarit siitä hajosi, mutta onneksi tilalle saatiin ehjät eräästä toisesta mittaristosta. Sitten tuli vähän säädettyä kuskinovea destorin neuvojen mukaisesti, eli nyt ovi suorastaan paukahtaa auki, kun kahvasta nostaa.
Lopuksi vielä pesin ja vahasin koko komeuden, piru kun näyttää hyvältä

Ja nyt ei puutu kuin ne kuvat

Lähetetty: 15.11.2005 21:30
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari_ kirjoitti:
Ja nyt ei puutu kuin ne kuvat

http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10191 Noi on otettu tänään, mutta ennen vahausta.. Nyt se meinaan kiiltää

Lähetetty: 15.11.2005 21:47
Kirjoittaja Mikkoo
Tänään hain ladaan alut & asensin ladakerhon tarran takalasiin. Talveksi pientä projektia noissa vanteissa, kun pitäisi hioa, maalata ja lakata sen verran kulahtaneet ovat. Aika perus kasari vanteet muuten

valkoiseksi ajattelin nuo maalata. Ilmeisesti ei kannata hiekkapuhaltaa aluja? hiontaa, hiontaa ja hiontaa vaan.
Eilen asensin pöhöltä ostamani ratin kiinni, tosin töötti jäi laittamatta..
ps. Oli mukava vanteenhakureissu muuten

Lähetetty: 15.11.2005 21:54
Kirjoittaja Jokari
Juu tosiaan mukava hemmo oli vanteita myymässä. Jannulla oli ollu aikanaan 6 vuotta asteekki, josta nuo vanteet oli jäänyt ylimääräisiksi.
Niin ja talon pihalla komeili söpö sininen nappis -87, eilen ostettu!

Kiva hilemaali nappiksessa oli, sopi ihan hyvin. Muutenkin oli ihan suhtkoht siistissä kunnossa.
Siinä sitten turistiin hyvässä hengessä hyvät tovit. Kerroin vielä mistä saa tilata Ladaan kerhotarroja...jälleen kerran tuli todettua että ladisteilla synkkaa todella hyvin!

Lähetetty: 15.11.2005 22:06
Kirjoittaja Jokari
Jaa että vieläkö noita saa Konelasta, kunnosta päätellen?
Ei mut oikeesti, taas kun kattelee tommosta huippuyksilöä niin tuntee ton omansa täydeksi romuksi....oonkohan mä liian kriittinen omaa lataani kohtaan

Lähetetty: 15.11.2005 22:13
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari_ kirjoitti:
Jaa että vieläkö noita saa Konelasta, kunnosta päätellen?
Ei mut oikeesti, taas kun kattelee tommosta huippuyksilöä niin tuntee ton omansa täydeksi romuksi....oonkohan mä liian kriittinen omaa lataani kohtaan

Kuvat hämää, ei se ole oikeasti noin hieno..

Äläkä suotta aliarvioi omaa latukkaasi, on varmasti hintansa arvoinen peli
Lähetetty: 15.11.2005 22:38
Kirjoittaja Mikkoo
Varmasti on Jokarin kiesi hintansa arvoinen, sen verran hyvin pelittää.
Kimmollaki komee lada kyllä. Onnea uuden auton johdosta

Lähetetty: 16.11.2005 10:42
Kirjoittaja Jeltsin
Mikkoo kirjoitti:Tänään hain ladaan alut & asensin ladakerhon tarran takalasiin. Talveksi pientä projektia noissa vanteissa, kun pitäisi hioa, maalata ja lakata sen verran kulahtaneet ovat. Aika perus kasari vanteet muuten

valkoiseksi ajattelin nuo maalata. Ilmeisesti ei kannata hiekkapuhaltaa aluja? hiontaa, hiontaa ja hiontaa vaan.
Eilen asensin pöhöltä ostamani ratin kiinni, tosin töötti jäi laittamatta..
ps. Oli mukava vanteenhakureissu muuten

Huomattavasti helpommalla pääset,jos hiekkapuhallat ne vanteet ensin.
Nämä oli surkeessa kunnossa.Nyt ne on hiekka puhallettu,maalattu ja lakattu ja kelpaa taas nappiksen talvivanteiksi

Jos olis käyttäny maalaukseen ruiskua tai edes hyvälaatusia paukkupulloja noiden paskojen sijaan,olis lopputulos ollut vieläkin parempi.
Lähetetty: 16.11.2005 15:10
Kirjoittaja Mikkoo
Kuulin tänään taas jotain ihan muuta tuosta hiekkapuhalluksesta

Syö kuulemma paljon vannetta? varmaan riippuu tuokin käytettävästä hiekasta..
Lähetetty: 16.11.2005 15:43
Kirjoittaja Kimmo86
Mikkoo kirjoitti:
Kimmollaki komee lada kyllä. Onnea uuden auton johdosta

