Wartburg
Re: Wartburg
Tuota minäkin ajattelin, mutta ei näistä saasteista montakaan kymmentä vuotta ole vielä puhuttu. Olisiko joku propelipää jopa keksinyt hoitaa voitelun polttamatta öljyä sylinterissä.
Melko paljon pelimerkkejä on nelitahtistenkin kehitykseen käytetty. Jotenkin on sellainen tunne, että tuossa luovutettiin liian helposti.
Melko paljon pelimerkkejä on nelitahtistenkin kehitykseen käytetty. Jotenkin on sellainen tunne, että tuossa luovutettiin liian helposti.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg
Samaa kehitystyön laiminlyöntiä päivitellyt Wankelin kohdalla. Håmåluluksi mistan lukeneeni, että "sähköauton kohta tuleminen" pidätti sijoitukset moiseen. Kun ei se Citikkakaan sitten uskaltanut. Vinosti vastapäätä asustava nuori mies ajaa Wankkelimazdalla. Ja varovasti.
Re: Wartburg
Siinä Sitikan Wankkelissahan oli kai kaksi "pyttyä" ja toistasataa hevosvoimaa. Jos tuo Wankel olisi täysi susi, eiköhan Mazda olisi hylännyt sen aikoja sitten. Noita kokeilujahan oli usealla autotehtaalla, mutta kukahan sitä ihan oikeasti kehitti.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg
Pavlovits kirjoitti:Autojen kaksitahtimoottoreissa ei juurikaan ole tapahtunut kehitystä 70 vuoteen. Olisiko meillä enemmän kaksitahtareita jos niihin olisi panostettu yhtä paljon kuin nelitahtisiin?
Nykytekniikalla, tietämyksellä ja materiaaleilla on saatu vene- ja moottoripyöräkoneissa hyviä tuloksia. Miksi ei autoissa?

90-luvulla Ford UK kehitti suorasuihkutus 2T-moottoria.
Foorumeilla kirjoitetaan kaatumiseen syiksi (yllättäen) päästöt: Unfortunately the catalytic converter legislation halted it's development, and set fuel economy back years.
Artikkelin kaikki sivut on luettavissa Warre-Foorumilla (sivun keskivaiheilla): http://www.warreteam.com/forum/viewtopi ... 1&start=10
Re: Wartburg
Muistan että aivan 90-luvun alussa oli TM:ssa juttua 2-tahtisten uudesta tulemisesta, ja siinä oli silloin justiinsa myös maininta tuosta Fordin projektista. Onhan noita syystä tai toisesta "kuoliaaksi vaiettuja" keksintöjä ja konstruktioita kait monia muitakin tekniikan historiassa.
Elämä on laiffia.
Re: Wartburg
Ja paljon..paljon lehdistön saamaa julkisuutta kun on kehuneet että tulossa on vaikka tehdas vain kokeilee omaan käyttöön, tutkiakseen jotakin...
Re: Wartburg
Kun jotain automerkkiä rakastaa (ja vihaa) tarpeeksi, niin kaikki tämä sekoilu on mahdollista toteuttaa 16-vuoden aikana: http://www.warreteam.com/history.htm


Re: Wartburg
Vaikuttavan näköinen kokonaisuus. On siinä saanut näperellä yhtä jos toista ennen kuin nämä on aikaiseksi saanut.
Re: Wartburg
Jotenkin tulee sellainen kuva, että tuo tekiijäporukka on pysynyt melko samana kauan aikaa. Energiaa on riittänyt. Muutenkin kiinnostaisi tietää miten kauan teikäläisten porukka pysyy keskimäärin kerhossa.
Tällä foorumilla näkyy usein noita venttiilikopan maalaajia, jotka katoavat heti kun saavat sen vanhan Bemarin hankittua. Toki täälläkin on oikeita harrastajia
Tällä foorumilla näkyy usein noita venttiilikopan maalaajia, jotka katoavat heti kun saavat sen vanhan Bemarin hankittua. Toki täälläkin on oikeita harrastajia
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg
Pavlovits kirjoitti:Jotenkin tulee sellainen kuva, että tuo tekiijäporukka on pysynyt melko samana kauan aikaa. Energiaa on riittänyt. Muutenkin kiinnostaisi tietää miten kauan teikäläisten porukka pysyy keskimäärin kerhossa.
Tällä foorumilla näkyy usein noita venttiilikopan maalaajia, jotka katoavat heti kun saavat sen vanhan Bemarin hankittua. Toki täälläkin on oikeita harrastajia
Kiitoksia kommenteista!
Warre-Team on enemmän kollektiivi kuin normaali autokerho. Eli määrittelemätön määrä ihmisiä jotka laittavat hulluja ideoita tapahtumaan. Osalle alkuperäisistä kavereista (eli puupäistä kuten me mainitsemme) on tullut matkan warrella muita 'kiireitä' ja osa on taas ollut mukana koko 16-vuotisen taipaleen. Kaikkien erikoisosaamista käytetään hyväksi siellä missä sitä löytyy. Toiminnassa saa olla mukana silloin kun se sopii ja taas hävitä vaikka vuosiksi taustalle. Jos oma Helmi on myyty tai rikki (tai sellaista ei koskaan ole ollutkaan) niin tapahtumiin voi tulla vaikka messiin kyydissä. Mitään maksuja tai vaatimuksia meillä ei ole. Tai on se, että osaa nauraa itselleen ja Warrelle!

