MoottoriPyöräily
Re: MoottoriPyöräily
Suzukin RG 500 tais olla nelipyttynen.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: MoottoriPyöräily
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: MoottoriPyöräily
Kaverilla moinen oli ja en kyllä huonompaa vehjettä tiedä?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: MoottoriPyöräily
Yamaha TZ500 (TZ 700/750) löytyi vielä, se on ollut tuotannossa 1980-83.
http://www.motorsportretro.com/2013/05/ ... on-racers/
http://www.motorsportretro.com/2013/05/ ... on-racers/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Tässä voisi sanoa olevan oikea "Maastomönkijämoottoripyörä". Kannattaa katsoa loppuun asti.
https://www.youtube.com/watch?v=nSWlht1ybL4

https://www.youtube.com/watch?v=nSWlht1ybL4
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Minulle ei selvinnyt miten tuo etuveto oli järjestetty.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: MoottoriPyöräily
Hieman vaikea sitä ketjuvälityksen rakennetta tuosta on päätellä. Jos katsoi sen yhden Las Vegasin Panttilainaamojaksoista, niin siinä oli myös samantapainen jenkkimönkijä kaksivetoinen ja siinä esiteltiin aika hyvin sen etuvetorakennetta. Ural-moottorisahan moottori kuitenkin on tässä voimalähteenä. Painoa koko vehkeellä ehkä jotain 50kg.
e. pitäisi olla tosiaan vastaava kuin tässä em. Rokonissa (nivelöity kääntövaihdeakseli)
https://www.youtube.com/watch?v=55VWrsYgqXU
http://bangshift.com/general-news/video ... t-the-end/
http://bbs.homeshopmachinist.net/thread ... otorcycles
tässä tämäntapainen systeemi (Rex Ancin)

murrosnivel välissä
e. pitäisi olla tosiaan vastaava kuin tässä em. Rokonissa (nivelöity kääntövaihdeakseli)
https://www.youtube.com/watch?v=55VWrsYgqXU
http://bangshift.com/general-news/video ... t-the-end/
http://bbs.homeshopmachinist.net/thread ... otorcycles
tässä tämäntapainen systeemi (Rex Ancin)

