Sivu 27/33
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 26.9.2008 10:42
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ihan kivahan se säätimenlaitto sinne on. Siellä on sitä tilaan niin mahtavasti

Niin ja säätimelle tulevien ja lähtevien putkien kiristelykin on mukavata. Varsinkin, jos ei ole iskari irti. Kyllä muistan nuo hommat syssyltä ja talvelta.
Mutta oliko se säädin pakko vaihtaa? Ei sillä, että kaikki vanhat osat siellä olisivat kovinkaan arvokkaita säilyttää. Itsehän en vaihtanut säädintä vaan herkistelin sen vain.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 26.9.2008 10:44
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Niin ja asuu se Setä täälläkin, joka keksii kaikkia mahdollisia ja mahdottomia vastuksia jokaiseen pieneenkin värkkäykseen. Mutta kun ei ole kiirettä, niin jotenkin minä vielä olen noista selvinnyt. Varmaan ihmeen kaupalla lopulta.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 26.9.2008 10:59
Kirjoittaja Jokari
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ihan kivahan se säätimenlaitto sinne on. Siellä on sitä tilaan niin mahtavasti

Niin ja säätimelle tulevien ja lähtevien putkien kiristelykin on mukavata. Varsinkin, jos ei ole iskari irti. Kyllä muistan nuo hommat syssyltä ja talvelta.
Mutta oliko se säädin pakko vaihtaa? Ei sillä, että kaikki vanhat osat siellä olisivat kovinkaan arvokkaita säilyttää. Itsehän en vaihtanut säädintä vaan herkistelin sen vain.
No sama vaiva on laittaa sinne 18 v vanhan tilalle uusi kun sen kunnosta ei ole oikein mitään tietoa. Kaikki putket oli myös melko näkkäriä.
Itse en tee remontteja niin että jätän jonkun parin markan osan vaihtamatta ja sittenkun se kohta porsii, niin v*tutus on suunnaton.
Helpoin vaihtaa kaikki osakokonaisuudet kerralla, sitten niitä ei toivottavasti tarvitse rassailla enää ihan hetkeen.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 26.9.2008 20:13
Kirjoittaja Jokari
Tänään näpräilin sitä säädintä taas. Katoin rompulta säätimen säätöohjeet ja eikun kimppuun.
2105/2107-osiosta löytynyt säätöohje ei kyllä ollut sinnepäinkään, tosin siinä ei kerrottu pitääkö auton olla koko painollaan maassa vai akseli roikkuen. Säädin sitten 2101-osiosta löydetyn ohjeen mukaan vivun ja korin väliin sopivan mitan, vivun pään koskettaessa kevyesti männän päätä.
Sit ilmattiin vielä joka nurkka kunnolla. Pitkän putken liitos säätäjään ei enää hikoile joten vältyttiin turhalta työltä.
Nyt tuntui jo hieman olevankin jarruja, aika samantuntuiset kuin ennenkin. Hieman tosin meinaa puoltaa, mitä ei tehnyt ennen. Molemmat takajarrut kyllä lämmähtää kun hieman enemmin jarruttelee eli taitaa siellä jotain tapahtua.
Ja sit tallin nurkkaan ilmestyi WOIMAA

Eikä ole edes 1200-nuhalohko. Kävin hieman niivittämässä vanhaa pannua, täytyy ajaa se sitten lopullisesti paskaksi paikallisella jokkisradalla kunhan saa vain leiman, toivottavasti jo tiistaina. Kenelle minä sitä vanhaa pannua oikein säästelen p*rkele...Kymenlaaksossa™ ei tunneta armoa

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 26.9.2008 20:17
Kirjoittaja markku
Oikein

