Voisihan tuota ainakin harkita. Rallirattihan ei ollut kallis, mutta Momon keskiö oli vähän tyyriimpi.Jokari_ kirjoitti:JTM kirjoitti:Tuo Venäjä-ratti olisi juuri sopiva tällaiselle vähän vanhemmalle miehelle. Nyt on autossa kiinni Ilkalta ostettu ralliratti. Jos tuollaisen hienon venäläisen saisi, niin joutaisi tämä ralliratti nuoremmille Ladakuskeille.sakke kirjoitti: Eikös tämmönen olisi aika pop? Jos, niin kysele kerhon Venäjänmatkaajilta.
Ja Ilkallahan on tuolla myyntipuolella paria aika kivannäköistä rattia myös tarjolla.
Ei sattuis olemaan JTM:llä kiinnostusta vaikkapa vaihtaa päittäin näitä meidän ratteja? Kenties pientä välirahaa multa? Alko nimittäin ralliratti himottaa kun Mikkoo laittoi kiinni omaansa tuon 32-senttisen ruorin![]()
Äsken tosiaan tajusin miten ratti lähtee pois. Ottaa vaan pois tuon keskiön ladamerkin ja kas kummaa, mutterihan sieltä löytyy![]()
Parit kuvat ruorista: 1 2 3
Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Harkitse ihmeessäJTM kirjoitti:Voisihan tuota ainakin harkita. Rallirattihan ei ollut kallis, mutta Momon keskiö oli vähän tyyriimpi.Jokari_ kirjoitti:JTM kirjoitti: Tuo Venäjä-ratti olisi juuri sopiva tällaiselle vähän vanhemmalle miehelle. Nyt on autossa kiinni Ilkalta ostettu ralliratti. Jos tuollaisen hienon venäläisen saisi, niin joutaisi tämä ralliratti nuoremmille Ladakuskeille.
Ei sattuis olemaan JTM:llä kiinnostusta vaikkapa vaihtaa päittäin näitä meidän ratteja? Kenties pientä välirahaa multa? Alko nimittäin ralliratti himottaa kun Mikkoo laittoi kiinni omaansa tuon 32-senttisen ruorin![]()
Äsken tosiaan tajusin miten ratti lähtee pois. Ottaa vaan pois tuon keskiön ladamerkin ja kas kummaa, mutterihan sieltä löytyy![]()
Parit kuvat ruorista: 1 2 3

Onko tuo sun rattisi jotain perinteistä mallia, vaiko sukua noille ylläoleville ruoreille^^ ?
Mut niinku sanottu, jos ratti miellyttää silmää niin voin mä siitä jotain maksaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tankkasin taas vaihteeksi kokeilumielessä 10 €urolla 95:sta. Jälkikäynnit tulivat hetimmiten takaisin, neljä kertaa sammutin ja neljä kertaa kävi pitkät hörskytykset...98:lla vastaavat lukemat ehkäpä 1/10
Joten ei muuta kuin 98:a tankkiin tästäkin etiäpäin. Ja tiedetään, vikaa on

Joten ei muuta kuin 98:a tankkiin tästäkin etiäpäin. Ja tiedetään, vikaa on

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Viikko ja 500km kattipaskalla nyt takana. Ainoa häiriö on ollut sen harmaan johdon irtoaminen kaasarista, joka hävitti tyhjäkäynnin. Mutta muuten auto on pelannut niin luotettavasti, että uskaltaisi ajaa vaikka Uralille ja takaisin
Sytytystä voisi kokeilla säätää jokupäivä, jos ei muuten niin ihan huvin vuoksi ettei pääse unohtumaan miten sekin tehdään.. Niin ja kerhotarrakin vielä puuttuu tosta, joutuu odottelemaan seuraavan Pravdan ilmestymiseen asti

Sytytystä voisi kokeilla säätää jokupäivä, jos ei muuten niin ihan huvin vuoksi ettei pääse unohtumaan miten sekin tehdään.. Niin ja kerhotarrakin vielä puuttuu tosta, joutuu odottelemaan seuraavan Pravdan ilmestymiseen asti

No tottahan toki. Laita vaan yv:nä puhelinnumero niin sovitaan lisää. Nyt viikonloppuna käy ihan milloin vaan.JTM kirjoitti:Voisit Jokari tulla katsomaan millainen ratti on kyseessä, niin päästäisiin helpommin hieromaan kauppoja.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tänään ajellessa alkoi taas CE-valo kummitella mittaristossa, mutta sammui kun moottorin käynnisti uudestaan. Mitään varsinaista vikaa autossa ei kuitenkaan tuntunut olevan, joten en siitä sen suuremmin huolestunut. Kotona tallissa tuli tutkittua vähän tarkemmin, että mikä mahtoi valon sytyttää; ja olihan siellä joku alipaineletku irronnut. Samalla tuli todettua että melkein kaikki muutkin letkut ovat joko löysällä tai halki.
Ei jäänyt montaa vanhaa letkua jäljelle, kun aloin niitä vaihtamaan
Tyhjäkäynti putosi samalla 1200 rpm
900, eli taisi vuotaa ilmaa niistä letkuista..
Ei jäänyt montaa vanhaa letkua jäljelle, kun aloin niitä vaihtamaan


