Sivu 25/170
Lähetetty: 26.10.2005 21:29
Kirjoittaja FSO
Lada-Jussi kirjoitti:tänään ku ajoin kotoo töihi Samaralla, tuli rekka vastaan ja paiskas ison sohjokasan suoraa päin autoa, ihmettelin kun etulasikesti eikä ajovalokaan pimentynyt, työpaikalla sitten satuin auton nokkaa katsomaan, niin oli konepellin etureunasta lähtenyt pieni siivu peltiä pois, sen verran ruosteessa on konepellin etureuna

Miitissä kun hipelsin kyseistä osaa, huomasin tuon.. Kuitenkin taisi sohjoa tulla aika kovalla nopeudella jos se kerran irtosi.

Lähetetty: 27.10.2005 21:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä ne deltassa tekee ihmeitä, yksi säätölevy meni venttiilien säädössä joten tuli vähän halvemmaksi kuin arvioitu 130 euroa, koneen ääni kyllä muuttui jos ei sitten venttiiliääntänyt niin ainakin uudelleen tiivistetty venttiilikoppa vaikuttanee.
ohjauskulmien säätö varmaan tulee vähäntämään renkaiden epätasaista kulumista. kulmien säätöön noin 70 euroa siis sisältyi camber ja auraus, eli ei paha hinta jos jossain otettan 30-40 euroa pelkästä aurauksesta. sellainen 180 euroa meni koko huoltoon. ohan se iso raha, mutta täytyy sitä välillä olla valmis maksamaan auton hoidosta.
Lähetetty: 28.10.2005 0:58
Kirjoittaja Vanja-eno
Nyt voisitkin sitten ostaa tuon Sammyn rinnalle just leimatun City-Samaran meikäläiseltä

Lähetetty: 31.10.2005 0:09
Kirjoittaja sakke
Nyt kun on tullut tuota 5-ovista Carlotaa parin päivän ajan käyteltyä, niin täytyy ainakin kehua auton ajoasentoa ja penkkiä. 180-senttinen pikajuoksijan ruumiilla varustettu saa ainakin semmoiset kyydit, että ei paremmasta väliä. Ehkä ralliratin pienuus auttaa siihen, että semmoisessa lupsakan taaksepäin nojaavassa asetelmassa käsi pysyy mukavasti ratin kehän yläosassa suorana. Pieni ruori ei myöskään ole ainakaan vielä haitannut taskuparkeissa sun muissa. Ehkä ohjaimen paksuus jotenkin kompensoi kehän pienuutta? Saa kunnon puristusotteen kun lähtee sihtaamaan. Toisaalta puuroakin olen viimeaikoina aika paljon syönyt.
Verrattuna axtec-kanttilamppuun myös tuo käsiryyppy tekee käynnistämisen paljon nopeammaksi. Hyvä kun kerkeää avainta starttausasentoon asti viedä niin korskeat orit jo huutavat päästä aamuruuhkan sekaan. Kaikki ei-automaatio lieneekin siis pelkkää plussaa tämän maan vehkeiden kanssa äpliköidessä.
Josko jotain miinuksia tuosta hankkimastani yksilöstä pitää listata, niin apukuskin ovi aukeaa vain sisäpuolen kahvasta ja takahutlarin kaasujouset ovat matkalla väsyneet mutta kaikki muut yksityiskohdat ainakin toistaiseksi ansaitsevat plussaa tai neutraalia. Niin paitsi sumuvalot, jotka toimivat vain ensimmäisellä yrittämällä. Tämän jälkeen mykistyivät. Tavaratilaan on tarkoitus jatkossa asentaa kai pienehkö subbari ja eiköhän sinne vielä koirakin mene. Ainakin siten ostosta kotopuolessa hallitukselle mainostin.