tallin nurkassa TODELLA voimaa esillä ja valmiina killerin keulille laitettavaksi ...... ensi viikolla tiistaina radalle katsomaan mitä se vanha mylly kestää ..HANAT KAAKKOON !!!!!!!!!!!
Re: Re:
Lähetetty: 26.9.2008 20:35
Kirjoittaja AI
Jokari kirjoitti:Oikeasti vain ryssä voi kehittää jotain noin älyttömiä systeemeitä
Olisikohan sen kuitenkin kehittänyt Italian insinööri?
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 1.10.2008 10:38
Kirjoittaja Jokari
Joo tosiaan Streetkilleri sai leiman eilen aamuna. Siitä sitten suoraan renkaita vaihtamaan ja eikun radalle niivittämään viimiset mehutkin pihalle
http://www.youtube.com/watch?v=H-_kQSCQPlQ
Samalla tuli testattua paljonko tuollainen 1500cc kiertää, seinä tulee vastaan siinä 6200-6400 eli melko kehnosti.
Mutta eihän näitä paskoja ole tehty kovaa käyttöä varten, kone oksensi oikein kunnolla öljyä kampuran etustefasta ja jostain koneen takapäästä. Jopa öljykorkin ympärys valui öljyä...
Lisäksi oikean vetarin hieman hikoillut stefa korkkasi kunnolla, peräöljyä vanteessa, pyöräkotelossa ja joka paikassa.
Vaihdelaatikko meinasi alkaa hieman hylkimään kakkosta ja kolmosta ripeämmin vaihtaessa vaikken edes mitään sikavaihtoja tehnyt.
Paluumatkalla tuntui että tehot on taas vähentyneet. Tehtävä suoritettu, ladan kone rikottu ja hauskaa pidetty Kymenlaakso™-tyylin
Iltapuhteina sitten purkasin romua sen verran että tänään pääsee jo nostamaan murkulan helevettiin tuolta.

Lähetetty: 1.10.2008 10:45
Kirjoittaja Jusu
Re:
Lähetetty: 1.10.2008 20:21
Kirjoittaja Jokari
Jusu kirjoitti:
Nyt on murkula nosteltu pois keulilta ja kaikki retaleet siirretty uuteen pataan kiinni (pakosarja, kytkin yms.). Huomenna heivataan pata kiinni ja ehkä jo perjantaina otetaan savut.
Kytkinkoppa oli aivan JÄÄTÄVÄSSÄ öljypaskassa ympäriinsä. Meni pari purkkia puhdistusspraytä ja kilo rättejä sen sotkun siivoamiseen. Ei tainnut kampparin takastefa yhtään vuotaa

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 2.10.2008 1:45
Kirjoittaja samarai

Veljen kanssa just yhdessä naureskeltiin tolle pätkälle. Ihan vauhdikasta menoa - olihan kuitenkin sentään edes kypärä päässä jos sattuu lähtee Lada lapasesta!
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 2.10.2008 2:29
Kirjoittaja Jokari
No p*rkele hyvä jos edes jotain naurattaa
Kypärä on aina päässä kun ko. radalla ajetaan, se on selvästi sanottu seuran säännöissä.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 2.10.2008 23:54
Kirjoittaja Jokari
Sinnehän se tipahti melkoisen kikkailun jälkeen, kiitos vaan jälleen markulle kärsivällisyydestä jota ei itsellä ole...

Ei meinannut millään lähteä kytkinakselille, mut kyllä se sitten lopulta sinne muljahti.
Rojut kiinni, venttiilit säätöihin ja murkula lähti jopa tulille, tosin ensin perinteiset 180 asteen temput ja taas jakajan pyörittelyllä käyntiin.
Pata käy ihan nätisti, no niin kai voi olettaa 100 tkm ajetulta. Paljoa ei kerinnyt ajella kun satoi kaatamalla ja pelti oli vielä tallin nurkassa.
Laitoin kiinni uuden startin, vanhan solenoidista lohkesi pala. Nyt pyörittää kuin tulpatonta ja hiljaisesti
Huomenna sit öljyä vaihtoon, jäähdytysjärjestelmän ilmaus yms. säätöä ja testailua.
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 3.10.2008 0:10
Kirjoittaja Jokari
Asiantuntijoille asian erottaminen yllä olevasta kuvasta ei tuota tuskaa

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 3.10.2008 0:18
Kirjoittaja mikko853
Mikäs motti siellä nyt sit on, 1.5 vai 1.6

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Lähetetty: 3.10.2008 0:19
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:Asiantuntijoille asian erottaminen yllä olevasta kuvasta ei tuota tuskaa

Mie nyt hädintuskin erotan 1.3:n 1.5:sta

Kaipa se 1.5 o, eikös 1.6:ssa oo erivärinen kansi, tai sit ei