Taitaa tuossa ollakkin suurimmat syyt atsteekin huonoon toimintaan, eli huonot letkut ja huono huolenpitoKimmo86 kirjoitti:Tänään ajellessa alkoi taas CE-valo kummitella mittaristossa, mutta sammui kun moottorin käynnisti uudestaan. Mitään varsinaista vikaa autossa ei kuitenkaan tuntunut olevan, joten en siitä sen suuremmin huolestunut. Kotona tallissa tuli tutkittua vähän tarkemmin, että mikä mahtoi valon sytyttää; ja olihan siellä joku alipaineletku irronnut. Samalla tuli todettua että melkein kaikki muutkin letkut ovat joko löysällä tai halki.
Ei jäänyt montaa vanhaa letkua jäljelle, kun aloin niitä vaihtamaanTyhjäkäynti putosi samalla 1200 rpm
900, eli taisi vuotaa ilmaa niistä letkuista..

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ei nää numerot ole niin salaisia; 050 5724257 tai 289669.Jokari_ kirjoitti:No tottahan toki. Laita vaan yv:nä puhelinnumero niin sovitaan lisää. Nyt viikonloppuna käy ihan milloin vaan.JTM kirjoitti:Voisit Jokari tulla katsomaan millainen ratti on kyseessä, niin päästäisiin helpommin hieromaan kauppoja.
Jokari_ kirjoitti: Taitaa tuossa ollakkin suurimmat syyt atsteekin huonoon toimintaan, eli huonot letkut ja huono huolenpito
Niinpä, vai meinaatko että mä olisin kohdellu sitä jotenkin kaltoin


Emmä tarkottanu että sä olisit pitäny huonosti, vaan entiset omistajat useinKimmo86 kirjoitti:Jokari_ kirjoitti: Taitaa tuossa ollakkin suurimmat syyt atsteekin huonoon toimintaan, eli huonot letkut ja huono huolenpito
Niinpä, vai meinaatko että mä olisin kohdellu sitä jotenkin kaltoinMutta asteekilla ajaminen on ympäristöteko, hyihyi teitä ketkä ajelette niillä vanhoilla saastuttavilla ladoillanne, sietäisi hävetä

Ja perskeles, kyä mää mieluummin otan 75 täyttä konia kuin 67-nuhaista atsteekkikaakkia

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ompas ihq ratti, just tommosen mä haluaisin tähän omaan vehkeeseeni. Useimmat ralliratit ei oikeen nappaa kun ovat jotenkin liian radikaalin näköiset, mutta toi olis sopivan konservatiivinen.
Noita saa kaiketi Venäjältä?
Kukahan idässäkävijä tois mulle tommose?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Tuo oli oikein hyvä ratti, niin kaun kuin oli. Nyt tuo ratti on kiinni JTM:n asteekissa ja 32-senttinen ralliruori mun laaborissa. Vielä kerran suuret kiitokset JTM:lle sekä erkkimaliselle avusta!Misha kirjoitti:Ompas ihq ratti, just tommosen mä haluaisin tähän omaan vehkeeseeni. Useimmat ralliratit ei oikeen nappaa kun ovat jotenkin liian radikaalin näköiset, mutta toi olis sopivan konservatiivinen.
Noita saa kaiketi Venäjältä?
Kukahan idässäkävijä tois mulle tommose?

Noita venäjänratteja saa Venäjältä, muuta en tiedä. Kyllä tuo muuten olis mennyt, mutta otti polveen aika ilkeästi. Nyt ei tuolla ralliruorilla enää ahista ja ajoasentokin muuttu käsittämättömän paljon paremmaksi

Vielä kuva ratista
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ohjaus ei kyllä käytännössä muuttunu yhtään rankemmaksi, vaikka halkasija pieneni 7,5 cm. Tuntuma on vaan jotenkin paljon parempi tolla, emt. Vanhalla ruorilla oli jo vähän ylikevyt fiilis. Tosin eihän nuo 155:set nastarenkaat paljoa vastusteleJeltsin kirjoitti:Hyvähän tommonen ratti on,etenkin talvella.Mulla oli pikkuratti vähän aikaa paikallaan,mutta sitte rupes ärsyttämään kun se ohjaus muuttu niin jäykäksi ja vaihdoin orggis ratin takasin.

Vois muuten pikkusen jopa tiputtaa tota rattiputkea alemmas prikkojen kanssa...on ehkä hieman ylhäällä toi ratti, tosin ei paljoa. Kattoo nyt jaksaako.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™