WT:n ns. ensimmäinen kierros 1998-2004 oli enemmän keskittymista yleisen härdellin aikaansaamiseksi TV:ssä ja lehdissä. Silloin Wartburgia kohtaan oli yleistä vihaa ja halveksintaa, ja autolla sai tilanteen aikaseksi paikassa kuin paikassa. Ja me saimme nauraa vatsamme pohjasta. Toisella rundilla 2010 --> toiminta on keskittynyt enemmän Wartburg-skenen (tunnettavuuden) kasvattamiseen maassamme ja merkkin harrastajien yleiseen verkostoitumiseen. Saksan ostalgia ja DDR-autojen hintojen rakettimainen nousu siellä on siivittänyt merkin arvostusta härmässäkin. Olemme laittaneet pystyyn monia harrastamista helpottavia palveluita suomessa = keskustelufoorumi, varaosakauppa ja tapahtumat jotka ovat selvästi saaneet harrastajapohjaa kasvamaan. Se on ollut hienoa katseltavaa!
Yleisesti olemme kaikki hyvin rentoa porukkaa ja harrastamisen ykkösprioriteetti täällä on se, että on hauskaa ja hyvä meininki. Useat Warren omistajat harrastavat myös muitakin merkkejä (vanhoja Cadillaceja, A-Fordeja jne.), mutta silti Warre on se hirvein ja mahtavin vekotin. Siitä varmaan luovutaan harrasteautoista viimeisenä jos tilanne menisi tiukoille. Myös mainitsenmisen arvoista on Wartburg piireissä oleva nuoremman polven (alle 45v) suuri arvostus vanhoja guruja/harrastajia (60-90v) kohtaan.
Toivottavasti tästä ei tullut ihan mainospuhe!? Siitä vaan Ladan viereen talliin Warre/Trabi/IFA ja mukaan ensi kesän tapahtumiin!

Re: Wartburg
Edelleen kuka vaan voi rekisteröityä foorumille mutta kerhoon pääsee vain maksamalla jäsenmaksun, nämä ovat siis kaksi eri asiaa (toki palvovits tämän tiesikin kun on monasti selitetty, silti edelleen yhdistää foorumille rekisteröitymisen kerhon jäsenyydeksi).Pavlovits kirjoitti:kiinnostaisi tietää miten kauan teikäläisten porukka pysyy keskimäärin kerhossa. Tällä foorumilla näkyy usein noita venttiilikopan maalaajia, jotka katoavat heti kun saavat sen vanhan Bemarin hankittua...
Re: Wartburg
Testiajo Wartburg 1300
https://www.youtube.com/watch?v=kCD5r89Ppjk
Testiajo Wartburg 353 Trans
https://www.youtube.com/watch?v=n5lioWF_5kQ
Testiajo Wartburg 353W Tourist
https://www.youtube.com/watch?v=aM-HQXm-unY
https://www.youtube.com/watch?v=kCD5r89Ppjk
Testiajo Wartburg 353 Trans
https://www.youtube.com/watch?v=n5lioWF_5kQ
Testiajo Wartburg 353W Tourist
https://www.youtube.com/watch?v=aM-HQXm-unY
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Wartburg
Mikä on tuo luukku Transun oikean takapyörän edessä?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg
Selostuksen mukaan siellä on "топливный бак", eli polttoainetankki.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»