Kiitoksia. Ei tuota ole liian usein komeaksi sanottu (muiden kuin minun suusta)
Jaahas.. Tänään tuli vedettyä vahvarin johdot takakonttiin& konehuoneeseen, subbarin asennusta odottamaan. Johdot piilotin tyypillisesti kynnyslistojen ja maton alle, ja listojen irrottamista varten joutui tietty irrottamaan etu-turvavyöt. Mutta mutta, kun laitoin kuskin vyötä takaisin, se kautta profeetan parran meni aivan jumiin

Eli vyö ei liiku enää sisään eikä ulos.. Apukuskin puoleinen pelaa vielä ihan hyvin, joten siirsin sen kuskin puolelle, ettei tarvitse ajella ilman
Hyvin sujuu nämä remontit, taas kerran

Lähetetty: 16.11.2005 17:28
Kirjoittaja destor
Vyö pitää asentaa oikeaan kulmaan, muuten se lukittuu. Pieni ravistelu, kääntely tai vain asennon korjaus pitäisi vapauttaa lukituksen.
Lähetetty: 16.11.2005 18:37
Kirjoittaja Lada-Jussi
tänään ajoin poikkeuksellisesti työmatkan takavedolla, eli -90 2107:lla. Ihan kiva silläkin on ajaa ja takavedossa toi 5-vaihde on kyllä matka-ajossa hyvä ja kun pitää vielä rauhallisen rytmin eikä lähde ohittelee yms. bensaa tuntuu kyllä menevän, ehkä tollanen 30 litraa menee 300 km, kyllä Samara on taloudellisempi, mutta on tossa takavedossa tyyliä. Yhtään takavetoa en ole meidän työpaikan pihassa nähnyt, mutta Samaroita on muutama.
Lähetetty: 16.11.2005 19:38
Kirjoittaja Jokari
Ja taas tuo jokavuotinen pelleily noiden lukkojen kanssa alkoi
Alta kolmessa tunnissa olemattomassa pakkasessa paksin ja etuovien lukot olivat jysähtäneet ihan jumiin huolellisesta rasvailusta huolimatta. Siinä sitten taas sateli ärräpäitä niin perkeleesti...ei auttanu mikään muu kuin hakea kuumaa vettä pussiin ja sillä sulatella, että pääsi edes sisään
Rasvailin siinä sitten noita etuovien lukkoja kun ne lähtivät auki....laitoin kuskinoven lukkoon ceeärseetä ja häippäsin hetkeksi.
Palasin Ladalle about 10 min päästä ja se hitsin lukko oli taas jäässä, myös apparin puolelta

Sain siinä sitten nitkuteltua lukon auki...siinä sitten säädin ladassa vähäsen ja lähdin, laitoin oven kiinni ja käänsin avainta...ja eikös se perkeleen lukkotappi pongahda samantien ylös, kun avaimen kääntää takaisin...oli niin hitsin lähellä ettei lada saanu maistaa 46:n Sieviä kylkeensä
Ja tätä rumbaa on jatkunu vain viimeiset 7 vuotta, eikä mikään_auta. On kokeiltu kaikkea aseöljystä ties mihin liemiin. Lukko kun päättää käydä tökkimään, niin siinä ei mikään muu auta kuin kuuma vesi. Jokainenhan voi arvata että ton takia on koettu monia todella hitsi tilanteita.
Voiko kenelläkään muulla olla tämmöistä?
Ladakin on sisältä niin käsittämättömässä huurussa että huhhuh... ja huomenaamulla nuo huurut on umpijäässä. Ei auta muu kuin viedä heti herätessään tuo 2 kW:n puhallin sisälle hönkimään, muuten ei ulos näe mitään tolla koulumatkalla.
Ja jos ovien lukot on jumissa taas aamulla, niin taidampa lähtä mieluummin kävellen kouluun

Lähetetty: 16.11.2005 19:55
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari_ kirjoitti:Ja taas tuo jokavuotinen pelleily noiden lukkojen kanssa alkoi
Kyllä sen pitäis aseöljyllä toimia

Kokeile "uittaa" sitä lukkoa, eli reilusti vaan öljyä sinne pesään kunnes alkaa valua jo ulos. Sitten kääntelee avainta edestakaisin muutama kymmenen kertaa ja rätillä pyyhkii liiat öljyt lopuksi pois.
Turvavyö lähti toimimaan, kun oli aikansa sen kanssa taistellut. Tosin on se vieläkin vähän yliherkkä, vois jostain hommata uuden.. Tosin se on nyt apparin puolella, eli ei oo mun ongelma

Mutta jos jollain sattuu lojumaan nurkissa tommonen vyö missä on vielä ehjät soljet yms., niin voi tarjota.
Ja sitten noi lampunpesurit saatiin myös toimimaan, enää puuttuu vaan noi pyyhkimet jotka joku edellinen omistaja on repinyt pois

Muuta vikaa noissa ei ollut kuin jumittunut vesipumppu, joka rupes surraamaan pienen herkistelyn jälkeen

Pyyhkimet pitäs vaan löytää jostain..