Mitä tuohon audiopuoleen tulee, niin onkos porukat keksineet hyviä patentteja etuerillisarjan asennuksille? Oveen ei viitsisi ainakaan reikiä tehdä kun tuo Konelan verhoilu lienee niin raaria, ettei sitä mistään enää rikkomisen jälkeen ehjänä saisi. Tuosta verhoilun ulkonäöstä voi tietty olla montaa mieltä, mutta se on kuitattavissa ajan hengellä. Ollut varmasti silloin 90-luvun alussa hienointa mitä rahalla saa. Kojelautaan voisi upottaa diskantit, koska noitahan saa ehjänä varaosaraadoista jos katumapäälle tulee.
Lienee jossain keskusteluakin ollut, mutta minkämoiset aluvanteet tuommoiseen menee heittämällä? 15" lienee vielä semmoinen koko, joka uppoaa ilman mitään mutinoita? ET-luvut sun muut joku osannee kertoa?
Niin kauan kun ei mitään vikaa ilmene, niin ei paljon tunne häpeä siitä että uudella autolla ajaisi. Vaikka onhan uusissakin vikoja, ei siinä mitään.
Muuta tietoa kyseisestä autosta:
-Ollut 1-vuotiaasta asti samalla omistajalla
-Kaikki huollot teetetty maahantuojalla, useimmiten myös katsastusta varten tarkistus
-Ajettu 159tkm
-Hankintahinta karvan yli 2000 markkaa
-Leima voimassa 3/2006, voisi ehkä jopa yrittää uutta heti kun tulee mahdolliseksi
Lähetetty: 31.10.2005 6:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
Eipäs nyt Sakke aleta tuunaamaan sitä, ohan siinä jo Konelan-orkkikset alut alla (löytyykö niihin muuten noi peitelevyt keskelle?)
tossa on kai sitten vain takana, alkuperäisillä paikoillaan kaiuttimet? Samarassa etukaiuttimet on yleensä sorvattu etuoviin, mutta tuollaisessa ei sitäkään voi tehdä
Lähetetty: 31.10.2005 7:37
Kirjoittaja sakke
Lada-Jussi kirjoitti:Eipäs nyt Sakke aleta tuunaamaan sitä, ohan siinä jo Konelan-orkkikset alut alla (löytyykö niihin muuten noi peitelevyt keskelle?)
tossa on kai sitten vain takana, alkuperäisillä paikoillaan kaiuttimet? Samarassa etukaiuttimet on yleensä sorvattu etuoviin, mutta tuollaisessa ei sitäkään voi tehdä
Peitelevyt harmikseni puuttuvat joo. Etukaiuttimet varmaan sitten sinne jalkoihin koteloihin siten, että mitään ei hajoa (tarkoituksella).
Lähetetty: 1.11.2005 20:59
Kirjoittaja Toveri
sakke kirjoitti:
Peitelevyt harmikseni puuttuvat joo. Etukaiuttimet varmaan sitten sinne jalkoihin koteloihin siten, että mitään ei hajoa (tarkoituksella).
Samaraan taitaisi saada kohtuuvaivalla tehtyä siihen kojelaudan hyllyn päälle kotelot vanerista. Pahvista ensin malli ja sitten sahaa muotoonsa. Päällystys kaiutinhuovalla tms. Jalkatilasta tahtoo äänen kuuluvuus olla kehno.
Lähetetty: 2.11.2005 11:24
Kirjoittaja samara88
Itse olen ratkaissut asian vaihtamalla korkean kojelaudan, siinä on nimittäin valmiina kaiutinpaikat kojelaudassa. Toki Saken tapauksessa en suosittele tätä ratkaisua, on sen verran harvinaista herkkua tuollainen. Ovipahvien alareunaan on helppo tehdä 5-oviseen paikat kajareille ja kun tekee niitä pönttöjä, suuntaa niitä hieman ylöspäin. Hyvin kuuluu sieltäkin.