murrosnivel välissä
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Eilen eräs nuorukainen oli keulia mun Skodan päälle Vanhalla Porvoontiellä kun oli juuri lähtenyt töistä.Pyörässä ei ollut rekisterikilpiä,ei vilkkuja.Moottoripyöräilijöille tyypilliseen tapaan ajoi liikennevalohin kaistojen väliin ehtäkseen ensimmäisenä liikennevaloista.Tapasin kerran sairaalassa keski-ikäisen miehen joka oli vain kaatunut kaarteessa hiekkatiellä ja rullannut holtittomasti.Seuraus:alaraajahalvaus väliaikaisesti,vuoden kuntoutuksen jälkeen voi kävellä kepeillä 50 metriä,käyttää pyörätuolia ja jatkuvat selkäsäryt.Ammatin vaihto tai sairaseläke.
Re: MoottoriPyöräily
Rupesin etsimään sitä mistä tämä "Zingo"-juttu sai alkunsa (youtube-video Ruotsissa entisöidystä H2:sta), niin tulikin esille, että eihän tuossa Kangasalan Kawamiehen listassa ole edes sitä H2:sta!?toktornivako kirjoitti:Moottoripyörä mieltymys melko samanlaista,tosin vuosia en muista?Ladanautti kirjoitti:Ei saanut autokortilla ajaa, mutta A-kortin sai samaan hintaan automaattisesti kun ajoi B-kortin. Oman ABC-kortin ajoin vanhalla Scanialla ja hintaa nykyrahassa 500e.
Topikkiin liittyen:
-86-88 Kawasaki Z650B -78 (oli Lada 1500S -78 jonka vaihdoin Kawaan....)
-96-98 Honda CB350 Twin -73 (hyi hondurasia!)
-02-04 Kawasaki Z750L -82
-04-06 Kawasaki GT750P -82
-06-> Kawasaki Z1100A -82
Ensimmäiset kokemukset motskarilla ajosta (Kawasaki 100 -68) vuodelta -73 pikkupoikana
Suzuki 125t -72
Kawasaki 350 s2-73
Kawasaki 500 h1-74
Kavasaki gpz600r-88
Kawasaki zx9r-95 (tänhetkinen)
Eipä ole ihme ettei "zingo/eikä sinkokaan" ollut tuttu, jos miehellä sellaista ei ollut edes olemassa! Väitti aivan pokkana hankkineensa sellaisen -83. On tietysti unohtunut "vahingossa" laittaa? No ei takuulla unohdu jos sellaisen joskus omistanut!
Herralla on ollut "sepelimylly", mutta ei mitään "zingoa/sinkoa" !!
Mä kyllä arvelin heti jo silloin aikaisemminkin, että joku nyt tässä pakosti täytyy mättää. Ei voi olla näin pihalla, jos on joskus H2:sen omistanut. Nythän se sitten selvisikin - mitään "750 H2:sta" ei tällä miehellä ole koskaan ollutkaan kuin täällä omassa mielikuvituksessaan.
e. Joskus Ukraina-keskustelussa tämä herra ilmoitti minulle lopuksi , että "ei tarvitse vastata".
Nyt minulle ei enää tarvitse tämän herran vastata, en halua olla enää missään tekemisissä tällaisen paskanjauhaja feikin kanssa. Hommalta katosi kokonaan nyt pohja pois.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: MoottoriPyöräily
Missä tilanteessa olen sellaisen väittänyt hankkineeni?samarai kirjoitti: listassa ole edes sitä H2:sta!?
Väitti aivan pokkana hankkineensa sellaisen -83.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: MoottoriPyöräily
Heh, nyt äijä yrittää jo selitellä, ettei ole kertonutkaan omistaneensa.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 70#p390028
Minä kysyn, milloin sinä olet oikein sen 750 H2:n ostanut ja sinä vastaat, että -83. Onko tossa jotain epäselvää? Jokainen kun tuon lukee, ymmärtää mistä on ollut kyse - valehtelusta.
Tämä oli 21.8.2015
Aikaisemmin mihin tuo kysymykseni viittasi, silloin kun täällä oli youtube-video ruotsalaisesta 750 H2:sta, kerroit että sinulla oli tuollainen. Ja siitä tämä "Zingo-juttu" täällä alkunsa.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 70#p390028
Minä kysyn, milloin sinä olet oikein sen 750 H2:n ostanut ja sinä vastaat, että -83. Onko tossa jotain epäselvää? Jokainen kun tuon lukee, ymmärtää mistä on ollut kyse - valehtelusta.
Tämä oli 21.8.2015
Aikaisemmin mihin tuo kysymykseni viittasi, silloin kun täällä oli youtube-video ruotsalaisesta 750 H2:sta, kerroit että sinulla oli tuollainen. Ja siitä tämä "Zingo-juttu" täällä alkunsa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: MoottoriPyöräily
Mitä itse selität? Sinä jostain pienen pääsi sopukoista keksit että olen moisen joskus väittänyt omistaneeni
Totean uteluusi Kawan omistuksesta että -83 ostin Kawan! en kerro mitään että minkälaisen!

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: MoottoriPyöräily
Voi hyvää päivää sun kanssa, etkö sä osaa lukea, että mähän juuri kysyin sulta siinä, milloin sen Kawasaki 750 H2:n olet ostanut, kun olet siitä niin pihalla, epäilinkin siksi, että varmaan 90-luvulla. En minä kysy mistään "Kawan" ostosta, vaan nimenomaan Kawasaki 750 H2:sta. Puhehan on ollut koko ajan nimenomaan tästä "Zingosta", ei mistään ylipäätänsä "Kawan" ostosta. Ei kaikki Kawat ole "Zingoja".
Ja sinä vastaat, että "ostin-83" ja keskustelun jatkuessa edelleen Zingosta/Singosta/Leskentekijästä, et missään vaiheessa korjaa, ettei sinulla sellaista ole koskaan ollutkaan. Vasta nyt täällä sitten yrität selitellä, kun olet jo jäänyt housut kintuissa kiinni valheestasi.
tässä vielä kerran, mitä minä sinulta kysyin:

