Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Olkoot vaikka kelohonkaa mutta eipä taannoin paljon naurattanut kun lämmityslaitteen joutui näissä vanhoissa Toyotissa laittamaan täysille kun oli parikymmentä kilometriä ajanut moottoritiellä kesäaikaan.Tänään tankkasin 95E10:tä,saa nähdä mitä moottori tykkää vai joutuuko jalkamieheksi?
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Vaan niissä käy sentään "normaali öljy" ohjaustehostimeen 

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Uhrasin jälleen tunnin luotettavalle kulkimelleni.Mittasin Aurora talvirenkaiden jotka tuli auton mukana,14X70X175 urasyvyydet ja sain 6-7 mm.Kiskoin nastat pienellä tasaruuvitaltalla.Työskentelykäteen laiton hanskan ja toisen hanskan sen sisään pehmusteeksi.Meisseli painetaan niin syvään että kuuluu"rups" ääni".Kun tietää missä asennossa meisselin kärki on niin nastan saa helposti kaivettua pois.Suojalasit kannattaa myös pitää,pari nastaa napsahti niihinkin.Voi olla että jos oikein intoudun niin hion vähän pyörivällä teräsharjalla vanteita ja sudin niihin jotakin maalia.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Oliko kunnon nastat vai katkenneet nysät? Eihän nuo nykynastata näy kestävän mitään ja vieläkö ne vähentää niiden määrää vai mikä uudistus niihin nyt tuli
jostain lehdestä siitä kuitenkin luin että joku muutos on tulossa..


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Jokohan kohta saadaan se nastarengasverokin?1500i kirjoitti:Oliko kunnon nastat vai katkenneet nysät? Eihän nuo nykynastata näy kestävän mitään ja vieläkö ne vähentää niiden määrää vai mikä uudistus niihin nyt tuli![]()
jostain lehdestä siitä kuitenkin luin että joku muutos on tulossa..

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kyllä nämä nastat niitä nykynastoja ovat,osassa katkenneet puolestä välistä sisälle.On tuhlausta olla käyttämättä renkaita joissa puolet kulutuspinnan paksuudesta on käyttämättä,toisekseen täällä Uudellamaalla on niin uraiset ja kuoppaiset tiet että leveistä renkaista ei ole kuin haittaa.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Vaihdoin kesärenkaiksi nypityt Aurora nastarenkaat.Harjasin pahimmat ruosteet porakoneeseen sijoitetulla harjalla,maalasin mustaksi jämämaalilla jossa oli laivapotkurin kuva.Runsaat varoitusmerkinnät purkin kyljessä ilmoitti sen olevan tehokasta.Yksi renkaista oli vajunut 1,5 kiloon,toise pysyneet 2,2:ssa.Renkaat 175X70X14 yllättävän hyvä ajaa.Kävin tyypittämässä moottoritiellä,ajoin hetken 140 eivätkä täristäneet yhtään.Näillä on hyvä ajaa kun pintaakin on 6-7mm.Olen ajanut pari tankillista 95E10:llä.Muuta eroa ei huomaa kuin kylmäkäynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti vaeltaa 500-1000rpm välillä.Teho tuntuu olevan sama,sekä kulutus vaikka tarkistettua mittausta ei ole tehty.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Venttiilien ropina tyhjäkäynnillä on lakannut.Lieneekö syynä se että olen myös rasittanut moottoria kiihdytyksissä 5,5k/r min mikä merkitsee sitä että moottoritien rampilta tullaan moottoritielle noin 125km/h kolmosella.Kaaasuuu pohjassa ei voi muilla vaihteilla pitkään ajaa jos ei halua jalkamieheksi.Yksi tuttu töissä hankkii ruosteisen monivaivaisen Nissanin tilalle Audi 80:n.Lienkö itse toiminut piilomainostajana kun hän tietää että varmuuden vuoksi en autoja turhaan rassaile.Autot on tehty ajamista varten.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Sain töistä 3M:n Perfect It autovahaa litran pullon kun siivosivat hyllyjä.Parasta ennen oli 6/2005 mutta oli mielestäni varsin toimivaa.Nälkähähän siinä hinkkauksessa tuli joten levitin ruisleivälle paksuja siivuja HK:n maksamakkaraa joka oli menossa vanhaksi.Sekin maksoi vain 1,33€ kilo
.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Veli oli ostanut Volvo S60:n ja se farmarivolkkari joka hänellä oli hän antaa tytölleen.Nyt minulla olis kait mahdollisuus saada edullisesti vasta 400 000km rullattu kaasari Audi 80 1,8.Ja väriltään punainen.Kori paremmassa kunnossa kun on pohjoisen auto.Tekiskö niin että ajaisi niillä vuorovuosina? Parillisina vihreällä ja parittomina punaisella?
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Suunnitelmissa paikata vasemmassa takapyöränkaaressa oleva reikä 2-komponentti hartsilla.Se on kovempi kuin betoni ja kuivuu 20 minuutissa.Nyt olen tunkenut reikään muovipussin josta varmaan osa vedestä mennyt peltien väliin.Sen kuivaan vesi-imurilla johon laitan ohuemman letkun imuputkeksi.Etulampun oikealle joutuu vaihtamaan kun seurakunnan eläkeellä oleva kanttori täräytti siihen risteyksessä Saabillaan.Sitten vaan leimalle kesäkuussa.Uskon sen saavan kun johan autoa korjattiin viime vuonna.Kesäkuussa Juhannuksena auto on 22 vuotias.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lokasuojan sisäkaari paikattu pellillä ja pop niiteillä.Päälle 2 komponentti harsia.Pesin konehuoneen painepesurilla.Virranjakajan peitin muovilla ja varoin puolaa.Ensimmäinen starttaus ei luvannut paljoa joten joudun kuivaamaan tulpat ja puolan päällisen.Nyt on konehuone siistimpi kuin aikoihin.
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Nyt alkoi konehuoneen ruostuminen, kun on suojaava öljykerros pois.. 

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
..no eihän tämä sentään mikään Taunus ole!sergei 1200L kirjoitti:Nyt alkoi konehuoneen ruostuminen, kun on suojaava öljykerros pois..
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kävin katsatuksessa.Toinen rekisterikilven valo pimeä.Vasen etuvalo näyttää hieman liian ylös,jäi säätämättä kun eilen kun vaihdoin sen mummon rikkoman lasin (14,9€).Hc hieman liian korkea,ruiskun haitariputkessa ilmamassamittarin jälkeen pykimä.Korjaan vaikka korikitillä,kuukausi ajoaikaa.Ei huonosti 22 vuotiaalle autolle.