Lähetetty: 2.11.2005 18:30
Kirjoittaja Lada-Jussi
olikohan tossa Carlotassa ihan konelan hifitkin, eli joku philipisin mankka, eli auton alkuperäisen ulkoasun kannalta ei mankkaakaan välttämättä kannata hävittää. oikeastaan tuo auto olisi lähes valmis museoitavaksi.
Lähetetty: 4.11.2005 23:47
Kirjoittaja Jaakkima
Vaimon samarasta pamahti jokin aika sitten pissapojanpumppu. Johan minä sen viime viikolla vaihdoin, mutta vasta nyt tänne raapustelen kokemuksia. Itse moottorin vaihtohan ei iso homma ole, mutta tuulilasille lähtevässä letkussa on sen kytkinhässäkän jälkeen hitonmoinen kaarre, eikä vesi päässyt tuulilasille saakka. Reissuun olimme kuitenkin lähdössä ja pissapoika märällä kelillä on aika kiva väline eli se piti saada nopeasti toimimaan. Ongelma ratkaistiin laittamalla vesi tulemaan suoraan pumpulta tuulilasille. Täytyy viissiin käydä ostamassa pätkä letkua että saa sen vedettyä paremmin, niin saa takalasillekin pesuvettä.
Lähetetty: 6.11.2005 15:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
mittarissa 65 tkm eli 30 tkm enemmän kuin ostettaessa vuosi sitten, nykimisongelmat ovat vähentyneet, toivottvasti myös poistuuvat lopulisesti.
takaluukku ei meinannu aueta ollenkaan ja viaksi paljastui lukon kiinnitys, oli toinen mutteri melkein irti takaluukusta. samalla alkoi hämäämään takaluukun sisällä olevat irto johdot? punainen tulee jostain ja musta maadoittuu lukon mutterin alle. mikähän laite siellä on olllut, pyyhkijän johdot on kiinni ja pyyhkimet toimii, samoin rekisterinkilven valot, onkohan siellä ollut jotain lisälaitteita?? molemmissa johdoissa on naarasliitin päässä
Lähetetty: 6.11.2005 18:04
Kirjoittaja Jaakkima
Tuossa Samarassa hauska ominaisuus. Jos valot on päällä eli katkaisijasta käännetty päälle ja sammuttaa auton, niin puhallin jää valojen kaveriksi hurisemaan. Valot sammuttamalla sammuu myös puhallin.
Lähetetty: 14.11.2005 13:57
Kirjoittaja samara88
On tullut tuolla halvalla Samaralla kohta 2000 km ajeltua ja seuraavat asiat olen korjannut: vaihtanut lämppärin hanan, kiristänyt pakoputken kahdesta kohtaa ja nyt viikonloppuna tuli rassattua kaasutin pienempiruokaiseen suuntaan. Kulutus oli ennen tuota korjaustoimenpidettä noin 8 - 10 litraa sadalla normaaliajolla, nyt bensaa pitäisi palaa noin 5,5 - 7 litraa sadalle kilometrille. Auto on harvinaisen miellyttävä alustaltaan ajaa, mutta erittäin korkea. Täytyy alkaa harrastamaan madallusta tuohon tämän viikon aikana.
Lähetetty: 21.11.2005 22:03
Kirjoittaja Lada-Jussi
Ostin sitten toisen 093 ruiskun, vähän kalliimpi, vähemmän ruosteinen, puolet vähempi ajettu, saman värinen, saman ikäinen, nyt sitten askartelemaan jos noista kahdesta samanlaisesta saisi yhden hyvän ja toimivan, toinen on sitten elimenluovuttaja.
Lähetetty: 21.11.2005 22:15
Kirjoittaja foma
Lada-Jussi kirjoitti:Ostin sitten toisen 093 ruiskun, vähän kalliimpi, vähemmän ruosteinen, puolet vähempi ajettu, saman värinen, saman ikäinen, nyt sitten askartelemaan jos noista kahdesta samanlaisesta saisi yhden hyvän ja toimivan, toinen on sitten elimenluovuttaja.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=9285 Sittenhän sul taitaa nuo löytyä?