Näyttää että saa Tula 200 rekisteriin Suomessa... Tuolla tori.fi näkyy olen myynnissä sellainen.. huomasin se kun torissa katselin muita juttuja. Niin oli katsotuimpien tavaroiden joukossa.. mainoksena sivu ikkunassa.
Meinasin heittää että tuollainen kawasaki on nähty täällä päin muutama vuosi sitten vappuajoissa mutta olikin suzuki kun aloin kuvia selaan. Oli vain aika paljon saman näköinen vekotin ja saman värinenkin vielä. http://koti.mbnet.fi/latushka/kuvat/vap ... 010_14.JPG
Näyttää että saa Tula 200 rekisteriin Suomessa... Tuolla tori.fi näkyy olen myynnissä sellainen.. huomasin se kun torissa katselin muita juttuja. Niin oli katsotuimpien tavaroiden joukossa.. mainoksena sivu ikkunassa.
Tulan kone taitaa edelleen periytyä jostain 200cc JLO -moottorista 50-luvulta, jos oikein käsitin. No ei voi huono kone olla jos on tähän asti käytetty, mm. Goggo-skootterissa aikanaan ollut puhallinkone.
Näyttää että saa Tula 200 rekisteriin Suomessa... Tuolla tori.fi näkyy olen myynnissä sellainen.. huomasin se kun torissa katselin muita juttuja. Niin oli katsotuimpien tavaroiden joukossa.. mainoksena sivu ikkunassa.
Tulan kone taitaa edelleen periytyä jostain 200cc JLO -moottorista 50-luvulta, jos oikein käsitin. No ei voi huono kone olla jos on tähän asti käytetty, mm. Goggo-skootterissa aikanaan ollut puhallinkone.
noita koneitahan oli jo 30 luvulla mm. 3pyöräisissä autoissa.
jta kirjoitti:Meinasin heittää että tuollainen kawasaki on nähty täällä päin muutama vuosi sitten vappuajoissa mutta olikin suzuki kun aloin kuvia selaan. Oli vain aika paljon saman näköinen vekotin ja saman värinenkin vielä. http://koti.mbnet.fi/latushka/kuvat/vap ... 010_14.JPG
Kyllä on aikas vähän yhteistä tuolla Suipalla sen Kawan kanssa jos ei sitä lasketa että kummassakin on 2 pyörää? ! Mutta Suzuki 100a -77 on jo paljon lähempänä.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Aiemmin mainitsemani Danuvia (Eli piikin Pannonia) ja sen kaupanpäällisinä tullut Tessu (Suzuki TS 125 ERT -80) tuli laitettua taas ajokuntoon, Danuviaa vaivasi kytkin- ja kondensaattorivika, ja Suzuki kaipasi myös uusia kytkinlevyjä. Katsastuskunto vielä melko kaukana molemmilla, jarruissa ja valoissa olisi laittamista, entisöintiä en ole yrittämässäkään. Eipä kyllä ole itselläkään edes ajokorttia mp:lle. Suzukilla on ajettu jossain määrin kilpaa 80-luvulla, josta vielä muistona karkea takakumi ja muoviosien puute. Sekä jossain määrin taitaa olla viritetty, kun tuntuu virkummalta kuin Honda XL 600..
Tuollaisella Tessulla minäkin aikoinaan aloitin harrastuksen -82
Nyt tallissa 2 kpl Kawasakeja LTD (400 & 550) malleja joita hieman modailtu, pelastettu museoinnilta ja ovat päivittäisessä ajossa, pikkutwini ei juuri nyt, koska on huonompi lähtemään käyntiin kylmällä ja kostealla. Molemmat -83 ja uniikkeja suomessa. Suomeen tuotiin ainoastaan 440, 750 ja 1000 cc LTD malleja.
Moottoripyöristä löytyi tällaiset 4-sylinteriset 2T-koneet
Kawasaki prototyyppi v. 1971 vesijäähdytteinen KH 750 MACH V
moottori tyyppiä "Square Four", niin ilmeisesti kahdella kampiakselilla?
Vesijäähdytyksellä tuo neliömoottori varmaan toimisikin. Arielhan teki aikoinaan ilmajäähdytteistä ja siinähän oli ongelma takimmaisten sylinterien jäähdytys.