AI kirjoitti:Eilen näin punaisen Volvon etulokarissa keltaisen tarran joka oli kuin Ferrarissa mutta siinä luki Volvo ja hepon tilalla oli hirvi. Tuli heti mieleen että tuollainen pitäisi saada jossa lukee Lada ja jossa on tanssiva kasakka.
Muutosten aikaa. Kolme viikkoa vielä Roissa töitä, sitten talviloma ja talviloman jälkeen aloitus Oulun toimipisteessämme. Pyysin siirtoa Ouluun koska kuunvaihteessa itselle mieleisimmät hommat loppuu Rovaniemeltä ja vastaavat hommat taas alkaa Oulun päässä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Olen ollut tupahommilla puolisen vuotta. Tänään kävin muutaman puun kaatamassa,karsin, pätkin n. 30 sentin pätkiksi, pitää käydä pilkkomassa kun tässä kerkiää. Nopeasti se tuo työkunto rapistuu, ihmettelen minä, juomista meni ja kahviakin piti välillä keittää...
Joskus olin joittenkin tutkijoiden koekaniinina, epäilivät kun annoin sykemittaus-ja verenpaine mittaustulokset, väärin mitattu Pitkin työpäivää piti mittailla tietyllä kellonlyömällä, oli silloin kunto kohdillaan...
Annoin tuossa juuri antiikki-ikäisen kirjoituspöytäni pois. Muuten en olis antanu mutta kun Oulun kämpässä on pienempi keittiö ja olohuone niin joutuu ruokapöydän jättämään olohuoneen puolelle niin pakko antaa jotain pois. Telkkaripöydän annan kans kaverille ja laitan telkkarin kirjahyllyyn. Tuo kirjotuspöytä olis varmaan arvokaskin mutta kun itse sen olen ilman saanu niin annoin ilman poiski.
Käyttis Saab 900 S -97
Sen takia ei Meikäläinen kään ole rikastunut.. Kun ei osaa ottaa rahoja... sama on mulla paljon olen antanut tavaraa pois jolla olisi ollut vähän arvoa.. mutta Antajalla hyvä mieli jos tietää hyvään perheeseen tavaran menevän ja käyttöön...Hyvällä perheellä en tarkoita hyvää rikasta perhettä....
no harva olisi rikastunut jos olisi osannut keksiä jätteelleen hinnan. mut ystävällistä on antaa eteenpäin mielummin ilmaiseksi tai korkeintaan romuliikkeen hintaan.
mikään ei ole niin ikävää kuin sellaiset jotka koittaa rikastua jollain itselle tarpeettomalla roinalla. kyllästyttyään kaupittelemaan heittää roskiin. tai niinkuin nämä jotka on jemmanneet johonkin navetantaakse jonkin autoharvinaisuuden tms ja luulevat että joku hassu maksaisi paikalleenmärkänevästä raadosta jotain tähtitieteellistä vaan siksi että se oli ihan hyvä ja siisti niille sijoilleen ajettaessa. ja joku hurja jos olisi ottanut sen järkevään hintaan entisöidäkseen saa vastauksesksi haistv sulle en ainakaan myy. sit tulee 4h seura ja nostaa pilkillä romukuorman päälle ja omistaja on iloinen kossupullonhinta kädessään.
Isällä oli aamulla pitäny suojautua omassa olohuoneessaan. Kotipaikkani on kolmen metrin etäisyydellä tiestä jolla on 80km/h rajoitus. Olohuoneen ja toisen makuuhuoneen ikkunat on tielle päin. Reippaasti tullu lunta yön ja aamun aikana Pohjois-Suomessa. Aurakuski oli hieman ajatuksissaan puotellu tulemaan eikä hoksannu hidastaa talon kohdalla ennenkä hieman ennen taloa ja olikin sitten lyönyt liinat kiinni. Lumet oli silti kolissu kummankin huoneen ikkunaan ryminällä. Isä oli istunut olohuoneen sohvalla telkkaria katsoen ja oli vaistomaisesti vetänyt kylelleen matalaksi sohvalle ku luuli että lumikuorma tulee pirttiin. Ei ollu onneksi ikkunat särkyny mutta oli olohuone kuulemma ollu melko pimeä ku oli ikkunoissa ollu vähän lunta. Aurakuski oli tarjoutunut puhistamaan ikkunat lumesta mutta isä oli tuumannu että kyllä ne siitä sulaa ja hyvä kun ei menny rikki. Ei ollu onneksi jääkamia seassa.
Käyttis Saab 900 S -97
Meinaa olla pää pyörällä kun Oulun pyöräteitä koittaa suunnistaa kun aikaisemmin täällä on liikkunut tietenkin enimmäkseen autolla kun on muualla asunut. Oulussa kyllä menee joka pusikossa pyöräteitä ristiin rastiin niin tahtoopa tulla harhailtua vaikka kuin olis lähtiessä kartalta reittiä tutkinut. Ei ihme että Oulun pyörätieverkostoa kehutaan joskus maan parhaimmaksi. Pitkästä aikaa tuli tänään käytyä Tarviketorilla moneen vuoteen. Tarviketorin Raksilan liikkeessä on kyllä semmonen vanhan ajan varaosaliike fiilinki että sitä harvoin muualla kokee. Ja palvelu on hyvää ja hinnat yleensä kohtuulliset.
Käyttis Saab 900 S -97
Oulun Karjasillassa ja Raksilassa tuli joskus pyörittyä opiskeluaikana 35 vuotta sitten.Oulussa on hyvä pyöräillä kin on tasasta,mutta talvella tuulee ja on niin kylmää.
Hehkutetaan taas yhtä palvelevaa oululaista liikettä missä ei ole taas vuosiin käyny Rovaniemellä asumisen vuoksi. Taisto Hirvoselta kävin hakemassa moottorisahaan terän sekä vanhaan ruohonleikkurin moottoriin kierrossäätäjän jousen, nykäsynarun ja ilmanputsarin. Palvelu oli taas parasta mahdollista niin kuin on aina ollu. Oulun IKH:llaki tuli käytyä ja sielläki palvelu pelasi.
Käyttis Saab 900 S -97