Kerroitko missään vaiheessa myöhemmin ennen tätä, että et ole H2:sta koskaan omistanut? Kerroitko missään vaiheessa , että kyseinen pyörä ei ole "Zingo" vaan "Sinko"?
Sulla näyttää ilmiselvästi olevan ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa. Et ymmärtänyt edes sitäkään mitä tarkoittaa "edestäpäin katsottuna". Lueppas nyt ajatuksella vielä kerran millaista Kawaa minä sinulta tuossa tekstissä kysyn. Ei viitsi enää montaa kertaa tätä rautalangasta alkaa vääntää.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=6574
"Hannu Lindell koejaessaan Mach IV Kawaa, vuoden -73 lehti (siis H2 oli vähemmän käytetty ilmaisu tuolloin) lanseerasi "Zingo" -nimen jota muistan käytetyn jonkun verran. Se jotenkin ei sopinut suuhun ja siitä tuli mm. Kawazingo, ja se "alan miesten" erityisesti käyttämä Sinko."
http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.p ... ngo#p15162
http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.p ... =zingo#p69
Eli se menikin niin päin, että "Zingo" oli ensin, siitä tuli "Kawazingo" ja lopulta siitä tuli "Sinko"
"Leskentekijä" oli itsellekin täysin tuntematon 70-luvulla, sellainen tuli vasta paljon myöhemmin, kuten tuossa kirjoittajakin toteaa.
Kyllähän "Zingo" Kawa-piireissä tunnetaan, vai leikitkö edelleen tässäkin palstan "Lavrovia"?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Löytyykö muuten keltään tuota Tekniikan Maailmaa 1/2006? Olen kiinnostunut ostamaan sellaisen jos joltain löytyy.
Siitä pitäisi löytyä tämä juttu:
"Kawasakin ”Zingo” Suzukin ”Vesipyssy” ja Hondan ”Tuutti” mullistivat moottoripyörämaailman 1970-luvun alussa. Otimme maistit kunnostetuista, vuoden -72 malleista. Miltä ne tuntuvat tänä päivänä ja verrattuna nykypyöriin? Ainakin ajo-ominaisuudet olivat pyörien tehoihin nähden surkeat – monesti pyörä vei miestä eikä mies pyörää."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Löytyipä arkistoista kuva Keravan 70-luvun kovimmasta Kawamiehestä "Rufosta", tällä kaverilla oli kaikki tripla 2T-Kawat järjestyksessä alkaen 250 S1:stä päättyen H2:een joka on tässä kuvassa v. 1974 minun vanhassa kotipaikassa, H2 on vm. 1973. Tällä kaverilla oli ennen triploja myös A1 Samurai (mielestäni kaunein moottoripyörä, mikä on koskaan tehty) ja triplojen jälkeen vielä 900 Z1.

Tämäkin kaveri jää tänä vuonna jo eläkkeelle. Niin se aika vaan menee................
Ja sinä vastaat, että "ostin-83" ja keskustelun jatkuessa edelleen Zingosta/Singosta/Leskentekijästä, et missään vaiheessa korjaa, ettei sinulla sellaista ole koskaan ollutkaan. Vasta nyt täällä sitten yrität selitellä, kun olet jo jäänyt housut kintuissa kiinni valheestasi.
toktornivako kirjoitti:Mitä itse selität? Sinä jostain pienen pääsi sopukoista keksit että olen moisen joskus väittänyt omistaneeniTotean uteluusi Kawan omistuksesta että -83 ostin Kawan! en kerro mitään että minkälaisen!
tässä vielä kerran, mitä minä sinulta kysyin:
tässä vastauksesi tuohon: et kirjoittanut "-83 ostin Kawan" vaan kirjoitit "-83 ostin" ?samarai kirjoitti:No kyllä mä jo silloin ajattelin, että kyse täytyy olla huomattavasti itseäni nuoremmasta henkilöstä, kun kerroit omistaneesi Kawasaki 750 H2:n ja et tiennyt kuitenkaan mitään "Zingosta". Sehän on nyt vähän sama kuin joku tuoreempi Panheadin omistaja ei olisi kuullut koskaan "pannupäästä". Ei se Kawa sulla ainakaan 70-luvulla voinut olla, varmaankin jossain 90-luvulla..

