Wartburg

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tuota minäkin ajattelin, mutta ei näistä saasteista montakaan kymmentä vuotta ole vielä puhuttu. Olisiko joku propelipää jopa keksinyt hoitaa voitelun polttamatta öljyä sylinterissä.
Melko paljon pelimerkkejä on nelitahtistenkin kehitykseen käytetty. Jotenkin on sellainen tunne, että tuossa luovutettiin liian helposti.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Samaa kehitystyön laiminlyöntiä päivitellyt Wankelin kohdalla. Håmåluluksi mistan lukeneeni, että "sähköauton kohta tuleminen" pidätti sijoitukset moiseen. Kun ei se Citikkakaan sitten uskaltanut. Vinosti vastapäätä asustava nuori mies ajaa Wankkelimazdalla. Ja varovasti.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Siinä Sitikan Wankkelissahan oli kai kaksi "pyttyä" ja toistasataa hevosvoimaa. Jos tuo Wankel olisi täysi susi, eiköhan Mazda olisi hylännyt sen aikoja sitten. Noita kokeilujahan oli usealla autotehtaalla, mutta kukahan sitä ihan oikeasti kehitti.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Warre-Team

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Warre-Team »

Pavlovits kirjoitti:Autojen kaksitahtimoottoreissa ei juurikaan ole tapahtunut kehitystä 70 vuoteen. Olisiko meillä enemmän kaksitahtareita jos niihin olisi panostettu yhtä paljon kuin nelitahtisiin?
Nykytekniikalla, tietämyksellä ja materiaaleilla on saatu vene- ja moottoripyöräkoneissa hyviä tuloksia. Miksi ei autoissa?
Kuva

90-luvulla Ford UK kehitti suorasuihkutus 2T-moottoria.

Foorumeilla kirjoitetaan kaatumiseen syiksi (yllättäen) päästöt: Unfortunately the catalytic converter legislation halted it's development, and set fuel economy back years.

Artikkelin kaikki sivut on luettavissa Warre-Foorumilla (sivun keskivaiheilla): http://www.warreteam.com/forum/viewtopi ... 1&start=10
Avatar
ile
Viestit: 120
Liittynyt: 31.8.2005 19:50
Paikkakunta: Espoo

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja ile »

Muistan että aivan 90-luvun alussa oli TM:ssa juttua 2-tahtisten uudesta tulemisesta, ja siinä oli silloin justiinsa myös maininta tuosta Fordin projektista. Onhan noita syystä tai toisesta "kuoliaaksi vaiettuja" keksintöjä ja konstruktioita kait monia muitakin tekniikan historiassa.
Elämä on laiffia.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ja paljon..paljon lehdistön saamaa julkisuutta kun on kehuneet että tulossa on vaikka tehdas vain kokeilee omaan käyttöön, tutkiakseen jotakin...
Warre-Team

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Warre-Team »

Kun jotain automerkkiä rakastaa (ja vihaa) tarpeeksi, niin kaikki tämä sekoilu on mahdollista toteuttaa 16-vuoden aikana: http://www.warreteam.com/history.htm

Kuva
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Vaikuttavan näköinen kokonaisuus. On siinä saanut näperellä yhtä jos toista ennen kuin nämä on aikaiseksi saanut.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jotenkin tulee sellainen kuva, että tuo tekiijäporukka on pysynyt melko samana kauan aikaa. Energiaa on riittänyt. Muutenkin kiinnostaisi tietää miten kauan teikäläisten porukka pysyy keskimäärin kerhossa.
Tällä foorumilla näkyy usein noita venttiilikopan maalaajia, jotka katoavat heti kun saavat sen vanhan Bemarin hankittua. Toki täälläkin on oikeita harrastajia
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Warre-Team

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Warre-Team »

Pavlovits kirjoitti:Jotenkin tulee sellainen kuva, että tuo tekiijäporukka on pysynyt melko samana kauan aikaa. Energiaa on riittänyt. Muutenkin kiinnostaisi tietää miten kauan teikäläisten porukka pysyy keskimäärin kerhossa.
Tällä foorumilla näkyy usein noita venttiilikopan maalaajia, jotka katoavat heti kun saavat sen vanhan Bemarin hankittua. Toki täälläkin on oikeita harrastajia


Kiitoksia kommenteista!

