köhmä kirjoitti:Ainoa oikea remmikone on V8.
Muut remmikoneet ovat vain turhia haaveita...
Juu, sylinterivajaustahan nämä(kin) potee mut minkäs teet
köhmä kirjoitti:Perusvarmaa 1200:sta ei voita mikään, se vain toimii ja toimii ja toimii...
En nyt tolle linjalle lähtisi, ihan samat tyyppiviat niissäkin on kuin isommissaankin, eikä niitäkään juuri näe yli 200 tkm ajettuina.
Tai voihan sitä elätellä päässään jotain harhakuvitelmia sen kestosta, kun joku ajaa sillä 50 tkm 10 vuoteen, onko se nyt sitten kestävä?
Tuntuu useimmilla olevan tuo aika isompi asia kuin kilometrit. Totuus on kuitenkin se että 70-luvun tavalliset koneet eivät olleet hirvittävän kestäviä eikä niillä kyllä 200 tkm ajeltu kun pata oli valmis jo paljon aiemmin.
Et sinänsä pidän tota 196 tkm kohtalaisena saavutuksena ilman isompia murheita.
Stps. olen sen verran jo ajellut noilla onnettomilla pikkulohkoilla että ei kiitos. Kiljuttaa saa kokoajan eikä väännöstä ole tietoakaan. Harvinaisen surkea pata kaikinpuolin ja bensaakin nielee yhtä paljon kuin isommatkin.
En nyt rupea mitenkään ylistämään esim. 1500cc:tä, mutta kyllä se on jo ihan toista maata kuin 1200cc.
1300cc remmikin tuntuu tiheillä väleillä olevassa kopassa olevinaan tehokkaalta, mut silmäys nopeusmittariin paljastaa kyllä totuuden. Vähänkään kovemmassa vauhdissa seinä tulee vastaan aika äkkiä molemmilla pikkulohkoilla, siinä missä 1500cc vielä kelailee vauhtia ja 1700cc pyyhkii ohi mennen tullen
köhmä kirjoitti:Niin, sulla on sitten ilmeisesti lohko halki entisestä?
En tiedä mikä on, ei harmainta hajua. Varmaan joku pienen pieni hiushalkeama lohkossa/kannessa, joka lämmetessään aukeaa sen verran että päästää painetta läpi. Tarkistin lohkon päällisen ja kannen vaan silmämääräisesti enkä nähnyt mitään poikkeavaa.
Ei kuitenkaan näy esim. puristuspainemittauksessa.
Löysin muuten jemmasta vanhan syylärin korkin, jossa oli helevetisti karstaa, ihan selviä pakokaasujäänteitä, samanlaisia oli jo kerennyt kertyä uudenkin syylärin korkkiin. Vika on siis ollut jo hyvän tovin, mutta ei ole juuri oireillut...
Sinänsä huvittavaa että yhtä vanhaa tapausta lukuunottamatta en ole koskaan kuullut että ladasta olisi lohko tai kansi haljennut.
Turha kenenkään huudella että neukkulan vehkeet olis kyllä kestänyt, tämä vehjehän on vielä neukkulan viimeisiltä vuosilta