Kerroitko missään vaiheessa myöhemmin ennen tätä, että et ole H2:sta koskaan omistanut? Kerroitko missään vaiheessa , että kyseinen pyörä ei ole "Zingo" vaan "Sinko"?
Sulla näyttää ilmiselvästi olevan ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa. Et ymmärtänyt edes sitäkään mitä tarkoittaa "edestäpäin katsottuna". Lueppas nyt ajatuksella vielä kerran millaista Kawaa minä sinulta tuossa tekstissä kysyn. Ei viitsi enää montaa kertaa tätä rautalangasta alkaa vääntää.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lueppas tuosta Kawa- piireistä vähän lisää tietoa, onko moinen nimi kyseiseen pyörään liittynyt!toktornivako kirjoitti:Eikä kyllä moinen nimi ole kyseiseen pyörään Kawa piireissä liittynyt.
http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=6574
"Hannu Lindell koejaessaan Mach IV Kawaa, vuoden -73 lehti (siis H2 oli vähemmän käytetty ilmaisu tuolloin) lanseerasi "Zingo" -nimen jota muistan käytetyn jonkun verran. Se jotenkin ei sopinut suuhun ja siitä tuli mm. Kawazingo, ja se "alan miesten" erityisesti käyttämä Sinko."
http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.p ... ngo#p15162
http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.p ... =zingo#p69
Eli se menikin niin päin, että "Zingo" oli ensin, siitä tuli "Kawazingo" ja lopulta siitä tuli "Sinko"
"Leskentekijä" oli itsellekin täysin tuntematon 70-luvulla, sellainen tuli vasta paljon myöhemmin, kuten tuossa kirjoittajakin toteaa.
Kyllähän "Zingo" Kawa-piireissä tunnetaan, vai leikitkö edelleen tässäkin palstan "Lavrovia"?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Löytyykö muuten keltään tuota Tekniikan Maailmaa 1/2006? Olen kiinnostunut ostamaan sellaisen jos joltain löytyy.
Siitä pitäisi löytyä tämä juttu:
"Kawasakin ”Zingo” Suzukin ”Vesipyssy” ja Hondan ”Tuutti” mullistivat moottoripyörämaailman 1970-luvun alussa. Otimme maistit kunnostetuista, vuoden -72 malleista. Miltä ne tuntuvat tänä päivänä ja verrattuna nykypyöriin? Ainakin ajo-ominaisuudet olivat pyörien tehoihin nähden surkeat – monesti pyörä vei miestä eikä mies pyörää."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Löytyipä arkistoista kuva Keravan 70-luvun kovimmasta Kawamiehestä "Rufosta", tällä kaverilla oli kaikki tripla 2T-Kawat järjestyksessä alkaen 250 S1:stä päättyen H2:een joka on tässä kuvassa v. 1974 minun vanhassa kotipaikassa, H2 on vm. 1973. Tällä kaverilla oli ennen triploja myös A1 Samurai (mielestäni kaunein moottoripyörä, mikä on koskaan tehty) ja triplojen jälkeen vielä 900 Z1.

Tämäkin kaveri jää tänä vuonna jo eläkkeelle. Niin se aika vaan menee................
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Moi,
Pääasia että on hengissä. Aika vaaralliselta kuulostava harrastus. No, eräs kaverini pääsi lähes hengestään tuon harrastuksen tiimoilta. Vain rautainen kunto ja lukuisat suojaimet jättivät tuurin ohella kaverin henkiin kun tuli äkkipysäytys 100 kilometrin tuntinopeudsta.
Pääasia että on hengissä. Aika vaaralliselta kuulostava harrastus. No, eräs kaverini pääsi lähes hengestään tuon harrastuksen tiimoilta. Vain rautainen kunto ja lukuisat suojaimet jättivät tuurin ohella kaverin henkiin kun tuli äkkipysäytys 100 kilometrin tuntinopeudsta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: MoottoriPyöräily
Voi Jouska Jouska, elämä ei ole noin yksiselitteistä. Tuolta kaverilta on kaksi vaimoakin lähtenyt jo hautaan, mutta tämä jätkä senkun vaan porskuttaa.
Ja tiedätkö mikä on moottoripyöräilijän pahin vihollinen - se on autoilija. Oman henkeni on pelastanut pyörän tehokkaat jarrut. Puolestaan kaksi kertaa olen itse meinannut törmätä autolla moottoripyörään ja syy on molemmilla kerrallla ollut minun. Viimeisellä kerralla jouduin tapauksen jälkeen pysähtymään heti perään bussipysäkille kokoamaan ajatuksiani ja miettimään tekosiani, oli niin vakava paikka. Olin lähellä ehkä tappaa moottoripyöräilijän omaa hölmöyttäni. Tilanteen pelasti vain, että ilmeisen kokenut moottoripyöräilijä osasi reagoida tilanteeseen nopeasti.

Ja tiedätkö mikä on moottoripyöräilijän pahin vihollinen - se on autoilija. Oman henkeni on pelastanut pyörän tehokkaat jarrut. Puolestaan kaksi kertaa olen itse meinannut törmätä autolla moottoripyörään ja syy on molemmilla kerrallla ollut minun. Viimeisellä kerralla jouduin tapauksen jälkeen pysähtymään heti perään bussipysäkille kokoamaan ajatuksiani ja miettimään tekosiani, oli niin vakava paikka. Olin lähellä ehkä tappaa moottoripyöräilijän omaa hölmöyttäni. Tilanteen pelasti vain, että ilmeisen kokenut moottoripyöräilijä osasi reagoida tilanteeseen nopeasti.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»