Tuossa on nyt tullu toukokuun lopusta tähän päivään suhattua TDI mallisella G3lla 20tkm. Auton ostin pohjoissaksan Oldenburgista Hussein nimiseltä autokauppiaalta ja eihän se ihan niinku Strömsössä menny... Hintaa oli 760€ ja autossa oli uusi akku (joskin 55ah, joka on ihan riittämätön talvisiin olosuhteisiin). Autovero oli 136€ ja rekkauskatsastuksesta meni läpi laakista.
Kaikenkaikkiaan kun kaista alun pikkuvioista on selvitty, laite on kyllä kiva kokonaisuus. Varsinkin nyt kun ajaa työmatkaa 200km/päivä, niin hyvät penkit ja pieni kulutus ovat huippujuttuja. Tämä menee normaalilla jalalla siihen 4l/100km, mutta pihistelin tuossa yhden 400km reissun 3,4l/100km (keskinopeus 88km/h).
Mutta jotta asiat eivät olisi niin helppoja niin matkalla itäblokin kautta kotiin hajosi startti, puhallin ja takapyöränlaakeri. Myös ohjaustehostimen pumpun kiinnitysjalka repesi irti lohkosta.... Lisäksi Prahassa lyötiin lasi sisään varastettiin kaks levyä kaljaa ja takki...
Kun suomessa sitten pääsi tutkiskelemaan autoa tarkemmin, niin ihan hyvä laite se oli. Ihan hyvin huollettukin. Kaikki hihnat oli huippukuntoisia, edessä oli uudet jarrut, iskarit oli kaikki katsastuksessa yli 80% arvoiset jne. Jotain kuluvia osia olen joutunut vaihtamaan. Jarruletku, etulaakeri, takalaakerit, lamppuja jne.
Mutta kaikenkaikkiaan halpaa ajoa ja 90hv/210Nm tarjoo tommoselle kipolle tosi kivat kyydit. Vielä kun sais lohkiksen paikalleen, niin oltais valmiina talveen