Warre-Team on enemmän kollektiivi kuin normaali autokerho. Eli määrittelemätön määrä ihmisiä jotka laittavat hulluja ideoita tapahtumaan. Osalle alkuperäisistä kavereista (eli puupäistä kuten me mainitsemme) on tullut matkan warrella muita 'kiireitä' ja osa on taas ollut mukana koko 16-vuotisen taipaleen. Kaikkien erikoisosaamista käytetään hyväksi siellä missä sitä löytyy. Toiminnassa saa olla mukana silloin kun se sopii ja taas hävitä vaikka vuosiksi taustalle. Jos oma Helmi on myyty tai rikki (tai sellaista ei koskaan ole ollutkaan) niin tapahtumiin voi tulla vaikka messiin kyydissä. Mitään maksuja tai vaatimuksia meillä ei ole. Tai on se, että osaa nauraa itselleen ja Warrelle! :D

WT:n ns. ensimmäinen kierros 1998-2004 oli enemmän keskittymista yleisen härdellin aikaansaamiseksi TV:ssä ja lehdissä. Silloin Wartburgia kohtaan oli yleistä vihaa ja halveksintaa, ja autolla sai tilanteen aikaseksi paikassa kuin paikassa. Ja me saimme nauraa vatsamme pohjasta. Toisella rundilla 2010 --> toiminta on keskittynyt enemmän Wartburg-skenen (tunnettavuuden) kasvattamiseen maassamme ja merkkin harrastajien yleiseen verkostoitumiseen. Saksan ostalgia ja DDR-autojen hintojen rakettimainen nousu siellä on siivittänyt merkin arvostusta härmässäkin. Olemme laittaneet pystyyn monia harrastamista helpottavia palveluita suomessa = keskustelufoorumi, varaosakauppa ja tapahtumat jotka ovat selvästi saaneet harrastajapohjaa kasvamaan. Se on ollut hienoa katseltavaa!

Yleisesti olemme kaikki hyvin rentoa porukkaa ja harrastamisen ykkösprioriteetti täällä on se, että on hauskaa ja hyvä meininki. Useat Warren omistajat harrastavat myös muitakin merkkejä (vanhoja Cadillaceja, A-Fordeja jne.), mutta silti Warre on se hirvein ja mahtavin vekotin. Siitä varmaan luovutaan harrasteautoista viimeisenä jos tilanne menisi tiukoille. Myös mainitsenmisen arvoista on Wartburg piireissä oleva nuoremman polven (alle 45v) suuri arvostus vanhoja guruja/harrastajia (60-90v) kohtaan.

Toivottavasti tästä ei tullut ihan mainospuhe!? Siitä vaan Ladan viereen talliin Warre/Trabi/IFA ja mukaan ensi kesän tapahtumiin! 8)
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Hyvä puhe.
Avatar
pressa
Viestit: 10420
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja pressa »

Pavlovits kirjoitti:kiinnostaisi tietää miten kauan teikäläisten porukka pysyy keskimäärin kerhossa. Tällä foorumilla näkyy usein noita venttiilikopan maalaajia, jotka katoavat heti kun saavat sen vanhan Bemarin hankittua...
Edelleen kuka vaan voi rekisteröityä foorumille mutta kerhoon pääsee vain maksamalla jäsenmaksun, nämä ovat siis kaksi eri asiaa (toki palvovits tämän tiesikin kun on monasti selitetty, silti edelleen yhdistää foorumille rekisteröitymisen kerhon jäsenyydeksi).
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mikä on tuo luukku Transun oikean takapyörän edessä?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja samarai »

Selostuksen mukaan siellä on "топливный бак", eli polttoainetankki.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin