Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Vaihdoin NKG sytystulpat,joilla oli ajettu noin 2,5 vuotta.Keskielektrodit olivat hieman kuluneet reunoiltaan sivuelekrodeja oli niissä 3kpl.Väri oli noin maitokahvin väriset ja karstattomat.Löysin romujen joukosta vastaavat Boshin tulpat,3kpl tarkistutin niiden sopivuuden varaosaliikkeesä joten uusia tarvi yhden.Löysin ruiskun haitariputken juuresta ilmamassamittarin jälkeen ennen imusarjaa läpireiän.Sen paikkaaminen jäi haaveeksi koska korikitti oli kuivunut roskiskamaksi.Laturin hihnassa alkaa näkyä poikittaisia pieniä pykimiä joten vaihdan sen myös ja tehostajan hihnan kans.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Vähän mietitytti miksi imupuolen vuoto voisi nostaa HC arvoja.Syyksi paljastui se että laiha seos palaa hitaasti ja epätäydellisesti.Uskon vian olevan siinä.Myö liian rikas seos nostaa HC arvoja,sytytyshäiriöt,vuotavat venttiilit,rikkinäinen katti.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Paikkasin imuvuodon illalla läpimään koneeseen saniteettisilikonilla.Aamulla käynnistin auton ja aistinvarainen havainto oli että HC:t ovat laskeneet,josko yrittäisi katsastusta.Kone kävi tasaista 900r/min.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kitkerähkö haju tyhjäkäynnillä,palamattomat HC:t,juuri tyhjäkäynnillä ne oli katsastuksen mukaan suurimmillaan.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lämmöt kävi korkealla ja varoitusvalo syttyi.Kun sammutin auton niin silloin vasta puhallin käynnistyi (yli sadassa).Jouduin lisäämään nestettä.Täytyy kait hankkia puhaltimen lämpökytkin.Se sijaitsee helpossa vaikassa jäähdyttimessä.Muuten joutuu käyttämään taajama-ajossa lämmityslaitetta.Tankkasin vain 10 litraa kun viikolla käyn katsastuksessa ja meinaan sekoittaa siihen pari litraa etanolia.Saa nähdä miten äijän käy 
Katsoin Motonetin nettisivuilta että koko Suomessa ei ole yhtään termoelementtiä.Hinta noin 34 €.Täytyy laittaa tilaukseen.Täytyy pärjätä väliaikaisella abiko,piuha ja kytkin viritelmällä.

Katsoin Motonetin nettisivuilta että koko Suomessa ei ole yhtään termoelementtiä.Hinta noin 34 €.Täytyy laittaa tilaukseen.Täytyy pärjätä väliaikaisella abiko,piuha ja kytkin viritelmällä.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Katoppas Jaska tästä sopivaa lämpökytkintä Ruotsista ja tilaa sieltä:
http://www.skruvat.fi/audi/Mottorinjaah ... rentPage=3
Näyttäisi ainakin olevan edullisempia kuin sanoit.
Itse tilasin tuolta juuri Transitin lehtipakan heloja kun Motonetista ei löydy sopivia. Toimitusmaksu on 6e.
http://www.skruvat.fi/audi/Mottorinjaah ... rentPage=3
Näyttäisi ainakin olevan edullisempia kuin sanoit.
Itse tilasin tuolta juuri Transitin lehtipakan heloja kun Motonetista ei löydy sopivia. Toimitusmaksu on 6e.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Motonetissa näkyy olevan ympäri Suomen Audin jäähd.puhaltimen katkaisijoita. 13-3711 ja hinta 13 euroa. Vaihdoin juuri talvella omaani.
Erikoinen juttu, jos puhallin kumminkin käynnistyi, kun kone ylikuumeni. Varmaankin ollut ilmapatti juuri anturin kohdilla, voi olla, että anturi on ihan kunnossa.
Kummassakin minulla olleessa audissa anturi on pimahtanut siten, että tuuletin pyörii koko ajan, parempi niin, kuin että ei pelaisi.
Erikoinen juttu, jos puhallin kumminkin käynnistyi, kun kone ylikuumeni. Varmaankin ollut ilmapatti juuri anturin kohdilla, voi olla, että anturi on ihan kunnossa.
Kummassakin minulla olleessa audissa anturi on pimahtanut siten, että tuuletin pyörii koko ajan, parempi niin, kuin että ei pelaisi.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Omassa ranskalaisvalmisteisessa kulkuneuvossa pimahti vastaava komponentti siten että päästi mittarin nousemaan yli veden kiehumispisteen ennenkuin puhallin käynnistyi. Vastaava komponentti löytyi aivan erimerkkisen auton jäähdyttimestä. Ruuvasin paikalleen ja toimii. Ainoa että lattaliittimet jouduin vaihtamaan leveämpiin.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tervetuloa RE85-autoilijoiden joukkoonJaska HKI kirjoitti:Tankkasin vain 10 litraa kun viikolla käyn katsastuksessa ja meinaan sekoittaa siihen pari litraa etanolia.Saa nähdä miten äijän käy![]()


Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Veljellä sama homma Audi 1987:ssa puhallin pyörii koko ajan.pahnapuhallin kirjoitti:Motonetissa näkyy olevan ympäri Suomen Audin jäähd.puhaltimen katkaisijoita. 13-3711 ja hinta 13 euroa. Vaihdoin juuri talvella omaani.
Erikoinen juttu, jos puhallin kumminkin käynnistyi, kun kone ylikuumeni. Varmaankin ollut ilmapatti juuri anturin kohdilla, voi olla, että anturi on ihan kunnossa.
Kummassakin minulla olleessa audissa anturi on pimahtanut siten, että tuuletin pyörii koko ajan, parempi niin, kuin että ei pelaisi.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Itsellä on kahdenlaista kokemusta ruiskuSamaran viallisesta lämpöanturista (syylärianturiahan siinä ei ole)
Veljen Samarassa aikoinaan puhallin pyöri koko ajan, muistaakseni pyörii myös kun piuhan vetää irti.
Tässä omassa aikoinaan lähti kuin parilla pytyllä käyntiin mustan savun kanssa, mutta pyörimään se tuuletin ei lähtenyt.
Veljen Samarassa aikoinaan puhallin pyöri koko ajan, muistaakseni pyörii myös kun piuhan vetää irti.
Tässä omassa aikoinaan lähti kuin parilla pytyllä käyntiin mustan savun kanssa, mutta pyörimään se tuuletin ei lähtenyt.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kävin katsastuksessa,muuten OK mutta pakokaasuarvot heittää.Olisikohan katti tullut tiensä päähän? Ainakin viime talvena kolautin sen polanteeseen erään lumimyrskyn aikaan.Kävin tutulla autokorjaajallahänkin oli katin kannalla.Ilmavuoto haitariputkessa korjattu,lähtee heti käyntiin ja käy tasaisesti 900r/min tyhjäkäyntiä.Vaihdoin lämpöanturin (20€),tänään jäähdytyspuhallin ainakin hurahti käyntiin kun sammutin auton.Lämmöt nousi korkealle ajossa,jouduin lisään jäähdytysnestettä ja käyttämään lämmityspuhallinta.Sen verran katsoin että ainakin sulake on ehjä.Lisäksi jouduin vielä tänään ratsiaan jossa Poliisit puhallutti ja sanoi että autoa ei ole katsastettu,johon että onhan vielä 4 päivää ajoaikaa.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Terve Jaska, odoteltiin sinua Paippisiinkin.
En itse oikein usko, että katissa olisi välttämättä vikaa. Varsinkin jos siinä on se HC-arvo korkea, kannattaisi tehdä puristuspainemittaus, ettei ole venttiilivuotoa.
Itsellä kun on ollut joka kerta kyse vuotavasta venttiilistä kun HC-arvo on korkealla. Tietysti se voi johtua monistakin asioista, mutta tuolla puristusmittauksella saadaan ainakin venttiilivuoto tietää varmuudella tai sulkea heti pois riippuen tuloksesta.
En itse oikein usko, että katissa olisi välttämättä vikaa. Varsinkin jos siinä on se HC-arvo korkea, kannattaisi tehdä puristuspainemittaus, ettei ole venttiilivuotoa.
Itsellä kun on ollut joka kerta kyse vuotavasta venttiilistä kun HC-arvo on korkealla. Tietysti se voi johtua monistakin asioista, mutta tuolla puristusmittauksella saadaan ainakin venttiilivuoto tietää varmuudella tai sulkea heti pois riippuen tuloksesta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Jos käy tasaisesti. Venttiilit luultavasti ok... Imuvuoto? karstainen kone? 98 tankkiin?
pakoputki vuotaa hivenen jostain? ilmanputsari tukossa?
tuossa helppoja tarkistuksia.
pakoputki vuotaa hivenen jostain? ilmanputsari tukossa?
tuossa helppoja tarkistuksia.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Niin se jäikin tuosta edellisestä viestistä, että kyllä se omakin Samara silloin mielestäni tasaisesti tyhjäkäyntiä kävi kun HC-arvo oli liian korkealla eikä edes CE-valo palanut. Enkä venttiilivuotoa ilman puristusmittausta olisi ensimmäisenä arvannut.
Puristusmittaus on myös helppo tarkastus, jos vaan puristusmittari on olemassa. Ja ei maksa paljoa jos ei ole.
Puristusmittaus on myös helppo tarkastus, jos vaan puristusmittari on olemassa. Ja ei maksa paljoa jos ei ole.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»